abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129528855
De politieke wind heeft zo hard gewaait dat mensen er nu echt ziek van worden. Hadden al die mensen maar ziek geworden van jarenlang 'groene' politiek (propaganda)
pi_132683557
Er wordt weer een nieuw hoofdstuk in deze voorstelling geschreven.

Enkele bewoners beweren nu dat hun huizen minimaal ¤50.000 in waarde gedaald zijn.

quote:
Tientallen inwoners van het Utrechtse Houten willen compensatie van de gemeente na de komst van enkele windmolens. De waarde van hun huizen zijn met minimaal vijftigduizend euro gedaald. De totale schade wordt op drie miljoen euro geschat, schrijft Trouw dinsdag.

De subsidieslurpende windmolens ontsieren het uitzicht en geven een laag, infrasoon gebrom af. Hiervan is bekend dat het gezondheidsklachten, slaapproblemen, onrust en depressiviteit veroorzaakt. Volgens de krant is het de eerste keer dat een gemeente door zoveel bewoners tegelijk wordt aangeklaagd.

Ook Vereniging Eigen Huis vraagt zich af wie de dalende woningwaarden na het plaatsen van een windmolen opvangt. De vereniging doet onderzoek naar de mogelijkheden om de schade niet bij huiseigenaren neer te leggen maar elders te claimen.

De Nederlandse Vereniging Omwonenden Windturbines (NLVOW) stelt dat de energieproducent, in dit geval Eneco, de schade moet ophoesten. Tegelijkertijd heeft de vereniging een klacht ingediend bij het Europese Hof voor Rechten van de Mens. Het laagfrequent geluid van de molens zou een inbreuk zijn op vrij en ongestoord wonen.
pi_132683735
Die daling komt niet door windmolens maar de erbarmelijke staat van hun huizen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_132684813
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 09:54 schreef waht het volgende:
Die daling komt niet door windmolens maar de erbarmelijke staat van hun huizen.
Er staan daar praktisch alleen maar nieuwbouwwoningen (bouwjaar na 2000), op 2 a 3 oudere huizen na. Die oudere huizen staan het dichtst bij de molens.
pi_132692046
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 09:44 schreef cynicus het volgende:

Enkele bewoners beweren nu dat hun huizen minimaal ¤50.000 in waarde gedaald zijn.

[..]

Iedereens huis is in waarde gedaald zon beetje.. of anders gezegd.. voorheen was het opgeblazen.

Verder zijn mensen die een huis kopen en er meer geld voor terug willen als ze het verkopen knettergek. Alsof er in die 10, 20, 30, ..jaren er niemand heeft gewoond en het pand net zo hip én aantrekkelijk is!
pi_132692997
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 23:44 schreef thabit het volgende:
Ik moet vooral aan Don Quichot denken als ik dit topic lees.
En ik aan ´Een zomer zonder slaap´ van Bram Dehouck.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:37:00 #132
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132695633
windmolens zijn zelfs dodelijk!
NWS / Windmolen draait vast warm voor storm.
There is only one religion
pi_132696061
Ik weet het goed gemaakt. Mensen die geen windmolen naast hun huis willen geven we hun zin, maar in ruil daarvoor bouwen we direct onder hun eigen tuin een opslag voor de extra CO2-uitstoot die het niet bouwen van een windmolen oplevert. ^O^
pi_132704365
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:52 schreef Igen het volgende:
Ik weet het goed gemaakt. Mensen die geen windmolen naast hun huis willen geven we hun zin, maar in ruil daarvoor bouwen we direct onder hun eigen tuin een opslag voor de extra CO2-uitstoot die het niet bouwen van een windmolen oplevert. ^O^
Die paar mensen die nog een tuin hebben in Vinex-Nederland...
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_132715639
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:37 schreef Dance99Vv het volgende:
windmolens zijn zelfs dodelijk!
http://forum.fok.nl/topic/2035551
Tragisch, zo'n ongeluk :{
pi_132724857
quote:

In de VS is recentelijk van het Lawrence Berkeley National Laboratory in opdracht van de US Department of Energy een rapport uitgekomen waarin de verkoop van 50.000 woningen in de nabijheid van windparken, waaronder 2000 binnen 1.6 km en 300 binnen 800 meter, verdeeld over 9 staten is bekeken.

Conclusie:
quote:
[..] we find no statistical evidence that home values near turbines were affected in the post-construction or post-announcement/pre-construction periods.

Previous research on potentially analogous disamenities (e.g., high-voltage transmission lines, roads) suggests that the property-value effect of wind turbines is likely to be small, on average, if it is present at all [..]
pi_132725311
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 07:50 schreef Apuleius het volgende:
Windmolens zijn ge-wél-dig. Had er vlakbij een woning en ik vind het een heerlijk geluid. Slagschaduw. :') Vogels zouden er tegenaan vliegen. :') De frequentie maakt je ziek. :') Het is niet rendabel. :')

Ach, ga zo maar door.
Het is ook niet rendabel :')

In de toekomst wellicht wel, maar nu nog niet.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_132725493
Daarom op zee bouwen. Is wel 5 keer zo duur maar dan hebben mietjes als TS er tenminste geen last van.
Gaat echt helemaal nergens over die offshore windmolenparken. Echt superduur. Ik moet je gelijk geven Piet. 7 maanden in die business gezeten.
pi_132725536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:05 schreef niels0 het volgende:
Daarom op zee bouwen. Is wel 5 keer zo duur maar dan hebben mietjes als TS er tenminste geen last van.
Gaat echt helemaal nergens over die offshore windmolenparken. Echt superduur. Ik moet je gelijk geven Piet. 7 maanden in die business gezeten.
Dat gezeik van mensen sowieso, het zit allemaal tussen de oren :r
pi_132725915
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dat gezeik van mensen sowieso, het zit allemaal tussen de oren :r
Dat ook maar bedoelde ik niet. Er liggen momenteel 5 construktie schepen stil in Esbjerg om politiek gezwets en gedonder over de kwaliteit. Ik heb maar ontslag genomen. Construktie schepen kosten al gauw een ton per dag. Ook als ze binnen liggen. Eikels op een kantoor zijn de schuldigen. Wie betaald dat? Juist, jij en ik. En ze maken winst. Gewoon maffia.
pi_132727649
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:05 schreef niels0 het volgende:
Grappig dat je dat zo zeg, maar wind op zee is even duur (of goedkoop) als nieuwe kernenergie. Dat blijkt wel uit de strike deal die de Britse overheid pas geleden sloot met EdF over de bouw van een nieuwe kerncentrale in Hinkley Point.

De prijs per nucleaire kWh is op dit moment iets lager dan offshore maar deze wordt in tegenstelling tot offshore geindexeerd met de inflatie, gecompenseerd voor curtailment, voorzien van een financieringsgarantie en dat voor 35 jaar lang i.p.v. 15 jaar zoals gebruikelijk voor wind. Al met al betaal je in de praktijk de hoofdprijs voor nucleair en dat een keer zo lang.
pi_132727723
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:18 schreef niels0 het volgende:
Dat ook maar bedoelde ik niet. Er liggen momenteel 5 construktie schepen stil in Esbjerg om politiek gezwets en gedonder over de kwaliteit. Ik heb maar ontslag genomen. Construktie schepen kosten al gauw een ton per dag. Ook als ze binnen liggen. Eikels op een kantoor zijn de schuldigen. Wie betaald dat? Juist, jij en ik. En ze maken winst. Gewoon maffia.
Meh, de FIT veranderd niet of de constructie nu stil ligt of niet. Bijkomende kosten zijn dus op conto van investeerder, zoals het hoort. Wat niet hoort is dat dit komt door politiek gezwets, heb je een link naar een artikel over de oorzaak?
pi_132728732
quote:

[..]

Was gisteren op EenVandaag en ik vind dat ze wel een punt hebben. Je koopt een huis in de veronderstelling dat er geen windmolens geplaatst worden maar vervolgens past de gemeente even de wet aan zodat ze er toch komen.
pi_132729980
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Was gisteren op EenVandaag en ik vind dat ze wel een punt hebben. Je koopt een huis in de veronderstelling dat er geen windmolens geplaatst worden maar vervolgens past de gemeente even de wet aan zodat ze er toch komen.
Jup, en dat geldt ook voor spoor, snelweg, fabriek. Eigenlijk alles waar je last van zou kunnen hebben: het is niet leuk als het naast jouw deur gebouwd wordt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_132731388
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Een gemeente kan geen wet aanpassen. :')

De wijk die zo op het oog het dichtst bij de turbines ligt is de polderwijk, de huizen die daar gebouwd zijn stammen uit 2010. De Gemeente en de cooperatie UWind zijn al sinds 1999 bezig met de plannen. De nieuwe huiseigenaren hadden zeker kunnen weten (o.a. bestemmingsplan of makelaar) dat de plannen er lagen.
pi_132734573
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:59 schreef H.FR het volgende:

[..]

Het is ook niet rendabel :')

In de toekomst wellicht wel, maar nu nog niet.
Nee joh, boeren hebben het sinds jaar en dag voor lul staan en eigen bouwsels leveren ook geen rendement op, die staan er om te pochen.
pi_132750051
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:50 schreef cynicus het volgende:
Even een hele late update.

In Australie heeft een akostiek consultancy bureau voor de bouw, tijdens de bouw en na oplevering van een groot windpark (140 turbines) metingen aan infrageluid gedaan. Daarbij zijn meetinstrumenten in woningen geplaatst op 1.8 tot 2.7 km afstand van de dichtstbijzijnde turbine.

De conclusie: de infrageluid niveau's zijn gelijk gebleven.

[..]

Gemiste kans om het niet MacArthur Wind Park te noemen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_132784420
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:05 schreef cynicus het volgende:

[..]

heb je een link naar een artikel over de oorzaak?
Nee, maar ik ben insider op het www.dantysk.com project. Er zijn 80 monopiles geplaatst maar er is schimmel geconstateerd in de binnenkant van de palen. Het duurt nog even voordat dit officieel naar buiten komt. Het is nog onbekend waarom de schimmel is ontstaan. Veiligheidsprocedures verhinderen ook dat mensen afdalen in de binnenkant en niemand kan garanderen dat na verwijdering het niet opnieuw onstaat. Ze staan er echt net en zijn voor 20 jaar bedacht. Her en der verspreid liggende rotsblokken uit het noorden uit de ijstijd zorgen ook voor contractueel geneuzel omdat electrische kabels buiten de afgesproken corridor komen te liggen. Verder heeft de kabellegger geen eigen ROV waardoor assistentie van een extra schip nodig is. Maakt het nog wat duurder allemaal.

[ Bericht 13% gewijzigd door niels0 op 01-11-2013 03:43:47 ]
pi_132786316
Schimmel? Bijzonder...

Altijd leuk om inside info te krijgen, bedankt!
pi_135596563
Topickick :p

In februari gaat het Europees hof voor de mensenrechten naar verwachting uitspraak doen in de door Gigawiek aangspande rechtzaak.

Ter opwarming nog wat links naar relevante nieuwsberichten:

EenVandaag uitzending van 19 oktober. Een website met krantenknipsels over de windturbines in Houten.

En uit een recent artikel in het blad van de Vereniging Eigen Huis:

quote:
Mijn woz-waarde is sinds de komst van de turbines met 100.000 euro gedaald. Die waardedaling moet worden gecompenseerd.
Doe mij ook een paar windturbines in de buurt zodat ik de waardedaling sinds de crisis op de huizenmarkt gecompenseerd kan krijgen door de schuld bij de komst van de windturbines te leggen :D

Geluidsmetingen met een smartphone geeft een geluidsdruk van 56dB (ongeveer zo hard als met iemand praten), afkomstig van het windpark aldus Gigawiek.
En, nee, het geluid is niet afkomstig van het Amsterdam-Rijnkanaal, niet de ringweg van Houten die pal langs het huis gaat, niet de A27 waar dagelijks bijna 200.000 voertuigen langs komen, niet de spoorweg Utrecht-Eindhoven, niet het dichtbijzijnde bedrijventerrein. Nee, het komt allemaal van de drie windturbines, bij een erg magere 1 tot 4 m/s wind aldus het KNMI.

[ Bericht 29% gewijzigd door cynicus op 17-01-2014 12:19:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')