abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 augustus 2012 @ 17:45:54 #127
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_115144946
Mijn zwager en schoonzus hebben daar in Frankrijk al jaren een tweede huis (Cote d'Or Bourgogne), je wilt niet weten wat voor regeltjes die ambtenaren daar verzinnen. De laatste was dat hij verplicht dakpannen op zijn stenen afscheiding moest plaatsen, eerder al een lelijk verplicht vrij hoog hek om het zwembad. En die Franse buren zijn gezellig en hulpvaardig joh :')
En dan spreekt mijn zwager nog vloeiend Frans.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 5 augustus 2012 @ 17:47:01 #128
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_115145013
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:41 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Meer van die troep?
sites genoeg,
maar dat is wel mijn droom, van andere babyboomers weet ik het niet , maar ik hoor vele praten over cashen en weg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 5 augustus 2012 @ 17:48:01 #129
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_115145049
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:45 schreef Bayswater het volgende:
Mijn zwager en schoonzus hebben daar in Frankrijk al jaren een tweede huis (Cote d'Or Bourgogne), je wilt niet weten wat voor regeltjes die ambtenaren daar verzinnen. De laatste was dat hij verplicht dakpannen op zijn stenen afscheiding moest plaatsen, eerder al een lelijk verplicht vrij hoog hek om het zwembad. En die Franse buren zijn gezellig en hulpvaardig joh :')
ik ken iemand die daar aan het verbouwen is en hij maakt geen problemen mee
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_115145178
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

sites genoeg,
maar dat is wel mijn droom, van andere babyboomers weet ik het niet , maar ik hoor vele praten over cashen en weg
ik hoor vele praten poep enzo :)
  zondag 5 augustus 2012 @ 17:55:15 #131
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_115145369
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:51 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

ik hoor vele praten poep enzo :)
joh Dino, waar maak je je druk om, voordat jij weg kan ben je heel veel jaren verder
ok aan je onvolwassen discussie te merken, denk nog wel 30 jaar

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 05-08-2012 18:01:25 ]
pi_115145443
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

joh waar maak je je druk om, voordat jij weg kan ben je heel veel jaren verder
ja man, -2 jaren....
  zondag 5 augustus 2012 @ 18:55:36 #133
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115148264
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en zo zijn er nog duizende huizen daar
persoonlijk vindt ik dit ook grappig, als je van vissen houdt

http://www.green-acres.com/en/properties/1624a-ba2012.htm
Vissen he, kan je dat niet beter in Noorwegen doen? 1e Google hit: 105.000 euro, ziet er toch aanzienlijk beter uit dan die oude huizen in Frankrijk.

Of neem Zweden: 32.000 euro voor een heel leuk vrijstaand huisje. Veel mooier en rustiger kan je niet wonen!
censuur :O
pi_115154837
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vissen he, kan je dat niet beter in Noorwegen doen? 1e Google hit: 105.000 euro, ziet er toch aanzienlijk beter uit dan die oude huizen in Frankrijk.

Of neem Zweden: 32.000 euro voor een heel leuk vrijstaand huisje. Veel mooier en rustiger kan je niet wonen!
Een minisupermarkt hebben ze nog net wel, maar als als je een schroefje nodig hebt omdat je huis te repareren ben je 70 km enkele reis naar Umea aan het rijden... Er is een reden dat dat soort dingen retegoedkoop zijn: (bijna) niemand wil er wonen.

Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:04:40 #135
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115155167
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 20:59 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Een minisupermarkt hebben ze nog net wel, maar als als je een schroefje nodig hebt omdat je huis te repareren ben je 70 km enkele reis naar Umea aan het rijden... Er is een reden dat dat soort dingen retegoedkoop zijn: (bijna) niemand wil er wonen.
Uiteraard. Maar op dergelijke locaties moet je wat meer voorraad hebben, hoe vaak heb je nou opeens schroefjes nodig? De laatste keer dat ik op zondag in Nederland een paar bouten nodig had kostte het me ook 50 km trouwens!
Toch lijkt het me een heerlijke vakantie om te wonen, maar momenteel een beetje onpraktisch. Anders had ik er wel eentje gekocht :)
pi_115155600
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Toch lijkt het me een heerlijke vakantie om te wonen, maar momenteel een beetje onpraktisch.
Kennelijk willen zelfs de Fransen zelf er niet wonen. Maar hee, als 'buitenlander' weet je het uiteraard beter... Toch?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:13:06 #137
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115155767
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kennelijk willen zelfs de Fransen zelf er niet wonen. Maar hee, als 'buitenlander' weet je het uiteraard beter... Toch?
Wat moet die Fransman in Zweden? Wel opletten hoor!
pi_115155927
Vastgoed in Denemarken is ook al ingestort. Je kan tegenwoordig een aardige appartement in Kopenhagen kopen voor 150k.

En liefhebbers van schroefjes kunnen daar wel de nodige winkels vinden.
pi_115156036
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat moet die Fransman in Zweden? Wel opletten hoor!
Ow... Ja, sorry. Ben inmiddels zo gewend dat huizen in het buitenland 'krot in Frankrijk' betekent... :D

Overigens geldt het ook voor Zweden uiteraard. De genoemde prijs is de prijs die een Zweed er wellicht voor over heeft. Kun je het als buitenlander wel goedkoop vinden, maar zo werkt het natuurlijk niet.
pi_115156882
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ow... Ja, sorry. Ben inmiddels zo gewend dat huizen in het buitenland 'krot in Frankrijk' betekent... :D

Overigens geldt het ook voor Zweden uiteraard. De genoemde prijs is de prijs die een Zweed er wellicht voor over heeft. Kun je het als buitenlander wel goedkoop vinden, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Het is trouwens wel opvallend dat de prijs voor huis+grond lager is dan de cascoprijs om zo'n huis te bouwen. Geeft ook wel een beetje aan hoe 'gewild' die locatie is.
pi_115157146
quote:
Kun je het als buitenlander wel goedkoop vinden, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Klopt, niet iedereen wordt betaald in Zweedse Krona :D

Mocht je willen wonen ergens in de buurt van grote steden, internationale luchthaven, multinational bedrijven, stranden, bos, en platteland, allemaal tegelijk, kan je wel iets meer betalen voor een vrijstaande en volledig gemoderniseerde villa. Zoals deze net buiten Malmö. 130k euro. 5 minuten fietsen van een strand...

Zat schroefjes te koop in de buurt ook.
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:42:11 #142
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_115157563
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:30 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Het is trouwens wel opvallend dat de prijs voor huis+grond lager is dan de cascoprijs om zo'n huis te bouwen. Geeft ook wel een beetje aan hoe 'gewild' die locatie is.
Da's niet zo gek: het huis is niet nieuw, de grond is daar ongetwijfeld goedkoop.
pi_115158434
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:35 schreef de_ier het volgende:
Klopt, niet iedereen wordt betaald in Zweedse Krona :D
Zou je dan niet naar Swahili verhuizen?
pi_115158510
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Da's niet zo gek: het huis is niet nieuw, de grond is daar ongetwijfeld goedkoop.
Klopt, maar zelfs al is de grond gratis, dan kost het neerzetten van een vergelijkbare woning al gauw een ton in euro's. Dus of die woning is volledig verrot, of hij wordt ver onder de kostprijs van de hand gedaan.

Het is jammer dat je zo'n huis net even op een aanhanger kunt zetten en hier in NL op een bouwkavel kunt plaatsen. Anders had ik nu een betaalbaar huis op een bereikbare locatie.
pi_115160007
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:57 schreef stavromulabeta het volgende:
Het is jammer dat je zo'n huis net even op een aanhanger kunt zetten en hier in NL op een bouwkavel kunt plaatsen. Anders had ik nu een betaalbaar huis op een bereikbare locatie.
Het is nog 'jammerder' dat je een bouwkavel niet even op een aanhanger kunt zetten en lossen waar je hem hebben wilt. Zou er dan toch een reden zijn waarom sommige huizen duurder zijn dan een vergelijkbaar huis in Zweden, Frankrijk, Duitsland, België of waar dan ook?

Zou het? Als we dat vraagstuk oplossen kan het topic wel op slot. :+
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:54:22 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115162361
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het is nog 'jammerder' dat je een bouwkavel niet even op een aanhanger kunt zetten en lossen waar je hem hebben wilt. Zou er dan toch een reden zijn waarom sommige huizen duurder zijn dan een vergelijkbaar huis in Zweden, Frankrijk, Duitsland, België of waar dan ook?

Zou het? Als we dat vraagstuk oplossen kan het topic wel op slot. :+
Feitelijk kan de topicreeks sowieso wel op slot, want ik heb bij uitzondering het weer eens doorgelezen, maar er zit maar weinig vooruitgang in sinds HMT #150 ofzo.
Alleen de discussie: "gaat wel dalen/blijft gewoon stijgen" is wat op de achtergrond geraakt.

Wie heeft er nu gelijk? De mensen die riepen >40% eraf niet. De mensen die riepen: stabilisatie en dan weer stijgen ook niet.

Ik heb net toevallig htm#1 bekeken (2008). Conclusie:
1) De crisis houdt veel langer aan dan iedereen dacht
2) De huizenprijzen dalen veel langzamer dan de meesten dachten.
The End Times are wild
pi_115163300
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:54 schreef LXIV het volgende:
Wie heeft er nu gelijk? De mensen die riepen >40% eraf niet. De mensen die riepen: stabilisatie en dan weer stijgen ook niet.

Ik heb net toevallig htm#1 bekeken (2008). Conclusie:
1) De crisis houdt veel langer aan dan iedereen dacht
2) De huizenprijzen dalen veel langzamer dan de meesten dachten.
1) Ik denk zelfs dat de 'crisis' nog veel langer gaat aanhouden. Zeker nu na 1-1-2013 wellicht nog strengere eisen m.b.t. de financiering van kracht worden. De 'betaalbaarheid' zal er echter niet door verbeteren. Meer mensen zullen moeten gaan vechten om de woningen waarvan de eigenaar WEL de verkoopprijs kan laten zakken.

2) De 'meesten' denken dan ook dat iedere woningeigenaar op de schopstoel zit en wel moet verkopen, of juist het tegenovergestelde: dat die wel even 40K van de prijs afdoet omdat die dat zo makkelijk kan missen.

Mijn conclusie: Makkelijker gaat het er voor een starter na 01-01-2013 echt niet op worden.
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:11:59 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115163454
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

1) Ik denk zelfs dat de 'crisis' nog veel langer gaat aanhouden. Zeker nu na 1-1-2013 wellicht nog strengere eisen m.b.t. de financiering van kracht worden. De 'betaalbaarheid' zal er echter niet door verbeteren. Meer mensen zullen moeten gaan vechten om de woningen waarvan de eigenaar WEL de verkoopprijs kan laten zakken.

2) De 'meesten' denken dan ook dat iedere woningeigenaar op de schopstoel zit en wel moet verkopen, of juist het tegenovergestelde: dat die wel even 40K van de prijs afdoet omdat die dat zo makkelijk kan missen.

Mijn conclusie: Makkelijker gaat het er voor een starter na 01-01-2013 echt niet op worden.
Ik denk dat we gewoon weer uit de crisis zullen lopen. Nog twee jaar, maar dan is de bodem wel bereikt. Het hoeft niet meteen goed te gaan, op de bodem zit je eerder als het niet meer slechter kan.

De bereikbaarheid van de starter is natuurlijk alleen maar slechter geworden. Dat lag ook in de verwachting. De verminderde financieringsmogelijkheden die er na 1-1-2013 zijn zullen toch wel invloed hebben op de prijs.

Mij lijkt het slim om precies vóór die datum tenminste een zo groot mogelijke lening af te sluiten.
The End Times are wild
pi_115164083
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:11 schreef LXIV het volgende:
Mij lijkt het slim om precies vóór die datum tenminste een zo groot mogelijke lening af te sluiten.
90% zal wel moeten... (En beseft het tevens niet)

Na die datum zal de max hypotheek met 30% a 40% inzakken. En nee, de huizenprijzen gaan niet met dat percentage dalen. Simpelweg omdat de huiseigenaren dat niet kunnen inleveren, dus dan maar zelf blijven wonen.
pi_115165212
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zou je dan niet naar Swahili verhuizen?
Nou, nee, ik heb het over de regio Kopenhagen/Malmö. Daar is de werkgelegenheid toch een stuk beter. En de voorzieningen.

Doet allemaal niet onder aan Nederland hoor. Maar dan met een stuk natuur bij. En zo goed als gratis zorg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')