abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115090936
Beste FOKkers,

Omdat Neerlands ambtenaren ook aan het strand liggen en ik eigenlijk z.s.m. wil weten hoe en wat:

vandaag de bevestiging gekregen dat de koppeling succesvol is verlopen en dat ik mijn kaart kan ophalen vanaf de 15e van de maand voordat mijn reisvoordeel ingaat. Nu zit ik met 2 dingen.

1) Volgens mij gaat het recht voor anderen om gratis te reizen in vanaf 16 augustus? Bij mij staat pas vanaf 1 september terwijl mijn studie de 20e begint.. Dafuq?

2) Als ik dat ding dus vijftien augustus ophaal, kan ik dan gratis reizen vanaf de 16e en/of heb ik dan al die korting van 40%?

Hartelijk dank Fok!
pi_115091124
Je kan het nu al ophalen, maar het gaat pas op 1 september in. Dit geldt dan ook voor de 40% korting.
pi_115091152
1. afhalen vanaf 15 augustus.
2. nee.

Je bent waarschijnlijk pas kortgeleden 18 geworden en je reisrecht gaan daarom pas 1 september in. Tot die tijd ontvang je nog kinderbijslag en dus geen stufi en/of reisrecht.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:17:22 #4
369304 Bangarang
is een boomerang
pi_115091982
lol de studie vanaf 20 augustus of de introductie. Dat zijn 2 verschillende zaken. ;)
pi_115092097
Die periode van 16 aug tot 1 september is voor studenten die het jaar ervoor ook al een OV hadden. Als jij een weekend-kaart had aangevraagd had je ook niet nu in de vakantie al vrij kunnen reizen. Die korting van 40% heb je in die periode ook niet, maar je zult in de trein wel veel mensen met een OV tegenkomen. Als je dan even in de trein vraagt of je met ze 'mee mag reizen', dan kun je gewoon een kaartje met 40% korting kopen.
pi_115109507
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Je bent waarschijnlijk pas kortgeleden 18 geworden en je reisrecht gaan daarom pas 1 september in. Tot die tijd ontvang je nog kinderbijslag en dus geen stufi en/of reisrecht.
Nee, dan had hij pas studiefinanciering gehad vanaf 1 oktober, want de kinderbijslag gaat per kwartaal. Dit is gewoon een normale situatie, waarbij een nieuwe student vanaf 1 september ingescheven staat voor zijn studie en dus ook vanaf 1 september recht heeft op studiefinanciering.
pi_115112272
maar opleidingen beginnen niet op 20 augusts. dat is de zogenaamde introductieweek, oftewel bier drinken en bbq-en. en dat is niet gratis! :7
pi_115136809
OV en stufi is ZO slecht geregeld in Nl.
Waarom kan het reizen niet vanaf de 20e bijvoorbeeld al gratis zijn..Ja intro is niet verplicht maar je moet ook boeken regelen etc, dat is wél nodig voor de studie.
Om dan 30 euro per dag te betalen om met de trein te reizen...-.-
pi_115141315
Stel je niet zo aan man.

Als je jonger dan 18 bent, krijgen je ouders kinderbijslag. Koop het daar van.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:18:25 #10
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_115232775
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:25 schreef DianaHorizon het volgende:
OV en stufi is ZO slecht geregeld in Nl.
Waarom kan het reizen niet vanaf de 20e bijvoorbeeld al gratis zijn..Ja intro is niet verplicht maar je moet ook boeken regelen etc, dat is wél nodig voor de studie.
Om dan 30 euro per dag te betalen om met de trein te reizen...-.-
Boeken regelen etc.? Wat moet je in godesnaam regelen dat je niet online / via de post moet/kan doen?
pi_115264799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:18 schreef ralfie het volgende:

[..]

Boeken regelen etc.? Wat moet je in godesnaam regelen dat je niet online / via de post moet/kan doen?
Ik moet boeken ophalen, op school, 29 augustus als ik het me goed herinner.
Via de studie vereniging.
pi_115277016
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 16:19 schreef Rnnz het volgende:
Stel je niet zo aan man.

Als je jonger dan 18 bent, krijgen je ouders kinderbijslag. Koop het daar van.
Ja van maar 100 euro per maand ofzo, schiet je niks mee op
pi_115282634
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:42 schreef DianaHorizon het volgende:

[..]

Ik moet boeken ophalen, op school, 29 augustus als ik het me goed herinner.
Via de studie vereniging.
Boe-fucking-hoe. Regel een slaapplaats voor de hele intro en je betaalt maar één keer die treinkosten. Lekker boeiend. Waarom zou de staat daar voor op moeten draaien?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_115287044
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 05:02 schreef x-Lily het volgende:

[..]

Ja van maar 100 euro per maand ofzo, schiet je niks mee op
Nee? Je hoeft maar tien dagen te overbruggen en bovendien kan ik me niet voorstellen dat je elke dag aan het reizen bent. Ook boeken koopt de overgrote meerderheid online. Een of twee dagen werken bij je bijbaan en het (eventuele) tekort is al bijgevuld.

Waar hebben we het in vredesnaam over...
pi_115315138
Ik kan het wel regelen enzo, maar ik vind het alsnog beetje stom.
Mag je het hele jaar door gratis reizen..Daar kunnen toch de twee weken voor het officiele begin van het schooljaar toch ook wel bij.
pi_115319002
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:22 schreef DianaHorizon het volgende:
Ik kan het wel regelen enzo, maar ik vind het alsnog beetje stom.
Mag je het hele jaar door gratis reizen..Daar kunnen toch de twee weken voor het officiele begin van het schooljaar toch ook wel bij.
Nee. Met weekOV mag je in de zomer nooit gratis reizen. Lees de voorwaarden even ofzo :O
pi_115319329
Oke oke niet in de zomer, I GET IT.
* Mag je een groot deel van het jaar gratis reizen.
Zo beter?
pi_115321167
Ze moeten natuurlijk ook gewoon ergens een lijn trekken. Er zijn volgens mij niet veel eerstejaarsstudenten die vanaf de 20e al direct druk zijn met de studie.

Scheelt de overheid ook weer geld, plus in theorie krijg je natuurlijk al een bijlage (kinderbijslag) alleen niet in de vorm van gratis reizen. Het is slecht een paar dagen, daarna kun je gewoon zo'n beetje altijd en overal gratis reizen. Is best fijn, kan ik je vertellen. ;)
pi_115325350
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 00:32 schreef DianaHorizon het volgende:
Oke oke niet in de zomer, I GET IT.
* Mag je een groot deel van het jaar gratis reizen.
Zo beter?
Lekker nikszeggend, maar, ja.
pi_115343143
Hoe zit het eigenlijk als je op 30 augustus met de trein zou moeten. Kan je dan gratis reizen met OV? Mijn situatie: ik hang nu nog tussen de overbrugging tegemoetkoming scholieren en de studiefinanciering in.
pi_115343429
Aangenomen dat je studiefinanciering op 1 september ingaat: nee.
pi_115347644
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:27 schreef Tochjo het volgende:
Aangenomen dat je studiefinanciering op 1 september ingaat: nee.
Da's dus niet tof. Dan maar eenmalig even met de auto door iemand gebracht worden. Groningen-Zwolle is nou niet echt een afstand die je betalend met de trein af wil leggen.
pi_115348723
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:41 schreef Dennisweb het volgende:

[..]

Da's dus niet tof. Dan maar eenmalig even met de auto door iemand gebracht worden. Groningen-Zwolle is nou niet echt een afstand die je betalend met de trein af wil leggen.
Meeennn wat de fak man dat is echt een uurtje. Ik moet van Amsterdam naar Groningen, doe ik ook gewoon lekker met de trein. Wat is het probleem? :')
Of niet dan?
pi_115348760
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:05 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Meeennn wat de fak man dat is echt een uurtje. Ik moet van Amsterdam naar Groningen, doe ik ook gewoon lekker met de trein. Wat is het probleem? :')
De kosten die er aan verbonden zijn met de trein.
pi_115349084
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:06 schreef Dennisweb het volgende:

[..]

De kosten die er aan verbonden zijn met de trein.
Als je geen kortingskaart hebt maar 16 euro.. Met korting nog goedkoper
Of niet dan?
  zondag 12 augustus 2012 @ 17:27:31 #26
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_115468254
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:13 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Als je geen kortingskaart hebt maar 16 euro.. Met korting nog goedkoper
Retour Zwolle - Groningen is anders 32 euro :'). Kan zelfs uit om naar een kortingskaart te zoeken. God wat ben ik blij dat ik straks ook mijn OV weer terug heb.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')