Nederlands:quote:(...)
Terör örgütü PKK'ya yakın medya organları tarafından 'kurtarılmış bölge, savaş alanı' olarak gösterilmeye çalışılan Hakkâri'nin Şemdinli ilçesinde hayat normal akışında devam ediyor.
Şehir merkezinde herhangi bir olağanüstü durum yok. Kırsal kesimlerde ise zaman zaman güvenlik güçleriyle teröristler arasında çatışmalar yaşanıyor. Dağlık alandaki çatışmalar en çok Derecik beldesini etkiliyor.
Büyük bir baskınla Şemdinli'yi ele geçirmeyi planlayan PKK, bu amacına ulaşamayınca Şemdinli-Derecik karayoluna 100'e yakın mayın döşemiş durumda. Mayınların vatandaşlara zarar vermemesi için Derecik yolu trafiğe kapatıldı. Mayın temizleme çalışmaları sürdüğü için Derecik'te ikamet edenler Şemdinli'ye inemiyor. Yolun 2 gün içinde temizleneceğinin açıklanması hem Dereciklileri hem de onların yolunu gözleyen Şemdinli esnafını mutlu etti.
(...)
Bron: Zaman.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:20 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En hoe zit het met die Turkse bombardementen op Koerdische burgers, waarbij laatst 30 kinderen omkwamen?
Ik verzin dit niet. Ik plaats hier graag links met bewijzen naar alle artikelen en post video's om het te ondersteunen. Maar ik wacht eerst jouw reactie hierop af.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geef eens een bron voor je bewering over 30 omgekomen kinderen.
Kijk, zo werkt dat dus niet. In een discussie werkt het dat als je iets claimt, je dat ook gewoon met links aantoont. Plaats er een link naar een of twee artikeltjes bij ofzo. Je kan niet iets claimen en als bron geven: "Ik verzin dit niet", en daarna dat je later misschien wel eens, als de ander er al op gereageerd heeft, ooit nog eens met een bron komen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:20 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik verzin dit niet. Ik plaats hier graag links met bewijzen naar alle artikelen en post video's om het te ondersteunen. Maar ik wacht eerst jouw reactie hierop af.
Je zult het waarschijnlijk weer goed praten, want Turken zijn heilig en alle Koerden zijn terroristen
Nederlandse/Westerde media besteden er geen aandacht aan. Tevens post ik mijn bronnen tenminste nog.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:23 schreef Senor__Chang het volgende:
Jammer dat de stukken van zarGon van Turkse kranten zijn. Ook niet echt objectief.
Er is inderdaad weinig over te lezen en wat er over te lezen valt, is meestal erg gekleurd. Van beide kanten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nederlandse/Westerde media besteden er geen aandacht aan. Tevens post ik mijn bronnen tenminste nog.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:36 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Tijd voor een vrij en democratisch Koerdistan na millennia van genocide en vervolging van de dappere koerden.
Leuk stukje proza.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:34 schreef computerprobleem het volgende:
Turkey: 11-year-old ‘brain dead’ from police gas bomb injury
Medical officials declared 11 year old “M.A.” brain-dead on Thursday, after a gas bomb fired by the police during a demonstration landed on his head while he was on his way home in the southern province of Adana.
M.A. was returning from a convenience store on 29th July, in Adana’s Anadolu neighborhood, while police officers were firing gas bombs to disperse demonstrators protesting the isolation of Abdullah Öcalan, the jailed leader of the Kurdistan Workers’ Party (PKK).
M.A. was then taken to a hospital and placed under intensive care. He had been under treatment since then.
The Adana branch of the Human Rights Association (IHD) issued a statement highlighting the fact that M.A. was hit by a gas bomb even though he had not been on the demonstration.
Two other minors were also injured and had to stay under intensive care for a week after gas bombs struck their homes a month ago, the IHD also pointed out.
“The reasons why [law enforcement officials] fired at least 10 gas bombs on a street 150 meters long in the [heat] of a summer in Adana and why locals were [forced to] shut their doors and windows tight and stay indoors for hours in this [blazing] heat is crystal-clear,” the IHD’s statement said.
“As human rights defenders, we once more declare [our determination] to fight against the policies of repression, intimidation and destruction employed against those people who are struggling for democratic rights and against [Öcalan's] isolation until the end,” the IHD concluded.
--
Ik hoop dat de Peoples Defense Forces weldra een aanval uitvoert om deze terroristische daad van de Turkse terreurstaat te vergelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |