Onbegrijpelijk dat hij door vrijwel elke recensent de grond in is geschreven hier.
Zal me nix verbazen als hij straks bij uitzending op TV wel in ene 3 a 4 van de 5 sterren krijgt door bijvoorbeeld de Troskompas
Welke films vinden jullie ongewaard, door critici of door andere filmkijkers (dus welke jullei hoger hadden geschat op imdb bijvoorbeeld)
Jay & Silent Bob Strike Back is een goed voorbeeld inderdaad, al is die wel een heel stuk leuker als je Kevin Smith's vorige films gezien hebt. Maar de critici vonden die waarschijnlijk ook niks (behalve Clerks), dus ja....
Je formulering klopt dus niet helemaal.
quote:ja waardeloze film. SpyGame is trouwens ook echt saaaaaaaaai!
Op maandag 12 augustus 2002 10:47 schreef dolledingo het volgende:
ik kan alleen maar films opnoemen die overgewaardeerd zijn.. (zoals Wild wild west, bij die film zijn we met z'n alleen uit de zaal gelopen terwijl die maar een half uur bezig was, zoo slecht)
quote:Chasing Amy kreeg anders een heel goed ontvangst door de critici geloof ik. Mallrats werd echter door de critici afgezeken heb ik gehoord, maar ik ben hem juist gaan kijken nadat hij in de Troskompas een jaar of 2 geleden 4 sterren kreeg. Voor Mallrats zat Jacq. Goderie zijn mening over de film mede te delen en die was ook niets anders dan zwaar positief over de film.
Op maandag 12 augustus 2002 10:49 schreef Tokus het volgende:
Filmcritici hebben gewoon teveel films gezien, waardoor niks meer leuk is. Daar ga ik dus ook niet op af, als ik een oordeel over een film wil weten.Jay & Silent Bob Strike Back is een goed voorbeeld inderdaad, al is die wel een heel stuk leuker als je Kevin Smith's vorige films gezien hebt. Maar de critici vonden die waarschijnlijk ook niks (behalve Clerks), dus ja....
Verhoevenfilms worden over het algemeen wel op waarde geschat volgens mij: RoboCop, Total Recall en Basic Instinct hebben toch wel een goede ontvangst gekregen. Starship Troopers was toch ook wel goed ontvangen geloof ik na het Showgirls-debacle. Hollow man werd vooral geprezen vanwege de special effecten, het script werd de afgrond ingeboord.
quote:Volgens mij waren ze over starship troopers niet echt positief, de achter liggende gedachte werd compleet over het hoofd gezien. Daarentegen vonden ze het wel leuk om uit te weiden over de gemengde douce scene enzo.
Op maandag 12 augustus 2002 11:34 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Chasing Amy kreeg anders een heel goed ontvangst door de critici geloof ik. Mallrats werd echter door de critici afgezeken heb ik gehoord, maar ik ben hem juist gaan kijken nadat hij in de Troskompas een jaar of 2 geleden 4 sterren kreeg. Voor Mallrats zat Jacq. Goderie zijn mening over de film mede te delen en die was ook niets anders dan zwaar positief over de film.
Verhoevenfilms worden over het algemeen wel op waarde geschat volgens mij: RoboCop, Total Recall en Basic Instinct hebben toch wel een goede ontvangst gekregen. Starship Troopers was toch ook wel goed ontvangen geloof ik na het Showgirls-debacle. Hollow man werd vooral geprezen vanwege de special effecten, het script werd de afgrond ingeboord.
quote:Wat een ongelooflijke drek was dat! Zelden zo'n slechte verfilming gezien, een bewijs dat filmmakers het maken van bagger met een grote B nog niet zijn verleerd.. ondergewaardeerd, hoe kom je erbij? ONgewaardeerd zou ik zeggen.
Op maandag 12 augustus 2002 10:52 schreef heijx het volgende:
Johnny Mnemonic vind ik toch wel lichtelijk ondergewaardeerd geweest.
Als je bijv. kijkt naar welke films bij de oscars zijn overgeslagen... kun je dit topic ook zo vol krijgen
Mulholland Dr. en The Man Who Wasn't There hadden imho een paar token-nominaties gekregen bijvoorbeeld.
quote:* Eddy_Albena is het met Gielekes eens!
Op maandag 12 augustus 2002 14:42 schreef gielekes het volgende:
Gielekes vindt Fallen zwaar ondergewaardeerd... Super film, al heb ik nu weer de hele dag het Stones liedje in mijnkop nazingen....
quote:Ja, al is het alleen maar voor die 6th sense actige twist aan het eind, en dat terwijl de film een jaar eerder dan de 6th sense uit was.
Op maandag 12 augustus 2002 14:42 schreef gielekes het volgende:
Gielekes vindt Fallen zwaar ondergewaardeerd... Super film, al heb ik nu weer de hele dag het Stones liedje in mijnkop nazingen....
quote:Goed is overdreven, ik vond hem wel aardig. Maar ja een film over Amerika in een negatieve manier, doorspekt met bloot en dan ook nog eens door een buitenlander? Dat pikken ze niet!
Op dinsdag 13 augustus 2002 10:00 schreef lzandman het volgende:
Show Girls van Paul Verhoeven. Wat een goede film is dat zeg. Helaas kon Amerika er de lol niet van inzien.
quote:Volgens jouw redenering --> Niet ondervoed = overvoed
Op maandag 12 augustus 2002 10:49 schreef Marble het volgende:
Onterecht ondergewaardeerd = overgewaardeerd.Je formulering klopt dus niet helemaal.
Starship Troopers zou je idd wel kunnen noemen ja.
Dit is egt een geweldige actiefilm met Bruce Willis. Hij wordt niet ongewaardeerd door de veronica-gids, want daar krijgt hij 5 sterren, maar op IMDb heeft hij maar 6,3 en dat vind ik tog wel een beetje magertjes
U-Turn
Dit vond egt een spannende thriller.
The Virgin Suicides
krijgt bij Veronica maar 2 sterren maar op IMDb heeft wel weer een 7.2
En The Convent. Da's een horrorfilm die ontzettend B wordt gevonden en daarom laag scoort. Maar dat was juist de bedoeling van de makers volgens mij, je kan er gewoon aan zien dat het een soort B film moest worden. Dat maakt um zo leuk
Deze comedy kreeg 1 ster, maar ik vond hem erg goed en er zat lekkere muziek bij. What is love, baby don't hurt me tralala. Over twee broers die een discotheek in willen maar ze zijn niet cool genoeg.
quote:6.7 gemiddeld lijkt me meer dan genoeg. Maar goed, ik zit dan ook bij de mensen die 'm een 3 gaven.
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:54 schreef De_Schaduw het volgende:
The Lost Boys heeft een te laag cijfer op IMDb, het is echt beter dan dat cijfer. Is mijn meest favoriete film
quote:Een heel stuk leuker dan The Lost Boys, in ieder geval.
En The Convent. Da's een horrorfilm die ontzettend B wordt gevonden en daarom laag scoort. Maar dat was juist de bedoeling van de makers volgens mij, je kan er gewoon aan zien dat het een soort B film moest worden. Dat maakt um zo leuk
quote:me agree totally!
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:55 schreef U-lerZzZ het volgende:
Fear & loathing in Las Vegas!
fight club (slechte biosresultaten, maar op DVD een tophit)
citizen x
truman show
man on the moon
donnie darko (draait nog... een bizarre film. check ook de eveneens bizarre site www.donniedarko.com)
american history X
quote:Die heb ik gekocht op DVD (vanwege Kirtin Dunst
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:17 schreef Gorro het volgende:
The Virgin Suicideskrijgt bij Veronica maar 2 sterren
maar op IMDb heeft wel weer een 7.2
Nee, The Virgin Suicides vind ik gewoon niet zo goed.
quote:Persoonlijk vond ik dit echt een van de meest beroerde film die ooit gezien heb, na een kleine 15 minuten heb ik hem van ellende maar uit gegooid. Tevens heeft hij mijn nummer 1 van slechte films van zijn troon gestoten namelijk Charlie's Angels. En dat wil heel wat zeggen.
Een van de films die ik onterecht ondergewaardeerd vind, in dit geval door de Nederlandse filmcritici, is Jay & Silent Bob strike back.
Zelden heb ik een film zo afgeslacht zien worden in de filmpers terwijl ik dat totaal onterecht vindt. De film krijgt een 7.3 op imdb, de top 250 films begint ongeveer bij 7.6, dus dat moet wel enigzins aangeven hoe groot de waardering voor deze film is.
quote:Dit vond ik juist weer een meesterlijke film, geen haar op mijn hoofd dit spijt heeft gehad dat ik die gehuurd heb.
ja waardeloze film. SpyGame is trouwens ook echt saaaaaaaaai!
quote:is die ondergewaardeerd?
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:17 schreef Gorro het volgende:U-Turn
Blijkbaar ben ik de enige
quote:fifth element is kicken!!
Op vrijdag 16 augustus 2002 15:34 schreef milagro het volgende:
Ik vond The Fifth Element erg goed eigenlijk...Blijkbaar ben ik de enige
quote:* irvine_2805 vond The Fifth Element ook erg goed hoor
quote:Nope zeker niet
Volgens mij zal ie ook wel te zien zijn in de moviematch die in 2 topics bezig is
quote:* blackie007 meldt
Matige recenties en niet erg veek fans, deze film...
..terwijl het een ontzettend subtiel meesterwerkje is, dat de cliche-matigheden binnen zijn eigen genre op een zeer amusante manier belachelijk weet te maken.
quote:Ik ben één van die idioten die Alien3 veel beter vindt dan het overgewaardeerde deel 2.
Op zaterdag 17 augustus 2002 10:20 schreef Disorder het volgende:
Alien 3 en Alien Resurrection worden vaak afgezaagd en als minste uit de Alien-saga genoemd, en dat terwijl ik vooral Alien 3 eigenlijk heel erg leuk vind. Alien Resurrection is misschien wel de minste, maar toch ook weer niet slecht..
quote:er is maar 1 alien, en dat is alien 1
Op zaterdag 17 augustus 2002 11:38 schreef pazuzu het volgende:[..]
Ik ben één van die idioten die Alien3 veel beter vindt dan het overgewaardeerde deel 2.
Alien Resurrection vond ik heel vermakelijk, tot de laatste, belachelijke 20 minuten.
Vond zelf Hannibal redelijk ondergewaardeerd, in die zin dat de meeste recensies vernietigend waren, en het overgrote deel van de mensen om me heen er ook weinig aan vonden. Heb me zelf uitstekend vermaakt.
quote:saaai omdat er bijna geen vuur en spectakel voorkomt, of is saai in dit geval moeilijk?
Op maandag 12 augustus 2002 10:51 schreef Splackavellie het volgende:[..]
ja waardeloze film. SpyGame is trouwens ook echt saaaaaaaaai!
quote:Speelt Christian Bale (van american psycho) in Empire of the sun?
Op dinsdag 13 augustus 2002 09:10 schreef Hawk het volgende:
Godfather 3
Cable Guy
Emperor of the Sun (voor mij nog steeds de beste acteerprestatie ooit neergezet door een kind, Christian Bale)
quote:Paul Verhoeven: de Louis van Gaal van de filmwereld
Op maandag 26 augustus 2002 09:02 schreef secor26 het volgende:
sorry hoor mickeymo maar basic instict werd echt helemaal gekraakt door de amerikaanse critici toen het desondanks een succes werd draaide de meeste ineens bij
Ik vinnet nog steeds een van de beste films allertijden. Ik heb 'm dan ook al een keer of 10 gezien.
quote:Mullholland drive..... Hij blijft me fascineren. Ik snap er namelijk compleet helemaal niks van. Als er hier iemand is die me de logica kan vertellen.. please do!
Op maandag 12 augustus 2002 14:44 schreef MadScientist het volgende:
Mulholland Dr. en The Man Who Wasn't There hadden imho een paar token-nominaties gekregen bijvoorbeeld.
En ik ben niet de enige die hem niet vat, ik heb hem al aan tig mensen laten zien en niemand heeft ook maar enig idee wat de logica is.
Bijv:
Waarom zijn aan het eind alle namen ineens omgewisselt?
Wat heeft dat stukje met die man die in een cafe verteld over zijn droom, die ook nog eens uitkomt, te maken met de rest van het verhaal?
Wat hebben die telefoons die af en toe in beeld komen met het verhaal te maken?
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:dan kan ik je toch beter naar het desbetreffende topic verwijzen:
Op donderdag 29 augustus 2002 21:43 schreef 3steps het volgende:
Mullholland drive..... Hij blijft me fascineren. Ik snap er namelijk compleet helemaal niks van. Als er hier iemand is die me de logica kan vertellen.. please do!
Dark City, met Kiefer Sutherland.
Geweldige film van de makers van The Crow.
MChaser
- Truman show
- Shawshank redemption, een van de 5 beste films ooit
- U-Turn (met een naakte jennifer lopez , maar ze speelt heel goed in deze film)
- Plains, Trains & Automobiles
quote:The Shawshank Redemption staat op de 2de (!) plaats in de IMDb top 250.
Op zaterdag 31 augustus 2002 16:14 schreef HandiMAN het volgende:
deze films zijn echt ondergewaardeerd of te onbekend:- Shawshank redemption, een van de 5 beste films ooit
Door wie wordt ie volgens jou dan ondergewaardeerd?
- Plains, Trains & Automobiles, is een hele goede comedy, maar helaas wordt die door "serieuze" mensen niet gewaardeerd.
Trumanshow....geweldige film en 1 van de weinige films waarin Jim Carrey goed in acteert!
quote:http://www.rottentomatoes.com/m/TheTrumanShow-1083460
Op zaterdag 31 augustus 2002 16:25 schreef Emizea het volgende:
Trumanshow....geweldige film en 1 van de weinige films waarin Jim Carrey goed in acteert!
Het ging toch om ondergewaardeerde films? Iedereen met smaak weet dat The Truman Show een goede film is.
Hetzelfde geldt voor de Shawshank Redemption trouwens, maar dat was al gezegd...
Met als toppunt: Shawshank Redemption (nummer 2 op imdb met 77740 votes) Dit moet een grapje zijn, straks gaat er iemand nog Terminator II of Pulp Fiction roepen.
Ook genoemd: American History X (nummer 56 imdb met 26909 votes), Truman Show (nummer 239 met 38254 votes), The Fifth Element (7.0 als cijfer met 34370 votes) en zelfs The Godfather Part III (7,2 als cijfer 9389 votes) voor een zeer matige film.
Waarom posten deze mensen zoveel onzin?
quote:slechter bestaat bijna niet, en daarom issie wel het kijken waard!!!!!
Op maandag 12 augustus 2002 10:48 schreef Splackavellie het volgende:
StarShip Troopers! zo'n vette film, in america vertrapt door de criticz!
Dat is ook een film die te veel kritiek gehad heeft. Hij is niet goed, maar zo slecht ook weer niet.
Het meest recente voorbeeld vind ik Hulk.
Iedereen verwachtte veel meer een standaard Hollywood-blockbuster volgens het beproefde concept a la Spider-man en dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis. Het is een film geworden die wat meer diepgang zoekt in het superhelden-genre. Ik denk dat over een tiental jaar er anders tegen deze film aangekeken gaat worden.
Is een concept bijvoorbeeld al tallen keren verfilmd, dan is de film alweer slecht. Heeft een acteur een zelfde soort rol in een andere film gespeeld, dan is de film weer gedaald.
Als ik een film recenseer bijvoorbeeld op Fok!, dan kijk de film zo alsof het de eerste keer is dat ik een film zie. Wat voor gevoel krijg ik, is het geloofwaardig, hoe is de productie e.d. Dan krijg je een 'echter' cijfer dan dat je gaat vergelijken.
De film die ik prachtig vond en door recensisten (goede woord?) de grond in werd geboort was A.I. . Veel emoties kwamen los, prachtig verhaal, erg goed geacteerd, sublieme SFX. De manier hoe de A.I. jongen ontstaat en je zijn levenslijn volgt is op zo'n mooie manier gedaan dat bij een van de laatste scenes waar de jongen zijn moeder voor een dag mag zien, er bij een traantje los kwam, wat op Bambi op mn vijfde na, de eerste keer was dat dit gebeurde. Superfilm dus
Voor Gangs of New York gold wmb hetzelfde. Het is een film waar het een en ander op aan te merken is, maar die veel pretendeert en het meeste daarvan ook waarmaakt. Ik denk dat de meeste kritiek die mensen erop hadden voorkomen zou zijn als die mensen wisten waar ze aan begonnen, wat voor film het is.
quote:Ben ik het nou helemaal mee eens!!
Op zondag 28 september 2003 16:26 schreef kamagurka het volgende:
Interview with the vampire, meesterwerk! Wordt te makkelijk in het gewone rijtje vampierfilms neergekwakt..
die hele eindscene was een grote LSD-trip...quote:Op zondag 28 september 2003 16:28 schreef Gorro het volgende:
Deze post ook maar even in dit topic plaatsen:
Het meest recente voorbeeld vind ik Hulk.
Iedereen verwachtte veel meer een standaard Hollywood-blockbuster volgens het beproefde concept a la Spider-man en dan kom je inderdaad van een koude kermis thuis. Het is een film geworden die wat meer diepgang zoekt in het superhelden-genre. Ik denk dat over een tiental jaar er anders tegen deze film aangekeken gaat worden.
quote:Op dinsdag 30 september 2003 05:07 schreef California het volgende:
.... maar ik denk toch dat de voornaamste reden dat mensen deze film afkraken is dat ze verkeerde verwachtingen hebben.
Eender hier. Veel bombarie al in de trailers en dan dat... Afknapper..quote:Op donderdag 22 september 2005 09:05 schreef obs het volgende:
The Village vond ik toch wel een aparte film, super spannend in het begin, maar toen de clue eenmaal duidelijk was vond ik er geen drol meer aan
quote:Op donderdag 22 september 2005 08:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Village.
Patch!!quote:Op donderdag 22 september 2005 11:08 schreef Patch het volgende:
Dirty Work...
Alleen maar omdat meneer regisseur Bob Saget is....
Half jaar lang weggeweest in de zonquote:Op donderdag 22 september 2005 11:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Patch!!
Lang niet gezien zeg! Ben je weggeweest of heb ik gewoon al die tijd in de verkeerde topics gekeken?
Beter!quote:Op donderdag 22 september 2005 11:59 schreef Patch het volgende:
[..]
Half jaar lang weggeweest in de zon
quote:Op donderdag 22 september 2005 12:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Beter!
Welkom terug en dat we maar weer veel over (Disney) films kunnen ouwehoeren in de diverse topics
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |