abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115022367

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper

Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.

Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.

en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg

al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous

misschien:
Erik92
Oksel & Okselchick
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115022495
Ah fucking mobiele browsers!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115022671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Westdijk ja. Ik had 'm eerst ook de andere kant op.

Die 2 zijn door Luca T aangemaakt :P Ik heb ze alleen afgepakt. :D
Nee die maakt strava zelf aan. Slaat nergens op. Zo zijn er tientallen van die zogenaamde vierde categorie klimmetjes :{
pi_115023029
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:31 schreef eentwee het volgende:

[..]

Nee die maakt strava zelf aan. Slaat nergens op. Zo zijn er tientallen van die zogenaamde vierde categorie klimmetjes :{
In de polder van tienhoven van -100 naar 0 meter :')

Sowieso is tegenwoordig de polder van tienhoven 1 groot segment :')
pi_115023050
Lekker voetbalweertje vanavond *O*
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:39:14 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_115023249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

In de polder van tienhoven van -100 naar 0 meter :')

Sowieso is tegenwoordig de polder van tienhoven 1 groot segment :')
Op zich logisch, zijn ideale fietswegen om even goed door te rijden.
pi_115023293
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:44 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ja het is erg mooi fietsen daar. En eigenlijk verrassend dichtbij. Jammer genoeg zijn er weinig toertochten in de vulkaneifel. Klimmen-Monschau-Klimmen ging dit jaar over de Grunentalstrasse, ook een vervelend pokkeding.
Eind oktober weer eifel cycling classic *O* Hopen op weer 30 graden :P
pi_115023318
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Op zich logisch, zijn ideale fietswegen om even goed door te rijden.
Segments op vlakke wegen zouden verboden moeten worden :{w
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:42:55 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_115023523
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ga ze maar eens allemaal flaggen ;)
pi_115024577
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Behalve rondjes! Maar die moeten wel veilig zijn. Die Eifel classic wordt gewoon 5 graden en hagel. Net als KMK :P
pi_115026875
Weer terug van een rondje van 162 kilometer. Gemiddeld wel maar 27 kmph en moest onderweg lampjes kopen. Vraagt die verkoper waarom ik mijn benen niet scheer als ik zulke lange duurtrainingen en wedstrijden rijd. :')
pi_115026947
Nu aan de pasta!
pi_115027170
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:31 schreef Erik92 het volgende:
Weer terug van een rondje van 162 kilometer. Gemiddeld wel maar 27 kmph en moest onderweg lampjes kopen. Vraagt die verkoper waarom ik mijn benen niet scheer als ik zulke lange duurtrainingen en wedstrijden rijd. :')
Die verkoper is vast een goede Elite en wilde jou als toerdertje ff op zijn plek zetten ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:16:02 #14
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115029488
Hallo ben een fanatieke amateur wedstrijd en cyclo renner ondek dit forum nu voor het eerst.
Ben vorig jaar begonnen met wielrennen en heb in mijn eerste jaar al goud gehaald bij: l3b en La marmotte. Zal hier ook wel actief worden!
pi_115029945
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:16 schreef Daclown het volgende:
Hallo ben een fanatieke amateur wedstrijd en cyclo renner ondek dit forum nu voor het eerst.
Ben vorig jaar begonnen met wielrennen en heb in mijn eerste jaar al goud gehaald bij: l3b en La marmotte. Zal hier ook wel actief worden!
Leuk welkom. Nog een amateur wedstrijd renner erbij. Meer ervaring is altijd welkom. Wij willen volgend jaar ook met een ploeg van hier de Marmotte fietsen. Maar pas op, de segmenten op Strava zijn bij sommigen hier belangrijker dan een Olympische medaille ;)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:31:39 #16
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115030311
Ok, nouja ik heb even geen smartphone ( nog een maandje dan komtie weer) maar heb wel iemand met strava op een paar leuke segmenten verslagen. Zo zou ik officieus 2e van de KOM zijn op oa de Col d'oderen (bekend uit L3B). En ook met mijn 55 minuten tijdens een training voor La Marmotte op Alpe d'huez stond ik niet laag. Ben benieuwd hoe ver ik met strava op mijn favorieten Nederlandse heuvel (gulpenerberg) kom!

Train heel heel goed voor La Marmotte het is echt heel zwaar. Veel zwaarder dan Les Trois Ballons bijvoorbeeld, en dat is er ook een van 205 km met 4200 hm en aankomst op het vreselijke planche des belles filles (uit tour dit jaar ook ).
pi_115030770
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:31 schreef Daclown het volgende:
Ok, nouja ik heb even geen smartphone ( nog een maandje dan komtie weer) maar heb wel iemand met strava op een paar leuke segmenten verslagen. Zo zou ik officieus 2e van de KOM zijn op oa de Col d'oderen (bekend uit L3B). En ook met mijn 55 minuten tijdens een training voor La Marmotte op Alpe d'huez stond ik niet laag. Ben benieuwd hoe ver ik met strava op mijn favorieten Nederlandse heuvel (gulpenerberg) kom!

Train heel heel goed voor La Marmotte het is echt heel zwaar. Veel zwaarder dan Les Trois Ballons bijvoorbeeld, en dat is er ook een van 205 km met 4200 hm en aankomst op het vreselijke planche des belles filles (uit tour dit jaar ook ).
Rij je veel wedstrijden dit jaar? Ik helaas te weinig. Wil daar volgend jaar verandering in brengen. Hopelijk gooit een stage van Jan tot juli geen roet in het eten.
pi_115031091
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Rij je veel wedstrijden dit jaar? Ik helaas te weinig. Wil daar volgend jaar verandering in brengen. Hopelijk gooit een stage van Jan tot juli geen roet in het eten.
Ik wil er ook verandering in brengen volgend jaar. Met welke licentie ga jij rijden?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:49:53 #19
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115031126
Nee, volgend jaar volledig programma. Nu rij ik nog een paar mtb wedstrijden. Wil proberen een goede bart brentjens challenge te rijden. Daarna dus volgend jaar ga ik een volledig wedstrijd seizoen rijden op de weg.
pi_115031217
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:49 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Ik wil er ook verandering in brengen volgend jaar. Met welke licentie ga jij rijden?
Weer amateurs. Daar kan ik met 5-10u trainen per week goed meekomen. Handig ivm de stage. Rij liever vooraan bij de amateurs, dan achteraan bij de Elite's.

Je hebt hier ook zo'n vereniging die veel wilde wedstrijden organiseren. Kan ik mooi op de fiets heen en terug.

Waar ga jij rijden?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:54:54 #21
361806 Daclown
Ben maar een clown.
pi_115031360
Ja dat is mijn probleem, niet echt veel trainingskoersjes in de buurt.
pi_115031472
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Weer amateurs. Daar kan ik met 5-10u trainen per week goed meekomen. Handig ivm de stage. Rij liever vooraan bij de amateurs, dan achteraan bij de Elite's.

Je hebt hier ook zo'n vereniging die veel wilde wedstrijden organiseren. Kan ik mooi op de fiets heen en terug.

Waar ga jij rijden?
Okee. :) A-amateurs dan zeker? Ik ga bij de beloften rijden.
pi_115031531
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:54 schreef Daclown het volgende:
Ja dat is mijn probleem, niet echt veel trainingskoersjes in de buurt.
Waar zit je?

Hier heb je in een straal van 30km 3 wielerbanen met hun eigen voorjaar en zomer competitie en dan nog de wilde wedstrijden als omlopen. Zou je niet verwachten in Friesland, waar relatief minder fietsers zijn volgends mij
pi_115031611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:56 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Okee. :) A-amateurs dan zeker? Ik ga bij de beloften rijden.
Je hebt geen A en B meer. Het is amateurs of Elite/belofte.
pi_115031734
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je hebt geen A en B meer. Het is amateurs of Elite/belofte.
Oh, dat wist ik helemaal niet. Waarom is het afgeschaft eigenlijk? Of stel ik nu een hele moeilijke vraag? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')