quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
Rugnummer Naam Land Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
2 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
9 Bulykin, Dmitri (RUS) Aanvaller
10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller
11 Verhoek, Wesley (NED) Aanvaller
12 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
16 Breukers, Tim (NED) Verdediger
17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
18 Röseler, Nils (DUI) Verdediger
19 Douglas (NED) Verdediger
20 Plet, Glynor (NED) Aanvaller
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
25 Fernandes, Daniel (POR) Keeper
26 John, Joshua (NED) Aanvaller
30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller
Donequote:
Vaagjes, het was duidelijker geweest als er iemand met een rood shirt op Mihaylov's plek had gestaanquote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:53 schreef Erosjuhhh het volgende:
ben ik trouwens de enige die het wapen van Eanske in de teamfoto ziet?
Is thuisduel dus rechten liggen bij FCT, die willen het echt wel op EL hebben.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:30 schreef DaDude1987 het volgende:
Is donderdag het duel nu wel te zien op tv/EL ?
Plet verneukt te veel kansen met zijn slappe schoten, die vaak nog naast of voorlangs gaan ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:56 schreef dikkedaniel het volgende:
Aangezien het een tegenstander is waarvan fct normaal gesproken makkelijk van zal moeten winnen zou ik met Plet starten.. die jongen is moet zichzelf bewijzen nu er 3 spitsen zijn, misschien verrast hij en zo niet kun je het je permiteren.
2e helft die dikke rus er in en kijken wat je aan hem hebt en hoe hij in de groep past.
Dan spelen we dus weer met 10 man. Jeuj.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:06 schreef dikkedaniel het volgende:
Plet in de basis zegt McClaren.
Buliykin en Castaignos zijn nog niet fit genoeg voor de selectie.
Een geblesseerde Bulykin/Castaignos speelt denk ik nog beter dan Plet, come onquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:06 schreef dikkedaniel het volgende:
Plet in de basis zegt McClaren.
Buliykin en Castaignos zijn nog niet fit genoeg voor de selectie.
Zet er een rots neer, die speelt nog beter dan Plet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:12 schreef June. het volgende:
[..]
Een geblesseerde Bulykin/Castaignos speelt denk ik nog beter dan Plet, come on
Natuurlijk niet. Maar als spits moet je natuurlijk wel scoren. En als hij >10 kansen nodig hebt om er eentje in te leggen, dan is het niet raar dat hij vervangen wordt..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:40 schreef dikkedaniel het volgende:
Haten op Plet
Die man is een fakking baas.
En wat denk je wanneer je de wissel spits van Heracles koopt, dat hij meteen de nummero uno wordt bij FCT. Die man is de nieuwe Janko!
Een echte rots staat tenminste stil, daar kan je omheen spelen, bij Plet heb je de kans dat hij de bal aanneemt welke vervolgens natuurlijk naast of over gaat.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:20 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Als een plet in de branding?
Lopen de andere spelers zich niet te pletter op die rots?
x2!!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:18 schreef June. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar als spits moet je natuurlijk wel scoren. En als hij >10 kansen nodig hebt om er eentje in te leggen, dan is het niet raar dat hij vervangen wordt..
quote:Bjelland draait warm voor basis
ENSCHEDE - Na een geslaagde transferzomer is de concurrentiestrijd bij FC Twente momenteel zo hard, dat zelfs jarenlang onomstreden krachten als Peter Wisgerhof en Wout Brama niet meer zeker zijn van een basisplaats. FC Twente-trainer Steve McClaren is zeer te spreken over de nieuwe Deense centrale verdediger Andreas Bjelland, die als de voortekenen niet bedriegen aanspraak maakt op een basisplaats in het eerste duel met het Tsjechische FK Mlada Boleslav in de derde voorronde van de Europa League.
"Hopelijk krijg ik de kans om in de basis te beginnen. Ik ben er in ieder geval klaar voor, aldus Bjelland. "Tegen MSV Duisburg heb ik zeventig minuten gespeeld en ik vind steeds beter mijn weg in het team. FC Twente speelt zoals ik graag wil spelen met veel voetbal van achteruit. Daarin komen mijn kwaliteiten het best tot hun recht. McClaren deelt de mening van Bjelland, dat de Deen fysiek klaar is voor een basisplaats. "Hij is klaar om in te stappen op het eindniveau.
Geweldige aankoop
De Deense international is al in november vorig jaar gecontracteerd door FC Twente, ruim voor de terugkeer van McClaren, die niettemin enthousiast is over Bjelland. "FC Twente heeft het heel goed gedaan om hem al vast te leggen voor zijn club kampioen van Denemarken werd en voor het EK. Hij is een great signing. Een jonge speler, die zich verder kan ontwikkelen en ook nog eens een typisch Nederlandse verdediger, ook al is hij een Deen. Bjelland is van oorsprong een middenvelder, die een linie naar achter is gehaald. Hij is sterk aan de bal, goed in de opbouw, maar ook een intelligente speler, die een wedstrijd kan lezen. Verdedigend kan hij nog beter worden, maar Bjelland gaat zich zeker verder ontwikkelen als hij in de eredivisie en in Europa veel gaat spelen.
