Hoef je hem die knaak ook niet meer terug te gevenquote:
Wow, wat ontzettend leuke anekdote.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:02 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
wij hadden hier in assen een zwerver... Tokkel (speelde altijd in de band met Herman Brood)
hij vroeg altijd een gulden
en toen was het rond sinterklaas
en ik kwam 1 gulden te kort voor kadootje
dus ik ben naar hem toe gestapt (hij kreeg elke week een gulden van me)
en vroeg: "Tokkel, heb je een gulden voor mij? kadootje is een gulden duurder als ik dacht"
hij zegt: "tuurlijk wichie, ik krieg hem volgende week toch wel terug"
hij graait in zijn zak en ik krijg een rijksdaalder
en hij zegt: "koop je ook wat lekkers voor jezelf?"
gelukkig leven we nog in gulden tijdquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:09 schreef Pulver het volgende:
[..]
Hoef je hem die knaak ook niet meer terug te geven
tokkel ging wel eens met de trein... per station mocht ie uitstappen...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:10 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Wow, wat ontzettend leuke anekdote.
Tokkel was een beroemdheid. Ik denk dat ik 'm ken(de) van Fok of Tv want als Rotterdammer kende ik m ook.
IK WEL!!!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:10 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
gelukkig leven we nog in gulden tijd
je stiefvader kreeg dat van tokkel?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mijn stiefvader werkte vroeger in een shoarmazaak in Assen. Als Tokkel langs kwam kreeg hij altijd wat te eten.
Ik niet. Van die bedragen word ik niet blij. Ruim 4 gulden voor een liter benzine en 180 gulden voor een volle tank.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:11 schreef Pulver het volgende:
[..]
IK WEL!!!
En ik reken nog steeds alles om naar een heitje, een gulden, een knaak en een joetje
hij kreeg best veel voor elkaar!!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mijn stiefvader werkte vroeger in een shoarmazaak in Assen. Als Tokkel langs kwam kreeg hij altijd wat te eten.
Oh kut, het staat er anders dan ik bedoel. Nee, Tokkel kreeg dat van mijn stiefvader en zijn collega's.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:14 schreef gomi het volgende:
[..]
je stiefvader kreeg dat van tokkel?
j/k
yeah en tel maar uit wat t je kost als je uit eten gaat ofzo.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik niet. Van die bedragen word ik niet blij. Ruim 4 gulden voor een liter benzine en 180 gulden voor een volle tank.
Moet je nagaan, vroeger kocht je een tweedehandsje voor 180 gulden MET een volle tank!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik niet. Van die bedragen word ik niet blij. Ruim 4 gulden voor een liter benzine en 180 gulden voor een volle tank.
snapte ik wel hoor, was een grapje, je kon t op beide manieren lezenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oh kut, het staat er anders dan ik bedoel. Nee, Tokkel kreeg dat van mijn stiefvader en zijn collega's.
Pyramide.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:14 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
hij kreeg best veel voor elkaar!!
welke shoarmazaak?
ok jij komt echt uit de tijden van braveheart he? en kocht een paard met wagen ofzo voor dat bedragquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:16 schreef Pulver het volgende:
[..]
Moet je nagaan, vroeger kocht je een tweedehandsje voor 180 gulden MET een volle tank!
maakt niet uit.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:16 schreef Ehhe het volgende:
Gulden zegt me helemaal niks meer. Die bedragen die je omrekent ook niet. Het heeft geen zin, alles zou nu toch wel duurder geworden zijn, ook mét de gulden.
precies, inflatie reken je niet mee als je t omzet naar guldensquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:16 schreef Ehhe het volgende:
Gulden zegt me helemaal niks meer. Die bedragen die je omrekent ook niet. Het heeft geen zin, alles zou nu toch wel duurder geworden zijn, ook mét de gulden.
fl. 198,= voor een volle tank dieselquote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
tegenover mijn stamkroegquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |