abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:12:26 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115041610
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:12:37 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115041616
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:05 schreef Ml-etje het volgende:
Mogge!
Kwark met aalbessen en banaan O+ nom!
Zal ff mijn fiets opzoeken.
Geen 7 versnellingen tough.

-edit- die verkopen ze niet meer.
Die van Co ook niet meer, nee.

Ik neig erg naar een Batavus. Nog even op de Gazellesite kijken, straks.

Maar voor nu:

Of:

Of:

Ik vind de eerste het mooist :Y.

@ MI: ja dat parkeren, daar ben ik dus ook bang voor met een transportrek.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Drie keer lopen, burn the kcals!
3 keer 30 min fietsen + per keer 20 min boodschappen doen. Ik wil graag nog wat aan m'n vrije zondagmiddag hebben :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115041642
-

[ Bericht 100% gewijzigd door motorbloempje op 03-08-2012 11:41:23 ]
Ja doei.
pi_115041700
Ik heb ook een klein kratje op m'n fiets, ik vind het wel echt een uitkomst hoor! Maar de mijne zit wel aan de achterkant. Niet mooi maar wel praktisch. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_115041752
-

[ Bericht 100% gewijzigd door motorbloempje op 03-08-2012 11:41:30 ]
Ja doei.
pi_115041805
Ter info voor Vik en andere nieuwsgierigen: er zijn geen samenwoonplannen.
Mijn vriend heeft overigens altijd veel meer boodschappen dan ik, maar die drinkt ook allemaal sapjes en ice coffee's en frisdrank enzo. Ik drink thee.

Maar ik ren na mn werk ook regelmatig even bij de Lidl naar binnen die praktisch naast het station zit. Of ik haal op dinsdag wat groente en fruit op de markt. Mn ouders gooien vaak even een brood in de vriezer en dan red je het wel met een rugzak als je boodschappen gaat doen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:24:34 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042082
Overigens ben ik woensdag begonnen met dit schema voor de crosstrainer (ergens halverwege staat de pdf, ik doel op die van 40 min). 'Doe ik wel even,' dacht ik, want ik ben gewend aan 30 minuten op weerstand 8 en 9 trainen (8-9-8), maar het was toch vrij pittig hoor :P. Wel grappig: voorheen zat ik met moeite tegen de 130 rpm op level 8 of 9 (in de praktijk tussen de 120-124), nu ging ik vrij makkelijk over de 130 heen. Ga dit 6 weken 3 keer per week doen en dan kijken hoe ik hem weer wat zwaarder kan maken :). Vanmiddag weer. Zin in *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_115042085
Gaat Mr fancypants trouwens ook mee naar LL? :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:25:29 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ter info voor Vik en andere nieuwsgierigen: er zijn geen samenwoonplannen.
Mijn vriend heeft overigens altijd veel meer boodschappen dan ik, maar die drinkt ook allemaal sapjes en ice coffee's en frisdrank enzo. Ik drink thee.

Maar ik ren na mn werk ook regelmatig even bij de Lidl naar binnen die praktisch naast het station zit. Of ik haal op dinsdag wat groente en fruit op de markt. Mn ouders gooien vaak even een brood in de vriezer en dan red je het wel met een rugzak als je boodschappen gaat doen. :)
Eén keer per week boodschappen doen houdt de financiën wel lekker overzichtelijk, dat vind ik wel prettig :). Ik merkte bij mijn zus, toen ik meerdere keren per week ging, dat ik zeker het dubbele uitgaf van normaal :X.
Niet meer actief op Fok!
pi_115042305
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:24 schreef V1z0R het volgende:
Gaat Mr fancypants trouwens ook mee naar LL? :@
Nopez. Tenzij hij kan helpen bij een project ofzo, maar dat is niet de verwachting. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Eén keer per week boodschappen doen houdt de financiën wel lekker overzichtelijk, dat vind ik wel prettig :). Ik merkte bij mijn zus, toen ik meerdere keren per week ging, dat ik zeker het dubbele uitgaf van normaal :X.
Ik hou het nooit zo goed bij wat ik uitgeef. Maar volgens mij valt het wel mee. :)
Gister werd ik weer even in de verleiding gebracht bij de lidl toen ik twentse aardappelsalade zag, maar toen keek ik bij de voedingsinformatie en toen zag ik dat het meer dan 200 calorieen per 100 gram is en dus heb ik het maar laten staan. :P
Doe wat je niet durft.
pi_115042461
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:24 schreef Viking84 het volgende:
Overigens ben ik woensdag begonnen met dit schema voor de crosstrainer (ergens halverwege staat de pdf, ik doel op die van 40 min). 'Doe ik wel even,' dacht ik, want ik ben gewend aan 30 minuten op weerstand 8 en 9 trainen (8-9-8), maar het was toch vrij pittig hoor :P. Wel grappig: voorheen zat ik met moeite tegen de 130 rpm op level 8 of 9 (in de praktijk tussen de 120-124), nu ging ik vrij makkelijk over de 130 heen. Ga dit 6 weken 3 keer per week doen en dan kijken hoe ik hem weer wat zwaarder kan maken :). Vanmiddag weer. Zin in *O*.
130 rpm? :o Ik heb meestal rond de 70...
Everything has changed
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:38:24 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042598
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:34 schreef Mini. het volgende:

[..]

Hebben we het wel over hetzelfde dan? Of gebruik jij een andere weerstand?
Niet meer actief op Fok!
pi_115042609
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:34 schreef Mini. het volgende:

[..]

Hehehe, goed punt! :D
Ik deed dat ooit als warming up van een van mijn killer schema's. 3 minuten op 80 RPM. Dat ging net aan. :D
Weerstand gooide ik op 6.

Ik denk dat we het over een ander apparaat hebben, ondanks dat dat ook een crosstrainer was. :P
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:39:04 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115042627
Na vandaag nog maar 1 week en dan VAKANTIE! :o :D *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:39:58 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042663
Nu zit ik te denken dat ik iets niet goed begrepen heb :P.

Volgens mij staat er bij mij 130 spm, maar spm is toch hetzelfde als rpm? :@ (aantal omwentelingen per minuut?)

Staat hier iig ook: http://www.afvallen-weblo(...)aal-om-af-te-vallen/
Niet meer actief op Fok!
pi_115042686
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hebben we het wel over hetzelfde dan? Of gebruik jij een andere weerstand?
Ik heb geen idee wat voor niveau het is, maar twee keer zo snel zou zelfs zonder weerstand wel heel snel worden (of ik ben gewoon een mietje :P). Het is gewoon de rpm-indicatie van de crosstrainer zelf, maar misschien tellen verschillende apparaten anders ofzo?
Everything has changed
pi_115042719
spm = twee keer je rpm :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:41:50 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:40 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat voor niveau het is, maar twee keer zo snel zou zelfs zonder weerstand wel heel snel worden (of ik ben gewoon een mietje :P). Het is gewoon de rpm-indicatie van de crosstrainer zelf, maar misschien tellen verschillende apparaten anders ofzo?
Ik train op Technogym. En ik ga wel vrij snel, maar twee keer zo snel? Mwah.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:42:52 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:41 schreef V1z0R het volgende:
spm = twee keer je rpm :P
Waar haal je dat vandaan?

Zou het wel verklaren. En thx, nu ben ik ineens langzamer dan Mini. }:| :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115042829
Strides per minute versus revolutions per minute...

Dus elke keer dat je linker en rechter voet naar beneden zijn geweest is 2 strides en maar 1 revolution.
pi_115042835
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?

Zou het wel verklaren. En thx, nu ben ik ineens langzamer dan Mini. }:| :P.
Volgens mij zit ik op niveau 6 ofzo, dus dan is het ook lichter. :) Alleen snap ik nooit wat dat precies inhoudt als je zo'n programma doet met wisselende weerstand.
Everything has changed
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:47:32 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042954
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:44 schreef Mini. het volgende:

[..]

Volgens mij zit ik op niveau 6 ofzo, dus dan is het ook lichter. :) Alleen snap ik nooit wat dat precies inhoudt als je zo'n programma doet met wisselende weerstand.
Afwisseling is beter dan steeds hetzelfde doen? Dat is de filosofie, denk ik? Train jij niet met een schema dan?
Niet meer actief op Fok!
pi_115043030
:D viz jij weet alles :') of je kan goed googlen!
pi_115043064
Ik ga zo lunchen geloof ik maar nog geen trek.
pi_115043068
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Afwisseling is beter dan steeds hetzelfde doen? Dat is de filosofie, denk ik? Train jij niet met een schema dan?
Ja maar welke van al die verschillende niveaus is dan 6? Het gemiddelde ofzo?
Ik heb geen schema nee, ik rommel gewoon wat aan in de fitnesszaal van de universiteit.
Everything has changed
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:50:20 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115043103
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:49 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ja maar welke van al die verschillende niveaus is dan 6?
Ik heb geen schema nee, ik rommel gewoon wat aan in de fitnesszaal van de universiteit.
Hoe bedoel je dat? :'). 6 is toch gewoon level 6 (van de 20?)
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:50:37 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115043117
Ik ga zo een Italiaanse bol brie halen :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_115043142
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? :'). 6 is toch gewoon level 6 (van de 20?)
Ja maar je krijgt toch afwisselend hoge en lage weerstanden, hoe verhoudt zich dat dan tot een constante weerstand op niveau 6? Is het gemiddelde van al die verschillende hetzelfde als die constante, of de laagste of de hoogste?
Everything has changed
pi_115043179
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:50 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga zo een Italiaanse bol brie halen :9.
Oeh, nu wil ik ook! :9
Terwijl ik net vriendje lekker gemaakt had met mijn pistoletje kaas. Duidelijk baas boven baas...
Everything has changed
pi_115043196
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:48 schreef Perruche het volgende:
:D viz jij weet alles :') of je kan goed googlen!
"rpm spm elliptical"
pi_115043248
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Na vandaag nog maar 1 week en dan VAKANTIE! :o :D *O*
Jaloers. Ik moet nog ZEVEN werken werken ;(
pi_115043344
Even spuit elf, maar mijn fiets met transsportrek heeft zo'n ring om het stuur zitten waarmee je hem vast kan zetten. Dan is hij dus niet instabiel meer, want dan kan het stuur niet omvallen. En zonder krat past hij gewoon nog in de fietsenrekken :D

Deze heb ik.
Be someone that makes you happy
pi_115043346
...
Onder het motto: fuck it, ik heb vakantie nodig heb ik volgende week vrij genomen :)
pi_115043397
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:54 schreef V1z0R het volgende:
...
Onder het motto: fuck it, ik heb vakantie nodig heb ik volgende week vrij genomen :)
Lekker! :) Een paar vrije dagen kunnen zo'n verschil maken. Ga je nog iets doen of gewoon alleen maar chillen?
Everything has changed
pi_115043462
quote:
...
Dat is denk ik voor mij echt het enige nadeel van mijn werk. Ik moet rapporten op deadlines plannen en inleveren, dus ik kan niet zomaar vrij nemen. Maar ik zal niet klagen vanwege alle voordelen :D
pi_115043498
Morning :W
Spierpijn :X van Jillian en ik moet vanavond weer.
pi_115043554
Ik ben vandaag weer even heel blij met mijn werk *O*.
pi_115043620
Ik loop echt op het einde van m'n kunnen, An :{ Dus voor iedereen even beter dat ik weekje er tussenuit neem :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:56 schreef Mini. het volgende:

[..]

Lekker! :) Een paar vrije dagen kunnen zo'n verschil maken. Ga je nog iets doen of gewoon alleen maar chillen?
M'n kittens knuffelen
Lekker sporten
Laatste plinten nog even aan muur schroeven
Kittens knuffelen
Beetje aankleding voor huisje zoeken, 't is nog zo kaal allemaal
Oh en kittens knuffelen :)
pi_115043732
Groot gelijk V1z, mijn productiviteit daalde de laatste weken ook drmatisch.
Gister dus dagje thuis gewerkt O+ en vandaag vrij maar vermoed einde van de middag nog even mn mail bijwerken.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_115043747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:01 schreef V1z0R het volgende:
Ik loop echt op het einde van m'n kunnen, An :{ Dus voor iedereen even beter dat ik weekje er tussenuit neem :)

[..]

M'n kittens knuffelen
Lekker sporten
Kittens knuffelen
Ja, merk het vaiz. Goed dat je naar je lijf luistert en er ff tussenuit gaat. En kittens knuffelen is natuurlijk heerlijk O+
pi_115043773
Ik dacht ook al 130 rpm :o Ik zit normaal op 80 rpm ofzoiets hangt een beetje af van het terrein. Op de weg wat langzamer maar zwaarder, in het bos sneller en meer op soeplesse en om tegen heuvels op te komen. Met een te zware versnelling in het bos haal je alle tempo eruit en sloop je jezelf.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:05:47 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115043821
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:54 schreef Nallie het volgende:
Even spuit elf, maar mijn fiets met transsportrek heeft zo'n ring om het stuur zitten waarmee je hem vast kan zetten. Dan is hij dus niet instabiel meer, want dan kan het stuur niet omvallen. En zonder krat past hij gewoon nog in de fietsenrekken :D

Deze heb ik.
[ afbeelding ]
Leuk :Y.

Het wordt nog lastig, merk ik :P. Zag zonet de Sparta pick-up staan bij de broodjeszaak :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115043832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:03 schreef Ml-etje het volgende:
Groot gelijk V1z, mijn productiviteit daalde de laatste weken ook drmatisch.
Gister dus dagje thuis gewerkt O+ en vandaag vrij maar vermoed einde van de middag nog even mn mail bijwerken.
Hier precies andersom. Heb vandaag al een rapport af en ik maak nu een start aan de tweede. Zo lekker op schema dat ik er om drie uur wel klaar mee zal zijn O+
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:06:34 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115043866
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:00 schreef Perruche het volgende:
Ik ben vandaag weer even heel blij met mijn werk *O*.
Ik ook *O*.

Gratiessjjj nieuwe fiets maakt een hoop nadelen goed :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115043904
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Hier precies andersom. Heb vandaag al een rapport af en ik maak nu een start aan de tweede. Zo lekker op schema dat ik er om drie uur wel klaar mee zal zijn O+
Jamaar de zon schijnt nu :@
pi_115043961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:01 schreef V1z0R het volgende:

[..]

M'n kittens knuffelen
Lekker sporten
Kittens knuffelen
Klinkt goed. O+
Everything has changed
pi_115043963
Zit er ook aan te denken om even dagje Nieuweschans te doen, even lekker dobberen in het thermaalbad en zo :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:04 schreef the85mc het volgende:
Ik dacht ook al 130 rpm :o Ik zit normaal op 80 rpm ofzoiets hangt een beetje af van het terrein. Op de weg wat langzamer maar zwaarder, in het bos sneller en meer op soeplesse en om tegen heuvels op te komen. Met een te zware versnelling in het bos haal je alle tempo eruit en sloop je jezelf.
130 rpm red je echt nog nauwelijks op de fiets :') en houd je zeker geen minuut vol, ik in ieder geval niet :D
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:10:24 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115044046
Ik vond het al heel wat om de 190 spm af en toe even te halen :') (op level 3, dat dan weer wel :P). Merk overigens wel dat ik echt de cooling down moet doen, want als ik direct afstap, sta ik enorm te wiebelen op m'n benen :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:11:25 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115044092
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:07 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Daarom mogen wij niet thuis werken :P. Omdat er allemaal jonge mensen werken die hetzelfde denken, met het verschil dat ze helemáál niets doen :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115044180
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:07 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Tikje van mezelf: eerst de moetjes, dan de magjes :')
pi_115044242
Oh nee heb gister gestructureerd zitten werken ondanks de zon.
Wel tussendoor twee wassen opgehangen.

De rest doe ik vandaag. Even mn mail opruimen enz.
Sla mezelf voor mijn hoofd als het vanmiddag regent :)
pi_115044292
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Daarom mogen wij niet thuis werken :P. Omdat er allemaal jonge mensen werken die hetzelfde denken, met het verschil dat ze helemáál niets doen :P.
Mjah, ligt meer aan je instelling denk ik. Als je op kantoor onder je productiemogelijkheden werkt, doe je dat thuis ook. Ik ben thuis effectiever dan op kantoor, want minder afleiding van andere dingen die nog liggen.
pi_115044379
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:15 schreef Ml-etje het volgende:
Oh nee heb gister gestructureerd zitten werken ondanks de zon.
Wel tussendoor twee wassen opgehangen.

De rest doe ik vandaag. Even mn mail opruimen enz.
Sla mezelf voor mijn hoofd als het vanmiddag regent :)
Ik hen vorige week bijna de hele week in het zonnetje op het balkon zitten typen. Kreeg er direct een kleurtje van O+
pi_115044396
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:08 schreef V1z0R het volgende:
Zit er ook aan te denken om even dagje Nieuweschans te doen, even lekker dobberen in het thermaalbad en zo :)

[..]

130 rpm red je echt nog nauwelijks op de fiets :') en houd je zeker geen minuut vol, ik in ieder geval niet :D
130 rpm doe je alleen maar als je versnellingen kapot zijn ;) Das meer dan 2 keer rond per seconde, dat is echt idioot snel.. Misschien dat ik dat alleen tijdens een sprintje haal, ik rij op middenblad weg en bij ongeveer 30 schakel ik naar buitenblad. Bij 30 rij ik iets van 75 rpm op buitenblad, hoeveel dat op binnenblad is weet ik echt niet. Ik heb ook geen hoog rpm benen, meer lompe kracht bij een beperkt toerental..
pi_115044542
quote:
...
Vergeet ook niet de dag na Lowlands vrij te nemen. :D
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:26:47 #56
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115044814
Ik wil ook een hele week vrij binnenkort, deze zomer miss nog, maar dan wil ik wel mooi weer! Steeds twee daagjes vrij schiet niet echt op.

Ik zat net te kijken: meeeh, nog maar 15 vrije dagen inclusief 10 dagen Jordanië, maar het is exclusief *O*. Wil er iig ook nog een stuk of 5 bewaren voor in december, rond kerst of oud en nieuw wil ik ook vrij (ben niet de enige die dat wil, maar collega die vorig jaar twee weken vrij was in die periode, heeft nu iig even wat minder te willen vind ik :P).
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:28:41 #57
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115044924
V1z, goed idee! :Y Kitties O+ Bij mij begint de koek ook een beetje op te raken, merk wel dat ik voor deze baan student was en/of thuis zat :') Dan is BAM 40 uur p.w. wel best heavy nog :D

An, het voelde als gisteren dat ik ook nog zo lang moest wachten, die 7 weekjes zijn zo voorbij! ^^ Hang in there :* 8-)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:30:37 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115045025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
V1z, goed idee! :Y Kitties O+ Bij mij begint de koek ook een beetje op te raken, merk wel dat ik voor deze baan student was en/of thuis zat :') Dan is BAM 40 uur p.w. wel best heavy nog :D

An, het voelde als gisteren dat ik ook nog zo lang moest wachten, die 7 weekjes zijn zo voorbij! ^^ Hang in there :* 8-)
Hoe lang ben je nu aan het werk dan en heb je nog geen vakantie gehad? :o

Ik neig naar de week na volgende week... Maar ja, ik baal weer als het de hele week regent. Ach. Ik zal me wel vermaken en die dagen moeten toch een keer op.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:33:45 #59
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115045167
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoe lang ben je nu aan het werk dan en heb je nog geen vakantie gehad? :o

Ik neig naar de week na volgende week... Maar ja, ik baal weer als het de hele week regent. Ach. Ik zal me wel vermaken en die dagen moeten toch een keer op.
Sinds januari! En ja, wel de standaard vrije dagen (hemelvaart enzo) en een keer vrij genomen voor UvA symposium (1 dag). Maar dat was het wel :P

Voordeel van relatief 'weinig' vakantiedagen --> je bent zuunig :+
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:34:40 #60
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115045215
Mijn laatste vakantie was 15 aug tm 4 sept vorig jaar :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:36:06 #61
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115045281
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn laatste vakantie was 15 aug tm 4 sept vorig jaar :').
Huh :o Ik dacht dat jij nog weggeweest was, Engeland enzo..? :?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:37:32 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115045344
Zo, na volgende week een week vrij, jeeeee! *O* *O* *O*.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:39:09 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115045422
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:33 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Sinds januari! En ja, wel de standaard vrije dagen (hemelvaart enzo) en een keer vrij genomen voor UvA symposium (1 dag). Maar dat was het wel :P

Voordeel van relatief 'weinig' vakantiedagen --> je bent zuunig :+
Ah, dan heb je er idd nog niet zoveel :P. Hoeveel heb je eigenlijk bij een fulltimedienstverband?
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:40:06 #64
70532 loveli
N
pi_115045464
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:36 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

En ergens naar een ver warm land, maar dat was 'werk'.
crap in = crap out
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:41:07 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115045512
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:40 schreef loveli het volgende:

[..]

En ergens naar een ver warm land, maar dat was 'werk'.
Engeland was ook combi met werk volgens mij. Ja, doe mij zulk werk :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:41:18 #66
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115045526
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ah, dan heb je er idd nog niet zoveel :P. Hoeveel heb je eigenlijk bij een fulltimedienstverband?
Ik heb er 25 :Y Al beetje bijgesprokkeld met extra events in avond/weekend, dus komende vakantie zijn de eerste 10 dagen die ik echt opneem :+
pi_115045647
Ik heb er ngo 27 staan. Het is de bedoeling dat ik er zeker nog eentje op ga nemen, maar misschien nog wel een paar extra. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_115045704
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:28 schreef MariaEtcetera het volgende:

Doe mijn best ;(
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:45:07 #69
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115045716
Ik kan geen vrije dagen verzamelen. Helaas.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:45:58 #70
70532 loveli
N
pi_115045754
Heb een uur of 300 nog staan denk ik, is weleens meer geweest.
crap in = crap out
pi_115045814
Lowlands staat er al in, HPKW B-)

En ik heb nu nog steeds iets van 5 weken over...
Vorig jaar 1 week vakantie gehad en 1 week verplicht met kerstmis, jaar er voor helemaal niet :@
Had zoiets als dit kunnen zien aankomen. :')
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:47:51 #72
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115045827
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:45 schreef loveli het volgende:
Crisis :D

Naais :+
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:48:34 #73
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115045861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:47 schreef V1z0R het volgende:

Vorig jaar 1 week vakantie gehad en 1 week verplicht met kerstmis, jaar er voor helemaal niet :@
:*

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:44 schreef An24 het volgende:

[..]

Doe mijn best ;(

Lief zijn voor julliezellefs he! :Y O+
pi_115045911
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:48 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

[..]

Komt goed. Ik ben gelukkig ook niet uitgeput of zo. Werk is relaxt. Maar we zijn al drie jaar niet echt lang op vakantie geweest, dus ik kijk er echt enorm naar uit O+
pi_115046114
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:48 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

[..]

:@ ga ik doen, dank je

En over poosje lekker relaxen op Aruba zal ook wel even goed zijn :)
pi_115046129
Vakantie O+

over 2 weken paar dagen naar Dublin. Grote vakantie in december pas :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_115046137
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:47 schreef V1z0R het volgende:

Hehehe, wat doe je jezelf aan. :D

Ik probeer altijd zo vaak en zo lang mogelijk weg te gaan. B-)
Een week vrij nemen en dan niets doen, zoals Vik, lijkt mij helemaal niets. :D
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:00:10 #78
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115046384
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:36 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Engeland was een uitwisseling en daar heb ik 2 dagen bij vrienden aan vastgeknoopt.

Suriname was ook voor het werk. Zat op 1 weekend na geen eigen tijd-invulling bij. Ik was gewoon 'in functie'. Kon niet in mn bed blijven stinken zolang als ik wilde en ook mn programma niet zelf bepalen.

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat m'n laatste periode van 1 aaneengesloten week vrij of meer, vorig jaar augustus is geweest.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_115046392
Henk, hoeveel vrije dagen heb je dan? Ik eb er maar 25 per jaar :D
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:01:17 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115046429
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb er ngo 27 staan. Het is de bedoeling dat ik er zeker nog eentje op ga nemen, maar misschien nog wel een paar extra. B-)
Boh, jij hebt superveel :P.

Ik heb er 25, mag 5 meenemen naar volgend jaar.
Niet meer actief op Fok!
pi_115046438
Vakantie lijkt me ook fijn. Vooral weggaan ergens heen. Helaas zit dat er niet in. We hebben deze week wel vrij, maar er moeten zoveel dingen in huis gebeuren nu de Duutser hier ingetrokken is. Al drie keer bij Ikea geweest! Vandaag lummelen we een dagje om zonder wat in nis te doen, is erg lekker! Ik lig al sinds tien uur op de bank een boek te lezen...

Heb nog niet echt zin om maandag aan het werk te gaan, wellicht stel ik het nog een paar dagen uit...of ik neem in oktober nog een weekje op ofzo....
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:01:59 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115046460
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:45 schreef loveli het volgende:
Wow, een complete schoolvakantie :D.
Niet meer actief op Fok!
pi_115046524
Ben dit jaar al 2x een weekje weggeweest, was ik ook wel aan toe! In 2010 en 2011 heb ik helemaal geen vakantie genomen. Geen aanrader. Op een gegeven moment is het gewoon op en dan moet je wel even tijd vrij nemen.
pi_115046537
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:00 schreef Perruche het volgende:
Ik heb er maximaal bijgekocht natuurlijk. B-) Flexible benefits FTW! *O*
Eigenlijk heb ik er ook maar 25 ofzo.
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:04:55 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115046572
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:54 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehehe, wat doe je jezelf aan. :D

Ik probeer altijd zo vaak en zo lang mogelijk weg te gaan. B-)
Een week vrij nemen en dan niets doen, zoals Vik, lijkt mij helemaal niets. :D
Ik wil ook best weg, maar 1) kort dag, 2) geen geld om elke vakantie weg te gaan. Dus ik ga een paar dagen thuis lamballen en boeken lezen en dingen doen waar ik anders niet aan toekom en een paar dagen naar Friesland.

Ben in april 5 dagen naar Madrid geweest en in oktober 9 dagen Jordanië. Moet nog zien of er wel geld is om volgend jaar op vakantie te gaan, dus ik geniet er nu nog even van :).
Niet meer actief op Fok!
pi_115046573
Lijstje! Comments?
Merkte wel dat ik vandaag extra honger had, waarschijnlijk door mijn zeer kleine D gisteren...
O: 150 gr griekse yoghurt met 200 gr meloen
T: portie gemengde noten
T: 25 gr ontbijtkoek
L: halve italiaanse bol met kip, 3 plakjes pancetta, kerriesaus. Erbij kleine salade van tomaat/komkommer/sla.
T:...?
B: 2x20 minuten fietsen
T: banaan
S: 6,5 m hardlopen hopelijk
D: Denk salade met halve avocado, tomaat, gekookt ei enzo.
pi_115046596
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik heb er maximaal bijgekocht natuurlijk. B-) Flexible benefits FTW! *O*
Eigenlijk heb ik er ook maar 25 ofzo.
Ja, helaas kan dat bij ons niet...
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:05:43 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115046607
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:00 schreef Perruche het volgende:
Henk kan extra vrije dagen kopen. Anders ziet ze niet genoeg van de wereld ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_115046827
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik wil ook best weg, maar 1) kort dag, 2) geen geld om elke vakantie weg te gaan. Dus ik ga een paar dagen thuis lamballen en boeken lezen en dingen doen waar ik anders niet aan toekom en een paar dagen naar Friesland.

Ben in april 5 dagen naar Madrid geweest en in oktober 9 dagen Jordanië. Moet nog zien of er wel geld is om volgend jaar op vakantie te gaan, dus ik geniet er nu nog even van :).
Ga je leuk een paar dagen naar Liverpool! Toffe (gratis! B-)) musea, ticket kost iets van 80 euro met Easyjet, overnachten in een hostel, pubfood is ook goed te betalen.
Of naar Belfast, ook met Easyjet, ook heel goed te betalen. *)

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Henk kan extra vrije dagen kopen. Anders ziet ze niet genoeg van de wereld ;).
Dat heb je goed gezien! B-)
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:11:38 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115046837
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ga je leuk een paar dagen naar Liverpool! Toffe (gratis! B-)) musea, ticket kost iets van 80 euro met Easyjet, overnachten in een hostel, pubfood is ook goed te betalen.
Of naar Belfast, ook met Easyjet, ook heel goed te betalen. *)

[..]

Dat heb je goed gezien! B-)
Breng me niet op ideeën :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115046898
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Breng me niet op ideeën :P.
*)
Doe wat je niet durft.
pi_115046913
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Is dat serieus de reden? Wat een vertrouwen in je personeel zeg... Jullie hebben toch gewoon deadlines denk ik? Dan is productiviteit prima te controleren lijkt me.

Wij mogen ook niet thuis werken, deels omdat niet alle systemen toegankelijk zijn en ze niet iedereen VPN willen laten gebruiken, deels omdat baliepersoneel nooit thuis zal kunnen werken en ze 1 lijn willen trekken voor iedereen. Best jammer, mijn werk leent zich prima voor thuis werken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115047029
Nog wat KH's, Perr? Wel lekker voor het hardlopen lijkt me, en erna voor het herstel...
Rest ^O^ Zie veel E's veel goede V's _O_
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:18:14 #94
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115047078
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Is dat serieus de reden? Wat een vertrouwen in je personeel zeg... Jullie hebben toch gewoon deadlines denk ik? Dan is productiviteit prima te controleren lijkt me.

Wij mogen ook niet thuis werken, deels omdat niet alle systemen toegankelijk zijn en ze niet iedereen VPN willen laten gebruiken, deels omdat baliepersoneel nooit thuis zal kunnen werken en ze 1 lijn willen trekken voor iedereen. Best jammer, mijn werk leent zich prima voor thuis werken.
Er werken hier heel veel jonge mensen en in het verleden hebben ze daar negatieve ervaringen mee gehad. Daarom zijn ook social-mediasites tegenwoordig geblokkeerd. Dus ik snap het wel. Overigens kan het wel, en mogen wij op onze afdeling het ook incidenteel van de manager. Als je bijvoorbeeld niet fit genoeg bent om te reizen, maar wel kunt werken. Of als je met de kat naar de dierenarts moet of er wordt een nieuwe wasmachine bezorgd. Doen ze helemaal niet moeilijk over. Maar je kunt dus niet één afgesproken dag per week thuiswerken.
Niet meer actief op Fok!
pi_115047084
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:17 schreef V1z0R het volgende:
Nog wat KH's, Perr? Wel lekker voor het hardlopen lijkt me, en erna voor het herstel...
Rest ^O^ Zie veel E's veel goede V's _O_
Hm ja ik heb nog wel 150 ml vruchtenyoghurt en 150 ml gewone, die kan ik in de mix doen... :)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:19:04 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115047110
Gisteren spaghetti carbonara gegeten :9. M. vond het wat smakeloos :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115047231
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Er werken hier heel veel jonge mensen en in het verleden hebben ze daar negatieve ervaringen mee gehad. Daarom zijn ook social-mediasites tegenwoordig geblokkeerd. Dus ik snap het wel. Overigens kan het wel, en mogen wij op onze afdeling het ook incidenteel van de manager. Als je bijvoorbeeld niet fit genoeg bent om te reizen, maar wel kunt werken. Of als je met de kat naar de dierenarts moet of er wordt een nieuwe wasmachine bezorgd. Doen ze helemaal niet moeilijk over. Maar je kunt dus niet één afgesproken dag per week thuiswerken.
Daar willen ze hier ook niet aan. Maar ik kan wel gewoon 's middags roepen dat ik de volgende dag thuiswerk ofzo.
Doe wat je niet durft.
pi_115047459
Dan hebben wij het op de universiteit toch wel erg makkelijk. Beginnen en stoppen wanneer je zelf wilt en heel veel vrije dagen. :@ Uiteindelijk werkt iedereen toch wel hard, maar het is wel fijn dat je dat zelf kunt indelen.
Everything has changed
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:27:53 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115047462
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:49 schreef An24 het volgende:

[..]

Komt goed. Ik ben gelukkig ook niet uitgeput of zo. Werk is relaxt. Maar we zijn al drie jaar niet echt lang op vakantie geweest, dus ik kijk er echt enorm naar uit O+
Ah dan kan ik me dat zo voorstellen :D Wij doen ook meer minivakanties de laatste jaren :Y Budget-technisch handiger :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:54 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:@ ga ik doen, dank je

En over poosje lekker relaxen op Aruba zal ook wel even goed zijn :)
Zekers! Even lekker niks hoeven :7
pi_115047536
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:27 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ah dan kan ik me dat zo voorstellen :D Wij doen ook meer minivakanties de laatste jaren :Y Budget-technisch handiger :P

[..]

Zekers! Even lekker niks hoeven :7
Die minivakanties vallen bij mij altijd veel duurder uit dan een lange vakantie.
Een maand Colombia heeft me 1700 euro gekost, 6 dagen Liverpool en Belfast iets van 500 of 600 euro.
Doe wat je niet durft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')