abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114908941
Ik ga volgende maand waarschijnlijk voor het eerst naar Spa (alleen zondag, bronzen tickets) ben op zoek naar ervaringen van degenen die al eens in Spa geweest zijn...

Oorspronkelijk was het plan om een busreis te boeken, maar deze blijkt al om 12 uur 's nachts te vertrekken vanuit Zwolle, betekent dat ik zo rond kwart over 11 's avonds moet vertrekken van huis om om 8 uur aan te komen op het circuit, terwijl Spa maar zo'n 3,5 uur rijden is met de auto.

Dus ik rij dan liever zelf....

Ik heb gelezen dat als je een beetje een fatsoenlijke plek wilt bemachtigen (bij een bocht, TV scherm) dat je dan wel om 8 uur 's ochtends langs de baan moet zitten, klopt dit?

En van vraag ik me af hoe vroeg ik van huis moet vertrekken. Normaal 3,5 uur rijden, dus als ik om 8 uur bij het cicuit wil zijn dan vertrek ik half 5 's nachts. Maar dan hou ik nog geen rekening met files, parkeren.

Ik stel me voor dat het 's ochtends een grote verkeerschaos is, of valt dat wel mee? Hoeveel vertraging moet ik ongeveer rekening mee houden?

En wat is een goede plek op te zitten? Zit denk ik het liefst bij een bocht (voor zover mogelijk met brons) en voor een TV scherm..

Double gauche?

En zit je op een beetje fatsoenlijk gras, of is het een modderbende oid? Wat nemen jullie mee? Klapstoeltje?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
pi_114914434
Boven op de heuvel in de bocht na Rivage (bocht 9) zijn echt bazenplekken _O_
pi_114915108
Dit bedoel je of niet?

pi_114921564
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:11 schreef roelof_jan het volgende:
Dit bedoel je of niet?

[ afbeelding ]
:Y
En je hebt goed zicht op de tv schermen, want die staan aan de overkant van de baan.
pi_114940918
Het zal bij jou misschien niet kunnen ofzo, maar de tip zou toch zijn om gewoon een heel weekend te gaan. Ook omdat je dan weet waar je moet zijn, ik reed zelf namelijk verkeerd op vrijdag, zou zonde zijn als me dat op zondag was gebeurd....

Heb ik vorig jaar ook voor gedaan, was ook mijn eerste F1 bezoek. De vrijdag heb ik toen gebruikt om het hele circuit te verkennen en de mooiste plekken te vinden. Zelf vind ik Pouhon mooi, daar gebeurt vaak wat en je hebt een mooi scherm. Het mooist vond ik echter toch Kemmel, het DRS rechte stuk waar ik recht voor mijn neus zag hoe Schumacher Rosberg inhaalde !! _O_

Als je daar staat zie je ze vanaf de Eau Rouge komen, richting Le combes. Dan verdwijnen ze even, maar bij Fagnes zie je weer een glimp en kan je dus zien of er ingehaald is. Even later zie je ze op het rechte stuk van Stavelot naar Blanchimont, dus dan kun je nogmaals zien of een inhaalactie, die eventueel al begon voor je neus bij Kemmel, is gelukt. Zo vond ik de race verrassend overzichtelijk !
Zorg dan wel dat je hoog staat bij Kemmel, niet onderaan dicht bij de baan, maar boven bij het voetpad.

En nog een reden waarom het jammer is dat je geen andere dagen aanwezig bent, bij spa kan je namelijk binnen het circuit komen, zie groene looppaden op je plattegrond, een enorm dolby surround F1 theater maak je dan mee ! Dat was het meest indrukwekkende zelfs voor mij van het hele weekend :) Daar heb ik echt even een tijd stil gestaan, tussen de bomen sta je dan, met links, rechts, voor, achter, het geluid van de F1 wagens :9~ Maar tijdens de race zul je dat wel niet gaan doen...
pi_114956304
Thnx!

Toch al besloten om 2 dagen te gaan,zaterdag en zondag. Qua toegangskaart maar 10 euro duurder.

Zaterdag dan ook inderdaad tijd om het circuit te verkennen. Hotel in de buurt, zondag mooi op tijd op de plek die we zaterdag uitgezocht hebben.
pi_114973120
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:51 schreef roelof_jan het volgende:
Thnx!

Toch al besloten om 2 dagen te gaan,zaterdag en zondag. Qua toegangskaart maar 10 euro duurder.

Zaterdag dan ook inderdaad tijd om het circuit te verkennen. Hotel in de buurt, zondag mooi op tijd op de plek die we zaterdag uitgezocht hebben.
Het is op zaterdag dan zeker mooi om alle echte bochten van de baan te checken, zoals de eau rouge en blanchimont, maar zoals gezegd is voor het overzicht aan te raden om bij kemmel te staan. Tenzij je zo´n mobiele TV besteld hebt, dan maakt het natuurlijk niet uit...
pi_114983908
Waar kan je zo'n mobiele TV bestellen?
pi_114984118
Roelof op je foto links boven zat ik altijd. (laatste keer is 2jaar geleden).

Je ziet ze dan al aankomen en accelereb tevens wordt daar nog wel eens ingehaald :D.

Hou er rekening mee dat je bovenop een heuvel (smal weggetje voor verkeer van beide richtingen) op een groot grasveld moet parkeren. De laatste keer duurde het 4uur! Voordat wij van de parkeerplek afwaren. En toen waren we nog redelijk vroeg vertrokken. Tevens vertrokken wij rond 6 uur vanuit eindhoven. En toen was het al aardig druk.
pi_115071802
Kun je een beetje parkeren tijdens de F1 of is het echt drama? Ik voel er niks voor om mijn auto half in een greppel te dumpen. Ik ben in het verleden wel op Spa geweest maar niet tijdens F1 en er staan me geen grote parkeerterreinen voor de geest.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_115072458
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 22:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Kun je een beetje parkeren tijdens de F1 of is het echt drama? Ik voel er niks voor om mijn auto half in een greppel te dumpen. Ik ben in het verleden wel op Spa geweest maar niet tijdens F1 en er staan me geen grote parkeerterreinen voor de geest.
Vorig jaar gepakereerd bij ´´entree combes´´, ging prima. Wel in een weiland en het was voor sommige autos moeilijk wegkomen vanwege de modder in dat weiland:) Maar volgens mij is iedereen toch weg gekomen...
pi_115073296
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:17 schreef roelof_jan het volgende:
Waar kan je zo'n mobiele TV bestellen?
Gevonden: http://www.fanvision.com/f1

¤ 55 voor het weekend

Is dit wat?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:53:24 #13
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_115101740
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:11 schreef roelof_jan het volgende:
Dit bedoel je of niet?

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

:Y
En je hebt goed zicht op de tv schermen, want die staan aan de overkant van de baan.
Bij Rivage staat de TV aan de binnenkant van de bocht, dus op het heuveltje waar je hier recht tegenaan kijkt. Aan de buitenkant van de bocht staat namelijk de tribune, en die kijken altijd tegen het scherm aan.

edit: schijnbaar staat daar helemaal geen tribune meer :{ Maar als ik 't kaartje juist bekijk, staat de TV alsnog aan de binnenbocht. http://www.spagrandprix.com/nl/pages/plan-detaille-tribunes.aspx
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_115113241
Ik zou zeggen, gewoon opnemen en tijdens de race gewoon genieten en thuis rustig terugkijken. En als je dus op Kemmel staat heb je zoals ik eerder melde toch nog verrassend veel overzicht!
pi_115957382
Nog een weekje. :o

Zit er over na te denken om een vouwstoel stoel mee te nemen:

Zit prima, weegt ook niet veel, maar toch wel redelijk groot/log ding om mee te slepen.... wat nemen de meesten mee?

Sta je op een prachtig mooi gras veld (want dan neem ik gewoon een kleed oid mee) of sta je bijvoorbeeld gewoon op zwarte grond (want dus een modderbende wordt bij wat regen?), dan neem ik liever zo'n stoel mee...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:41:34 #16
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_116138653
Bijna weer naar Spa :)

Opnieuw Bronze tickets dit jaar, maar we twijfelen nog over waar te gaan staan. Tips?

Vorig jaar stonden we tussen 9 en 10 (afgaande op het tweede plaatje).

Voor dit jaar gaat de keuze naar een van onderstaande:

• tussen bocht 3 en bocht 5 (snel recht stuk, ik verwacht dat dat niet zo leuk zal zijn) EDIT: of in bocht 5 zelf natuurlijk!
• bocht 18 (lijkt me erg mooi, alleen weet ik niet hoe het overzicht is daar en zicht op de pitsingang)
• bocht 9 (ook niet bekend met het overzicht, zie je dan nog wat van bocht 7 á 8?)
• in de buurt van bocht 13

[ Bericht 0% gewijzigd door TommyGun op 29-08-2012 10:05:04 ]
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:43:03 #17
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_116138688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:48 schreef roelofjan het volgende:
Nog een weekje. :o

Zit er over na te denken om een vouwstoel stoel mee te nemen:

[ afbeelding ]

Zit prima, weegt ook niet veel, maar toch wel redelijk groot/log ding om mee te slepen.... wat nemen de meesten mee?

Sta je op een prachtig mooi gras veld (want dan neem ik gewoon een kleed oid mee) of sta je bijvoorbeeld gewoon op zwarte grond (want dus een modderbende wordt bij wat regen?), dan neem ik liever zo'n stoel mee...
Stoel? Nee... vorig jaar ook gedaan; werkt niet. Veel plekken zijn steil (hellingen) waar geen stoel te plaatsen is.

Gewoon wat vuilniszakken meenemen en daarop zitten, want modderig is het vaak wel.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:51:21 #18
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_116138848
Qua rijden / parkeren: http://www.spa-tickets.be(...)s-spa-grand-prix.asp

Deze parkeerplaatsen zijn goed te doen. Je hebt, los van deze officiële parkeerplaatsen, ook betaalde parkeerplaatsen die door particulieren of wat dan ook gerund worden maar daar betaal je doorgaans meer en liggen verder van het circuit af. Verwacht geen luxe parkeervakken overigens, vaak is het gewoon een zone met gras en bermen waar je mag gaan staan.

De heenweg is mij nog nooit tegengevallen eigenlijk. Het kan bij afslagen wel druk zijn maar het is vaak goed te doen (zorg wel dat je op tijd bent, rond 9 uur of zo. Kun je nog mooi de GP2 / andere klassen zien en goede plaatsen uitzoeken). Het scheelt wellicht ook dat mensen gespreid aankomen, want de terugweg is altijd ellende (juist omdat iedereen dan tegelijkertijd weggaat).

De vorige keer hebben we 3 uur gedaan over Spa - Maastricht. Je wordt vaak verplicht door de politie om een bepaalde richting in te rijden vanaf het circuit waardoor je vaak nog een stuk binnendoor moet en daarbij waren vorig jaar ook de nodige werkzaamheden op de snelwegen. Hopelijk valt dat nu mee).

Om van de parkeerplaatsen af te komen kost je trouwens ook wel wat tijd. Je kunt er dus voor kiezen om dicht bij het circuit te gaan staan, of een stuk terug (aan het begin van de parkeerplaats/zone). Je moet in het laatste geval wel meer lopen, maar je bent eerder weg als het afgelopen is.

[ Bericht 2% gewijzigd door TommyGun op 29-08-2012 10:01:17 ]
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:54:03 #19
383107 Catenaccio
Onder een vergrootglas
pi_116138887
Ik ben vorig jaar geweest. Had zilveren kaarten en zat (bij jou op de kaart) bij ingang Ster. Die was perfect! Veel schermen en ze kwamen de scherpe bocht door na de start, langs ons en zo de au rouge op.

Wat mij vies tegenviel is de loopafstand! Wat hebben we een eind moeten lopen door alle modder! Ik was er zakelijk, wat inhield dat ik er redelijk representatief uit moest zien. Nou, de volgende keer lekker de oude sportschoenen aan! Het was glibberig, het was nat en iedereen gleed uit. Je moest van boom naar boom. Letterlijk! Dat is dus een ding..

Parkeerplek vinden duurde ook lang. Alles zit al vroeg vol. Wees dus op tijd. Verder begreep ik dat je met bronzen kaarten overal kan zitten en andere collega's van mij die bronzen kaarten hadden switchen nog weleens van plek. Dat kan je natuurlijk altijd doen.

Een ding niet vergeten: oordopjes!! Ik heb nog nooit zoiets hards gehoord! Iedereen zat daar met oordopjes, maar wist ik veel.. Zo leer je dus weer. Volgende keer zeker oordopjes mee!

Voor de rest: Enjoy!
Nil Satis Nisi Optimum
pi_116138942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:54 schreef Catenaccio het volgende:
Ik ben vorig jaar geweest. Had zilveren kaarten en zat (bij jou op de kaart) bij ingang Ster. Die was perfect! Veel schermen en ze kwamen de scherpe bocht door na de start, langs ons en zo de au rouge op.

Wat mij vies tegenviel is de loopafstand! Wat hebben we een eind moeten lopen door alle modder! Ik was er zakelijk, wat inhield dat ik er redelijk representatief uit moest zien. Nou, de volgende keer lekker de oude sportschoenen aan! Het was glibberig, het was nat en iedereen gleed uit. Je moest van boom naar boom. Letterlijk! Dat is dus een ding..

Parkeerplek vinden duurde ook lang. Alles zit al vroeg vol. Wees dus op tijd. Verder begreep ik dat je met bronzen kaarten overal kan zitten en andere collega's van mij die bronzen kaarten hadden switchen nog weleens van plek. Dat kan je natuurlijk altijd doen.

Een ding niet vergeten: oordopjes!! Ik heb nog nooit zoiets hards gehoord! Iedereen zat daar met oordopjes, maar wist ik veel.. Zo leer je dus weer. Volgende keer zeker oordopjes mee!

Voor de rest: Enjoy!
Haha, inderdaad, zelf voor mij waren de F1 auto´s te lawaaiig :9 Maar je kunt daar ook gewoon oordopjes kopen, heb ik ook gedaan vorig jaar.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:59:37 #21
383107 Catenaccio
Onder een vergrootglas
pi_116139022
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:56 schreef Marks het volgende:

[..]

Haha, inderdaad, zelf voor mij waren de F1 auto´s te lawaaiig :9 Maar je kunt daar ook gewoon oordopjes kopen, heb ik ook gedaan vorig jaar.
Kon je ze daar ook kopen? Man, als ik dat eerder had geweten! Al had ik er honderd euro voor moeten betalen, ze waren meer dan welkom! Haha..
Nil Satis Nisi Optimum
  woensdag 29 augustus 2012 @ 09:59:52 #22
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_116139030
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:54 schreef Catenaccio het volgende:
Wat mij vies tegenviel is de loopafstand! Wat hebben we een eind moeten lopen door alle modder! Ik was er zakelijk, wat inhield dat ik er redelijk representatief uit moest zien. Nou, de volgende keer lekker de oude sportschoenen aan! Het was glibberig, het was nat en iedereen gleed uit. Je moest van boom naar boom. Letterlijk! Dat is dus een ding.
Klopt helemaal!

quote:
Ik weet niet precies hoe het zit. Ik heb mijn parkeerkaart (net als vorig jaar) besteld met de tickets, maar zullen ze echt meer kaarten verkopen dan er parkeerplaatsen zijn? Aan de andere kant; het zijn geen officiële parkeerplaatsen... dus het zou goed kunnen ja dat er veel meer verkocht wordt (als je ziet hoe auto's er bij staan binnen de parkeerzones, op alle mogelijke manieren staan ze geparkeerd).

Daarom ook; wees op tijd. Of je moet van stressen houden met kans op het missen van de start / gedeelte race.

Die particuliere / andere betaalde parkeerplaatsen zou ik vermijden, maar als je geen officieel parkeerticket hebt dan moet je wel...

quote:
Die heb je ook nodig ja. In het begin gaat het nog wel, daarna heb je liever oordopjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door TommyGun op 29-08-2012 10:06:34 ]
pi_116160225
quote:
4s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 09:51 schreef TommyGun het volgende:

De heenweg is mij nog nooit tegengevallen eigenlijk.

Hoe lang heb je over Maastricht - Spa gedaan dan?

We vertrekken om half 5 van huis, verwachten om half 8 Maastricht voorbij en bij de Belgische grens te zijn...

Ben benieuwd hoe laat je dan ongeveer op het circuit bent...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 20:32:59 #24
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_116161694
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:52 schreef roelof_jan het volgende:

[..]

Hoe lang heb je over Maastricht - Spa gedaan dan?

We vertrekken om half 5 van huis, verwachten om half 8 Maastricht voorbij en bij de Belgische grens te zijn...

Ben benieuwd hoe laat je dan ongeveer op het circuit bent...
Een uurtje ongeveer...

Trek dan nog een kwartier uit voor het parkeren, kwartier lopen, kwartier zit/staanplaats zoeken.
pi_116162274
Klopt, vorig jaar zat ik bij Valkenburg in de buurt in en hotel, daarvandaan uurtje tot aan het circuit!
Leuk was ook dat de accu van de auto het weer net moest begeven toen we op zondag naar het circuit wilden gaan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')