Wisgerhof dupe
De opkomst van Bjelland die oorspronkelijk als beoogde opvolger van Douglas is aangetrokken lijkt ten koste te gaan van aanvoerder Peter Wisgerhof, die sinds zijn komst in januari 2009 vrijwel altijd verzekerd is geweest van een basisplaats. McClaren experimenteerde de afgelopen weken vooral met de combinatie Douglas-Bjelland, van wie de kwaliteiten elkaar ook beter aan lijken te vullen dan de combinatie Wisgerhof-Bjelland. Afgelopen zondag in de oefenwedstrijd tegen MSV Duisburg speelde Bjelland in de eerste helft aan de zijde van Douglas mee met de basisploeg. Bjelland: "De samenwerking met Douglas verloopt goed. Hij is snel en sterk en een beetje hetzelfde type als Jores Okore, met wie ik bij mijn vorige club FC Nordsjaelland achterin samenspeelde. Hij is een heel groot talent, verdedigend heel sterk. In vergelijking met hem is Douglas ook voetballend sterk, al heeft Okore zich daarin ook ontwikkeld.
Geen veel te trage Wisgerhof meer.quote:McClaren: Club moet vooruit
ENSCHEDE - Als Andreas Bjelland inderdaad speelt ten koste van Peter Wisgerhof, is dat een serieuze trendbreuk bij FC Twente. De jonge deen, dit seizoen nieuw aangetrokken door de Twenste club, maakt furore in Enschede. Dat lijkt ten koste te gaan van Wisgerhof, die de afgelopen jaren een vaste waarde was in de Grolsch Veste.
Toen Co Adriaanse vorig seizoen de aanvoerder tegen PSV passeerde ten faveure van Rasmus Bengtsson veroorzaakte dat veel reuring. Aan de vooravond van het duel met FK Mlada Boleslav gaf McClaren aan daar niet voor terug te deinzen. "Voetbal verandert. Als club moeten wij ons ook verder ontwikkelen. Het is normaal, dat we op zoek zijn gegaan naar een jonge centrale verdediger om de selectie te versterken. Dat betekent automatisch dat er meer concurrentie is gekomen voor Wisgerhof en Douglas.”
Zolang Braziliaan Douglas– wiens contract na dit seizoen afloopt – niet is verkocht, blijft de dans om de basisplaatsen centraal achterin zeer interessant, zoals ook de strijd om de nummernegenpositie geen uitgemaakte zaak is. Dmitriy Bulykin is dan wel transfervrij aangetrokken en Luc Castaignos voor zes miljoen euro gekocht, maar de Rus heeft al laten blijken zich niet zomaar neer te leggen bij een rol als tweede spits.
Bulykin wil in spits
Voorlopig heeft Bulykin sowieso een voorsprong genomen, want de voormalige Ajacied is in tegenstelling tot Castaignos wel speelgerechtigd voor het tweeluik met FK Mlada Boleslav en is na slechts twee trainingen ook al door McClaren opgenomen in de wedstrijdselectie, waarin ook Felipe Gutierrez zijn opwachting maakt. Glynor Plet zal nog wel in de basis beginnen, maar Bulykin komt eraan. McClaren: "Hopelijk kan hij in de wedstrijd komen, maar hij is pas twee dagen bij ons en zal nog veel individueel moeten werken om op hetzelfde fysieke niveau te komen als de overige spelers.”
Ligt er aan hoe snel ze plet wisselen, als Bulykin gaat voor mijn gevoel direct scoren wanneer hij tijd genoeg krijgt vanavond.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:52 schreef ch0c0mel het volgende:
Buttner niks voor ons? En wat verwachten jullie van vanavond? Ik gok op 3-0
Denk ook wel dat Tadic en Fer er beide een in knikkeren. Hopelijk zien we onze Chileense ster vanavond in actiequote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:07 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe snel ze plet wisselen, als Bulykin gaat voor mijn gevoel direct scoren wanneer hij tijd genoeg krijgt vanavond.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:25 schreef d1ce het volgende:
[..]
Denk ook wel dat Tadic en Fer er beide een in knikkeren. Hopelijk zien we onze Chileense ster vanavond in actie
Kak winterstop ook, voetballoos weekend voelt zo raarquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:26 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Ik kan ook niet wachten om ze te zien voetballen op volle oorlogssterkte. Heb zin aan het nieuwe seizoen.
Klopt tour de france en dergelijke doet mij helemaal niks, wil voetbal verdomme!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:27 schreef d1ce het volgende:
[..]
Kak winterstop ook, voetballoos weekend voelt zo raar
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:29 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Klopt tour de france en dergelijke doet mij helemaal niks, wil voetbal verdomme!
Gelukkig begint het er weer bijna aan te komen ja. Heb al veel zin in het (eredivisie)seizoen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:27 schreef d1ce het volgende:
[..]
Kak winterstop ook, voetballoos weekend voelt zo raar
Ach, laten we de anderen ook eens een kans geven.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:15 schreef Piet90 het volgende:
[..]
Gelukkig begint het er weer bijna aan te komen ja. Heb al veel zin in het (eredivisie)seizoen.
Er is dit weekend al wel de Johan Cruijff schaal, maar helaas dit jaar geen Twente in die wedstrijd.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:34 schreef ReMcOrE het volgende:
mooi, * ReMcOrE is vanavond weer eens present in de Veste en heeft daar donders völle zin an!![]()
heb geen SCCquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:39 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ohja, jij zat schuin achter me of niet?
quote:
Dat zal prima bevallen, in de rust mooi ff de vriendenkring in... Biertjes halen..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:41 schreef TwenteFC het volgende:
[..]D'r zit in iedergeval altijd een Fokker schuin achter me. (tijdens het seizoen) Weet alleen niet meer wie.
Wij staan vandaag voor de verandering een keer op Vakp zelf, ff kijken hoe dat bevalt.
Ik zit ook in 306, maar in rij 20. Robin zit 2 rijen boven mij.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:41 schreef TwenteFC het volgende:
[..]D'r zit in iedergeval altijd een Fokker schuin achter me. (tijdens het seizoen) Weet alleen niet meer wie.
Wij staan vandaag voor de verandering een keer op Vakp zelf, ff kijken hoe dat bevalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |