Mijn ervaring is dat ik meer allochtonen dan vrouwen op de werkplek zie, maar dat is dan ook weer gekleurdquote:Op donderdag 9 augustus 2012 10:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik denk dat de vergelijking van de gelijkheidspositie van vrouwen ten opzichte van pigmentgehandicapten een beetje mank gaat.
We hebben niet voor niets sociale werkplaatsen he? Die tikken de percentages behoorlijk omhoogquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Politiek verdomd het om discriminatie aan te pakken en biedt alle kansen om instituties de krenten uit de pap te laten vissen. (erger nog: ze zetten de grenzen wagenwijd open voor nog concurrentie uit het buitenland) Overheid doet bijna zelf net zo hard mee . Die 1 % van hun personeelsbestand betreft het volle spectrum van gehandicapten ( van lichameljk tot geestelijk gehandicapten) en nota bene alleen de wajongers/WSW. Is natuurlijk een lachertje als je in acht neemt dat alleen al 1 a 2 % van de bevolking aan autisme lijdt.....
Die door de VVD en consorten de nek wordt omgedraaid. En los daarvan bieden sociale werkplaatsen in de praktische zin geen enkele oplossing voor hoger opgeleiden. (laat staan dat ze daar met schaal_9 - ook al niet hoog- worden betaald)quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:59 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
We hebben niet voor niets sociale werkplaatsen he? Die tikken de percentages behoorlijk omhoog
Tja, ze gaan er vanuit (en wellicht terecht) dat een gehandicapte hoger opgeleide zich na zijn diploma wel weet te redden op de arbeidsmarkt. Sociale werkplaats is voornamelijk een vangnet natuurlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die door de VVD en consorten de nek wordt omgedraaid. En los daarvan bieden sociale werkplaatsen in de praktische zin geen enkele oplossing voor hoger opgeleiden. (laat staan dat ze daar met schaal_9 - ook al niet hoog- worden betaald)
Als je ver genoeg zoekt, valt er natuurlijk altijd wel iets op aan te merken. Ook als je ver beneden je denkniveau werkt, kun je in ieder geval zeggen dat je werkt - dat bespaart een hoop discussie. Natuurlijk is het wel fijn als je collega’s vergelijkbare interesses hebben. Al bij schaal 6 kom je uiteindelijk op modaal uit.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die door de VVD en consorten de nek wordt omgedraaid. En los daarvan bieden sociale werkplaatsen in de praktische zin geen enkele oplossing voor hoger opgeleiden. (laat staan dat ze daar met schaal_9 - ook al niet hoog- worden betaald)
Ver onder je denkniveau werken moet je ook maar net trekken. Het klinkt makkelijk, maar onderbelasting kan soms net zo stresserend zijn als overbelasting.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:36 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Als je ver genoeg zoekt, valt er natuurlijk altijd wel iets op aan te merken. Ook als je ver beneden je denkniveau werkt, kun je in ieder geval zeggen dat je werkt - dat bespaart een hoop discussie. Natuurlijk is het wel fijn als je collega’s vergelijkbare interesses hebben. Al bij schaal 6 kom je uiteindelijk op modaal uit.
"Change wat you cannot accept, accept what you cannot change."quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:46 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ver onder je denkniveau werken moet je ook maar net trekken. Het klinkt makkelijk, maar onderbelasting kan soms net zo stresserend zijn als overbelasting.
Da's waar, maar uit mijn ervaring weet ik voor mezelf gewoon dat werk zonder enige uitdaging voor mij echt niet werkt en keer op keer eindigt in overspannenheid of depressie.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
"Change wat you cannot accept, accept what you cannot change."
Uiteindelijk is er op alles wel wat aan te merken natuurlijk.
Het is voor mij vooral een probleem als ik niets te doen heb, zolang ik genoeg (of teveel) werk heb vermaak ik me prima. Maar o wee als er niets te doen is... ben bij een vorige werkgever uit pure ellende pc's gaan repareren in het magazijn om me maar bezig te houden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:00 schreef Maartel het volgende:
[..]
Da's waar, maar uit mijn ervaring weet ik voor mezelf gewoon dat werk zonder enige uitdaging voor mij echt niet werkt en keer op keer eindigt in overspannenheid of depressie.
Nou hoeft het natuurlijk niet persé intellectueel op mijn niveau te zijn (dan zou ik eerst moeten promoveren). Ik heb ook horeca en detailhandel werk gedaan wat mij, afgezien van de paniekaanvallen, prima beviel, en dat is nou ook niet echt boven vmbo-niveau, en het mediawerk wat ik momenteel met veel plezier doe zou je met enkel een hbo-diplomaatje ook nog wel kunnen, maar als je mij 40 uur per week achter een lopende band zet dan zul je me niet direct zien opbloeien.
Dat ook ja. In de winkel kon ik niet erg goed omgaan met de dagen dat het een gekkenhuis was, maar de zonnige dagen waarop er een klant per uur binnen druppelde waren vaak net zo lastig.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:13 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Het is voor mij vooral een probleem als ik niets te doen heb, zolang ik genoeg (of teveel) werk heb vermaak ik me prima. Maar o wee als er niets te doen is... ben bij een vorige werkgever uit pure ellende pc's gaan repareren in het magazijn om me maar bezig te houden.
Heh herkenbaar jaquote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:21 schreef Maartel het volgende:
[..]
Dat ook ja. In de winkel kon ik niet erg goed omgaan met de dagen dat het een gekkenhuis was, maar de zonnige dagen waarop er een klant per uur binnen druppelde waren vaak net zo lastig.
Ik weet niet of dat iets met mijn autisme van doen heeft of meer mijn adhd is (of gewoon menselijk), maar niets om handen hebben kan ik echt bijzonder slecht tegen.
Mijn werk hoeft echt niet continu intellectueel te prikkelen, als er maar íéts is wat me genoeg stimuleert om geen tijd te hebben om over mezelf na te denken :p
En nouja, als de collega's nog enigszins wat te melden hebben is het leuk meegenomen.
Ik heb ooit een zomer schoongemaakt in een fabriek, waar meer gepauzeerd werd dan wat anders, en die pauzes vraten meer energie dan dat beetje werk wat er gedaan moest worden.
Wij moesten minstens 140 cpu halen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Heh herkenbaar ja
Als orderpicker kon ik nog redelijk mijn eigen tempo bepalen, dat was ook wel relaxed (en betaalde ziekelijk goed op m'n 18e, dat was ook mooi meegenomen).
Ik moest picken in een fabriek voor kabelgoten / systeemplafonds... dat was allemaal voor de bouw en het criterium was dat je order de dag erna foutloos verscheept werd. geen idee hoeveel collie het precies was, weet alleen dat ik altijd ruim genoeg tijd had voor mijn orders met 8 uur werken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:41 schreef Auti het volgende:
[..]
Wij moesten minstens 140 cpu halen.
Dat is waar. Je hebt daar ook vaak te maken met andere machtsverhoudingen - iemand die net weet hoeveel 10x10 is die zegt wat jij moet doen, bijvoorbeeld. Ik heb het meegemaakt!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:46 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ver onder je denkniveau werken moet je ook maar net trekken. Het klinkt makkelijk, maar onderbelasting kan soms net zo stresserend zijn als overbelasting.
Zeker.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:44 schreef schaal_9 het volgende:
Verander wat je niet aanvaarden kan, aanvaard wat je niet kan veranderen. Daar zit wat in
Maar zodra ze bij de overheid aan de slag gaan, worden ze wel tot het (extern) personeelsbestand gerekend. Ze hebben een Wsw-achtergrond, maar verrichten dan algemeen gangbare arbeid. Doel is dat de nieuwe medewerker uiteindelijk niet meer afhankelijk is van de Wsw-indicatie.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens zijn WSW-ers GEEN ambtenaren en dus is het niet correct om deze groep mensen mee te rekenen in de representatie cijfers binnen het ambtelijk personeelsbestand.
Als je het stiekum toch doet, is het aantal van 70.000 WsW-ers niet spectaculair in relatie tot het aantal ambtenaren. (=/- 1000.000 !)
Niet werken is nog stresserender in mijn ervaring helaas. Het is verstandig om vantevoren niets af te schrijven, ik vond bijv. werk in de supermarkt erg leuk terwijl ik er veel te slim voor ben.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:46 schreef Maartel het volgende:
[..]
O ja, ik zeg niet dat niets doen een beter alternatief is!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Niet werken is nog stresserender in mijn ervaring helaas. Het is verstandig om vantevoren niets af te schrijven, ik vond bijv. werk in de supermarkt erg leuk terwijl ik er veel te slim voor ben.
Oh die indruk wekte je wel, goed dat je jezelf corrigeertquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:52 schreef Maartel het volgende:
[..]
O ja, ik zeg niet dat niets doen een beter alternatief is!
Maargoed, dat overkomt mij dan ook zelden. Op werk heb ik nog wel eens dagen gehad dat ik 'verplicht' niks om handen had, thuis ben ik altijd wel met minstens 3 projecten tegelijk bezig.
Misschien had ik de voorgaande berichten allemaal wat meer moeten lezen voor ik reageerde.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Oh die indruk wekte je wel, goed dat je jezelf corrigeert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |