abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:53:43 #276
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116071753
Ik heb trouwens nog een mooie link voor de mensen in Twente die werkzoekende zijn.

Laagdrempelig online solliciteren, imho echt een uitkomst voor mensen die de drempel te hoog vinden. https://www.4minutes.nl/
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_116074041
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:57 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Mijn vader was 24 dus nee.
En mijn pa een jaar ouder. Overigens is de kans wel vrij groot dat het in mijn vaders familie voorkomt.
signatuurloos
pi_116074499
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:02 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

En mijn pa een jaar ouder. Overigens is de kans wel vrij groot dat het in mijn vaders familie voorkomt.
Bij mij is het een hele nieuwe mutatie. Ik ben ook de eerste en de enige in de familie die kaal wordt, dus er is wel meer misgegaan bij mijn conceptie.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:39:42 #279
297051 schaal_9
Caissière B
pi_116084214
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik begreep eerder dat je naast slank en niet zo lang bent en dus fijn van stuk. Dan kan ik me voorstellen dat je qua kleding kan uitwijken in sommige gevallen. Als het maar niet verkeerd valt of te opzichtig wordt. Maar ik draag altijd mannelijke kleding :)

De jongeman was ook slank en niet gespierd en had duidelijke smaak van kleding. Zijn teamgenoot idem dito.

Wat een mooi vooruitzicht voor je met dat vaste huisje in de Provence dit najaar. Leuk om met ouders en familie samen zijn. Met een hond erbij maakt het nog leuker natuurlijk :)
Mijn ouders hebben nooit een hond gehad. Het vaste huisje is trouwens het appartementje dat ik deze zomer heb gehuurd in Aix-en-Provence. Groot voordeel van Frankrijk is voor mij ook dat ik de taal beheers.

Kleding houd ik wel vrij normaal :)
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_116096083
mogge! weer terug na 4 daagjes Parijs :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_116098538
Leuk gehad?
Fake it till you make it...
pi_116108291
Jazekers, lekker weer gehad en weer even genoten van Parijs. Dierenkerkhof bekeken (was tof), Pantheon, Notre Dame, Catacomben en Père Lachaise. En nog wat kerkjes tussendoor.

Vegetarisch eten valt jammergenoeg nog steeds tegen in Parijs :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_116113907
Ik ga as vrijdag naar Tjechie *O*
Children of the night. What music they make.
pi_116114675
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:38 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ga as vrijdag naar Tjechie *O*
Veel plezier, post je verhalen vooral in de daarvoor bedoelde slowchattopics. Hier graag gewoon ontopic blijven.
Ja doei.
pi_116115352
Dit topic gaat een langzame dood sterven.
-weg-
pi_116115689
Dat vermoed ik ook auti
pi_116116122
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:34 schreef Nijna het volgende:
Dat vermoed ik ook auti
Ach, als het voor Maanvis allemaal maar leesbaar blijft. Die draagt zoveel bij aan deze reeks, zoveel posts en ervaringen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:55 schreef Maanvis het volgende:
zijn de reeksen over stoornissen bedoeld als slowchattopiques of niet? soms verzandt het daar wel in namelijk.
............
-weg-
pi_116116566
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:34 schreef Nijna het volgende:
Dat vermoed ik ook auti
Ik denk dat dat wel mee zal vallen.

On topic: Dan nog even een kleine update van mezelf.
Ik ben de laatste weken niet meer op fok geweest, maar het gaat eigenlijk best goed met mij nu.
Ben nu al een aardige tijd vrij van depressieklachten en m'n angstklachten zijn hanteerbaar nu (op het moment :P ).
Het huishouden gaat steeds wat beter (al is het een proces van de lange adem, ik moet nog even doorbijten) en voor het eerst in m'n leven begin ik een beetje grip op m'n leven te krijgen.

Ik was zo lang van klachten voorzien dat ik niet eens meer weet/wist hoe het is om te leven zonder. Soms verveel ik me dood, maar dat lijkt er ook een beetje bij te horen. Op zulke momenten zie ik m'n oude ik weer terug of zo (sorrie, wordt een beetje zweverig :P ).

Ik houd me momenteel veel bezig met gamen en modden (het modificeren van games) en ga zeer binnenkort stappen zetten om op een sportvereniging te gaan. Het hardlopen zeg ik af, omdat ik dat toch niet zo leuk vind.

Ergens in november (of wat later) ga ik een cursus doen mbt wat autisme nou eigenlijk inhoudt. Die cursus houdt in dat ik o.a. huiswerk zal moeten gaan maken, iets wat ik nooit eerder heb gedaan (of iig, met succes heb gedaan).

In het kort: Het gaat zo langzaam aan de goede kant op hier :Y
pi_116118040
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel mee zal vallen.

On topic: Dan nog even een kleine update van mezelf.
Ik ben de laatste weken niet meer op fok geweest, maar het gaat eigenlijk best goed met mij nu.
Ben nu al een aardige tijd vrij van depressieklachten en m'n angstklachten zijn hanteerbaar nu (op het moment :P ).
Het huishouden gaat steeds wat beter (al is het een proces van de lange adem, ik moet nog even doorbijten) en voor het eerst in m'n leven begin ik een beetje grip op m'n leven te krijgen.

Ik was zo lang van klachten voorzien dat ik niet eens meer weet/wist hoe het is om te leven zonder. Soms verveel ik me dood, maar dat lijkt er ook een beetje bij te horen. Op zulke momenten zie ik m'n oude ik weer terug of zo (sorrie, wordt een beetje zweverig :P ).

Ik houd me momenteel veel bezig met gamen en modden (het modificeren van games) en ga zeer binnenkort stappen zetten om op een sportvereniging te gaan. Het hardlopen zeg ik af, omdat ik dat toch niet zo leuk vind.

Ergens in november (of wat later) ga ik een cursus doen mbt wat autisme nou eigenlijk inhoudt. Die cursus houdt in dat ik o.a. huiswerk zal moeten gaan maken, iets wat ik nooit eerder heb gedaan (of iig, met succes heb gedaan).

In het kort: Het gaat zo langzaam aan de goede kant op hier :Y
Dat is mooi, gebruik je medicatie voor je angstklachten? Ik gebruik Rivotril (clonazepam) en Valium.
-weg-
pi_116118270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:29 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat is mooi, gebruik je medicatie voor je angstklachten? Ik gebruik Rivotril (clonazepam) en Valium.
Ja, ik heb de beschikking over medicatie, maar gebruik die amper nog.

Als, dan gebruik ik Alprazolam (Zanax retard).
Verder gebruik ik op het moment nog 1 ander middel en ben sinds begin dit jaar gestopt met m'n AD.

Wel maak ik me een beetje zorgen over het najaar, ik heb de neiging om in de herfstperiode weer depressief te worden.
Ik houd het echter wel goed in de gaten dit keer en kan zo met een AD beginnen als ik vind dat dat noodzakelijk is (heb ik zo met m'n behandelaars afgesproken).

Wat de angstklachten betreft, de angst zelf ervaar ik nauwelijks nog, het is meer een algemene weerzin om dingen te ondernemen. De drempel is nog steeds hoog.

Maar I'm working on it! :)
pi_116118499
Jongens, maanvis kan een ontzettende pain in the ass zijn, maar hij heeft gelijk, even mijn post uit FB ook hier:

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:56 schreef Auti het volgende:

[..]

Jij denkt dat vakantie voor een autist geen bijzondere ervaring is? Het is best nogal een ontopic onderwerp. Net als naar een nieuwe school gaan of een nieuwe baan.
quote:
Dat is natuurlijk wel waar, maar post daar dan ook over met die insteek. We behandelen élke reeks gelijk: SC in de SC, simpel. Geen voorkeursbehandelingen want voor je het weet zitten we weer met de oude situatie of 'erger': topics waar het volgens mensen 'wél oogluikend wordt toegestaan'. Natuurlijk mag er over 'vakantie' als onderwerp gesproken worden maar dan wel gerelateerd aan het onderwerp van de reeks. Posts met 'yay, vakantie <punt> *O*' zijn pure SC-uitlokking. Posts met 'Ik ga volgende week op vakantie en ben benieuwd of ik wat aansluiting vind en hoe pakken jullie dat aan' (om maar een zijstraat te noemen) zijn prima. Ik begrijp heus dat het lastig is, maar na de situatie waar we vandaan komen is de scheidingslijn gewoon vrij strak getrokken en daar hebben we het mee te doen.

Ik begrijp dat als je met elkaar post over je leven dat niet alleen je diagnose en de bijbehorende medicijnen of andere direct gerelateerde zaken of wat dan ook bij dat leven horen, óók de andere dingen die je meemaakt of waarmee je in contact komt, maar in combinatie met de strakkere anti-SC regels vragen we je wel om zelf mee te denken met 'wat is ontopic' en wat is 'verkapte SC' en hoe kan ik het onderwerp 'vakantie' zoveel mogelijk in de lijn van de reeks bespreken.
Wij als mods zitten hier in ieder geval NIET om jullie te pesten en zijn de laatsten die jullie NIET serieus nemen, neem dat van me aan, maar zoals ik al schreef: we moeten écht een lijn trekken om niet alsnog (deels) te verzanden in de situatie die we hebben beëindigd. De reeksen zijn en blijven jullie plek om ervaringen omtrent jullie leven te delen, maar wel binnen de context van de reeks.
Heb je vragen of twijfel je ergens over, DM me gerust of vraag het in het FB topic, maar we hopen wel dat jullie een beetje met ons mee willen denken over wat SC is of uitlokt en wat ontopic is.
Ja doei.
pi_116122571
Ik laat er gewoon nog eens een lampje op schijnen.

Geen zin om serieus te zijn en gewoon ff lekker te kletsen met lotgenoten ga dan naar ons IRC kanaal: http://irc.tweakers.net/pdd
Snap je niet hoe je erin komt..vraag maar raak!

Even nieuw leven inblazen, al ben ik er vanavond zelf niet op :')
-weg-
pi_116150292
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:24 schreef Auti het volgende:
Dat denk ik ook.
pi_116150823
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:24 schreef Auti het volgende:
Dat zou een vervelende self-fulfilling prophecy zijn. Er is niet altijd door iedereen wat te melden. Dit topic wisselt altijd wat in levendigheid.
pi_116150966
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:39 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben nooit een hond gehad. Het vaste huisje is trouwens het appartementje dat ik deze zomer heb gehuurd in Aix-en-Provence. Groot voordeel van Frankrijk is voor mij ook dat ik de taal beheers.

Kleding houd ik wel vrij normaal :)
Dus je bent nooit met honden opgegroeid? Dat is jammer, want honden zijn lieve beesten waar je echt mee bevriend kan raken. :)

Ik weet niet of jij naast katten ook van honden of andere dieren houdt :P
pi_116154446
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat zou een vervelende self-fulfilling prophecy zijn. Er is niet altijd door iedereen wat te melden. Dit topic wisselt altijd wat in levendigheid.
Ik heb vandaag iig genoeg kunnen fiepen. Fieperdefiep, ik ben helemaal gesloopt.
-weg-
pi_116166228
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dus je bent nooit met honden opgegroeid? Dat is jammer, want honden zijn lieve beesten waar je echt mee bevriend kan raken. :)

Ik weet niet of jij naast katten ook van honden of andere dieren houdt :P
Oké... ik weet niet hoe je tot de conclusie kwam dat er in het huisje van mijn ouders een hond is.
Ze hebben, in tegenstelling tot wat ik eerder schreef, inderdaad een hond. Ik vind het wel leuke beestjes, maar soms kunnen ze lastig zijn. Puppies vind ik wel schattig, kleine hondjes.

Vakantie en autisme... vakantie is deels het aangaan van onzekerheden, iets wat voor mensen met ASS moeilijk kan zijn. Reizen gaat nog iets verder (om de dag naar een andere locatie). Het blijkt in mijn werkkring bijzonder hip te zijn om een avontuurlijke reis te maken.

Ik vind eerder de levenservaring belangrijk, het verleggen van grenzen. En daar hoort het ervaren van een zekere spanning bij; dit is niet te voorkomen. Alleen reizen geeft voor mij een prettige vrijheid, maar beperkt wel mijn landenkeuze.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met groepsreizen? Heb zelf het (vage) probleem dat ik last van mijn maag kan krijgen als ik te lang onder de mensen ben.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 01:47:14 #298
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_116175468
Ik had vandaag mijn eerste sessie bij de eerstelijnspsychologe. Dat was veel basale info geven, waardoor ik zelf nog niet echt verder kom en weer een week moet wachten tot volgende week woensdag.

Dan gaan we het pas uitgebreid hebben over de complexe situatie rond mijn 'droomvrouw'. Iedere dag is er 1 met ups en downs qua zware gevoelens, gepieker en leukere episodes overdag. Volgens haar moet ik dan ook dingen gaan bedenken om meer met andere mensen om te gaan dan familie, waar ik nu nul vrienden heb die dichtbij wonen.
pi_116178002
Schaal_9, toen ik 12-16 was, ging ik elke zomer een week zeilen in een groep (wist toen nog niets van mn diagnose), dat vond ik leuk om te doen.
Daarna heb ik nog een paar jaar zelf zeilles gegeven, maar dat was eigenlijk teveel. Moesten we na een dag op het water, tegen 23.30u nog een keer vergaderen, ik trok dat niet en dat kan ik nu wel verklaren...
Nu ga ik wel eens een weekendje zeilen in een groep, maar dat is me dan ook echt weer lang genoeg. Ik vind het erg fijn als de groep niet te groot is en ik ga gewoon op tijd naar bed en zorg dat ik een eigen kamer heb, dan betaal ik liever wat meer maar kan ik me ook even terugtrekken...
Het kost me vooral veel energie en vantevoren wel wat spanning hoor, maar als ik er ben is dat vaak redelijk vlot over, vooral nu ik ongeveer weet waar ik terecht kom...
pi_116183485
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 22:10 schreef schaal_9 het volgende:

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met groepsreizen? Heb zelf het (vage) probleem dat ik last van mijn maag kan krijgen als ik te lang onder de mensen ben.
Ik ben al 16 jaar niet meer op vakantie geweest.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 01:47 schreef Perico het volgende:
. Volgens haar moet ik dan ook dingen gaan bedenken om meer met andere mensen om te gaan dan familie, waar ik nu nul vrienden heb die dichtbij wonen.
Ik heb vorig jaar een mountainbike gekocht (en ben nog steeds bezig die steeds meer te upgraden) en ben dus gaan MTB'en, dat doe ik nu nog steeds alleen maar ik heb wel de ambitie om lid te worden van de lokale MTB club. Het punt is alleen dat het seizoen zo goed als ten einde is en dan is het zonde van het geld om nu nog in te schrijven, dus dat wordt pas volgend jaar april.
Ze hebben dan elke woensdagavond trainen op het lokale MTB parcours en er zijn ook wat evenementen zoals BBQ'en e.d.

Ik merk dat sporten mij erg goed doet, vooral geestelijk ook. Ik ben ook van plan om aan wedstrijden mee te gaan doen, bijvoorbeeld de strandrace Egmond-Pier-Egmond (35km) in december.
Natuurlijk ga ik die niet winnen maar ik rij hem voor mijzelf en als eerste benchmark.
Als het bevalt dan rij ik een paar dagen later misschien nog wel Noordwijk-IJmuiden-Noordwijk (53km).

Mijn fiets wordt ook steeds professioneler, er is op dit moment een knappe voorvork op weg uit Ierland :9 , en dan volgende maand nog wat dingetjes (o.a. ook betere kleding). Dan heb ik ook automatisch gesprekstof om met andere mountainbikers te praten, over mijn fiets en afmontage en over waar ze zelf mee rijden bijvoorbeeld. Misschien ontmoet ik dan wel een leuk trainingsmaatje.
Of een leuk vrijgezel mountainbikevrouwtje :D
-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')