Meer van die troep?quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:32 schreef michaelmoore het volgende:
Dit is van een nederlander
http://www.green-acres.com/nl/properties/46300.htm
of die
http://www.green-acres.com/nl/properties/159a-m6q.htm
sites genoeg,quote:
ik ken iemand die daar aan het verbouwen is en hij maakt geen problemen meequote:Op zondag 5 augustus 2012 17:45 schreef Bayswater het volgende:
Mijn zwager en schoonzus hebben daar in Frankrijk al jaren een tweede huis (Cote d'Or Bourgogne), je wilt niet weten wat voor regeltjes die ambtenaren daar verzinnen. De laatste was dat hij verplicht dakpannen op zijn stenen afscheiding moest plaatsen, eerder al een lelijk verplicht vrij hoog hek om het zwembad. En die Franse buren zijn gezellig en hulpvaardig joh
ik hoor vele praten poep enzoquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sites genoeg,
maar dat is wel mijn droom, van andere babyboomers weet ik het niet , maar ik hoor vele praten over cashen en weg
joh Dino, waar maak je je druk om, voordat jij weg kan ben je heel veel jaren verderquote:
ja man, -2 jaren....quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
joh waar maak je je druk om, voordat jij weg kan ben je heel veel jaren verder
Vissen he, kan je dat niet beter in Noorwegen doen? 1e Google hit: 105.000 euro, ziet er toch aanzienlijk beter uit dan die oude huizen in Frankrijk.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en zo zijn er nog duizende huizen daar
persoonlijk vindt ik dit ook grappig, als je van vissen houdt
http://www.green-acres.com/en/properties/1624a-ba2012.htm
Een minisupermarkt hebben ze nog net wel, maar als als je een schroefje nodig hebt omdat je huis te repareren ben je 70 km enkele reis naar Umea aan het rijden... Er is een reden dat dat soort dingen retegoedkoop zijn: (bijna) niemand wil er wonen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vissen he, kan je dat niet beter in Noorwegen doen? 1e Google hit: 105.000 euro, ziet er toch aanzienlijk beter uit dan die oude huizen in Frankrijk.
Of neem Zweden: 32.000 euro voor een heel leuk vrijstaand huisje. Veel mooier en rustiger kan je niet wonen!
Uiteraard. Maar op dergelijke locaties moet je wat meer voorraad hebben, hoe vaak heb je nou opeens schroefjes nodig? De laatste keer dat ik op zondag in Nederland een paar bouten nodig had kostte het me ook 50 km trouwens!quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:59 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Een minisupermarkt hebben ze nog net wel, maar als als je een schroefje nodig hebt omdat je huis te repareren ben je 70 km enkele reis naar Umea aan het rijden... Er is een reden dat dat soort dingen retegoedkoop zijn: (bijna) niemand wil er wonen.
Kennelijk willen zelfs de Fransen zelf er niet wonen. Maar hee, als 'buitenlander' weet je het uiteraard beter... Toch?quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Toch lijkt het me een heerlijke vakantie om te wonen, maar momenteel een beetje onpraktisch.
Wat moet die Fransman in Zweden? Wel opletten hoor!quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kennelijk willen zelfs de Fransen zelf er niet wonen. Maar hee, als 'buitenlander' weet je het uiteraard beter... Toch?
Ow... Ja, sorry. Ben inmiddels zo gewend dat huizen in het buitenland 'krot in Frankrijk' betekent...quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat moet die Fransman in Zweden? Wel opletten hoor!
Het is trouwens wel opvallend dat de prijs voor huis+grond lager is dan de cascoprijs om zo'n huis te bouwen. Geeft ook wel een beetje aan hoe 'gewild' die locatie is.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ow... Ja, sorry. Ben inmiddels zo gewend dat huizen in het buitenland 'krot in Frankrijk' betekent...![]()
Overigens geldt het ook voor Zweden uiteraard. De genoemde prijs is de prijs die een Zweed er wellicht voor over heeft. Kun je het als buitenlander wel goedkoop vinden, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Klopt, niet iedereen wordt betaald in Zweedse Kronaquote:Kun je het als buitenlander wel goedkoop vinden, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Da's niet zo gek: het huis is niet nieuw, de grond is daar ongetwijfeld goedkoop.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:30 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het is trouwens wel opvallend dat de prijs voor huis+grond lager is dan de cascoprijs om zo'n huis te bouwen. Geeft ook wel een beetje aan hoe 'gewild' die locatie is.
Zou je dan niet naar Swahili verhuizen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:35 schreef de_ier het volgende:
Klopt, niet iedereen wordt betaald in Zweedse Krona
Klopt, maar zelfs al is de grond gratis, dan kost het neerzetten van een vergelijkbare woning al gauw een ton in euro's. Dus of die woning is volledig verrot, of hij wordt ver onder de kostprijs van de hand gedaan.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Da's niet zo gek: het huis is niet nieuw, de grond is daar ongetwijfeld goedkoop.
Het is nog 'jammerder' dat je een bouwkavel niet even op een aanhanger kunt zetten en lossen waar je hem hebben wilt. Zou er dan toch een reden zijn waarom sommige huizen duurder zijn dan een vergelijkbaar huis in Zweden, Frankrijk, Duitsland, België of waar dan ook?quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:57 schreef stavromulabeta het volgende:
Het is jammer dat je zo'n huis net even op een aanhanger kunt zetten en hier in NL op een bouwkavel kunt plaatsen. Anders had ik nu een betaalbaar huis op een bereikbare locatie.
Feitelijk kan de topicreeks sowieso wel op slot, want ik heb bij uitzondering het weer eens doorgelezen, maar er zit maar weinig vooruitgang in sinds HMT #150 ofzo.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het is nog 'jammerder' dat je een bouwkavel niet even op een aanhanger kunt zetten en lossen waar je hem hebben wilt. Zou er dan toch een reden zijn waarom sommige huizen duurder zijn dan een vergelijkbaar huis in Zweden, Frankrijk, Duitsland, België of waar dan ook?
Zou het? Als we dat vraagstuk oplossen kan het topic wel op slot.
1) Ik denk zelfs dat de 'crisis' nog veel langer gaat aanhouden. Zeker nu na 1-1-2013 wellicht nog strengere eisen m.b.t. de financiering van kracht worden. De 'betaalbaarheid' zal er echter niet door verbeteren. Meer mensen zullen moeten gaan vechten om de woningen waarvan de eigenaar WEL de verkoopprijs kan laten zakken.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:54 schreef LXIV het volgende:
Wie heeft er nu gelijk? De mensen die riepen >40% eraf niet. De mensen die riepen: stabilisatie en dan weer stijgen ook niet.
Ik heb net toevallig htm#1 bekeken (2008). Conclusie:
1) De crisis houdt veel langer aan dan iedereen dacht
2) De huizenprijzen dalen veel langzamer dan de meesten dachten.
Ik denk dat we gewoon weer uit de crisis zullen lopen. Nog twee jaar, maar dan is de bodem wel bereikt. Het hoeft niet meteen goed te gaan, op de bodem zit je eerder als het niet meer slechter kan.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
1) Ik denk zelfs dat de 'crisis' nog veel langer gaat aanhouden. Zeker nu na 1-1-2013 wellicht nog strengere eisen m.b.t. de financiering van kracht worden. De 'betaalbaarheid' zal er echter niet door verbeteren. Meer mensen zullen moeten gaan vechten om de woningen waarvan de eigenaar WEL de verkoopprijs kan laten zakken.
2) De 'meesten' denken dan ook dat iedere woningeigenaar op de schopstoel zit en wel moet verkopen, of juist het tegenovergestelde: dat die wel even 40K van de prijs afdoet omdat die dat zo makkelijk kan missen.
Mijn conclusie: Makkelijker gaat het er voor een starter na 01-01-2013 echt niet op worden.
90% zal wel moeten... (En beseft het tevens niet)quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:11 schreef LXIV het volgende:
Mij lijkt het slim om precies vóór die datum tenminste een zo groot mogelijke lening af te sluiten.
Nou, nee, ik heb het over de regio Kopenhagen/Malmö. Daar is de werkgelegenheid toch een stuk beter. En de voorzieningen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zou je dan niet naar Swahili verhuizen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |