quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:24 schreef Levolution het volgende:
Zo, weer internet. Ik was de bergen in, daar vind je natuurlijk geen internet. Liep door de woeste naaldbossen met de angst dat ik verrast zou worden door een beer of een wild zwijn, maar heb nog wel kunnen genieten van een in een stuk rot hout nestelende kolonie Camponotus sp.
Paar antwoorden op wat vragen:
- Het duurt ongeveer 15 dagen tot de eitjes van L. niger uitkomen. Nog eens 15 dagen zijn ze larven. En dan nog 15 dagen pop (in cocon). Dus in totaal 45 dagen tot volwassen werksters. Gemiddeld. Kan afwijken (afhankelijk van veel factoren, zoals temp. etc.)
- Yuri, fruitvliegjes gewoon laten leven, kun je ze vers aanbieden. Als ze sterven, vries ze dan in zodat ze niet opdrogen.
- Wat betreft zandnesten: uiteindelijk zullen de mieren langs het glas graven, maar mieren zijn niet gek. Als ze veel last hebben van het licht gaan ze die gangen gewoon afplakken met zandkorreltjes. En dan zie je dus alsnog niks.
Ja shit, erg warm. In de bergen was het gelukkig iets koeler.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:37 schreef Fopje het volgende:
[..]lekker warm daar in Turkije?
Kan het kwaad als ik een normale wegmier tussen Messor Barbarus mieren gooi? Krijg ik dan iets interessants te zien?
Wanneer ben je terug van vakantie?
Geloof ik graag, graadje of 35?quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:40 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja shit, erg warm. In de bergen was het gelukkig iets koeler.
Het kan kwaad ja, ze gaan dan in de aanval. Messor zal wel winnen, maar het is misschien wel stress voor je kolonie. Ook als je twee van dezelfde soort, maar van een aparte kolonie bij elkaar gooit, krijg je ruzie.
Nog 1 week, maandagavond a.s. ben ik weer in NL.
Heb hier trouwens ook een Lasius gyne gevonden, zou best een andere soort dan Lasius niger kunnen zijn, maar het is erg lastig determineren zonder mijn boekje en met 1 loep.
Ik baal dat ik nog geen indrukwekkendere gynes heb gevonden.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:49 schreef Fopje het volgende:
En gaaf dat je ons uitleg geeft terwijl je op vakantie bent![]()
Ik denk hetquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:27 schreef BRANDGEL het volgende:
Ik wil 2 van die bakken met allebei mieren erin ..
Als de kolonies dan een beetje groot worden flikker ik allebei de bakken in nog één wat grotere bak
Dan hier en daar een beetje brandgel en aansteken .. dan is het de bedoeling dat ze oorlog gaan voeren met elkaar! overal vuur en boem boem chaosSlachtveld bouwen met dikke HD camera filmen
Maar als ik dat echt zou willen doen? Moet ik dan 2 verschillende soorten mieren families op het brandende slachtveld gooien?
Held.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:27 schreef BRANDGEL het volgende:
Ik wil 2 van die bakken met allebei mieren erin ..
Als de kolonies dan een beetje groot worden flikker ik allebei de bakken in nog één wat grotere bak
Dan hier en daar een beetje brandgel en aansteken .. dan is het de bedoeling dat ze oorlog gaan voeren met elkaar! overal vuur en boem boem chaosSlachtveld bouwen met dikke HD camera filmen
Maar als ik dat echt zou willen doen? Moet ik dan 2 verschillende soorten mieren families op het brandende slachtveld gooien?
quote:
quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:15 schreef Verbodsbord het volgende:
Zoiets zou ik toch best in m'n kamer willen hebben staan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn dan wel geen door mieren gegraven nesten, maar ziet er toch erg tof uit
http://blogfice.blogspot.(...)eed-eating-ants.htmlquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:17 schreef Fopje het volgende:
[..]zoiets zou ik ook wel willen! Fuck ik wil dingen kopen
eerst nog even op vakantie...
Wow die is wel vet ja, en dan in het midden wat zand enzo.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:15 schreef Verbodsbord het volgende:
Zoiets zou ik toch best in m'n kamer willen hebben staan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn dan wel geen door mieren gegraven nesten, maar ziet er toch erg tof uit
En er zitten wat bruggetjes tussen de twee stenen nesten enzoquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wow die is wel vet ja, en dan in het midden wat zand enzo.
Die gozer heeft echt mooie nestjesquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:18 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
http://blogfice.blogspot.(...)eed-eating-ants.html
Link werd op pagina 6 al door Levo gepost, goede info wel
Dierenbeulquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 01:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Levo, al mijn fruitvliegjes zijn dood.![]()
Ze zijn uitgedroogd denk ik, heb ze ook geen water gegeven. Wat moet ik nu doen?
Ga ik doen als ik echt ga beginnen over een paar wekenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |