quote:"Our slogan: RWT for motorcycles? No, thank you!"
MAG Netherlands is organising a demo run to Brussels in cooperation with MAG Belgium. The FEMA members from Germany (BU and BVDM), France (FFMC), Sweden (SMC), Norway (NMCU) and Ireland (MAG Ireland) have already announced their support.
mooi, heb al een lelijke sticker op mijn helm zitten, heb geen zin om er nog meer op te moeten plakken.quote:
http://www.knmv.nl/knmv/n(...)tra-apk-voor-motorenquote:Nederlandse regering contra APK voor motoren
Nederland zal zich binnenkort in Brussel uitspreken tegen het voorstel om een verplichte APK voor motoren in te voeren! De KNMV ziet resultaat van haar lobby.
In een brief aan de Tweede Kamer heeft de regering haar standpunt kenbaar gemaakt ten aanzien van diverse voorstellen die binnenkort in Brussel behandeld zullen worden. ``Nederland is geen voorstander van het uitbreiden van de APK-plicht naar twee en driewielers, caravans en snelle trekkers in combinatie met een enorme toename aan geadministreerde wegkantcontroles, omdat de positieve effecten voor de verkeersveiligheid en milieu naar verwachting niet in verhouding staan tot de toename in administratieve lasten voor burger en bedrijfsleven`` staat in het advies te lezen.``
Met name de zinsnede waarin de motorfietsen worden genoemd geeft aanleiding tot optimisme bij de KNMV, die altijd een fervent tegenstander van dit voorstel is geweest en vorige week over dit onderwerp nog een open brief aan minister Schultz heeft gestuurd.
Patrice Assendelft reageerde namens de overkoepelende motorbond, die al jaren een lobby voert om de politici ervan te overtuigen dat het hier gaan om een ‘schijnmaatregel’ die slechts tot nodeloze lastenverzwaring voor motorrijders leidt: ``Het is goed om te zien dat de minister onze mening deelt en het zou helemaal geweldig zijn als in Brussel een meerderheid zou ontstaan voor dit Nederlandse standpunt.”
Verder is in de brief te lezen: “Nederland is ervan overtuigd dat het huidige Nederlandse APK-systeem voldoet aan de eisen in het kader van verkeersveiligheid.” Het APK-voorstel zal later worden behandeld door de Transportraad waarin minister Schultz van Infrastructuur en Milieu samen met 27 collega’s uit Europa zitting heeft. “Met dit dossier op Europees niveau wordt ook bevestigd dat wij er goed aan hebben gedaan om in Brussel te lobbyen. Daar zal de KNMV namens motorrijdend Nederland volop mee doorgaan”, aldus Assendelft.
Ok.quote:Op maandag 3 september 2012 14:54 schreef lipjes het volgende:
Ik ga er niet vanuit.
NL is altijd al het braafste jongetje van de klas geweest, ik ga nog steeds gewoon demonstreren de 22ste
Lees meer op:quote:Nieuw vragen en antwoorden:
1. Rijdt de stoet onder politiebegeleiding?
Ja, zoals het er nu naar uitziet rijden we onder begeleiding van
Belgische en Nederlandse routebegeleiders en Belgische politie.
http://www.facebook.com/e(...)ink/377123555692217/quote:Volgende week hebben we overleg met Rijkswaterstaat, MAG België, politie België en politie NL. Daarnaast krijgen we ondersteuning van ANWB-Wegenwacht en Rode Kruis-EHBO Breda. Ook een aantal ondernemers en gewone motorrijders hebben hulp geboden. Mooi om te zien, hoe we van alle kanten medewerking krijgen om 22 september goed en veilig te laten verlopen. Maar: we kunnen nog steeds hulp gebruiken! We zijn vooral nog op zoek naar folderaars en (liefst ervaren) verkeersregelaars. Je kunt je opgeven via secretaris@mag-nl.org.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)pees_APK-plan__.htmlquote:Gele kaart voor Euro-APK
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil niks weten van een plan van de Europese Commissie om de APK-controles voor motorvoertuigen uit te breiden. De Kamer heeft de Commissie daarom een 'negatief oordeel' gestuurd. Als genoeg nationale parlementen dat doen, moet de Commissie het plan heroverwegen.
De Kamer vindt aanvullende Europese regels bovenop de Nederlandse APK onnodig. Brussel heeft onvoldoende onderbouwd waarom dat wel zou moeten. Eerder keerde ook minister Melanie Schultz (Infrastructuur en Milieu) zich al tegen het voorstel.
In het Brusselse plan wordt de APK-plicht uitgebreid naar meer categorieën voertuigen (zoals motoren, bromfietsen en aanhangwagens) en de frequentie van keuring wordt opgehoogd.
Eerder trok de Franse Senaat al een gele kaart voor het plan. Andere nationale parlementen, waaronder in Zweden en Cyprus, hebben het voorstel nog in onderzoek.
Tevens ook de MAG aangesproken om 20/21 april naar brussel te trekkenquote:Alleen Nederlands verzet tegen Europese APK
Op 19 maart 2013 heeft de Europese vervoerscommissie gesproken over het verslag van rapporteur Kuhn over de invoering van een Europees geregelde APK voor motorvoertuigen en aanhangers.
Dit rapport is de reactie van de commissie op het voorstel van Europees commissaris voor transport Siim Kallas. Hoewel een aantal commissieleden een Europese richtlijn niet nodig vond en zij pleitten voor een minder vergaande richtlijn was de algemene teneur wel, dat vrijwel alle commissieleden vonden, dat een verplichte periodieke keuring ook voor (onder andere) motorfietsen zou moeten gelden.
De Nederlandse europarlementariër en motorrijder Peter van Dalen (Christen Unie) was het enige commissielid die zich luid en duidelijk tegen een verplichte APK voor motorfietsen uitsprak. Hij riep rapporteur Kuhn op om zijn verslag in te trekken, omdat de huidige praktijk volgens hem geen verandering behoeft en de voorgestelde wetgeving geen verbetering is.
Tot 26 maart 2013 kunnen de commissieleden nog amendementen indienen en op 22/23 april volgt het definitieve debat binnen de commissie.
Het debat is te bekijken via deze link: www.europarl.europa.eu/vo(...)t=wmv&type=2&lang=NL.
Het stuk over de APK begint bij 1:11:20. De bijdrage van Van Dalen begint bij 1:53:45.
Vandaar dat ik ook de MAG probeer de mobiliseren om nog meer te doen en weer een protest op te zetten.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:03 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wist het... EU-style... iets roepen, protesten wegen, tijdje kop onder het maaiveld, en dan ineens er tóch doordrukken... let maar op![]()
Net als met die hoerige klote grondwet..
Ja ik ook, hoop persoonlijk dat de MAG het nog op zo'n korte termijn kan organiseren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:08 schreef Sounddragon het volgende:
Op de barricaden zeg ik![]()
Ik denk alleen dat het weinig nut heeft.. zeker niet als NL idd de enige is die tegenspartelt. Ik hoop eigenlijk meer dat onze eigen regeering nou eens ballen toont en zegt dat we gewoon niet mee gaan doen... laat ze lekker de schijt krijgen daar in Brussel
Mijn voorkeur heeft dan de Wetstraat in brussel.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:32 schreef Sounddragon het volgende:
Dat politie-escorte komt vanzelf als het bekend wordt
Maar wat heb je in gedachten dan? Half Brussel stagneren, of iets ludieks in NL? Let wel, dat als je economische schade gaat berokkenen, dat je stevig in je schoenen moet staan, anders is het gezeik achteraf niet te overzien.
Ik ben niet bekend in Brussel, maar hebben ze daar geen ringweg die je net voor- of in de spits op diverse plekken dicht kan pletteren? 40 motorfietsen per locatie en je maakt er een dikke vette puinhoop van, en dan niet helemaal dicht-dicht, maar 3 rijstroken reduceren naar 1 is al genoeg om de boel vet te stagneren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mijn voorkeur heeft dan de Wetstraat in brussel.
Die is ook al een keer dichtgegooid toen wij naar het atomium trokken.
Een andere club is toen naar de Wetstraat gegaan.
Denk dat Den Haag weinig nut heeft als NL toch al tegen is.
zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetstraatquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend in Brussel, maar hebben ze daar geen ringweg die je net voor- of in de spits op diverse plekken dicht kan pletteren? 40 motorfietsen per locatie en je maakt er een dikke vette puinhoop van, en dan niet helemaal dicht-dicht, maar 3 rijstroken reduceren naar 1 is al genoeg om de boel vet te stagneren.
Dan Haag kan gewoon zeggen dat NL niet meedoet met die APK, maar iets in mij zegt me, dat ze gewoon als makke schaapies mee gaan doen, net als altijd.
Motorrijders helpen de files heel het jaar door korter te houden; het lijkt me juist een goede statement om dat dan eens een keertje andersom te doen. Met het afsluiten van één enkele straat ga je geen opzien baren of aandacht trekken, met het veroorzaken van een file dus wel. Jij riep; 'waar het pijn doet' ikke nietquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:00 schreef lipjes het volgende:
[..]
zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetstraat
Maar dat doe ik graag, het liefste op een vrijdagmiddag als iedereen naar huis wilt.
Maar het nadeel is dat je doordeweeks geen 400 motorrijders actief gaat krijgen.
Dus het zal sowieso in het weekend moeten gebeuren.
en dan kan je beter zo een straat afzetten dan het verkeer op de snelweg gaan irriteren
Wetstraat doet hoe dan ook pijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Motorrijders helpen de files heel het jaar door korter te houden; het lijkt me juist een goede statement om dat dan eens een keertje andersom te doen. Met het afsluiten van één enkele straat ga je geen opzien baren of aandacht trekken, met het veroorzaken van een file dus wel. Jij riep; 'waar het pijn doet' ikke nietAls je wilt slaan, sla dan, en ga niet eerst een zak watjes ertussen doen
Maar als er voldoende animo voor is, wil ik gerust op vrijdag 19 april of maandag 22 april naar Brussel trekken om ze te stangen.quote:Het is een van de drukste invalswegen van Brussel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |