abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:28:52 #26
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114919756
Oh, en een label rouge kip is ongeveer 2x zo duur als een plofkip. Per kg, maar een label rouge kip is vaak ook zwaarder, dus daarom extra duur. Ik heb liever een klein kippetje.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:31:22 #27
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_114919903
Lekkerder hoeft niet persé, ook groenten en fruit kun je prima manipuleren om juist de smaak beter te maken. Dus lekkerder gaat niet altijd op, de vraag is hoeveel gerotzooi je met je voedsel wilt hebben.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:44:46 #28
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114920676
Eens. Dat is het enige waar het om zou moeten gaan.
En in het geval van zo'n kip of ander beest ook nog om zijn/haar welzijn.
pi_114921642
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:29 schreef muzas het volgende:
Ik koop plofkip en kiloknallers. Het 'welzijn' van die beesten kan me, to be honest, aan m'n reet roesten.
Altijd wel een aantal van dit soort reacties als het hier over gaat. Roest het je aan je reet omdat je écht geen bal kan schelen, of omdat het een ver-van-je-bed-show is en je liever je de andere kant op kijkt :?
Oh, and that's a bad miss!
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:09:49 #30
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114922250
Maar leg nou eens uit wat jij ziet in die foto?
En weet je zeker dat de labels niet zijn omgedraaid?
Dat dat kleine, miezerige scharminkel de zielige kip is?
Hoe kun je nou werkelijk adhv dit propagandaplaatje iets zeggen over het welzijn van de ene of de andere kip?
pi_114923880
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:00 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Altijd wel een aantal van dit soort reacties als het hier over gaat. Roest het je aan je reet omdat je écht geen bal kan schelen, of omdat het een ver-van-je-bed-show is en je liever je de andere kant op kijkt :?
Waarschijnlijk boeit het hem écht niet :') hij heeft waarschijnlijk ook geen idee wat voor
rotzooi hij eigenlijk aan het vreten is, dus laat lekker gaan.

Zal mij ook aan mijn reet roesten wat zo'n gast vreet eerlijk gezegd :+
pi_114923940
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:09 schreef RobinOok het volgende:
Hoe kun je nou werkelijk adhv dit propagandaplaatje iets zeggen over het welzijn van de ene of de andere kip?
Hier kan je het verschil wel beter zien, een normaal kuiken is nu eenmaal een ''scharminkeltje''

pi_114924136
quote:
Kip B kijkt vrolijker dan kip P. Is het niet een idee om die plofkippen te drogeren of zo, zodat ze hun korte leven en snelle groei in constante staat van euforie doorbrengen? Als het om dierenwelzijn gaat....
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:44:21 #34
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114924298
Dat is als het verschil tussen een Vietnameesje en een Amerikaan.
En nou?
pi_114924392
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:44 schreef RobinOok het volgende:
Dat is als het verschil tussen een Vietnameesje en een Amerikaan.
En nou?
niks :') , eet smakelijk enzo..

/
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:48:45 #36
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114924557
Misschien is dat kleine kipje wel doodongelukkig, dat het daarom zo klein blijft. Hoe gezonder en lekkerder in zijn vel, hoe dikker. Toch?
pi_114924610
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:48 schreef RobinOok het volgende:
Misschien is dat kleine kipje wel doodongelukkig, dat het daarom zo klein blijft. Hoe gezonder en lekkerder in zijn vel, hoe dikker. Toch?
:Y dat denk ik ook hoor !

Ik weet het bijna zeker ! (8>
pi_114925456
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:48 schreef RobinOok het volgende:
Het gaat er meer om in hoeverre de kip wordt gemanipuleerd zodat er meer vlees afkomt. De plofkip is zodanig geindustrialiseerd en opgefokt dat het beest als kuiken heel erg snel groeit en dus in kortere tijd meer vlees oplevert.

De foto is uiteraard marketing, je moet voor jezelf bepalen of je het hiermee eens bent of niet. Persoonlijk heb ik liever minder vlees, dan dat het op deze manier moet om alle monden te kunnen vullen.
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_114925574
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 00:05 schreef Toolshed het volgende:

[..]

De foto is uiteraard marketing, je moet voor jezelf bepalen of je het hiermee eens bent of niet. Persoonlijk heb ik liever minder vlees, dan dat het op deze manier moet om alle monden te kunnen vullen.
eensch...

Maar nobody gives a fuck :')
pi_114925854
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 00:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

eensch...

Maar nobody gives a fuck :')
ach misschien steekt er iemand nog iets van op. Arme kippetjes ;( :P
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_114925945
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 00:11 schreef Toolshed het volgende:

[..]

ach misschien steekt er iemand nog iets van op. Arme kippetjes ;( :P
Welneeeeeeeeee, ik heb het al opgegeven :D
pi_114934292
quote:
Reageer je nou op mij? Muzas zegt dat het dierenwelzijn hem aan z'n reet kan roesten, ik zeg helemaal niks over het plaatje en die doet er wat dit betreft ook niet toe.
pi_114934421
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:16 schreef popolon het volgende:
Geen flauw idee wat een hele kip kost in vergelijking met zo'n waterbom maar als je het verschil niet proeft, wat ik me wat lastig kan voorstellen, is het inderdaad de investering niet waard.
Ik marineer de kip of heb er een sausje bij. Dus ik proef inderdaad niet het verschil.
pi_114934503
quote:
Overigens begrijp ik niet welke labels je bedoelt, je bedoelt dat de linker kip de plofkip is, en de rechter de biologische kip dus?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 08:14:31 #45
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114934624
Ja?

Of ben ik de enige die wel eens een hele kip koopt? Biologische kippen zijn altijd groter.
pi_114934668
Sowieso eet ik thuis niet zo vaak kip. Dus verder maakt het me niet veel uit, maar voor de kipliefhebbers lijkt deze actie vrij irritant te zijn.
pi_114934691
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 08:14 schreef RobinOok het volgende:
Ja?

Of ben ik de enige die wel eens een hele kip koopt? Biologische kippen zijn altijd groter.
Ok, en dat zegt iets over de grootte bij 5 weken? Hoe oud is die biologische kip? En wat zegt de uiteindelijke grootte überhaupt over de groei per week?

Dus mijn vraag is: Na hoeveel weken is de biologische kip geslacht en na de andere kip waar je het mee vergelijkt?

[ Bericht 8% gewijzigd door Brentmeister op 01-08-2012 08:30:45 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 08:26:10 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114934729
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 08:14 schreef RobinOok het volgende:

Of ben ik de enige die wel eens een hele kip koopt?
Als je mij vraagt is het kopen van een hele kip idd een steeds zeldzamer gebeurtenis, mensen vinden het er teveel als een beest uitzien.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114934756
Ik koop sowieso alleen biologisch vlees (goed niet altijd rund, want een koe kun je volgens mij niet in hokjes groot krijgen). Voornaamst reden; smaak!

Daarnaast begon ik me toen ik nog niet biologisch supermarkt kip at, me op een gegeven moment zo te ergeren aan het feit dat de kip vier keer zo klein werd en ik het vlees stond te koken (ik bedoel maar vlees afgieten :') ) dat ik overgestap ben op biologisch kippevlees; twee keer zo duur, maar ze blijven tenminste net zo groot als voordat je het in de pan gooit.

Ik eet gewoon minder vlees; dus duurder uit ben ik niet.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 08:31:58 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114934796
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:28 schreef RobinOok het volgende:
Oh, en een label rouge kip is ongeveer 2x zo duur als een plofkip. Per kg, maar een label rouge kip is vaak ook zwaarder, dus daarom extra duur. Ik heb liever een klein kippetje.
Als ik een pervers dure Poule de Bresse of een Den Dungen eet dan kan ik niet zeggen dat het veelvoud in prijs zich vertaald in een veelvoud in smaak.
En voor een gesmoorde kip gebruik ik soepkip, daar zit meer smaak aan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')