Dat dus. Dat had je bank je ook kunnen vertellen. Een andere mogelijkheid, na extra inleg, is om eerder de hypotheek af te lossen. Op die manier creëer je je voordeel pas op later tijdstip.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:13 schreef WEM het volgende:
Als deze extra inleg echter ook na 30jr gebruikt kan worden om het aflossingsvrije deel mee af te lossen is dit geen issue.
Lijkt me dat je dan beter daar om info kunt vragen, toch?quote:
Dat heeft ie gedaan, maar daar kwamen ze niet op het idee, om de extra uitkering te gebruiken om de aflossingsvrije hypotheek af te lossenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:06 schreef Mark het volgende:
Lijkt me dat je dan beter daar om info kunt vragen, toch?
Het probleem is hier dat de extra inleg er niet voor zorgt dat het uiteindelijke te bereiken bedrag hierdoor hoger wordt. Dat heeft de bank hem ook al verteld, het te bereiken bedrag blijft gelijk dus door de extra inleg wordt de maandelijkse hierna te betalen premie lager om op hetzelfde uiteindelijke bedrag uit te komen (let hierbij trouwens op de fiscale bandbreedte).quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Dat had je bank je ook kunnen vertellen. Een andere mogelijkheid, na extra inleg, is om eerder de hypotheek af te lossen. Op die manier creëer je je voordeel pas op later tijdstip.
Je ziet: mogelijkheden genoeg, maar lastig te kwantificeren: je weet niet wat er in de toekomst (10 - 30) jaar gbeurt qua rente, fiscaal voordeel en HRA.
Dus wel, zolang je binnen de bandbreedte blijft.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:19 schreef 81Renrew het volgende:
Het probleem is hier dat de extra inleg er niet voor zorgt dat het uiteindelijke te bereiken bedrag hierdoor hoger wordt.
Dat ligt er dan echt aan welke bank je hebt. Zat banken waarbij dus niet het te bereiken bedrag hoger wordt maar alleen de te betalen vervolgpremie lager wordt. Je kiest dus vaak niet zelf de route, als de bank bepaalt dat jij minder premie gaat betalen en dus op hetzelfde eindbedrag uit gaat komen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus wel, zolang je binnen de bandbreedte blijft.
Het is één kant van het verhaal; als de einduitkering hoger wordt door gelijkblijvende vervolginleg, is daarmee wel degelijk de aflossingsvrije hypotheek, gedeeltelijk af te lossen.
Het is maar net welke route je kiest.
Dat kan ik je zo wel vertellen: het is een spaarhypotheek, dus die zal afgekocht moeten worden als je naar een andere verstrekkers gaat. Wil je die afkoopsom meenemen, dan zal die andere verstrekker hem fiscaal geruisloos over moeten nemen, zodat er geen fiscale claim komt te liggen over de afkoop. Ik ga er nu wel vanuit dat het een polis in box 1 is. Als dat geen box 1-polis is, is de bandbreedte niet echt belangrijk (polis van na 2001?).quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:24 schreef WEM het volgende:
Ik zal de bank eens vragen welk extra bedrag ik in kan leggen in het spaardeel, en gelijk navragen of het spaardeel makkelijk vrij te maken is bij kopen nieuw huis en oversluiten hypotheek.
Is dit nou een "goed advies"? Sorry hoor, maar ik kan er geen touw aan vastknopen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Aflossen kun je, als je daarvoor kiest, het beste doen op het leuningstoel met de hoogste rentepercentage. Je inleg hoeft dan niet per se omlaag of verkort te worden, al vindt de gemiddelde verstrekker dat weer ingewikkeld.
Buiten het feit dat m'n mobiel behoorlijk een eigen willetje heeft qua woorden (ik heb het inmiddels al gewijzigd) had ik sowieso niet verwacht dat jij er iets van zou begrijpen....quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Is dit nou een "goed advies"? Sorry hoor, maar ik kan er geen touw aan vastknopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |