abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11389378
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 13:17 schreef Liejannuh het volgende:

Maar afijn, ik ben natuurlijk zo'n voorbeeldige reiziger die maanden van tevoren bedenkt wat ie nodig heeft.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 26 juni 2003 @ 14:55:48 #52
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_11391321
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 11:54 schreef Yakoma het volgende:
Ehmm ik heb een probleem ik moet me eigen inenten want ik ga zondag naar Cuba ik heb vorig jaar spuit gehad maar die is verlopen. Ik moet dus nu terug voor de vervolgspuit (hepetitus A) alleen de ggd zit vol. Ik kan dus nu ook geen afspraak maken. Ze zeiden tegen mij dat het niet zo erg was als ik na de vakantie die spuit ging halen. Ik ga 13 dagen. Geloof er alleen niet zoveel van. Dan heeft die spuit toch geen zin want ik ben al op vakantie geweest??
Iemand misschien een idee?
KLM Travel Clinic.....zit op verschillende plaatsen en kan je ook alle soorten "shots" halen....doe ik namelijk ook altijd

Als je in de omgeving R'dam zit dan kan je ook naar het havenziekenhuis..wel eerst een afspraak maken.....

pi_25063965
nou beste mensen, zo hard loopt dit topic niet (meer).
Ik ga naar india en ben aan het uiztoeken welke vaccinaties ik moet hebben... tevens vraag ik me af of het financieel scheelt als zuslief ze zet (en hoe lang van tevoren?) en weet iemand of IZZ eea zal vergoeden (uitgebreid verzekerd)?

ik moet hebben:
INDIA

Een DTP-vaccinatie wordt aanbevolen
Bescherming tegen Hepatitis A wordt aanbevolen.
Buiktyfusvaccinatie aanbevolen bij reizen langer dan 2 weken.

MALARIAGEBIEDEN:
Bescherming tegen muggenbeten is altijd belangrijk. Neem bij koorts of griepachtige verschijnselen tijdens of na verblijf in een malariagebied altijd direct contact op met een arts.

INDIA overig:
in de maanden 1 t/m 12 komt malaria voor. Voor de bescherming tegen malaria worden antimalariamiddelen aanbevolen voor een deel van de reizigers
  Moderator zondag 13 februari 2005 @ 02:16:24 #54
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25067783
als zuslief ze zet
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25069240
spuiten zet je ja?
pi_25071264
ik laat mijn inentingen meestal gewoon zetten door mn huisarts. Wordt gewoon vergoed door de verzekering, want het is gewoon een consult.
Ik krijg mijn inentingen en medicijnen wel vergoed trouwens, maar dat hangt van je verzekering af. Gewoon even bellen dus.
  zondag 13 februari 2005 @ 15:43:47 #57
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_25073402
ik heb de mazzel dat ik inentingen gewoon via de arbodienst van mn werkgever gaat
kost me helemaal nix!!!!
No Worries Mate!!!
pi_25085934
Ik krijg 75% van de kosten van mijn verzkekering vergoed, tot een bedrag van 137 euro. iemand enig idee hoeveel ik kwijt zal zijn? voorwaarde is wel dat huisarts ze zet of de GGD

ben inmiddels achter de prijzen, zonder malariamiddel komt t uit op zo'n 180-190 euro, inclusief gele koorts (staat niet in mijn eerder genoemde rijtje).
Weet iemand of het nog uitmaakt of het bij GGD gedaan wordt of als je de middelen ophaalt bij apotheek en bij huisarts (gewoon vergoed consult) laat zetten? en krijg je dan ook vaccinatieboekje?

[ Bericht 17% gewijzigd door Babbelzz op 14-02-2005 14:56:04 ]
  maandag 14 februari 2005 @ 15:02:43 #59
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25086374
Ik denk dat er niet veel mensen zijn die de meogelijkheid hebben om vaccinaties zo te laten zetten. Als je voor een eerste keer zo ver gaat (wat ik opmaak uit eerdere posts van je) lijkt het me een prima idee om gewoon naar de GGD/Tropenarts te gaan. Hij kan je namelijk preciés vertellen wat je nodig hebt (kan verschillen van persoon tot persoon, gebied tot gebied, reis tot reis) en op welke zaken je verder moet letten. Ik vond het in het begin erg nuttig en ik kan me niet voorstellen dat je zus (hoewel ze wellicht een medische opleiding heeft) je van die info kan voorzien.
Komt nog bij dat je waarschijnlijk niet eens zoveel geld uitspaart. Wat ik me herinner van de laatste keer is dat ik maar één keer consult betaalde (ik moest een keer of 5 terugkomen) en dat was hooguit een tientje of twee.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_25092691
ik heb me nu ook aangemeld bij de enige huisarts hier in utrecht, die ook reisadvies doet... zusje is geen optie meer, aangezien ziekenfonds het dan niet vergoed...
pi_27735656
Ik ga 2-7 met mn vriendin naar tunesië, en nou stond er eerst in meerdere boekjes en op meerdere sites dat inentingen niet nodig waren. Staat er nou ineens op een aantal sites (volgens mij allemaal van de ggd, oa. wijs op reis dacht ik) dat DTP en Hepatitis A worden aanbevolen. DTP heb ik als kind gehad, herhalen schijnt niet nodig te zijn.. maar hoe zit dat met hep. A? kan dat nog op zo'n korte termijn? Hoe groot is het risico op besmetting?
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:27:09 #62
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27735815
DTP moet je waarschijnlijk wél herhalen, die prik is namelijk "slechts" 15 jaar geldig. Het risico op Hepatitis A kunnen wij hier niet inschatten. Het hangt namelijk af van waar je precies naartoe gaat, wat je gaat doen, hoeveel contact met de bevolking je hebt en de actuele omstandigheden in het land...vrij ingewikkeld dus. Ga gewoon even (snel! anders heeft het inderdaad geen zin meer) langs je GGD. Ziek worden n.a.v. je vakantie is niet leuk!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 11 september 2005 @ 14:10:05 #63
15869 gr8w8
Better by design.
pi_30483117
Verdorie, Hepatitis A vaccinatie (Avaxim) moet je eigenlijk binnen 6 maanden herhalen voor een langdurige bescherming. Vroig jaar juni gehad, over een paar weken naar Thailand. Stom dat ze dat niet even geneld hadden bij de GG&GD.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_30487707
quote:
Op zondag 11 september 2005 14:10 schreef gr8w8 het volgende:
Verdorie, Hepatitis A vaccinatie (Avaxim) moet je eigenlijk binnen 6 maanden herhalen voor een langdurige bescherming. Vroig jaar juni gehad, over een paar weken naar Thailand. Stom dat ze dat niet even geneld hadden bij de GG&GD.
Dat zou ik nog maar eens goed navragen, de inzichten over Hepatitis A veranderen nogal. Ik heb in maart 2001 een HepA vaccinatie gehad en vorige week een herhaling. Ik kan er nu 15 jaar tegen aan. En die 15 jaar is puur, omdat ze nog niet kunnen testen op een langere periode dan 15 jaar, ze denken dat je zelfs levenslange bescherming hebt.

Navragen dus!
pi_30487863
De herhalinginjectie moet niet binnen 6 maanden zijn, maar gewoon na 6 maanden. En het is niet zo erg als het iets langer geleden is.
  zondag 11 september 2005 @ 22:51:14 #66
15869 gr8w8
Better by design.
pi_30499632
In mijn vaccinatiepaspoort" staat trouwens dat die hepatitis-prik een jaar geldig is. Gele koorts 10 jaar en DTP 15. 'k Ga zoweizo nog even bellen of er nog plek is binnenkort. Toch zit het me dwars, dat ze het dar toen niet over gehad hebben uberhaupt.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_30507027
De eerste Havrix A prik is inderdaad een jaar geldig.
  maandag 12 september 2005 @ 10:09:14 #68
19840 Libris
Live from Singapore
pi_30507609
en twee keer twinrix (Hep A + B)?
pi_30507807
quote:
Op maandag 12 september 2005 10:09 schreef Libris het volgende:
en twee keer twinrix (Hep A + B)?
Twinrix is een 3 dosis inenting (0-1-6 maand schema). Het biedt na 3 doses dezelfde bescherming als aparte Havrix A (2 doses) plus Engerix-B.
pi_30745878
ik ga mooi eind dit jaar aantal prikken halen en begin volgend jr de rest... dan wordt tenminste alles vergoed
pi_40027962
nou ik heb inderdaad alles binnen, 3 x twinrix, DTP en zojuist ook de buiktyfus. Wat een rot prik, lekker subcutaan en er onstaat ondanks masseren hele warme harde schijf nu, die jeukt, heel irri , maar ik ga niet klagen

[ Bericht 2% gewijzigd door Babbelzz op 20-07-2006 23:00:31 ]
  Moderator vrijdag 21 juli 2006 @ 23:04:41 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40060740
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:51 schreef Babbelzz het volgende:
nou ik heb inderdaad alles binnen, 3 x twinrix, DTP en zojuist ook de buiktyfus. Wat een rot prik, lekker subcutaan en er onstaat ondanks masseren hele warme harde schijf nu, die jeukt, heel irri , maar ik ga niet klagen
Het komt vanzelf goed.
Wanneer vertrek je naar India?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_40078199
Ik ga binnenkort langs bij een tropencentrum voor advies over inentingen en waarschijnlijk ook meteen de inentingen zelf. Ik ga naar Rusland, Mongolie en China en misschien ook nog naar Tibet, Nepal en India. Waarschijnlijk mag ik dus zo ongeveer alle inentingen laten zetten die er zijn. Is nit fijn maar ik kijk daar niet tegenop, heel wat anders dan de tandarts bv.... dat is een heel ander verhaal. Zou het trouwens kwaad kunnen om een paar dagen voordat ik spuiten laat zetten een paar vullingen te krijgen bij de tandarts (waarschijnlijk met verdoving omdat het op een vervelende plaats zit)?

Het kost een paar honderd euro (ik reken op +/- 250 euro met consult) maar liever dat dan het risico op enkele ziektes die ik niet wil hebben (en sommige landen kom je niet eens in zonder bepaalde inentingen).
pi_40089167
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 23:04 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het komt vanzelf goed.
Wanneer vertrek je naar India?
tis al bijna over

vertrek 15 september
pi_40725791
Vandaag ben ik op pad geweest voor wat advies en een paar inentingen. Ik ga naar Rusland, Mongolie en China en wellicht India en heb tot nu toe de volgende inentingen:

- DTP
- Hepatis A/B combinatie

Heb ook meteen een care kit steriel gekocht samen met loperamide diarreeremmer en care plus.

Als iemand nog tips o.i.d. heeft dan lees ik het graag.
pi_40727956
Ik weet niet of in jouw kit steriel ook nog iets van Betadine zit? Ontsmet wondjes zo snel mogeljjk. Bij te lang wachten blijft het maar vaak doorzeuren.
En neem naast de stevige diarreeremmer ook nog een potje Norrit mee.
pi_40728582
vreemdgenoeg was deze nog open.

graag verder in: Het centrale vaccinatie en enge-reisziektes-topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')