abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115773508
Een relatie lijkt me echt heel lastig. Val vrij snel stil en oogcontact is, zeker bij een vrouw waar ik geïnteresseerd in zou zijn, minstens even moeilijk als het oplossen van de moeilijkste Sudoku terwijl je op een schip zit in noodweer..
pi_115774042
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:27 schreef Riddler86 het volgende:
Een relatie lijkt me echt heel lastig. Val vrij snel stil en oogcontact is, zeker bij een vrouw waar ik geïnteresseerd in zou zijn, minstens even moeilijk als het oplossen van de moeilijkste Sudoku terwijl je op een schip zit in noodweer..
Kijk naar haar voorhoofd, werkt behoorlijk goed.
Stilvallen hoeft geen issue te zijn, voel vooral niet de drang om continue te MOETEN spreken.
Bekijk desnoods wat gespreks-topics vantevoren waar je het over wil hebben, werk/school/familie/hobbies.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_115774638
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:06 schreef Auti het volgende:
Zo... dat is even een breinkraker op de maandagochtend, robuust.

Ik zelf zou dus weer heel analystisch te werk gaan. En het niet meteen focussen op ASS (hihi)
maar proberen om vrouwen te snappen. Het vrouwelijke wezen, hoe een vrouw denkt en doet.
En dan natuurlijk relaties en alles daarom heen die je ziet uit films of van vrienden en familie.
Maar dan moet je je ook weer gaan afvragen of er iets bestaat als een standaard relaties, nee dat bestaat niet. Want iedereen is anders ;)

Heb je Adam al gezien? http://www.imdb.com/title/tt1185836/
Het analyseren gaat mij vrij goed af, bijvoorbeeld als ik iets zeg of doe, kijk ik naar de reactie van de dame, en dan heb je een idee of je op de goede weg zit. Het belangrijkste, lekker tegenstrijdig, is dat je "meegaat met de flow", oftewel niet al teveel nadenken met wat je zegt. Natuurlijk is dat lastig, want als je moeite heb met het aanvoelen van dingen, kan je makkelijk iets verkeerd zeggen :+
Wat vooral lastig is, is consequent zijn in je gedrag. Ik kan bijvoorbeeld soms heel goed flirten, maar dan kan ik het gesprek niet gaande houden. Ik hoor ook van mijn moeder dat al die andere moeders denken dat ik aan elke vrouw een vinger heb, omdat ik (onder andere) een knappe gozer ben. Dat is niet het geval, ik vind het wel nog steeds lastig om met die verwachtingen om te gaan :P

Oftewel, ik merk dat ik veel meer "training" nodig heb om op een redelijk normaal niveau de functioneren op relatiegebied. Als ik dat tenminste op de "normale" manier wil doen, de man als "jager".

In het boek "asperger meets girl" word er gerept over een "collusive relationship", maar ik kan niet precies uitleggen wat dat is :P Het komt er op neer dat relatie gewoon "ontstaat", en niet dat de vrouw word geschaakt door de man.

Ook al zou de traditionele manier niet voor mij werken, ik wil er wel even mee stoeien :)
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:20 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat wil je weten? Zou mezelf dan 'ervaringsdeskundige' willen noemen (vorige relatie 3.5 jaar, nu ruim 5 jaar relatie bijna 1 jaar getrouwd) :)
Hoe zijn jouw relaties ontstaan? :)

quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:27 schreef Riddler86 het volgende:
Ik grap altijd, "Was het maar quantummechanina, dan viel er nog iets van te snappen! :+ "

[ Bericht 5% gewijzigd door robuust89 op 20-08-2012 14:34:39 ]
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_115774815
Mooie film, Adam. Dat was een goede tip Auti
Fake it till you make it...
pi_115774919
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:25 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Hoe zijn jouw relaties ontstaan? :)

Mijn vorige vriendin was de ex van een neef van me die ik had leren kennen op een feestje (ex is een groot woord, ze hadden 4 weken wat gehad). E-mail adres gevraagd -> gemaild -> afgesproken om wat te gaan drinken (en nog eens, en nog eens) en toen hadden we wat.:

Mijn vrouw hier leren kennen op Fok; ze zocht een lift naar een concert. Toegevoegd op MSN, veel zitten chatten. Toen een week voor het concert afgesproken om wat te gaan eten. En daarna ging het eigenlijk 'vanzelf'.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_115775374
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:36 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Mijn vorige vriendin was de ex van een neef van me die ik had leren kennen op een feestje (ex is een groot woord, ze hadden 4 weken wat gehad). E-mail adres gevraagd -> gemaild -> afgesproken om wat te gaan drinken (en nog eens, en nog eens) en toen hadden we wat.:

Mijn vrouw hier leren kennen op Fok; ze zocht een lift naar een concert. Toegevoegd op MSN, veel zitten chatten. Toen een week voor het concert afgesproken om wat te gaan eten. En daarna ging het eigenlijk 'vanzelf'.
Dus meer de "collusive" manier eigenlijk :) Ik zie ook dat je wat meer ervaring heb in het algemeen, omdat je uit 1979 komt :+
pi_115775605
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:52 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Dus meer de "collusive" manier eigenlijk :) Ik zie ook dat je wat meer ervaring heb in het algemeen, omdat je uit 1979 komt :+
'Acting in secret to achieve a fraudulent, illegal, or deceitful goal.'

Hmmm geloof niet dat ik het zelf zo zou willen stellen, in beide gevallen was ik niet op een relatie uit maar 'gebeurde' het gewoon. Wellicht dat dat ook strookt met de uitleg in je boek?
pi_115776068
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

'Acting in secret to achieve a fraudulent, illegal, or deceitful goal.'

Hmmm geloof niet dat ik het zelf zo zou willen stellen, in beide gevallen was ik niet op een relatie uit maar 'gebeurde' het gewoon. Wellicht dat dat ook strookt met de uitleg in je boek?
Het gebeurt gewoon, dat bedoel ik. Tenminste, ik hoop dat het boek dat ook bedoeld. Thuis nog maar eens lezen.
pi_115776387
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 09:57 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Kijk naar haar voorhoofd, werkt behoorlijk goed.
Dit is de beste tip bij moeilijk oogcontact.
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:29:28 #210
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115776435
quote:
9s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:27 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit is de beste tip bij moeilijk oogcontact.
ik heb ook van iemand gehoord dat ie naar het puntje tussen je ogen keek.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:34:25 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115776584
Naar iemands voorhoofd of bijvoorbeeld de neusbrug kijken is een goed idee, maar wissel je blikken af, kijk eens naar de kin, de oren, borst, schouder etc. Anders ziet het er al snel uit als staren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_115776750
Sowieso is continue naar het gezicht kijken onnatuurlijk.
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:40:52 #213
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115776786
quote:
9s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:39 schreef Specularium het volgende:
Sowieso is continue naar het gezicht kijken onnatuurlijk.
Nee, normale mensen doen dat om feedback te krijgen op wat ze zeggen ;). Maar ik doe dat zelf ook niet altijd ;).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115776937
Dieren zien aankijken als een bedreiging.
pi_115776954
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet bij normaal oogcontact, wel bij blijven kijken.
pi_115777076
quote:
Tanden ontbloten ook, dus dat nooit tegelijk!
pi_115777164
quote:
9s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Niet bij normaal oogcontact, wel bij blijven kijken.
Hondjes vinden het echt niet fijn.
pi_115777202
quote:
11s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:50 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tanden ontbloten ook, dus dat nooit tegelijk!
Het scheelt natuurlijk wel of het mooie tanden zijn.
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:54:27 #219
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115777213
quote:
Klopt, daarin verschillen we ook van dieren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eye_contact
Een gedicht over Maanvis
pi_115787636
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:25 schreef robuust89 het volgende:

Oftewel, ik merk dat ik veel meer "training" nodig heb om op een redelijk normaal niveau de functioneren op relatiegebied. Als ik dat tenminste op de "normale" manier wil doen, de man als "jager".
Nog meer BF3 spelen?

quote:
Ik grap altijd, "Was het maar quantummechanina, dan viel er nog iets van te snappen! :+ "
Het valt niet te snappen en er is ook geen algoritme. Het is pure chemie, en jawel, Auti is van alle markten thuis _O- . Technisch gezien is liefde niet wiskundig te benaderen, enkel scheikundig.
Het is een elixer en lastig te mengen. Er valt niets aan te snappen.
-weg-
pi_115787738
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:49 schreef Auti het volgende:

[..]

Nog meer BF3 spelen?

[..]

Het valt niet te snappen en er is ook geen algoritme. Het is pure chemie, en jawel, Auti is van alle markten thuis _O- . Technisch gezien is liefde niet wiskundig te benaderen, enkel scheikundig.
Het is een elixer en lastig te mengen. Er valt niets aan te snappen.
Niet zo letterlijk doen he! :+

Gek, vroeger was ik goed met scheikunde op school :P
pi_115788198
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:53 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Niet zo letterlijk doen he! :+

Gek, vroeger was ik goed met scheikunde op school :P
Ja, maar snap je nu dat je moet snappen dat er niets aan te snappen valt? :D
-weg-
  maandag 20 augustus 2012 @ 18:40:46 #223
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_115791395
Ik heb het er maar druk en moeilijk mee. Een poosje geleden verhaalde ik in dit topic dat ik het gevoel had mijn droomvrouw ontmoet te hebben, die echter in een relatie zit. Maar we klikten enorm, er is een grote aantrekkingskracht, we hebben elkaar 2 keer gezien (ze woont 3,5 uur verder weg).

Toch heeft ze aangegeven dat ondanks dat ze me geweldig vindt, die 15 jaar oudere vriend van haar, zo'n ongediagnosticeerde Aspie die enkel doet waar 'ie zin in heeft, niet wil opgeven en dat als ik haar weer zou zien, ik me over die grote gevoelens heen moest zetten (we hadden flink gezoend en meer).

Ik heb het hier knap lastig mee, ze had aangegeven echt wel iets in een gezinsleven te zien (ze heeft 2 kinderen maar niet van hem), zegt dat ze van me houdt. Ik krijg alles moeilijk verwerkt, vind ook weinig vreugde meer in de dingen die ik die gevoelsarme jaren voorheen wel nog de moeite waard vond.

Ik denk erover om met een psycholoog te praten. We hadden wel het plan opgevat om een VPZ aan te vragen (soort PGB), waarbij na goedkeuring dan een budget bij hoort, voor persoonlijke begeleiding.

Daar zou ik haar dan van inhuren omdat ik veel baat al heb gehad met alle tijd, inzichten die ze aan mij besteed heeft, ondanks haar drukke bezigheden. Ook zou dit reiskosten van toekomstige meets kunnen dekken, ook al wordt het lastig om die van de grond te krijgen, door haar complexe situatie.

Echt, als we dat geld bij onze inkomsten optellen zouden we prima kunnen rondkomen, samen. Snap niet wat ze ziet in zo'n krakkemikkige relatie waarbij hij haar kinderen doodzwijgt en negeert; zo iemand schop je toch meteen al het huis uit en hou je niet 2,5 jaar al de hand boven het hoofd.
  maandag 20 augustus 2012 @ 18:43:05 #224
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_115791494
--dubbel--
pi_115791528
Je gaat een financiele constructie opzetten om die vrouw te kunnen zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')