Jouw licht stond op groen moet jij nu daadwerkelijk bewijzen dat je door groen reed terwijl de ander van jou weg reed?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:03 schreef Cucumissativus het volgende:
Ik heb 3 maanden geleden een ongeluk gehad met mijn auto.
Een auto reedt door rood en ramde de zijkant, hij ging er vervolgens vandoor.... waarna ik de achtervolging inzette. Politie probeerde bij ons te komen op de wegen die ik doorgaf, en ook het corps van de stad in welke richting hij vluchtte werd ingeschakeld.... kortom het leek wel een film!
2.5 maand later was het politieonderzoek afgerond (kenteken invoeren en naam + adres lezen), en kon mijn verzekerig aan de slag. Mijn autootje werd total loss verklaard door de expert, ik zou er 500 euro voor krijgen.
![]()
Nu krijg ik een brief van Univé (verzekering van de dader) dat hij beweerd door oranje te hebben gereden en dat ik alleen met getuigen mijn gelijk kan aantonen!
M.a.w. hun klant pleegt een misdrijf (art. 7) doorrijden na een aanrijding, en men heeft nog de moed om mij de schuld in de schoenen te schuiven en met een beetje pech kan ik dus ook zijn schade gaan betalen.
Ik ga niet verzinnen dat er wel getuigen van waren, kan ook niet want dit staat al in het proces verbaal.
Klacht: Univé die denkt dat hun klant een andere reden had om te vluchten, dan schuldig aan het ongeval te zijn.
JA! Hij zegt door oranje te zijn gereden, dus dan kan het niet anders dat ik volgens hem door rood heb gereden. Er waren wel getuigen, maar ik ging achter hem aan om het kenteken door te geven, dus geen tijd gehad om met een pen en papier de namen te noteren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jouw licht stond op groen moet jij nu daadwerkelijk bewijzen dat je door groen reed terwijl de ander van jou weg reed?
Daar gaat het topic nou juist om, dat ts geen bewijzen heeft. Dus het wordt een welles nietes spelletje...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:28 schreef Clerxify het volgende:
Tja, echt zwaar klote als jij genoeg bewijs hebt, heb jij niks te vrezen toch.
Ik vind dat liegen in dit soort dingen eigenlijk ook moet resulteren in een verdubbeling van de kosten. (Boete twv de kosten)quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:57 schreef S1gnum het volgende:
Daarom heb ik nou een dashcam in de auto.
Dat is een argument van niks, waarom stoppen als je niets fout hebt gedaan gaat net zo goed op.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:38 schreef hottentot het volgende:
Geef tevens aan dat je het vluchten van de plaats van het ongeluk als schuldbekentenis ziet van zijn zijde. (waarom vluchten als je niets fout gedaan hebt)
Kijk dat is gelul van de bovenste plank.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:59 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat is een argument van niks, waarom stoppen als je niets fout hebt gedaan gaat net zo goed op.
Het gaat er dus niet specifiek om of je wel of niet moet stoppen, maar je bewering doorrijden == vluchten == schuldbekentenis.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kijk dat is gelul van de bovenste plank.
Waarom stoppen als je niets gedaan hebt, nou je zou kunnen stoppen omdat je een aanrijding hebt gehad, en je zou kunnen stoppen omdat wegrijden een wettelijke overtreding is.
Als je dat geen goede redenen vind dan hoop ik jou nooit op de weg tegen te komen.
Ik stel dat hij dat standpunt naar de verzekering moet brengen in dit geval.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:29 schreef cricket het volgende:
[..]
Het gaat er dus niet specifiek om of je wel of niet moet stoppen, maar je bewering doorrijden == vluchten == schuldbekentenis.
Dat kan meerdere redenen hebben. Paniek of schrik door de situatie, bijvoorbeeld, of de andere betrokkene kwam bedreigend over. Zeker als je dan ook nog achtervolgd wordt kan dat laatste van toepassing zijn. Als er dan ook nog politie bijkomt kan de paniek helemaal toeslaan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:59 schreef hottentot het volgende:
Waarom zou je anders doorrijden na een ongeluk? onverzekerd, dan is het ook jouw schuld, drank dan is het ook jouw schuld?
Achtervolging of politie speelt geen enkele rol hier natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:08 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat kan meerdere redenen hebben. Paniek of schrik door de situatie, bijvoorbeeld, of de andere betrokkene kwam bedreigend over. Zeker als je dan ook nog achtervolgd wordt kan dat laatste van toepassing zijn. Als er dan ook nog politie bijkomt kan de paniek helemaal toeslaan.
Hoe mensen reageren als ze in paniek zijn of in de stress schieten is heel erg persoonsafhankelijk. Door de politie erbij kan de paniek/stress alleen maar groter worden en kun je op instinct gaan reageren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:23 schreef hottentot het volgende:
En paniek of schrik, dan stop je meestal als de politie erbij in het spel komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |