abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_115508796
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:04 schreef RichardDawkins het volgende:
Reusachtig? Niet groter dan schermen bij normale concerten.
Kippenvel? Naja ok als je voor het eerst de solo ziet die Brian al 20 jaar exact hetzelfde doet (nu zelfs een korte versie) dan kun je daar waarschijnlijk wel kippenvel van krijgen.
Bloedgeil? Mwah al zou ik het er wel op kunnen maar ik ben niet kritisch.
Helemaal los ging? Als je daarmee bedoelt dat ze de zoveelste is die met onnodig lange stemwiebel uithalen de vocalen verkracht dan inderdaad ze ging helemaal los.
Reusachtig dus. En ja, kippenvel. Al zou het de honderdduizendste keer zijn dat hij hem zo doet, een solerende Brian voor het oog van heel de fucking wereld staat bij mij garant voor kippenvel. Dan Jessie J, geen kwaad woord over haar performance. Op haar manier gaf ze een overtuigende over-the-top invulling aan haar eenmalige rol als frontvrouw van Brian en Roger. Ik heb me er geen moment aan gestoord. Sterker nog, ik heb er van genoten.
pi_115509481
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:07 schreef Christiano82 het volgende:

[..]

Reusachtig dus. En ja, kippenvel. Al zou het de honderdduizendste keer zijn dat hij hem zo doet, een solerende Brian voor het oog van heel de fucking wereld staat bij mij garant voor kippenvel. Dan Jessie J, geen kwaad woord over haar performance. Op haar manier gaf ze een overtuigende over-the-top invulling aan haar eenmalige rol als frontvrouw van Brian en Roger. Ik heb me er geen moment aan gestoord. Sterker nog, ik heb er van genoten.
Ik heb er ook wel van kunnen genieten, daar niet van, maar tis te makkelijk om altijd maar te zeggen dat .... het "op haar manier" deed. Das nogal een gegeven of niet.
De hele fucking wereld? De hele fucking westerse wereld bedoel je. Het parasiterende deel van de wereld kun je ook zeggen.
pi_115510734
Ben nu de sluitingsceremonie aan het downloaden... Ben benieuwd :+
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:36:34 #130
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_115514323
quote:
Ah, hier blijft ie tenminste staan, op YouTube verdwijnt ie steeds ;(
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:38:04 #131
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_115516783

Promo voor Barcelona. Die Rufus is wel helemaal onderdeel geworden van de Queen-machine zeg, hij drumt ook mee met dit album!

Ben wel benieuwd hoe het orkest gaat klinken, bovenstaand filmpje is iig veelbelovend!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:14:53 #132
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_115518376
Ik vond het maar matig. De solo van Brian was aardig - mooie outfit trouwens. Jessie J vond ik er niet echt bij passen. Van dat typische "kijk-mij-eens-hoog-uithalen"-gekrijs. Vreemd dat Roger tijdens het nummer van het drumstel op de pauken overging. Leuk showelement, maar zo werd wel duidelijk dat geplaybackt werd.
.
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:29:45 #133
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_115519068
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:14 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik vond het maar matig. De solo van Brian was aardig - mooie outfit trouwens. Jessie J vond ik er niet echt bij passen. Van dat typische "kijk-mij-eens-hoog-uithalen"-gekrijs. Vreemd dat Roger tijdens het nummer van het drumstel op de pauken overging. Leuk showelement, maar zo werd wel duidelijk dat geplaybackt werd.
Maar de pauken waren dan wel weer echt!

Het storendste aan Jessie J vond ik die echo aan het begin, verder deed ze t niet slecht ofzo..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_115528152
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:28 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik heb er ook wel van kunnen genieten, daar niet van, maar tis te makkelijk om altijd maar te zeggen dat .... het "op haar manier" deed. Das nogal een gegeven of niet.
Nee, want een Freddie-pastiche hoeft van mij niet. Ik zie liever iemand die Brian en Roger op eigen wijze 'front'. En als dat op een mega-evenement als de sluitingsceremonie van de Olympische Spelen op overtuigende wijze gebeurt, heb ik een geweldige avond.

Godverdomme, wat had ik gisteravond een geweldige avond.
pi_115536228
Helaas was de versie die ik vanmiddag gedownload had van CTV... Met fucking reclame door de optredens heen :(. Heb het uitgezet bij George Michael. Ben nu de BBC versie aan het downloaden :+.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2012 23:15:14 ]
pi_115593297
Gisteren het optreden gezien. Moet zeggen dat Brian en Roger best goed waren. Ik snap waarom mensen denken dat de drums op band waren, maar naar mijn idee was dat de backing track van WWRY die mee speelde.

Jessy J vond ik erg jammer... Helemaal toen de geluidsman ff vergeten was dat de delay en chorus van Brian blijkbaar nog aanstond op de output... Klonk helemaal nergens naar :N
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:44:43 #137
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_115600518
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:54 schreef RvLaak het volgende:
Gisteren het optreden gezien. Moet zeggen dat Brian en Roger best goed waren. Ik snap waarom mensen denken dat de drums op band waren, maar naar mijn idee was dat de backing track van WWRY die mee speelde.
Er was geen énkel optreden live - álle muziek was van te voren opgenomen. De zang was bij de optredens wél live. Dat had de organisatie een tijd geleden al bekend gemaakt (zie dit artikel).

quote:
Management committee Locog are already a laughing stock in rock music quarters after asking whether long-dead Who drummer Keith Moon was available to appear at the event.
And they recently drew the ire of live music fans by confirming all acts who play at the opening and closing events in London will be miming.
.
pi_115600653
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:44 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Er was geen énkel optreden live - álle muziek was van te voren opgenomen. De zang was bij de optredens wél live. Dat had de organisatie een tijd geleden al bekend gemaakt.
Dan hebben de heren sinds TOTP leren playbacken :+.

Wazig dat ze de muziek niet live deden :?. Zo veel goede artiesten en ze dan op zo'n manier (imo) vernederen. Ook vreemd dat Brian en Roger hier aan meewerkte, helemaal gezien het commentaar dat (vooral) Roger in het verleden diverse malen heeft gehad op het hele playbacken...
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:50:53 #139
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_115600746
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de live mix in het stadion. Als je backing tapes hebt, hoef je je geen zorgen te maken of de gitaar, de drums of een piano hard of zacht genoeg klinkt in het stadion. Elke band heeft namelijk zijn eigen "instellingen" en het feit dat je tussen optredens niet even kunt soundchecken maakt het er ook niet makkelijker op.
Met een backing tape is alles qua balans gewoon perfect.
.
pi_115600838
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:50 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de live mix in het stadion. Als je backing tapes hebt, hoef je je geen zorgen te maken of de gitaar, de drums of een piano hard of zacht genoeg klinkt in het stadion. Elke band heeft namelijk zijn eigen "instellingen" en het feit dat je tussen optredens niet even kunt soundchecken maakt het er ook niet makkelijker op.
Met een backing tape is alles qua balans gewoon perfect.
Kan zijn, maar ik blijf het een uiting van disrespect richting de artiest vinden.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:56:22 #141
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_115600987
Ben ik met je eens, maar ik snap aan de andere kant ook wel dat de organisatie op "safe" wil spelen in zo'n grote massaproductie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Baba-O-Riley op 15-08-2012 16:01:23 ]
.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:20:03 #142
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_115602100
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 15:56 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ben ik met je eens, maar ik snap aan de andere kant ook wel dat de organisatie op "safe" wil spelen in zo'n grote massaproductie.
Brian speelde iig live, dat was zeker! En Rogers pauken waren ook live. Misschien dat Spike ergens in een hoekje mee stond te spelen op z'n Korg?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:27:31 #143
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_115602364
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:20 schreef qu63 het volgende:
Brian speelde iig live, dat was zeker! En Rogers pauken waren ook live. Misschien dat Spike ergens in een hoekje mee stond te spelen op z'n Korg?
Er is zoveel dat je kan faken tegenwoordig...
.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:35:50 #144
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_115635974
Ah, eindelijk staat het ook op YouTube online! Gelukkig wel in goede kwaliteit :)

It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_115638876
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:27 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Er is zoveel dat je kan faken tegenwoordig...
Klopt, maar imo zijn Brian en Roger hele slecht playbackers. Kijk maar naar de TOTP optredens. Het spelen van die 2 loopt helemaal niet gelijk met de band.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:20 schreef qu63 het volgende:

[..]

Brian speelde iig live, dat was zeker! En Rogers pauken waren ook live. Misschien dat Spike ergens in een hoekje mee stond te spelen op z'n Korg?
Dat dacht ik dus ook... Ik meende ook de drums door de WWRY backing track heen te horen.

Sowieso vond ik het heel vreemd dat ze die backing track lieten meespelen... Alsof Brian en Roger het nummer niet op tempo zouden kunnen spelen :')

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2012 13:08:47 ]
pi_115640880
Die WWRY backing track speelde ook mee tijdens de concerten met Adam Lambert. Geen idee waarom aangezien Roger toen zeker live op zn drumstel zat te slaan. Wellicht voor een voller geluid?
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:45:23 #147
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_115682337
Wat de Olympische Spelen betreft: het was allemaal playback. De microfoontjes zaten er gewoon voor de show. Of hij nu op de pauken aan het slaan was of niet - alles staat op tape.

Noel Gallagher haalde het van de week ook nog eens aan:

"They wanted me to do "Wonderwall" acoustically, and wanted me to mime. I'm all for miming in TV shows, I love that. It would save me a lot of messing about. But if you're in a stadium with 80,000 people and you're pretending? I said I could play live and one of the organisers said, 'It's a big gig.' 'I said, 'Really? I do this for a living'.
I'd only had a few days off and they wanted me to re-record the song. In the end I was like I'd rather watch in on the telly...Beady Eye had to re-record it and then send it to me. I did play a bit of cat and mouse with them for a few days. I took it until Friday night at ten o'clock before I said yes and they were shitting it."
.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:55:18 #148
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_115682706
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 14:45 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Wat de Olympische Spelen betreft: het was allemaal playback. De microfoontjes zaten er gewoon voor de show. Of hij nu op de pauken aan het slaan was of niet - alles staat op tape.

Noel Gallagher haalde het van de week ook nog eens aan:

"They wanted me to do "Wonderwall" acoustically, and wanted me to mime. I'm all for miming in TV shows, I love that. It would save me a lot of messing about. But if you're in a stadium with 80,000 people and you're pretending? I said I could play live and one of the organisers said, 'It's a big gig.' 'I said, 'Really? I do this for a living'.
I'd only had a few days off and they wanted me to re-record the song. In the end I was like I'd rather watch in on the telly...Beady Eye had to re-record it and then send it to me. I did play a bit of cat and mouse with them for a few days. I took it until Friday night at ten o'clock before I said yes and they were shitting it."

Maar waarom had Jessie J dan nog zo'n fuckup aan het begin van WWRY? Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest..

En ik heb net nog eens goed zitten kijken, Brian's solo is dan wel heel goed gemimed als die niet live is..

Dat Beady Eye moest mimen kan ik me wel voorstellen btw :+
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_115683742
Eén van de forummers op QOL heeft deze week gesproken met Justin Shirley Smith, o.a. over de olympische spelen:

quote:
Justin was telling us about Brian at the closing ceremony of the Olympics, and that he was specifically asked to do the solo, but that they were very edgy when he insisted he was going to do it live. The reason there were five timpani, was an extremely bright idea about the Olympic rings, that somehow just got lost in translation on the night.

Justin let on that Brian and Roger's timps were the only live instrumentation he saw that night. There were a LOT of live vocals though, more than we might have thought.
Verklaart dus ook de vocale fuck-up van Jessie J.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:38:55 #150
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_115689682
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:26 schreef Headlong het volgende:
Eén van de forummers op QOL heeft deze week gesproken met Justin Shirley Smith, o.a. over de olympische spelen:

[..]

Verklaart dus ook de vocale fuck-up van Jessie J.
Ah, 5 pauken! Ik telde er maar 4 eigenlijk.. :D
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')