In dat geval ga ik er maar vanuit dat je ze ongelezen weggooit, want ik ben er nog nooit een oproep in tegengekomen je geld van de bank te halen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:12 schreef monkyyy het volgende:
[..]
In dat geval is het antwoord hierop nee, die heb ik zo 1,2,3 niet bij de hand, want die liggen in de papier bak.
Daar heb ik vrede mee als jij daar vanuit gaat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:14 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
In dat geval ga ik er maar vanuit dat je ze ongelezen weggooit
balenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:50 schreef 0108daniel het volgende:
Zeer goed nieuws:
ECB akkoord met extra leningen Griekenland
http://www.debeurs.nl/beu(...)gen-Griekenland.html
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:40 schreef monkyyy het volgende:
Pluk er de vruchten van en investeer in goede bedrijven die goedkoop zijn. Zolang er geen nucleaire oorlog komt is het allemaal slechts een "bump in the road" die eens elke 10 jaar voorkomt.
Daarom snap ik de gemakzucht ook niet waarom mensen roepen "koop bedrijven die goedkoop zijn"quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:33 schreef MrUnchained het volgende:
Waarschijnlijk zal dat uiteindelijk wel genoeg zijn om het hel en verdoemenis scenario te voorkomen, maar ik betwijfel of je dan met een S&P500 van 10% onder de all-time high daadwerkelijk kunt spreken van een mooi moment op kwaliteitsbedrijven op te pakken. Dat was in 2009 het geval, nu niet, er is nog lang geen algehele paniek op de beurs.
Ik ook, maar in mijn geval alleen vanwege de dorst.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:21 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb een order ingevoerd bij Heineken, dit omdat ze aardig goed opweg zijn naar de longs.
Dat is interessant. Kun je daar iets meer over vertellen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
Op de korte termijn zijn de rendementen veelal onvoorspelbaar. Op de lange termijn vormt er echter een bepaalde correlatie tussen de verwachte rendementen en het instapmoment.
Hoe duurder de markt is, hoe minder individuele aandelen er goedkoop zijn. Dit is gecorreleerd omdat de markt immers uit individuele aandelen bestaat. Op dit moment is de markt, of in ieder geval de Shiller PE daarvan duur en er is bijna geen enkel aandeel goedkoop.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:00 schreef monkyyy het volgende:
En dan mijn vraag weer, waarom wachten tot de gehele markt goedkoop is, om vervolgens individuele aandelen aan te kopen?
Dan ben je hier nogal verdwaald, of dronkenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:17 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Ik ook, maar in mijn geval alleen vanwege de dorst.
Dat wordt in deze kwaliteitspost van SeLang uitgebreid toegelicht. Ook deze post is het aanraden waard.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:19 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dat is interessant. Kun je daar iets meer over vertellen?
Je kan het beste even die hele post doornemenquote:De punten staan in een grote wolk zonder significante trend. Dit betekent dat er voor een beleggingshorizon van 1 jaar geen significant verband is tussen de Shiller P/E en de te verwachten winst/ verlies. Dit is een belangrijke conclusie, want het betekent dat korte termijn beleggers (horizon ~1 jaar) die hun beslissingen baseren op het 'goedkoop' of 'duur' zijn van de markt gewoon fout bezig zijn! Er is geen verband.
Ik zit gewoon in de markt om geld te verdienen, niet om fout of goed bezig te zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat wordt in deze kwaliteitspost van SeLang uitgebreid toegelicht. Ook deze post is het aanraden waard.
Ik citeer een belangrijk punt:
[..]
Je kan het beste even die hele post doornemen
En op basis van welke aannames denk jij geld te verdienen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:35 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Ik zit gewoon in de markt om geld te verdienen, niet om fout of goed bezig te zijn.
En SeLang zal natuurlijk nooit meer beleggen.
Daar kan ik me niet over uitlaten maar net als elke andere baan waarin je succesvol wil zijn moet je natuurlijk daarvoor al een bepaald talent en karakter hebben en (vooral in het begin) hard willen werken.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En op basis van welke aannames denk jij geld te verdienen?
Ik denk dat het wel mee valt, over en paar jaar word het bedrijf geprivatiseerd en dan draag je dat risico alsnog.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:09 schreef LXIV het volgende:
Pas heeft ABN weer obligaties uitgegeven. Die hoefden maar weinig rente te betalen. Logisch natuurlijk, want eigenlijk is een ABN-obligatie bijna net zo goed als een Nederlandse staatsobligatie.
Maar is dat dan geen oneerlijke concurrentie tov de andere banken?
Ja, maar voor hetzelfde geld stijgt het nog 2 maanden door. Je weet het toch niet. Als het echt te gek wordt dan ruil ik wel weer wat aandelen in voor obligaties.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:19 schreef JimmyJames het volgende:
Of je verkoopt op dit soort moment om vervolgens weer aandelen in te slaan wanneer het weer kommer en kwel is.
Ja, als ik had geweten dat deze rally zou komen....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:19 schreef JimmyJames het volgende:
Of je verkoopt op dit soort moment om vervolgens weer aandelen in te slaan wanneer het weer kommer en kwel is.
Ja, als je had geweten dat ze nat waren gegaan had je vanaf 7.00 short gezeten ;-)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:48 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ja, als ik had geweten dat deze rally zou komen....
Had 10k ing gekocht rond de 4,70 2 weken geleden. Eruit gegooid op rond de 5 euro.
Het precies timen is natuurlijk niet te doen maar je kunt toch wel ongeveer aanvoelen wanneer de markt overdrijft in negatieve of positieve zin?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:48 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Ja, als ik had geweten dat deze rally zou komen....
Had 10k ing gekocht rond de 4,70 2 weken geleden. Eruit gegooid op rond de 5 euro.
Niet echt. Draghi doet persco. -7%. Dag erna op exact hetzelfde nieuws: +7%quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:01 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Het precies timen is natuurlijk niet te doen maar je kunt toch wel ongeveer aanvoelen wanneer de markt overdrijft in negatieve of positieve zin?
Dat kun je net zo goed zeggen voor de daling van vier maanden eerder. Wat was er toen opeens dan wezenlijk anders wat we nog niet wisten? Waarom ging die rente op die Spaanse obligaties toen zo enorm omhoog? Veranderde er iets wezenlijks.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja, als je had geweten dat ze nat waren gegaan had je vanaf 7.00 short gezeten ;-)
Winst = winst
Zit nu wel te twijfel om short te gaan voor cijfers morgen (of overmorgen?). Want dit gaat natuurlijk nergens over. Alsof de wereld afgelopen week opeens helemaal veranderd is.
Durf jij iets anders te beweren van de beurs het afgelopen decennium dan?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kun je net zo goed zeggen voor de daling van vier maanden eerder. Wat was er toen opeens dan wezenlijk anders wat we nog niet wisten? Waarom ging die rente op die Spaanse obligaties toen zo enorm omhoog? Veranderde er iets wezenlijks.
Je kunt natuurlijk shorten, maar het is pure speculatie. Gewoon gokken, verder niks.
Precies, er valt geen touw meer aan vast te knopen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kun je net zo goed zeggen voor de daling van vier maanden eerder. Wat was er toen opeens dan wezenlijk anders wat we nog niet wisten? Waarom ging die rente op die Spaanse obligaties toen zo enorm omhoog? Veranderde er iets wezenlijks.
Je kunt natuurlijk shorten, maar het is pure speculatie. Gewoon gokken, verder niks.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Durf jij iets anders te beweren van de beurs het afgelopen decennium dan?
Ik bedoel, long short cash, whatever, het is toch allemaal hyper de pieper?
Short, ik verwacht in lijn met andere financiele instellingen niet zo'n boeiende cijfers, en verwacht dat Hommen alleen non-nieuws te vertellen heeft over de desinvesteringen.quote:
ik ook niet echt, gezien het aantalquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:53 schreef Sokz het volgende:
Hmm, het valt al gauw 'mee' bij zulke fondsen. Brand mijn vingers er niet aan.
Ik schrijf liever opties (neem aan dat je via derivaten geshort hebt) dan dat ik ze neem voor de jaarcijfers. Want hoe dan ook loopt er netto verwachtingswaarde uit. Er is immers minder onzekerheid. Daarom denk ik dat je een koersdaling van onder de 3% niet eens met winst kunt verzilveren. Want die optie wordt inherent minder waard na cijfers (put of call)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik ook niet echt, gezien het aantal
Maar met een positieve DJ blijft ING toch wel doorstijgen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:55 schreef LXIV het volgende:
Al zou ik de cijfers weten, dan nog zou ik niet weten long of short te gokken.
Gezien de stijging afgelopen maand verwacht ik relatief goede cijfers, waarop de markt reageert met "Dat wisten we al, zat al in de koers" en een kleine daling.
Nee, ik zit short op de aandelen. Echt short dus. Goedkoper.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik schrijf liever opties (neem aan dat je via derivaten geshort hebt) dan dat ik ze neem voor de jaarcijfers. Want hoe dan ook loopt er netto verwachtingswaarde uit. Er is immers minder onzekerheid. Daarom denk ik dat je een koersdaling van onder de 3% niet eens met winst kunt verzilveren. Want die optie wordt inherent minder waard na cijfers (put of call)
Luck is with stupidquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:28 schreef Sokz het volgende:
Dinoo sinds wanneer snap jij wat van opties
Ok. Als je echt short zit dan maakt die verwachtingswaarde dus niks uit.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nee, ik zit short op de aandelen. Echt short dus. Goedkoper.
Ik heb wel opties geschreven, maar op andere stukken
Ja. Als ze stukken beschikbaar hebben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Als je echt short zit dan maakt die verwachtingswaarde dus niks uit.
Kun jij bij je broker gewoon shorten? En betaal je dan ook bijv. dividend?
Iemand stelt dan stukken ter beschikking (tegen een kleine vergoeding). Kun je zelf die stukken ook ter beschikking stellen? Wat zijn de nadelen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja. Als ze stukken beschikbaar hebben.
volgens mij zijn dat bij IB stukken van andere klanten, en stel je die automatisch ter beschikking als je ze in depot aanhoudt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iemand stelt dan stukken ter beschikking (tegen een kleine vergoeding). Kun je zelf die stukken ook ter beschikking stellen? Wat zijn de nadelen?
Wat is in depot aanhouden? Gewoon op je rekening hebben?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
volgens mij zijn dat bij IB stukken van andere klanten, en stel je die automatisch ter beschikking als je ze in depot aanhoudt.
Ja, als jij stukken ING hebt gekocht via IB, en die dus op je rekening (depot) bij IB hebt staan, kan ik short gaan in die stukken. Althans zo heb ik het begrepen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat is in depot aanhouden? Gewoon op je rekening hebben?
LXIV moet vziw expliciet toestemming geven voordat IB z'n stukken uitleent. Zijn account moet ook aan enkele voorwaarden voldoen. Er zijn twee systemen: IB regelt alles in de achtergrond en AQS, een handelssysteem voor het lenen van aandelen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja, als jij stukken ING hebt gekocht via IB, en die dus op je rekening (depot) bij IB hebt staan, kan ik short gaan in die stukken. Althans zo heb ik het begrepen.
Ik troost me maar met de gedachte dat IB een strak marginbeheer heeft, en ik wel zorg dat mijn exposure bij IB binnen de gegarandeerde bedragen blijftquote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:49 schreef Arkai het volgende:
Dan is dat bij IB beter geregeld dan bij Binck waar je stukken sowieso intraday worden uitgeleend binnen het kader van securities lending wat imo meer risico met zich meebrengt dan een third party die wel gewoon een liquide margin aan moet houden. Als er iets is waar ik tegenwoordig de schrik in heb dan zijn dat institutioneel gewaardeerde assets die als collateral dienen.
een paar weken rondreizen? Van 2500*0,08 ct? Op de fiets dan toch.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik troost me maar met de gedachte dat IB een strak marginbeheer heeft, en ik wel zorg dat mijn exposure bij IB binnen de gegarandeerde bedragen blijft
Shorts ING heb ik trouwens net na de opening verpatst. Vleesch noch visch, ik zit in afwachtmodus. Ach, ik kan er weer leuk een paar weken van rondreizen
Alhoewel ik het wel vreemd vind dat de 35 miljard exposure of Spaanse (niet overheids)kredieten op pagina 9 van de Q2 presentatie niet opgepikt wordt. Maar ik probeer maar niet eigenwijs te zijn
Het was iets meer, maar nee, met de chickenbus. Zou ook niet anders willenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
een paar weken rondreizen? Van 2500*0,08 ct? Op de fiets dan toch.
Heb je dan toch nog meer aandelen geshort?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het was iets meer, maar nee, met de chickenbus. Zou ook niet anders willen
Nee, maar de netto opbrengst was 243 euro. 20 euro per dag, nou vooruit 12 dagen danquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb je dan toch nog meer aandelen geshort?
Ok. Jouw vakantiebudget is anders dan het mijne. Maar ik moet ook alles x4 doen, incl. 3 vrouwen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nee, maar de netto opbrengst was 243 euro. 20 euro per dag, nou vooruit 12 dagen dan
Maar goed, beleggers101: als iets niet werkt, gewoon afscheid van nemen
Ja, daar hebben ze nog geen effectieve hedge voor uitgevondenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Jouw vakantiebudget is anders dan het mijne. Maar ik moet ook alles x4 doen, incl. 3 vrouwen.
Heb je dat allemaal long?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:53 schreef superkoek het volgende:
Ik heb geld vrij om te beleggen, wil alles op de lange termijn doen, en heb al een redelijk bedrag belegd.
Ik heb o.a. al:
-Shell
-Indus
-Daimler
-Allianz
-Hannover Ruck
-GE
-RWE
-Sixt
Ik zit er zelf aan te denken om blue chips, als siemens en BASF te kopen, iemand anders nog andere suggesties?
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja, daar hebben ze nog geen effectieve hedge voor uitgevonden
Wel relatief veel industrie. Dat heeft het natuurlijk wel goed gedaan. Misschien iets meer diversificeren, andere regio's, andere sectoren.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:53 schreef superkoek het volgende:
Ik heb geld vrij om te beleggen, wil alles op de lange termijn doen, en heb al een redelijk bedrag belegd.
Ik heb o.a. al:
-Shell
-Indus
-Daimler
-Allianz
-Hannover Ruck
-GE
-RWE
-Sixt
Ik zit er zelf aan te denken om blue chips, als siemens en BASF te kopen, iemand anders nog andere suggesties?
SBM is een vrij ingewikkeld bedrijf, zat orders en een overnamekandidaat aan de andere kant veel problemen met dat YME platform (waar heel weinig info over vrijkomt) en emissiegeruchten. Verwacht sowieso veel beweging volgende week donderdag, heb nog wat tijd om na te denken of ik daarin mee wil. Ik ga in ieder geval even niet schrijven.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ga je ze nou houden tot voorbij de Q2 cijfers, of toch maar eerder eruit?
372 euro maar? Ik ben gisteren all-in gegaan, 50x leveraged, en heb een miljoen binnen gehaald. Vandaag was fantastisch.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:40 schreef 0108daniel het volgende:
Ik zet vaker in op de amerikaanse bedrijven omdat daar de gaps groter zijn dus ook de winsten/verliezen.
Vanaf het begin dat ik in aandelen beleg zit ik bij EDC, daar zijn de gaps soms behoorlijk groot.
Op bijvoorbeeld de AEX zijn het maar kleine gaps van hooguit 1% (meestal nog niet eens)
Verder heb ik gisteren Aegon gekocht waar ik vandaag 372 euro winst op haal.
Gezien de AEX een stapje terug neem sluit ik Aegon voor half 6 zodat ik zeker ben.
SBM is wisselvalliger maar dat had Bayswater al gezegd.
Dat de hele tijd kopen en verkopen kost je meer aan transactiekosten dan het je oplevert. 1x per jaar een koopactie doen (per aandeel) is echt genoeg. Bij 8x kopen/verkopen moet je de markt al significant verslaan wil je nog winst kunnen maken. Dat lukt dus alleen bij stom geluk.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:40 schreef 0108daniel het volgende:
Ik zet vaker in op de amerikaanse bedrijven omdat daar de gaps groter zijn dus ook de winsten/verliezen.
Vanaf het begin dat ik in aandelen beleg zit ik bij EDC, daar zijn de gaps soms behoorlijk groot.
Op bijvoorbeeld de AEX zijn het maar kleine gaps van hooguit 1% (meestal nog niet eens)
Verder heb ik gisteren Aegon gekocht waar ik vandaag 372 euro winst op haal.
Gezien de AEX een stapje terug neem sluit ik Aegon voor half 6 zodat ik zeker ben.
SBM is wisselvalliger maar dat had Bayswater al gezegd.
Ach ik was nog maar één van de enige die het liet zien waarop ik had/ging inzetten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:05 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
372 euro maar? Ik ben gisteren all-in gegaan, 50x leveraged, en heb een miljoen binnen gehaald. Vandaag was fantastisch.
Achteraf praten is ontzettend makkelijk, toevallig wel dat je vrijwel altijd achteraf gezien goed zat maar geen trackrecord kunt/wilt laten zien. Ik ben benieuwd of het gewoon uit de duimzuigerij is of dat je je verliezende trades hier niet post.
Wel als je via Alex etc doet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat de hele tijd kopen en verkopen kost je meer aan transactiekosten dan het je oplevert. 1x per jaar een koopactie doen (per aandeel) is echt genoeg. Bij 8x kopen/verkopen moet je de markt al significant verslaan wil je nog winst kunnen maken. Dat lukt dus alleen bij stom geluk.
Of je vindt Aegon het geld waard, en dan is het dat ook als het een kwartje gestegen is. Dan houd je het. Of je vind het niet het geld waard, maar dan vraag ik me af waarom je het gisteren gekocht hebt.
Een paar cent per aandeel ja. Maar een transactie kost zo een paar tientjes. Zonde van het geld.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:33 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Wel als je via Alex etc doet.
Plus500 zijn maar kosten van een paar centen, dat zijn geen tientallen euro's.
Zoals ik eerder aangaf hou ik nooit lange posities open.
Ik heb Aegon gekocht omdat de cijfers beter waren dan voorspeld, en gelukkig was dat ook zo (zie aandelen Aegon)
Over een uurtje sluit ik Aegon weer en pak ik mijn winst.
Dat deed je structureel achteraf. Dat heeft weinig waarde, en geloofwaardig is het ook niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:30 schreef 0108daniel het volgende:
Ach ik was nog maar één van de enige die het liet zien waarop ik had/ging inzetten.
Dan zal je waarschijnlijk wat anders bedoelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een paar cent per aandeel ja. Maar een transactie kost zo een paar tientjes. Zonde van het geld.
Dat is toch 3% Ik vind dat heel erg veel.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:50 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Dan zal je waarschijnlijk wat anders bedoelen.
De totale kosten over 1100 euro zijn 35 euro.
Over de 1100 euro met eigen inzet van 700 = 400 vind ik 35 euro niet veel hoor, maarja ieder zijn meningquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is toch 3% Ik vind dat heel erg veel.
Voor jou maakt het toch niet uit, want je maakt toch altijd winst. Dan kan die 35 euro er best af, of niet?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:59 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Over de 1100 euro met eigen inzet van 700 = 400 vind ik 35 euro niet veel hoor, maarja ieder zijn mening
Lees de posts hierboven even voordat je een vooroordeel geeft.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:04 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Voor jou maakt het toch niet uit, want je maakt toch altijd winst. Dan kan die 35 euro er best af, of niet?
Waarschijnlijk omdat dan de index net gesloten is rond dat tijdstip.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:36 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit normaal tussen 17:30 en 17:35 dat het orderboek er zo vreemd uitziet? (RDS)
Dat is geen normale verklaring vaan een bied die hoger is dan de laat en een bod van 9999999,99 in zowel de bied als de laat. Bij het sluiten verwacht je gewoon dat de bied en laat verder uit elkaar komen te liggen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:42 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat dan de index net gesloten is rond dat tijdstip.
Dan een foutje in het systeem/software net als bij Knightquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:49 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Dat is geen normale verklaring vaan een bied die hoger is dan de laat en een bod van 9999999,99 in zowel de bied als de laat. Bij het sluiten verwacht je gewoon dat de bied en laat verder uit elkaar komen te liggen.
Ik vind het een degelijke lijst, maar ik heb sterk het gevoel dat de meesten van deze aandelen nog wel dieper kunnen wegzakken. Een aantal misschien voorgoed (Deutsche Post, Volvo).quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:29 schreef JimmyJames het volgende:
Lijstje van Citi met 'goedkope' Europese kwaliteitsaandelen (hoge fcf yield, roe en een sterke balans):
http://ftalphaville.ft.co(...)r-quality-in-europe/
o.a. Ahold, BHP, Rio, Siemens, ABB en LVMH komen in aanmerking volgens Citi.
Vooral bekend van het merk 'Cartier'quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:40 schreef JimmyJames het volgende:
Nee, het is eerder een bevestiging van wat ik al wist. Hoewel er wel een paar aandelen tussen zitten waar ik nog nooit van had gehoord (richemont bijv).
Als ik het goed begrijp min of meer hetzelfde idee als Waarom zijn de bedrijfswinsten momenteel zo hoog? (/edit/ niet helemaal waar denk ik, maar er is genoeg reden om het topic nog eens te noemen, en het idee dat er geen groei uit niets kan ontstaan is min of meer hetzelfde)quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:54 schreef GoedeVraag het volgende:
Bill Gross denkt dat de beurz een Ponzi-schema is.
http://www.fool.com/inves(...)ke.aspx#.UBwteKDtBIA
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |