quote:
Op donderdag 2 augustus 2012 13:28 schreef DeeBee het volgende:[..]
Daar is ook geen woord aan gelogen op zich. Ik snap alleen echt niet waar het verwachtingspatroon vandaan komt dat ELKE Nederlandse equipe of sporter mee zou kunnen doen voor de medailles zomaar.

Kijk, de eisen zijn zo dat Nederlanders gemiddeld (structureel) tot de top-8 van de wereld moeten horen. Dat is al best een flinke eis, maar betekent ook dat je nog steeds 'kansloos' kan zijn voor een medaille omdat er geen veel betere toppers zijn nog. Of dat je een slechte dag hebt en dan zomaar als 8e of 10e eindigt (of top 16 zoals Verwijlen) of inderdaad als laatste in een roei-finale.
Dat is niet de epische prestatie / stunt waar ik ook op had gehoopt, maar wel 'gewoon' hun niveau. Maar ja, dan ben je weer te snel tevreden is dan de makkelijke reply van een hoop...
Dat Nederland veel meer uit het roeien zou moeten halen ben ik verder compleet met je eens! Nederlands zijn qua fysiek perfect voor roeien, alleen pakt iedereen het op als ze gaan studeren en hebben dan vaak in een jaar of 2 / 3 aansluiting met de wereldtop. Dat is eigenlijk te gek voor woorden, ook nu weer met de achten, als je ziet hoe snel ze weer bij de top aansluiten... Alleen is er te weinig ondersteuning om al jong met roeien te beginnen of die ploegen jaren in een samenstelling te laten trainen en dat is jammer! Want Nederland kan echt naar het niveau van GBR of zo met roeien qua talent, daar ben ik van overtuigd.

Ik ben het met je eens. Ik had trouwens helemaal geen hoge verwachtingen. Dit is gewoon de stand van zaken bij het roeien in Nederland. Ik zie ze de komende jaren geen medaille halen bij een 8. Hoogstens een individueel succesje in de skiff of een succesje in de 2.
Het is jammer, maar er zal geen extra geld heen gaan, dus je kan nauwelijks wat verwachten.