abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115004535
Welkom in 's-Hertogenbosch iedereen.

Wij van het 's-Hertogenbosch topic heten u van harte welkom. Pak een stoel en schuif gezellig aan, doe maar net alsof je thuis bent. Het maakt hier niet uit wie je bent, wat je doet, of waar je vandaan komt. Iedereen is hier welkom! Heeft u vragen over studentenkamers, seniorenwoningen, uitgaan in deze fantastische stad, de Bossche bol, de Dieze, de Maas, het VVV-kantoor, het stadsarchief, de Arena, de binnenstad, de buitenwijken, de winkels, de lucht, de Terminus, de hotels, de cafés of andere etablissementen, de winkelcentra, de openingstijden, koopzondagen, het weer, de files, ongelukken, politieacties, vogeltjes, straatdealers? Wij beantwoorden ze! Wees niet bang, u wordt met open armen ontvangen. Want 's-Hertogenbosch is niet voor niks verkozen tot meest gastvrije stad van Nederland.

Met dank aan DJ _O_

Wie zén dees méénse?
De kubo's en reserve-kubo's (fans)

Vaste posters
bijdehand (voorzitter/elite/forever awesome)
DeJori (zorgt voor de veiligheid in dit topic, aaay!)
Telefoonmaatschappij (Feestbeest/elite/hardcorebarrie)
Muisraket (godin, Scrubsfan, pr0 internet stalker)
Shifto (afro, geen Afrikaan. Pimp, geen neger)
MohMi (baas, vernietiger van Zoidberg, xDDD)
BarrieButsers (opperbazin, geniale dromen, lief O+)
kutstudent (woont niet in Den Bosch/elite, vrouwen gewaarschuwd)
Augustus_Thijs (Romein, Moderator, Baas) 8-)
Skyrim (rare user)

Oude vaste users en mensen die af en toe (of nooit) langskomen
VulpesVulpes (Lekkerding)
mjan (Wederhelft van C2B.)
Ceased2Be (Komt uit een zwart deel van Den Bosch.)
FedExpress (Tovenaar, hosselaar)
DuTank (Mr. Centimeter)

Meeting?
Die bossche Fok-Meet is juist geweest jonge, kut!

*G*

NOSTALGIE-ALERT! Hieronder een afbeelding van de Terminus. De plek waar vele meetings hebben plaats gevonden.

Insert random seal of approval. Lever maar plaatjes aan!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_115004892
quote:
Zeer teleurstellend boek, uitgelezen omdat ik er geld aan uitgegeven had. Het is genre bouquestreeks, maar dan een hele slechte. Weinig verhaallijn en dan ook een voorspelbare en verder opgevuld met seksscenes. Voor mij zeker geen deel 2 en 3, zonde van mijn geld!
quote:
Door de aantrekkelijke teksten op de kaft van dit boek ("zet vrouwen in vuur en vlam" en :meest grensverleggende erotica ooit door een vrouw geschreven") was ik erg nieuwsgierig naar dit boek. Wat een tegenvaller! Het boek gaat over de naieve, en vooral ongeloofwaardige, 21-jarige studente Anastasia. Ze is haar studentenperiode doorgekomen zonder computer, mobiele telefoon, seks, dronken worden en de pil. Vervolgens wordt ze verliefd op de 26-jarige biljardair Christian Grey, een arrogante controlfreak eersteklas die eigenlijk overal goed in is (piano spelen, helikopter besturen, noem het maar op). Hoe hij zo ontzettend rijk geworden is, blijft een raadsel. Ik hou van fantasie in een boek, maar ik vind wel dat personages geloofwaardig moeten zijn en diepgang moeten hebben.
Het ongeloofwaardige aspect van het verhaal is echter niet het enige probleem. De manier waarop het boek geschreven is, is ook ronduit slecht. Het boek bevat een hoop irritante herhalingen en is bepaald geen literair hoogstandje.
Ook vind ik het hoofdpersonage Anastasia weinig interessants hebben. Ze is de eerste paar hoofdstukken vooral bezig met blozen, op haar lip bijten en krijgt geen zinnig woord uit haar mond waar Christian bij is. Nog erger, af en toe vergeet ze zelfs te ademen, waarna Christian haar hier aan moet herinneren. Verder is ze erg onhandig, heeft weinig zelfvertrouwen en is voortdurend in gesprek met haar 'innerlijke godin'. Het boek is gebaseerd op de Twilight reeks en ze is dan ook een kopie van Bella Swan (alleen dan van 21, een leeftijd waarop ik hoop dat de meeste vrouwen niet meer zo naief zijn als een 14-jarig meisje). Christian is een rijke, knappe man, maar heeft een persoonlijkheid waar ik het liefst ver bij uit de buurt zou blijven. Hij is arrogant en wil overal volledige controle over hebben. De Edward Cullen uit Twiligt, alleen dan één die er plezier in heeft om mensen pijn te doen. Ik vond beide personages eerder irritant dan intrigerend en was dan ook al snel op ze uitgekeken.
En wat betreft de seksscènes die ervoor gezogd hebben dat er zoveel ophef over dit boek is: wij zijn wel wat gewend in Nederland en niet zo snel gechockeerd. Daarnaast vond ik ze weinig opwindend door de, naar mening, ongezonde relatie van deze twee ongeloofwaardige personages en slechte schrijfstijl.
Ik vond dit een boek een grote tegenvaller en voor mij is de hype rondom dit boek ongebrijpelijk.
quote:
Door de recensies op de kaft vol goede enthousiasme aan dit boek begonnen, maar wat slecht geschreven... Sommige passages waren echt tenenkrommend, wat de aandacht van het verhaal afleidde. Voor mij geen deel 2 en 3...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_115005024
quote:
Nog erger, af en toe vergeet ze zelfs te ademen, waarna Christian haar hier aan moet herinneren.
Ik moet hier elke keer om lachen :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_115005499
heb de epub's gedownload... :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_115005597
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:03 schreef Ceased2Be het volgende:
heb de epub's gedownload... :D

Another man has fallen... ;(
pi_115005851
quote:
2s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Another man has fallen... ;(
Even spieken of het echt zo erg is :')
pi_115005883
quote:
iet te geloven dat dit boek, anno 2012, een bestseller is.
Ook niet te geloven dat zoveel mensen erin trappen... (net als de domme hoofdpersoon erin trapt, wat een ongelooflijk dom wicht is dat. Een oorwurm is slimmer)
Het `verhaal` is flut, nog erger dan bouquet reeks, het schrijven is op kinderachtige en oppervlakkige manier gedaan. Dit boek is zonde van je tijd en geld °<°
Buiten dat:
Stel je je eens voor dat Christian Grey een klein, kalend mannetje is, met blubber bierbuik, zweetvoeten en een vettige snor. Vind je het boek dan nog zo leuk? Of veranderd `meneer´ Grey dan opeens in een zielig en walgelijk mannetje? Ja natuurlijk!
Minpunten: Voorspelbaar, Saai, Geen diepgang, zielig
pi_115007417
Wat is dit voor shit
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:50:32 #9
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_115007456
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:49 schreef BarrieButsers het volgende:
Wat is dit voor shit
Thinking about thinking of you.
pi_115007526
Nieuwe hype?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:55:54 #11
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_115007620
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:52 schreef BarrieButsers het volgende:
Nieuwe hype?
Sacha? Nee.
Het boek? Ja.
Thinking about thinking of you.
pi_115007633
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:52 schreef BarrieButsers het volgende:
Nieuwe hype?
Een nieuw boek waarbij mannen de vrouwen van de meisjes kunnen onderscheiden
pi_115007730
:')
pi_115008993
Serieus. Ga je het boek lezen, Barrie? O+
pi_115009427
Vast niet.
pi_115009458
One love.
pi_115009546
No homo
pi_115009597
Lol maar dat kan je ook wel voor ieder boek doen. Verzinnen dat de hoofdpersoon eigenlijk een heel stom personage is. Dat is een beetje een non argument.

Het verhaal is inderdaad absoluut nietnsterk. En als je niks met de seksuele setting hebt, doet het je natuurlijk nog minder.
Neemt niet weg dat sommige hoofdstukken wel leuke inspiratie geven. En ook hier geldt dat, net als bij andere boeken, de vertaling hopeloos is vergeleken met de originele uitgave.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_115009868
Dat kan je bij ieder boek doen, en alleen de goede boeken blijven dan goed en de rest is eigenlijk kut. Fijn toch.
pi_115010015
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:01:51 #21
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_115010281
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:50 schreef shifto het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik mailde dit plaatje naar mij pa, kreeg ik dit terug:

quote:
http://www.iafd.com/perso(...)der=f/Sasha-Grey.htm

Laat ff weten als je ze allemaal compleet hebt
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_115015114
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:44 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Lol maar dat kan je ook wel voor ieder boek doen. Verzinnen dat de hoofdpersoon eigenlijk een heel stom personage is. Dat is een beetje een non argument.

Het verhaal is inderdaad absoluut nietnsterk. En als je niks met de seksuele setting hebt, doet het je natuurlijk nog minder.
Neemt niet weg dat sommige hoofdstukken wel leuke inspiratie geven. En ook hier geldt dat, net als bij andere boeken, de vertaling hopeloos is vergeleken met de originele uitgave.
Wat ik hier begreep is dat er weinig aan te verzinnen viel, maar dat het gewoon een dom plat personage is :)
Maar heb het boek gedownload eens kijken of het wat is, heb ook BDSM thrillers gelezen met WEL boeiende personages dus weet dat het ook EN EN kan zijn ipv EN/OF.

en nogal offtopic, maar ik ben er blij mee;
Even bij De Langspeelplaat geweest hier in Den Bosch.
Mijn aanwinsten:

donderdag 2 augustus 2012 @ 20:43:46 #23
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_115015361
Die Sasha grappen. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Muisraket op 02-08-2012 20:53:10 ]
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_115015490
pi_115015595
Adam and the Ants en The Human League _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')