Donderdag 14 september iets voor middernacht
Ze zijn muziek aan het maken...en wat gegil op de achtergrond. Beetje oerinstinct dat los komt denk ik.
Ik hoor mensen die naar bed willen, maar dat blonde meisje werd toch om 12 uur 20 jaar?
Iemand gaat Koos instoppen, een mannenstem.
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 15-09-2000 14:30]
Zit trouwens al een paar minuten te kijken naar een slapende kerel. Word ik nou niet echt vrolijk van moet ik zeggen...
ps: weest bevreesd, er zit een operaliefhebber in het huis, het proberen na te zingen dan...help
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 15-09-2000 00:07]
Een heleboel lol in ieder geval.
Ali probeert zich nu al te profileren als zanger. Platencontracten kunnen vast klaargelegd worden.
Kan best redelijk zingen die jongen trouwens.
00:10
Te vroeg gejuigd.
"Bright eyes, burning like fire"
"Leavin' on a jet plane, don't know when I'll be back again" (waarschijnlijk net Armageddon (de film, niet jou Arma ) gezien)
"Monday morning, so good to me..."
Etc.
Van mij mogen ze een andere bezigheid zoeken. Beetje dikke roddels ofzo
quote:Muhammed toch?
Op 15 september 2000 00:09 schreef Isabeau het volgende:
Wie is die vrouw met die mooie stem zeg?
Oh nee!! Ze gaan nu al weer een nieuw Big Brother lied verzinnen!
In godsnaam, ga nou even lekker -roddelen- over elkaar, dit zingen hoef ik niet te horen, dan zet ik m'n mp3's wel op zeg.
Ow, 'zeg dat je niet hoef te gaan schat..'
Die ken ik... Helaas...
De redactie slaapt waarschijnlijk ook al ofzo. Van mij mag er wel iets meer licht trouwens. Mag ook wel eens een andere camera angle gekomen worden. Kunnen we iig even zien wie nou ongeveer waar aan de tafel zit.
00:18
Ze zingen 'dancing queen'. Bianca is ff weggelopen zojuist. Geen idee waarheen. Waarschijnlijk naar bed ofzo.
Heb nog niemand Kim zien feliciteren. Da's op zich best lullig. Ze heeft het vaak genoeg gemeld.
quote:Rendo heeft toch altijd een kutverbinding ? Oja, ik zou maar uitkijken met die webcams Isa, trekt gigantisch veel dataverkeer, 't is dat je het maar ff weet...
Op 15 september 2000 00:05 schreef Isabeau het volgende:
Had ik maar weer een kutverbinding zonder geluid![]()
En Ali gaat maar door... George Micheal is hem ook niet onbekend... Volgende week issie eruit... maar wel een platendeal!
Ik zie de jarige Kim ook nergens.. geloof ik..
TOCH?
TopoMan
Ze hebben het nu over ballonvouwen?? Het zal wel. Maar ze gaan...tadaa...Basketballen. Buitentafel aan de kant. Oh nee, daar zijn ze op aan het tafeltennissen. En Ali maar de hele buurt wakker zingen, lekker rekening houdend met mensen die al op bed liggen. Die Ali gaan ze d'r uitstemmen omdat ze -rust- willen straks.
Ik zie niet goed wat ze nou aan het doen zijn.. iets bij het raam.. waar om gelachen wordt...
00:25
Een van de blonde dames (Anette of Desiree) checkt de velichting. Ze gaan nu met z'n allen de tuin in om te basketballen en te tafeltennissen.
We horen een imitatie van Helmut Lotti
Beeld is hier niet echt geweldig. Twee streams is schijnbaar net iets teveel van het goeie voor Sonera Quicknot en UPSHIT.
Ali leert één van de vrouwen dansen... en stopt er nu mee... Het is 14 - 7 met tafeltennissen..
2 spelen tafeltennis... Beetje saai.. Het meisje wint.. weet haar naar niet.. en zie het ook niet goed...
[Dit bericht is gewijzigd door renaisy op 15-09-2000 00:40]
Bianca staat trouwens voor met 9-6.
Nu is de cam weer binnen... boven de bank..
Ja... Er worden slinggers opgehangen voor Kim... toch nog feest morgen!
Ferdi zit lekker te kleppen met Desiree. Zitten naast elkaar op de bank en kijken elkaar lief aan enzo.
Zou weleens wat kunnen worden.
Van de andere kant zie ik Ferdi ook wel aanpappen met Kim (gezien de uitzending).
00:45
Ze hebben het over het nomineren en hoe dat in zijn werk gaat.
Bianca heeft gewonnen met tafeltennissen. Da's omdat Georgie afgeleid werd door de camera's... Zegt 'ie.
Eén roept.. we zijn op internet!
Joh! Dat meent ie niet.. Nu gaan ze camera's benoemen.. welke wel en niet op internet zitten..
00:55
Ze doen nu mantra's ??
Zitten te Ying en Yangen. Ik hoor iemand iets roepen over internet. Ben benieuwd of ze FOK! nog gaan noemen
Ze hebben het over een klein kereltje.. volgens mij de haan ofzo...
Nou ja.. in ieder geval.. tis tijd voor mij.. slaap ze..
Iemand maakt een HEEEEEEL irritant geluid. Doet een mug na.. Iedereen vindt 't leuk.. Ik niet..
quote:Slaap ze.. Zie je morgen weer
Op 15 september 2000 00:57 schreef Xhorder het volgende:
Nou ja.. in ieder geval.. tis tijd voor mij.. slaap ze..
En toen was het even stil.
Iemand gaat een soort ienemienemutje uitvoeren. Het lijkt er op dat er een paar mensen naar bed gaan.
Ik zie nu 1 vrouw heel spastisch met de armen doen. Ik snap niet echt waar het over gaat. Een beetje oeverloos gelul..
01:04
Ow god, ze zingen Joppie's "jij bent de zon, jij bent de zee"...
En dat is voor Leo de cue om te gaan slapen. Geeft wel eerst iedereen keurig een hand maar gaat eerst ff met de blonde op de wipstoel (Annette ?) knusjes zitten neuzen...
Ali doet stoer en meldt dat 'ie wel 1 minuut 15 onder water kan blijven.
Van mij mag 'ie 108 dagen onder water blijven, dan hoeven we z'n gezang niet aan te horen.
01:06
Ferdi gaat ook slapen. Annette zit iet wiet waait weg te doen.. Maar dan van ikke pikke porretje ofzo.. Heel irritant, maar god straft meteen en ze kiept bijna met wipstoel en al achterover...
Bianca en Hieke zoeken ook hun bedje op. Het gaat stilletjes worden.
Desiree, Annette, Ali, Jolanda en Georgie zitten nog in de woonkamer.
Desiree wil dat Ali 'Bed of Roses' van Bon Jovi gaat zingen. Helaas kent 'ie de tekst niet en dus hoor je "mmmmm mmmm mmmm mmmm bed of roses..."
Zo te zien slaapt Ali bijna.
Er staan nog wat mensen in de keuken. Zullen de bedgangers wel zijn die nog wat nasmoezen.
Hieke en Bianca gaan nu ECHT slapen zeggen ze.
Annette loopt richting keuken na iets onverstaanbaars te mompelen tegen Ali. Gaat misschien ook slapen.
01:14
Ze zingen nu iets van de Kelly Family.
quote:Wie? Nomineren die handel!
Op 15 september 2000 01:17 schreef Isabeau o.a. het volgende:
oetlul.
Ali zingt zowaar niet mee. Zit wat te gooien met iets.
00:19
Ali vertelt dat 'ie in een bar was waar mensen aan het zingen waren. Hij meldde de pianist dat ie wel wat wou zingen, nou en toen WERD 'T ME EEN FEEST !
Deze en meer sterke verhalen van Ali doen nu de ronde.
"Eerste couplet zong ik heel vals, nou iedereen lachen!!! En toen in het tweede couplet ging ik opeens haarzuiver d'r in..."
Pfffff... Past z'n ego wel in het BB huis vraag ik mij af...
Jolanda is zo te zien met stille trom vertrokken.
Knorretje meldt zojuist dat Ali met een elastiekje zit te spelen.. Elastiek ? Is dat back to basics ???
Desiree speelt trouwens met een touwtje.
Ferdi: "Je bent dol op dat touwtje he ?"
01:25
Desiree meldt Ferdi dat ze vanmorgen als eerste wakker was en dat ze morgen helemaal total-loss zou zijn.
Ferdi zegt dat dat komt omdat ze heel de dag in de zon (???) gelegen heeft ???
Ze bekijken allebei vol interesse hun zendertje.
Jolanda verschijnt in beeld en verdwijnt weer. Gaat waarschijnlijk ook slapen.
Ali en Georgie zingen nog steeds.
Ferdi vindt dat Desiree meer levenservaring heeft. Ze probeert nu Ferdi's leeftijd te raden. Hoort dat ie 23 is en zegt dat ze dacht dat ie ouder was. Hij dacht dat zij jonger was.
blablabla.
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 15-09-2000 01:30]
Hij meldt nog even dat 'ie een hekel heeft aan die beesten. Dat was wel duidelijk.
Ali en Georgie zitten nog steeds te zingen. Desiree is zich aan het afschminken en ook Ferdi houdt 't voor gezien en gaat z'n tanden poetsen.
Ferdi vraagt zich af wie van de bewoners contactlenzen draagt. Desiree niet in ieder geval.
01:20
Ook Georgie en Ali melden zich ub de badkamer om te gaan pitten.
Ali doet in de spiegel z'n haar goed (ja, als je gaat slapen moet je haar natuurlijk wel goed zitten niewaar ?)
Verder wat gelul over handdoeken, en ja hoor, Georgie en Ali zingen weer *zucht*.
Die twee hebben elkaar gevonden iig.
Desiree is het zat en roept terwijl ze wegloopt 'weltruste!'.
De jongens fluisteren wat onder elkaar. Kan het niet goed verstaan.
Ze gaan iig naar bed.
De infrarode beelden zijn in ieder geval niet meer groen. Gewoon zwart-wit nu.
01:45
Georgie en Ferdi liggen samen in het tweepersoonsbed. Ali loopt nog in de badkamer rond. Spuit wat deo ponder z'n oksels terwijl Ferdi en Georgie proberen zo ver mogelijk bij elkaar vandaan te liggen.
Ze lachen ergens om, geen idee waarom.
Ali loopt heen en weer. Kamer in, kamer uit, kamer in, kamer uit.
Ali ligt nu op de gang krom van het lachen. Geen idee waarom.
Of iemand heeft een scheet gelaten, of iemand ligt met een blote pik te pitten. Er is in ieder geval iets heel erg grappigs aan de hand.
De drie hebben een lol niet te geloven...
01:48
Iemand wordt wakker en roept iets van "Tjonge man!!"
Vervolgens begint 'ie mee te lachen.
Iemand meldt zelfs dat 'ie kramp heeft van het lachen. Ik zie de humor er nog niet van, maar ik weet dan ook niet wat er aan de hand is
"Ik weet toch wel dat je me gaat wegstemmen" zegt iemand.
01:54
Iemand zit net met de instellingen van de camera te kloten. Balkje in beeld. Balkje schuift naar links en het beeld wordt meteen zó donker dat er niets meer te zien is.
Handig jongens
Tot morgen dus
[Dit bericht is gewijzigd door scarefreak op 15-09-2000 07:48]
08:37
Robin haalt de was van de waslijn en brengt 't binnen.
De tafel is al gedekt zie ik.
Heb inmiddels ook Desiree voorbij zien schuiven. Word iets gemompeld over voeten en sokken.
Ze verdwijnt weer en Robin of Ali, streams zijn te onduidelijk om het goed te kunnen zien, leest weer verder in het BB Handboek.
Zo te zien heeft 'ie een blauwe handdoek om, maar het kan natuurlijk ook een soort van jurk/rok zijn.
09:12
Desiree maakt zich op in de badkamer. Ze heeft een handig handspiegeltje bij zich.
Er zijn natuurlijk niet genoeg spiegels in het huis, dus dacht ze 'ik neem m'n eigen spiegel wel mee'.
Ze kamt nu haar haren en doet dit wel gewoon voor de badkamerspiegel.
09:24
'De Stem', een vrouwenstem, zegt: "Beste bewoners; het is tijd om op te staan. En Kim, van harte gefeliciteerd met je verjaardag."
Dit alles op zeer monotone wijze.
09:26
In de mannenslaapkamer vind men het maar onzin dat ze wakker moeten worden.
"Ze zijn ECHT wel strenger dan vorig jaar," zegt iemand. Helaas is het te donker om te kunnen zien wie.
09:28
Er komt meer leven in de brouwerij. De mannen staan allemaal in de badkamer en frissen zich op.
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 15-09-2000 09:29]
desiree rookt niet en mohammed zegt heel veel energie te hebben...
9.23 uur: redactie maakt bewoners wakker en feliciteert Kim met verjaardag.
protest uit mannenkamer... ze willen niet opstaan... Koos is ook op.
09:29
Het was inderdaad Mohammed Ali die het bb handboek las en niet Robin.
Mohammed meldt dat iedereen gewoon kleding uit z'n koffer mag halen als ze dat willen.
Gezien de jurk die hij nu aanheeft denk ik niet dat dat snel zal gebeuren
Iedereen komt de kamer binnen nu. Kim is ook wakker en gaat bij de rest van de groep zitten. Ali zet heel kort even 'Er is er een jarig' in, maar verder dan de eerste 'hoera' komt ie niet.
------
Internetverbinding was weggevallen. Deze is dus wat later geplaatst...
Ferdi vraagt aan de redactie of ze binnen pannenkoeken mogen bakken. Er volgt geen reactie.
Leo en Ali gaan weer naar binnen. Ferdi kijkt in de oven, bekijkt de moestuin en vertrekt ook naar binnen.
10:25
Het beslag voor de pannenkoeken is klaar, hebben de dames voor gezorgd.
Het is nu alleen wachten tot het fornuis/oventje heet genoeg is.
10:29
Jolanda denkt dat er teveel hout gebruikt wordt.
Desiree heeft een bloedneus. Bianca zegt dat ze dan maar iets rustiger had moeten doen, maakt er een beetje een geintje over dat 'mensen die een bepaalde leeftijd zijn gepasseerd' beter zouden moeten weten...
De pannenkoeken ruiken lekker zeggen ze.[/b]
Desiree probeert nieuwe batterijen in haar zendertje te frunniken, maar het wil niet echt dus schiet een van de kerels haar te hulp.
11:07
Gebeurt bar weinig. Annette schijnt nog nooit een kip te hebben gezien. Robin schiet te hulp en pakt er een op. Annette aait 'm even over z'n bolletje.
-----
Internetverbinding was weer 's weg, vandaar iets latere plaatsing. Excuses.
Nu wel uitbundig 'lang zal ze leven' met wel 20x hoera.
Met een doorstart naar 'Heee Hooo, Heee Hooo'
10:42
Kim krijgt kadootjes en is druk bezig met uitpakken. Ze krijgt iets van stof, geen idee wat het is. Verder nog een paar badslippers of iets dergelijks.
Schijnt dat Ferdi rolschaatsen in elkaar heeft geknutseld in de knutselkamer (dit volgens het nieuws op http://www.big-brother.nl/
Annet en Jolanda hebben volgens VOO kussentjes geborduurd die als elleboogbeschermers moeten fungeren.
Geen idee of Kim de skates en kussentjes al heeft gehad of niet.
11:50
Het regent buiten en ze vragen zich af wat ze vandaag dan maar weer is gaan doen.
11:52
Koos is bezig met z'n BB koffertje. Stopt er iets in, sluit 'm en bekijkt vervolgens de koffer een paar minuten. Friemelt er wat aan en doet 'm nog een paar keer open en dicht.
Volgens de BB site heeft Koos zich vannacht al afgevraagd wat hij in het huis deed. Zou 'ie van plan zijn te vertrekken ?
Jolanda en Bianca poetsen hun tanden. De lenzen waarover men het vannacht had blijken van Bianca te zijn.
Robin en Bianca zijn aan het tafeltennissen.
Kim zit op de tuinstoel en trekt haar geïmproviseerde rolschaatsen (een plankje met wieltjes) aan.
"Volgens mij ga ik keihard vallen" zegt ze.
Kim worstelt nog steeds met haar rolschaatsen.
Bianca lijkt dit keer te verliezen met tafeltennissen..
Bianca en Jolanda staan nog steeds in de badkamer. Bianca zet haar lenzen in.
Kim komt even haar handen wassen.
12;40
Koos begint een verhaal "vorig jaar november was dat..." ziet dat er niemand luistert en staakt zijn relaas.
De kippen wandelen vrolijk door de tuin, zich onbewust van de gevaarlijke bijl
12:48
Georgie wordt gesommeerd zijn zendertje weer om te doen.
Naar de pingpongbal wordt nog driftig gezocht.
Drama! Het pingpong balletje is kwijt! Na 5 minuten geprobeerd te hebben deze terug te krijgen wordt er gevraagd of ze een nieuwe kunnen krijgen? Geen reactie tot nu toe.
ze gaan boomstammetjes hakken en zaagen
en er is gelijk oneeningheid over wie wat moet doen
ze beginnen over sinterklaas te lullen
Discussie over muntjes, de bewoners zitten binnen aan tafel. Een hoop door elkaar gepraat kan niet echt iets duidelijk verstaan.
De dokter is er voor Desiree. Als een zwaar gewonde wordt ze begeleid naar de dagboekkamer.
Nu DB-kamer fragment met Desiree. De dokter is er niet, maar geeft advies via een Veronicamedewerker. Ze moet er een nat doekje opdoen. Ze moet even rustig aandoen en niet te lang blijven liggen en proberen wat te lopen en als het dan niet gaat moet ze weer naar de DBK komen.
13:35
Desiree zit in de tuin, Jolanda en Ferdi brengen het natte verbandje aan.
Ze geeft te kennen dat het wel weer een beetje gaat en kletst met Jolanda.
Ferdi besluit haar maar even een massage te geven
Veronicastem: Kim moet kijken of de batterijen van haar zendertje leeg zijn en of ze de boodschappenlijst willen afronden.
Ze willen nog wat meer aardappelen, paprika en uien. Iemand zegt dat er misschien nog wat luxe tussen kan, iemand zegt sigaretten en een ander jubelt Cola, cola cola!! (jongen met wit petje).
En ik ben het contact met de server weer kwijt. Een ander mag vrolijk verder gaan.
Koos zei dat 't voor Ali een stimulans zou zijn om misschien een plaat te mogen maken en Ali voelde zich meteen in het kruis getast.
Gesprek gaat verder over het zingen. Koos vond dat het gisteravond wel heel mooi klonk met het zingen.
Ze gaan weer verder met het schaakbord
Ali: "De zwarte koning moet toch hier ?"
Koos: "Jij ken toch wel schaken ?"
Ali: "Ik ken wel schaken ja".
15:16
Zie een lege eetkamer en hoor zo'n beetje iedereen praten. Is totaal niks van te volgen..
Hieke wil ook niet dik worden, ze vertelt iets over striemen op haar benen.
Er gaat een mobiele telefoon af (van de fotograaf?). Iedereen roept: "Telefoon!".
Het nemen van de groepsfoto heeft nogal wat voeten in de aarde, het kost redelijk wat tijd...
15:40
De foto is nog steeds niet genomen. Ze roepen met z'n allen "Ohhmmm, ohhmm...".
Koos: "Zeg zijn jullie toevallig niet langs de McDonalds gereden net?"
15:43
de groepsfoto is gemaakt. Hieke doet een funky aerobic dansje voor aan Annet en Jolanda. Ook Ferdie komt erbij Hieke geeft een warming up. Annet heeft voor de gelegenheid speciale aerobicskleding aangetrokken. Annet geeft Tae-Bo les! (Ze doet het helemaal verkeerd, want ze 'bounct' bij het rekken en dat is helemaal niet goed. Ik mag lijden dat ze allemaal een spierblessure overhouden aan de les van deze 'Gore' dame!).
Rekenen schijnt moeilijk te zijn want ze doen er bijna een minuut over om een rij van 7 en een rij van 5 man neer te zetten.
Iemand vraagt aan de fotograaf hoe laat het is, maar de stem grijpt in:
"Jullie mogen helaas niet converseren met de fotograaf.."
De bewoners denken klaar te zijn, maar ze moeten toch nog even wat dichterbij voor een shot bij de tegels voor het huis...
Een discussie over het kippenhok. De kippen lopen in de weg bij het Tae-Bo'en! Er zijn mensen die de kippen niet los willen hebben, anderen vinden het geen probleem.
15:48
Dat was een kort lesje, het is al afgelopen. De kippendiscussie is ook al afgelopen.
Kim, Robin en ? liggen in de tuin op een roze kleed. Er wordt weinig gesproken. Robin vertelt (alweer) over het wielrennen. Hij zegt dat hij het 3 jaar op hoog niveau heeft gedaan.
Een kip vindt het groepje erg interessant...
Robin vertelt dat hij bij het wielrennen geen inkomen had. Als je een wedstrijd wint, verdien je redelijk wat, maar anders niet. Hij kon er niet van rondkomen. Hij heeft 3 jaar lang getracht prof te worden. Kim vraagt wanneer hij erachter kwam dat het niet zou lukken? Robin vertelt dat hij twee maanden geleden de knoopt heeft doorgehakt. Hij wil nu graag bij de politie! Eigenlijk zou hij afgelopen dinsdag een sollicitatiegesprek hebben.
Het ligt er ook een beetje aan wat er op hem afkomt, zegt Robin.
Kim's vader is bij de politie in Epe. Iemand vraagt naar de incestzaak daar.
Kim klaagt dat iedereen die het over Epe heeft, over de incestzaak praat.
Jolanda zit aan de eettafel een boekje door te bladeren.
Ik moet weer aan het werk dus ik geef het estafettestokje door aan de volgende!
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 15-09-2000 16:00]
Georgie legt nog even de spelregels uit van het kaartspel aan Ferdi en zegt " Als je een fotograaf ziet op het dak mag je een wind laten"
Ferdi: " Leo vertel eens een spannend verhaal"
Leo:"..........."
Ferdi: " ik wil je niet pesten ofzo"
Leo:"...........mompel, mompel,mompel
Ferdi laat blijken dat hij ook Brabants kan praten ""KEIGAAF, KEILEUK!"
en houdt dit een tijdje vol.
Leo doet tikkertje spelen met Desiree en maakt enorme oergeluiden als een hitsige gorilla.
Een klein groepje ligt in de tuin op een kleed, de rest zit binnen aan tafel.
Koos vind 't programma van Anita Witzier over verloren liefdes op de KRO prachtig mooi.
Nou, ik ben er iig ontroerd van...
Leuk verhaal maar ik geloof er weinig van.
Dat de heren nog niet gemept hebben, over de schutting zijn geklommen of spontaan in de dagboekkamer om een flinke hoeveelheid alcohol hebben gevraagd verbaasd me, geduld hebben ze zeker.
Ali houdt zijn arm onder de kraan en heeft zich verbrand, heeft zijn arm op de marmeren plaat buiten gelegd zonder er bij na te denken. sssssssssss..... AUW dus
[Dit bericht is gewijzigd door blauwe op 15-09-2000 17:48]
De stream is gericht op de eettafel, maar ondertussen horen we een conversatie tussen Ali en ? over de brandplek, Ali beweert dat het allemaal niet zo veel voorstelt, maar ? is nog al bezorgd en stelt voor tandpasta op de arm te smeren om de bandplek tegen te gaan.
Na het verliezen van een kaarspelletje moet een van de vrouwelijke bewoners als "prijs" onder een koude douche voor een minuut, de helft van de bewoners telt fanatiek mee...
Weinig bijzonders te melden, behalve wat gekaart gebeurd er weinig, hoop heen en weer geneuzel (isn't that what BB is all about? )....
Mnr. BB vertelde hem dat het een paar keer per dag mocht, te weten 's ochtends en 's avonds en dat ze het even moesten vragen van te voren.
de bewoners worden opgeroepen om de spullen die momenteel in de voorraadkamer staan op te halen
Nog een keer dan
19:40
De stem (man dit keer) roept om dat de deur van de voorraadkamer op slot moet en ze dus alles eruit moeten halen wat ze nog nodig hebben en alles terug moeten zetten wat niet meer nodig is.
Hij zegt er nog vriendelijk bij "BUH-DANKT".
De bewoners zijn vriendelijk terug... "alsjeblieft "
Prachtig stilleven van een gedekte eettafel Soms kan kunst zo mooi zijn
[Dit bericht is gewijzigd door blauwe op 15-09-2000 19:52]
De afgelopen -tig minuten is er weinig tot niets gebeurd, niet verbaal (behalve wat pogingen tot het zingen van vage nummers) en ook niet visueel, de meeste personen van de groep lijken buiten te zitten, is moeilijk te volgen waar het precies over gaat....
Het licht ging ff aan en uit
Er was op een knopje gedrukt roept de onbekende stem om! whoehoe! wat een spanning, er ging ff een licht aan en uit
Commentaar van de bewoners: we willen naar de MCdrive rijden! en later toch maar: okee we blijven
[Dit bericht is gewijzigd door blauwe op 15-09-2000 20:11]
De bewoners schuiven 1 voor 1 aan de tafel om te gaan eten, het ziet er naar uit dat het eten klaar is, bestek wordt ff gechecked, verder een hoop herrie van personen die door elkaar praten...
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 15-09-2000 20:23]
Lang zal ze leven! hipppppppppppperdepie!!!!! etc, m.a.w. er wordt een spontaan een liedje gezongen voor onze jarige Kim. Eten wordt op de borden geschoven.
Koos stelt voor tijdens het eten om niemand weg te stemmen en geen matennaaiers te zijn, : "ze nemen ons maar allemaal en tot aan het einde!"
Het eten smaakt uitstekend zo te zien, discussie over de muntjes is in volle gang, ruilhandels worden nog net niet opgezet, maar veel schelen doet het niet
p.s.: Thxs Danny voor the picture!
20:37
De BB'ers zijn uitgegeten. Per dag mogen 3 mensen warm douchen en dat gaan ze waarschijnlijk zodadelijk doen. Tenminste, daar hebben ze het nu over...
Iemand telt de muntjes, 33 in totaal.
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 15-09-2000 20:42]
20:42
Koos,Ferdi,Leo en Georgie zijn aan het afwassen geslagen. Ze hebben de vraag geopperd of ze gewoon met warm water uit een pannetje warm mogen douchen zonder dat het ze een muntje kost.
Op de tv waren de familieleden van Kim te zien die 'Lang zal ze leven' voor haar zongen. Schattig! Nu moet de tv alweer terug...
[Dit bericht is gewijzigd door PingPong op 15-09-2000 21:11]
Ze mompelen iets over een taart en champagne. Het strengere back to basics principe is alweer snel overboord gegooid...
De rest barst spontaan in gezang uit. Celebration.
Omdat Kim de eerste in het huis is die jarig is, krijgt ze een kadootje van BB. Dat is eenmalig, voor de volgende moeten ze zelf iets maken. Ze krijgt een jas, die had ze nml. niet bij zich.
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 15-09-2000 21:20]
Las op BBWatchers dat er een soort van spel als kado bij de videoopname van Kim's ouders zat.
21:17
Kim heeft de taart opgehaald in de DB kamer. De kaarsjes mag ze straks uitblazen.
Ze vindt 't 'echt wel leuk!'.
Jolanda en Koos helpen haar de taart, de kadootjes en het drinken naar binnen te dragen.
Bij het uitpakken blijkt dat ze onder andere een dik ski-jack heeft gekregen.
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 15-09-2000 21:26]
Kim zat in de dagboekkamer
taart met kaarsjes
maar geen geluid?
Doen ze dat erom?
Want toen ze een keer
terugkwam in de keuken
stond daar iedereen
Celebration te zingen
en even later
Op rode rozen vallen tranen
maar dat laatste niet verder
dan een regel
is dit een zangkoor of zo?
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 15-09-2000 21:34]
Robin de imitatiekoning vermaakt de rest met een aantal imitaties en gekke stemmetjes. Dat valt nogal in de smaak, iedereen ligt onder tafel van het lachen. (Is ook best grappig.)
Nu wordt het weer wat rustiger aan tafel...
22.02 uur
Robin zegt dat ie beschikbaar is voor Kim. Schijnen ze het vanmorgen al over hebben gehad. Ferdi maakt een seksuele toespeling (uit jaloezie?), Kim lacht lief terug.
Ferdi begint weer over internet, kabelmodems en streaming video. "In Eindhoven hebben we allemaal streaming video." Die zal er wel verstand van hebben...
[Dit bericht is gewijzigd door PingPong op 15-09-2000 22:02]
Opnieuw wordt het Brabantse accent van Desiree geïmiteerd: "Keigaaf!" etc. etc.
Jolanda: "Brabantse nachten zijn lang."
Ferdi:""Leidse nachten ook hoor."
Ferdi vertelt over zijn leven in Leiden. Dan zet iemand Transsexueel in, en Een bossie rooie rozen. Annet zingt een schlager; zet het geluid even uit!
Ali vraagt hoe lang van tevoren de bewoners wisten dat ze mochten meedoen aan BB. Antwoord van iedereen: een week.
Desiree zegt: "Ik ben 2 weken geleden pas opgeroepen." (Weet niet precies wat ze daarmee bedoelt.)
22.20 uur
De onderlinge sfeer wordt geroemd. Ali heeft het over schoolreisjes en lachen-gieren-brullen. Ali wordt inmiddels consequent Darius genoemd. Morgen gaat ie vegetarisch koken, zegt ie, met aardappelen, rijst en dille. Zingt een liedje over eten (Yummie-yummie-yummie...etc.).
En dan is er koffie!
[Dit bericht is gewijzigd door PingPong op 15-09-2000 22:21]
Kim is moe. Ze willen haar iets leren maar daar heeft ze nu geen zin in. Ze zit een beetje als een dood vogeltje aan tafel, voor de verandering eens niet op haar vaste positie (rechts onderin).
Ali is naar buiten om een refrein te verzinnen voor het lied dat ze met z'n allen willen maken. De rust is weldadig...
22.34 uur
Bianca zegt tegen Desiree dat ze niet wil dat iedereen ziet 'hoe ze haar bips afveegt'. Gaat dus over de camera op de plee. Desiree ziet dat ook niet echt zitten. Bianca zit ondertussen te schilderen aan tafel; schilderen is voor haar 'een creatieve uiting'. Desiree knikt instemmend... wat moet je ook anders? Ze vertelt dat ze telefonisch contact heeft gehad met de dokter over vanmorgen; Desiree dus. Mag die wel bellen, mensen?
[Dit bericht is gewijzigd door PingPong op 15-09-2000 22:37]
[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 15-09-2000 22:38]
22.42 uur
Ook Kim en Robin (in de woonkamer) zijn moe. Dat wordt een rustig avondje...
22.44 uur
Kim vertelt dat er volgende week zaterdag (de 23e?) een familiedag is voor familie en vrienden van de bewoners. Wordt verder niet uitgelegd.
[Dit bericht is gewijzigd door PingPong op 15-09-2000 22:43]
editorial: was het vorig jaar niet een probleem dat hun ritme helemaal verstoord raakte? Kregen ze na een paar weken toch een klok. Lijkt me nu wel weer een probleem
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 15-09-2000 22:44]
Robin zegt tegen Georgie dat ie vannacht stiller moet zijn in de slaapkamer omdat Koos al slaapt. Is een verwijzing naar de afgelopen rumoerige nacht met Georgie, Ferdi en Ali. Robin is heel serieus en Georgie belooft verbetering.
22.52 uur
In de woonkamer zijn Robin, Kim, Georgie, Jolanda, Bianca en Desiree. Discussie over bier. Robin drinkt 't bijna nooit. Jolanda houdt van rode wijn.
22.53 uur
Ali komt erbij. Hij wil een lied schrijven met de bewoners en wil 't opnemen voor de camera. "Regie vastleggen!" roept hij. Daarna zingt hij een melodie. Georgie vindt dat 't vrolijker moet worden. Iedereen begint nu door elkaar te zingen...
Ali zingt: "Hier bij Big Brother is het altijd feest, dat weet je pas als je er bent geweest!" Dat is dus het begin van het lied, en 't klinkt lang niet onaardig.
[Dit bericht is gewijzigd door PingPong op 15-09-2000 22:53]
MAG is bezig het BB2 lied te schrijven slash zingen.
Hier bij Big Brother is het altijd feest
Dat weet je pas als jjij er bent geweest
Wij zijn hier voor jou en jij voor ons
We nomineren wel, maar geven niemand de bons
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 15-09-2000 23:00]
23.00 uur
Kim vertelt aan Robin over De Stunt, haar favo disco waar 'geen boeren' komen. Ali zit aan tafel te schrijven aan het lied. Er wordt weer wat afgeschreven in BB... En gezongen, Robin heeft de slotzin gevonden: "Stort je geld in het Big Brother-fonds!" En weer een imitatie, weetikveel van wie.
23.01 uur
Ali's lied nadert zijn voltooiing. Iedereen zit nu aan tafel mee te denken. Klinkt vooralsnog beter dan de Gordon-tune. Ali: "Er moet meer humor in het lied." Ai, dat wordt lastig! Annet wil dat de opbrengsten naar een goed doel gaan; Bianca oppert het Wereldnatuurfonds, Georgie het Big Brother-fonds: "" Help Big Brother de winter door!"
[Dit bericht is gewijzigd door PingPong op 15-09-2000 23:03]
Bekende melodie trouwens... Kan 't alleen niet plaatsen
Klinkt trouwens wel 100x beter dan het BB lied van vorig jaar.
'Zoveel mensen om je heen, je bent echt niet alleen'
(ongeidentificeerd iem.) 'Dit is Shakespeare man'
Annet stelt voor:
'Het is een hele klus, maar we zijn beter dan de Bus'
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 15-09-2000 23:18]
Ali maakt een grapje over Koos die al naar bed is. Kim suggereert een relevante verbetering ("Je bent hier niet alleen" ipv "Je bent echt niet alleen") maar Ali wil niet luisteren. Jammer, was wel een nuttige opmerking van Kimmetje.
23.16 uur
Aan tafel: Leo slaat een arm om Desiree en laat die langzaam naar beneden zakken. Ondertussen zegt ie wat, maar wat is onduidelijk want Ali zingt maar door. Opnieuw maakt iemand een grapje over Koos die al naar bed is. Niet zo netjes hè?
23.19 uur
Georgie wil een zinnetje over De Bus in het lied maar wordt weggehoond door de rest. En dan: de Gert Jan Droge-imitatie van Robin! Lang niet gehoord...
[Dit bericht is gewijzigd door PingPong op 15-09-2000 23:19]
Ali zegt dat het een mooi, serieus lied moet worden. "Te beginnen met het eerste couplet", maar da's logisch.
gelooft het verder wel en geeft het estafettestokje over aan...
Hij wordt met luid gejuich ontvangen.
De bewoners zijn nog steeds bezig met het lied. Ali voert het hoogste woord. Ze zijn wel erg eensgezind hoor, en maken behoorlijke herrie. Ik denk niet dat Koos lekker slaapt
Ze zingen nu "Guus komt naar huus want de koeien moeten ..."
Buffering... zzzzzucht...
Het is allemaal wat onverstaanbaar want ze lullen allemaal door elkaar.
23:33
Ja inderdaad, daar is Koos weer. Koos vindt dat er niet te groffe teksten mogen worden gebruikt omdat er ook kinderen van 6-8 jaar kijken.
Die stem van Ali lijkt echt op Gordon!
Dit is absoluut Big Soundmixshow, jeez wat zingen ze veel.
Buffering...
Ali slaat de maat en neuriet erop, zodat iedereen maar vooral weet hoe het liedje moet gaan.
Ze gaan nu naar het tweede couplet, waar volgens Ali camera's in moeten voorkomen, no privacy, brood verzieken, voetballen,
Koos roept iedere keer zelf weer iets op, maar waar het over gaat weet ik niet want ik word helemaal sufgebufferd
23:38
Vanaf de eerste keer dat wij elkaar zagen, vonden we het vreemd hadden we niet te klagen (regel uit het liedje) Zoveel mensen om je heen je bent niet alleen
Als Jolanda zingt klinkt het als onvervalste palingpop
[Dit bericht is gewijzigd door weathergirl op 15-09-2000 23:38]
quote:Thnx PingPong, Letterman, Weathergirl, Isabeau, Lionheart, Tetman en alle anderen die ik nog vergeten ben natuurlijk
Op 15 september 2000 23:21 schreef PingPong het volgende:
23.21 uurAli zegt dat het een mooi, serieus lied moet worden. "Te beginnen met het eerste couplet", maar da's logisch.
gelooft het verder wel en geeft het estafettestokje over aan...
Tot morgen... Tot BB !
Ik ga nog ffies door als er nog iets boeiends gebeurt trouwens
(Ze zijn nu de dames- en herenstemmen aan het verdelen)
REfrein:
Hier bij BB is het altijd feest
Dat weet je pas als je er bent geweest
Wij zijn er voor jou en jij voor ons
We nomineren wel maar geven niemand de bons
in onze harten zijn we vrienden voor altijd
zonder luxe zonder geld en zonder tijd
Zonder zorgen Brachten wij onze dagen door
Zongen wij ... in koooooooooor
Het klinkt best aardig...
Ow. Denk ik net de goede tekst te hebben opgeschreven, zijn ze nog aan het delibreren.
Koos zit over zijn hoofd te wrijven alsof hij koppijn heeft en vraagt of ze nog gaan klaverjassen
Koos vindt er niet zoveel aan, volgens mij.
23:45
Ze hebben het nu over het lied Jeanny van Falco... zou dat soms de melodie zijn? Het lijkt er niet op.
Koos heeft het niet naar zijn zin.
Hij speelt een spelletje met (denk ik) Ferdie en samen houden ze zich totaal niet met het lied bezig. VOlgens mij storen ze zich aan de herrie. Met name Koos...
23:48
Achgut achgut Ali Baba vertelt zijn medebewoners dat ze het niet goed doen. Hij doet dit niet even, hij doet het al jaren, zegt hij. Hij legt de groep uit hoe je liedjes moet schrijven. Het refrein vraagt om herhaling, volgens hem.
Ze schijnen het nog te pikken ook.
Buffering...
Wat is dit saai zeg. Ze willen erin hebben dat ze 'voor de lol gaan', maar dat past niet qua ritme volgens Ali.
'Lachend' geeft al aan dat er lol in zit, dus dat hoeft niet volgens Ali.
Koos grijpt ondertussen steeds vaker naar z'n hoofd... hij schaakt of damt met Ferdie.
Naast Ali Baba en zijn 11 Big Brothers zit Hieke, die zich er ook flink mee bemoeit.
Het wordt nu:
"Lachend komen wij onze dagen door
De lol, daar kiezen wij vooooooooor..."
Deze laatste zin is superbelangrijk volgens Ali Baba.
Nu wordt het:
"Lachend komen wij onze dagen door
Big Brother, we gaan ervoooooooor..."
Ali grapt: Big Brother, we gaan er vandoooooor...
VOlgens Ali is het nu perfect. Hoeven ze niet meer over na te denken.
[Dit bericht is gewijzigd door weathergirl op 15-09-2000 23:53]
Leo zit er trouwens bij alsof ie Ali's hersens kan inslaan. Die heeft het echt niet naar zijn zin.
[Dit bericht is gewijzigd door PingPong op 15-09-2000 23:52]
couplet 1:
vanaf de eerste keer dat wij elkaar zagen,
we vonden 't vreemd maar we hadden niets te klagen.
Zoveel mensen om je heen, je bent echt niet alleen
De afstand tussen ons die verdween
whooooohhhhh
refrein:
Hier bij Big Brother is het altijd feest,
dat weet je pas als je er bent geweest.
Wij zijn hier voor jou en jij voor ons,
wij nomineren wel, maar geven niemand de bons.
couplet 2:
Wat we tot nu toe met z'n allen hebben bereikt,
zonder luxe, zonder geld en zonder tijd.
lachend komen wij onze dagen door
Big Brother we gaan er voor
Hmmm ze weten het nog niet helemaal geloof ik.....ze zijn al weer aan het veranderen.
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 15-09-2000 23:58]
Ali: "Misschien wordt het niet eens een hit maar zenden ze het morgen uit. Ja het kan ook best zijn dat ze het morgen laten zien."
Ali vertelt dat alle grote tekstschrijves zoals John Ewbank op deze manier werken. (Aan tafel in het BB huis?? )
Wat het wordt:
"Wat we tot nu toe met z'n allen hebben bereikt"
Jolanda dicteert Ali, die braaf zit te pennen.
Leo zit achterover met zijn armen over elkaar en is verdacht stil. Hij lacht af en toe, maar als een boer met kiespijn.
Iemand zag in het hotel de reclame over die sauzen met die hot dog (jongen die dat op z'n poster spuit en aflikt). Ze hebben het nu over leuke commercials. Leo leeft weer een beetje op: "Ik heb nog zo gezegd, geen bommetje!"
23:58
Terug naar het lied. Annet roept: Ik voel het, dit wordt een hiiiit! (genoeg reden voor mij om het alvast niet te kopen).
Koos zit ongegeneerd te gapen. Daar kun je een auto in parkeren zeg!
WG trapt af, ik heb het nu wel gehad met dat lied... welterusten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |