abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114970209
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

Users:
Aemelia (01-2012)
Babbel1 (02-2012)
Bellelena (03-2012)
Chanty (09-2011)
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
Kekaa
Lijnloos (02-2011)
Lindala (10-2011)
Marijevdh
Poppejans
Sethiwe (08-2011)
Shandaly (08-2011)
.Sparkling. (09-2011)
Suikertante (04-2012)
Vulpenballetje (12-2011)
Winka (01-2011)
_wolk82_ (12-2011)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door .Sparkling. op 03-08-2012 08:04:33 ]
E.
pi_114983756
Een palindroom-topic! Dat levert vast veel streepjes op! *O* :+
pi_114983794
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:02 schreef Limone het volgende:
Een palindroom-topic! Dat levert vast veel streepjes op! *O* :+
Mijn duimen gaan weer turbostand ;)

*O*
pi_114984220
Bij mag in de OP mijn startdatum er bij 12-2011, helaas dus alweer een tijdje bezig.
pi_114984304
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:49 schreef _wolk82_ het volgende:
Bij mag in de OP mijn startdatum er bij 12-2011, helaas dus alweer een tijdje bezig.
Gedaan! Inderdaad al een tijdje, hopelijk snel meer succes! :*
E.
pi_114984326
Moeten er nog meer dingen aangepast worden? Lot en Bellelena uit het rijtje?
E.
pi_114984474
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:57 schreef .Sparkling. het volgende:
Mijn startdatum mag op 08-2011...
pi_114984759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:06 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Mijn startdatum mag op 08-2011...
Gedaan! We staan met 3 op een rij die ongeveer even lang bezig zijn ;)
E.
pi_114984936
Mijn startdatum mag ook wel: (02-2011)
Ik ga morgen maar es de huisarts bellen... kijken wat de mogelijkheden zijn, ik ben er klaar mee en wil verder kunnen op een gerichte manier.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:30:54 #10
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114984995
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:28 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ga morgen maar es de huisarts bellen... kijken wat de mogelijkheden zijn, ik ben er klaar mee en wil verder kunnen op een gerichte manier.
de "pest" is natuurlijk dat je er al eentje hebt rondlopen..
oftewel.. je kan het wel.. of was minke ook uit de medische molen gekomen en heb ik het verkeerd onthouden :@
maar wel waardeloos dat het nu niet lukt.. hopelijk kan de huisarts daar doorheen kijken!
succes!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_114985039
Nee, Minke is uit zichzelf gekomen, wel wwat lange wachttijd, ook toen... maar nooit medische molen in gegaan.. En dat is misschien inderdaad ook wel het frustrerende. Dat je weet dat je het kan (je hebt het immers al eens gedaan op eigen kracht), weet hoe het is om zwanger te zijn en hoe het is om een kindje te krijgen... Ik wil er zo graag nog een, juist omdat ik weet hoe leuk het kan zijn.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:37:04 #12
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114985097
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:33 schreef Lijnloos het volgende:
Nee, Minke is uit zichzelf gekomen, wel wwat lange wachttijd, ook toen... maar nooit medische molen in gegaan.. En dat is misschien inderdaad ook wel het frustrerende. Dat je weet dat je het kan (je hebt het immers al eens gedaan op eigen kracht), weet hoe het is om zwanger te zijn en hoe het is om een kindje te krijgen... Ik wil er zo graag nog een, juist omdat ik weet hoe leuk het kan zijn.
:*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_114985115
quote:
Ook gedaan. Je bent inderdaad al lang bezig.. Verstandig de huisarts te bellen, ik kan me voorstellen dat je nu onderhand gewoon wil weten waarom het niet lukt. Succes!
E.
pi_114985172
Tnx dames... komt vast goed.
pi_114985436
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:57 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja hoor, haal me maar uit het rijtje :) Hopelijk voor een lange tijd...

Lijnloos, goede beslissing denk ik om naar de huisarts te gaan. Na zo'n tijd proberen kan het niet anders dan dat 'ie je serieus neemt. Veel succes :*
pi_114986655
Pff wat gaat de tijd traag! 5 aug mag ik pas testen maar moet me beheersen om niet weer een vroege test te gaan doen.
En ik word gek van mezelf. Ik denk steeds 'joh, denk je nou werkelijk dat je in 1 keer zwanger bent?' maar tegelijk denk ik 'ja, maar waarom niet? en je bent immers duizelig en misselijk?'. Gek word ik er van :P

En het zou me eigenlijk niet uit maken als ik niet nu al zwanger ben. Tis immers de eerste poging. Aan de andere kant zou het wel donders fijn zijn, want zwager woont hier een antal maanden in, en ik ben niet zo van het seksen met anderen in huis :P

Succes alvast bij de huisarts Lijnloos!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:05:15 #17
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_114987543
quote:
Groot gelijk dat je naar de HA gaat, je wacht echt al lang! En dat het bij de eerste wel gelukt is, wil niet zeggen dat er nu niks veranderd kan zijn in je situatie. En het feit dat het toen ook langer duurde, lijkt mij genoeg reden om even verder te kijken. Succes :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_114987673
Mn werk heeft teruggebeld... dienst is geruild en het is niet erg als ik er iets later ben, want ze gaat ervan uit dat ik toch wel meteen eraan kom als het kan. Fijn!

Het is zooo moeilijk om niet te zeggen waar het over gaat.

@Lijnloos: Succes! Goed dat je die stap neemt!
pi_114988015
Lijnloos, ik hoop dat je gauw wat meer duidelijk hebt als je bij de huisarts enz. bent geweest. Dit duurt al veels te lang en het is je zo gegund! :*

Kekaa, waarom vertel je niet op het werk wat er gaande is?
Fijn dat je je dienst hebt kunnen ruilen!

Lot, jou wil ik niet meer in dit lijstje terugzien he! ;)

Sparkling, zou ik in het lijstje erbij mogen? Vulpenballetje (12-2011)
Dankje.

Ik zit nog in de wachtstand. Het ene moment denk ik dat het echt wel raak is en even later krijg ik weer steekjes enzo waardoor ik denk dat m'n menstruatie er toch aan zit te komen.
Misschien vanmiddag wat testjes scoren, ik hoef ze maar in huis te hebben he! :+
vragen mag!
pi_114988294
Kekaa wat een goed nieuws! En inderdaad, waarom speel je geen open kaart?

Achter Suikertante mag (04-2012)!

Nog geen NOD, want als je één keer ongesteld bent geworden en nog geen idee hebt of en zoja wanneer er een eisprong is, zou dat wel een hele wilde gok zijn denk ik..
pi_114988311
Volgens mij heb ik alles gedaan wat jullie vroegen!

Roomsnoes, wachten duurt lang! Nog een paar dagen geduld hebben :*

Vulpenballetje, mijn duimen draaien voor jou!
E.
pi_114988369
Handig dat er achter steeds meer mensen een datum komt. Is toch makkelijk om te weten hoelang iedereen bezig is.
E.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:52:18 #23
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_114989269
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:09 schreef Kekaa het volgende:
Mn werk heeft teruggebeld... dienst is geruild en het is niet erg als ik er iets later ben, want ze gaat ervan uit dat ik toch wel meteen eraan kom als het kan. Fijn!

Het is zooo moeilijk om niet te zeggen waar het over gaat.

@Lijnloos: Succes! Goed dat je die stap neemt!
Oh wat fijn dat het geregeld is :)

Ik vertel het ook niet aan mijn projectleider/ leidinggevende. Je krijgt hier sowieso al geen vaste aanstelling, maar als ze weten dat ik zwanger probeer te raken ben ik bang dat ze me mijn derde jaarcontract ook door de neus boren. Voor jou 250 anderen op dit moment... Als ik zwanger raak prima, dan trappen ze me er maar uit. Maar voor hetzelfde geldt duurt het nog twee jaar en zit ik alsnog volgens jaar op de bank.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_114996021
Ik zou het ook niet op mijn werk vertellen denk ik. Nu zal het voor hen geen verrassing zijn als ik zou melden dat ik zwanger ben - ze hebben natuurlijk allemaal mijn miskraam eerder dit jaar meegekregen, daar ben ik toen wel heel open in geweest omdat ik vooral ook de steun toen toch wel nodig had - maar stel dat ik nu ook de medische molen in zou gaan, dan hou ik dat toch nog wel even voor mezelf. Ik heb geen zin in elke week de vraag "En? Ben je al..." Ik ben al ongeduldig genoeg van mezelf O-)

Overigens denk ik dat de huisarts voor mij weinig zou doen.. ben immers afgelopen jaar al een keer zwanger geworden, dus het werkt blijkbaar nog wel in mijn lijf. Ik verwacht een "probeer nog maar eens een half jaar en kom dan maar terug als je nog niet zwanger bent"-antwoord. Dus ik ga nog maar even niet...
(Al begint leeftijd inmiddels natuurlijk ook mee te spelen... ben alweer 34 inmiddels)

Kekaa, wat fijn dat het geregeld is! Geeft je toch weer wat rust he? En stress kun je niet gebruiken hoor!

Succes met wachten Roomsnoes! (leuke naam trouwens, heb nu zin in roomsoesjes... :9 )
pi_114997482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:19 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb geen zin in elke week de vraag "En? Ben je al..." Ik ben al ongeduldig genoeg van mezelf O-)
Toen wij begonnen met klussen, heb ik dat gewoon tegen iedereen gezegd, maar er meteen bij gezegd dat ik het zelf wel zou melden als het raak was. Dus dat ik niet iedere keer de vraag hoefde of het al raak was (daar had ik namelijk ook geen zin in).

Overigens heb ik op het werk maar aan een handvol collega's-die-ik-als-vrienden-beschouw verteld dat we bezig waren. Maar familie/vrienden/'goede' collega's wisten het dus wel. Moet zeggen dat eigenlijk iedereen zich er wel aan gehouden heeft :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')