Dit bedoelde ik inderdaad.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:44 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar goed, ze kan de visite te drinken geven, haar geld ergens anders (iets kleins, als een frituurpan) steken en dan later de kopjes vervangen? De nood is niet echt hoog denk ik dan, als je dingen af gaat wijzen.
Ja. Ik zie niet waarom niet, maar die discussie hoeft ook niet in dit topic plaats te vinden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet de bedoeling is om op de man te bashen. Zie ik hier ook niet gebeuren trouwens. Maar jij bent mod van FHF, vertel mij nou eens, is dit (nemen we TS als voorbeeld) echt de bedoeling van FHF?
Goed punt maar het belangrijkste voor DJMO was om eerst een woning te vinden. Nu ze die heeft moet die ook ingericht worden, deels heeft ze zelf en voor de rest vraagt ze om hulp.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:37 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik ben het zelden volledig met qwea eens, maar dit keer wel. Je kan mij niet wijs maken dat je niet voor een habbekrats die spullen zelf kan bemachtigen. Een simpele zoektocht op marktplaats bij kijk in uw wijk in combinatie met gratis en kon ik zowat drie kwart van het lijstje vinden plus nog veel meer ook. Tot en met complete zithoeken, koelkasten en vriezers erbij. Dan heb je afgedankte spullen, maar het kost niets en is beter dan helemaal niets. Ik heb de TS ook niet kunnen betrappen op meer doen dan een lijstje posten en afwachten.
Nee hoor ze heeft zelf hier aangegeven dat ze heel veel schulden hebben, door makkelijk uitgeven meen ik. Niks kort door de bochtquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:47 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Kort door de bocht, uitermate naief.
Wil je daar een prijs voor hebben dan? 'kijk mij goed helpen'. Geef anders je hele inboedel weg?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:48 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Volgens mij ' help ' ik TS, itt jij.
Waarom helpt Qwea TS niet dan? Omdat ze te eerlijk is of omdat ze haar geen spullen geeft? Ze helpt haar juist door de ogen van TS proberen te openen. Zou jij ook eens moeten doen!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:48 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Volgens mij ' help ' ik TS, itt jij.
Nee, ik heb geen hulp nodig. Maar ik weet wel dat FHF steeds meer onder de zeikerds zit waar er steeds meer wordt neergekeken en gelet op de topicstarter zijn verleden, situatie en bezit.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:48 schreef Oognip het volgende:
[..]
Kolere, voel je je aangevallen of zo?
gaat niet om de week door te komen maar om er bv andere spullen van te kopen die ze langdurig nodig zal hebben.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:48 schreef Rucky het volgende:
[..]
Goed punt maar het belangrijkste voor DJMO was om eerst een woning te vinden. Nu ze die heeft moet die ook ingericht worden, deels heeft ze zelf en voor de rest vraagt ze om hulp.
Ik kan zo zeggen ik koop je garmin wel en dan hou je die maar in bruik leen.
Dan heeft zij een paar tientjes om de komende week door te komen, maar daarna?
Rucky, problem solved!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:48 schreef Rucky het volgende:
[..]
Goed punt maar het belangrijkste voor DJMO was om eerst een woning te vinden. Nu ze die heeft moet die ook ingericht worden, deels heeft ze zelf en voor de rest vraagt ze om hulp.
Ik kan zo zeggen ik koop je garmin wel en dan hou je die maar in bruik leen.
Dan heeft zij een paar tientjes om de komende week door te komen, maar daarna?
Belangrijke vraag!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:13 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Rucky, problem solved!
Met de opbrengst van de Garmin kan ze kopjes ed. kopen. Kost drie keer niets op de rommelmarkt. Glazen, bekers: 0,10 euro bij de Kringloop (Rotterdamseweg, kom je langs met de bus als de NS eens niet reist)
Rest van de zooi: ook niet de hoofdprijs. En uitkering is reeds aangevraagd mag ik hopen. Voorschot vragen?
Weet je wat ik wel eens denk: 'laten we het vragen op FHF, lekker makkelijk!".
Maar ondertussen zie je DJMO wel lekker 3 schepijsjes eten op een foto...daar is wel geld voor (al dan niet betaald voor Papabear?). Lullig om te zeggen, maar dan moet er toch ook wel 2 euro zijn voor een paar kopjes bij de Ikea/Xenos?
Vervolgens krijgt ze RVS bekers aangeboden, is het niet goed omdat ze ze niet gaat gebruiken.
Waar het op neer komt dan: ' ik wil alles hebben, naar mijn eisen, anders hoeft het niet.
Sorry, maar op dat moment denk ik gewoon dat DJMO een ondankbare hond (vrouwelijk, dus teefje) is. Zeg dan: Heeft niet mijn voorkeur, maar als tijdelijk oplossing graag. Om het vervolgens door te schuiven aan de volgende hulpbehoevende op FHF.
De hamvraag: waar gaat DJMO uit drinken nu? Direct uit het pak, direct uit de kraan? Ook door de kinderen?
Prioriteiten... prioriteiten... waar liggen die?
ze heeft al 2 bekers ofzo.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:13 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Rucky, problem solved!
Met de opbrengst van de Garmin kan ze kopjes ed. kopen. Kost drie keer niets op de rommelmarkt. Glazen, bekers: 0,10 euro bij de Kringloop (Rotterdamseweg, kom je langs met de bus als de NS eens niet reist)
Rest van de zooi: ook niet de hoofdprijs. En uitkering is reeds aangevraagd mag ik hopen. Voorschot vragen?
Maar ondertussen zie je DJMO wel lekker 3 schepijsjes eten op een foto...daar is wel geld voor (al dan niet betaald voor Papabear?). Lullig om te zeggen, maar dan moet er toch ook wel 2 euro zijn voor een paar kopjes bij de Ikea/Xenos? Als kadootje, van Papabear ofzo?
Vervolgens krijgt ze RVS bekers aangeboden, is het niet goed omdat ze ze niet gaat gebruiken.
Waar het op neer komt dan: ' ik wil alles hebben, naar mijn eisen, anders hoeft het niet.
Sorry, maar op dat moment denk ik gewoon dat DJMO een ondankbare hond (vrouwelijk, dus teefje) is. Zeg dan: Heeft niet mijn voorkeur, maar als tijdelijk oplossing graag!. Om het vervolgens door te schuiven aan de volgende hulpbehoevende op FHF..
De hamvraag: waar gaat DJMO uit drinken nu? Direct uit het pak, direct uit de kraan? En de kinderen?
Dacht ik wel jaquote:
de kids hebben hun eigen bordjes en bekers. Die heb ik al meteen meegenomen toen ik wegging. zelf heb ik twee koffie bekers zoals al in de eerste posts genoemd .. en nogmaals, ik weiger dingen te accepteren alleen omdat ze aangeboden worden. Bovendien heb ik pm contact gehad met Sanger en die snapt mijn standpunt volkomen. Waarom word er zo moelijk gedaan als ik iets weiger? het wordt aangeboden dus ik moet maar accepteren? nee sorry, ik kijk een gegeven paard niet in de bek, maar ik weiger wel z'n tanden te poetsen uit dankbaarheid omdat het alleen al aangeboden wordt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:13 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Rucky, problem solved!
Maar ondertussen zie je DJMO wel lekker 3 schepijsjes eten op een foto...daar is wel geld voor (al dan niet betaald voor Papabear?). Lullig om te zeggen, maar dan moet er toch ook wel 2 euro zijn voor een paar kopjes bij de Ikea/Xenos?
Sorry, maar op dat moment denk ik gewoon dat DJMO een ondankbare hond (vrouwelijk, dus teefje) is. Zeg dan: Heeft niet mijn voorkeur, maar als tijdelijk oplossing graag. Om het vervolgens door te schuiven aan de volgende hulpbehoevende op FHF.
De hamvraag: waar gaat DJMO uit drinken nu? Direct uit het pak, direct uit de kraan? Ook door de kinderen?
* Papabear koopt een setje kop en schotels voor TS.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:21 schreef Oognip het volgende:
[..]
Mens, je hebt koffiekopjes nodig! Wat maakt het dan uit hoe ze er uit zien of hoe ze drinken? Bovendien, je hebt zelf al een kopje dus jij hoeft er niet eens uit te drinken. Kolere zeg
Koop dan ook gelijk de rest.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:24 schreef Papabear het volgende:
[..]
* Papabear koopt een setje kop en schotels voor TS.
Zo, dat probleem is uit de wereld![]()
Kunnen we nu weer verder...
Ondankbaarheid... en kennelijk heb je dus dingen op je lijstje die je niet nodig hebt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
de kids hebben hun eigen bordjes en bekers. Die heb ik al meteen meegenomen toen ik wegging. zelf heb ik twee koffie bekers zoals al in de eerste posts genoemd .. en nogmaals, ik weiger dingen te accepteren alleen omdat ze aangeboden worden. Bovendien heb ik pm contact gehad met Sanger en die snapt mijn standpunt volkomen. Waarom word er zo moelijk gedaan als ik iets weiger? het wordt aangeboden dus ik moet maar accepteren? nee sorry, ik kijk een gegeven paard niet in de bek, maar ik weiger wel z'n tanden te poetsen uit dankbaarheid omdat het alleen al aangeboden wordt.
Mooiquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:24 schreef Papabear het volgende:
[..]
* Papabear koopt een setje kop en schotels voor TS.
Zo, dat probleem is uit de wereld![]()
Kunnen we nu weer verder...
En een garmin. Ach, 2de hands moet dan toch kunnenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:26 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ook ik heb geen geldboom, maar een setje kop en schotels kan er nog wel af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |