http://www.volkskrant.nl/(...)-Lotte-Warries.dhtmlquote:De 22-jarige automobilist die in februari Lotte Warries (16) doodreed, is veroordeeld tot een gevangenisstraf van 15 maanden, waarvan 5 maanden voorwaardelijk. Hij mag bovendien 5 jaar niet meer in een auto rijden.
D. heeft geen rijbewijs en werd daar al meerdere keren voor veroordeeld. Ondanks die waarschuwingen bleef hij gewoon zonder rijbewijs verder rijden.
Volgens de rechtbank is automobilist Eddy D. door zijn roekeloze rijgedrag verantwoordelijk voor de dood van het meisje uit Veendam. D. reed opgefokt en had zijn aandacht niet bij de weg. Als gevolg hiervan verloor hij op de A7 tussen Groningen en Winschoten de macht over het stuur en sloeg over de kop. Twee klasgenootjes van Lotte overleefden het ongeluk.
De rechtbank stelt vast dat de automobilist bewust onaanvaardbare risico's heeft genomen. Hij reed vaak te hard, slingerde over de weg en keek voor het ongeluk achterom om te zwaaien. Volgens de rechtbank is D. verminderd toerekeningsvatbaar door een stoornis en moet hij in behandeling omdat anders de kans op recidive te groot is.
de waxinelichtjegooier had ook een geestelijke stoornis, dat was juist reden om hem zolang vast te houden. Waarom hier dan niet?quote:Op maandag 30 juli 2012 16:24 schreef SpecialK het volgende:
Lage strafmaat heeft waarschijnlijk iets te maken met het feit dat hij een geestelijke stoornis heeft.
Snap ik niet? Zwaaide hij naar iemand anders?quote:''keek voor het ongeluk achterom om te zwaaien''
ook nog 5 maanden voorwaardelijk, dus hoeft maar 10 maanden te zitten. Je hoeft dus nog geen jaar te zitten als je zonder rijbewijs iemand doodrijdt. Daarna kun je hem weer aantreffen op de Nederlandse wegenquote:
Volgens mij krijg je door aantoonbare geestelijke storingen strafvermindering maar moet je wel verplicht behandeld worden en kan het zijn dat je voorarrest langer is omdat je direct gevaarlijk wordt geacht.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
de waxinelichtjegooier had ook een geestelijke stoornis, dat was juist reden om hem zolang vast te houden. Waarom hier dan niet?
Tussen de 17-jarige bontkraagjes die tegenwoordig ook de weg op mogen.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
ook nog 5 maanden voorwaardelijk, dus hoeft maar 10 maanden te zitten. Daarna kun je hem weer aantreffen op de Nederlandse wegen
Nee, ze zaten bij hem in de auto, als ik me goed herinner.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:35 schreef Luxuria het volgende:
Gatverdamme, vieze rotte gore eikel.
En die straf
Wat ik hier trouwens niet uit opmaak, is waar die meiden waren? Zaten die bij hem in de auto? Of in een andere auto?
Edit - hij reed haar dood, dus ik neem aan in een andere auto.
zo als ik het begreep was het een eenzijdig ongeval waar die meiden in de zelfde auto zaten als die misdadigerquote:Op maandag 30 juli 2012 16:35 schreef Luxuria het volgende:
En die straf
Wat ik hier trouwens niet uit opmaak, is waar die meiden waren? Zaten die bij hem in de auto? Of in een andere auto?
Edit - hij reed haar dood, dus ik neem aan in een andere auto.
Welkom in Nederland... je klinkt overigens verbaasd? Had je verwacht dat er een langere/zwaardere straf zou komen?? Nee toch zeker.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-Lotte-Warries.dhtml
Tjonge, weer een sterk stukje rechtspraak. 15 maanden cel als je iemand doodrijdt waarvan je effectief maar 10 maanden hoeft te zitten. Ik blijf me telkens weer verbazen. mannetje is eerder al veroordeeld voor het rijden zonder rijbewijs en binnenkort kan hij alweer de Nederlandse wegen onveilig maken. Of is er iemand die geloofd dat hij zich aan die 5 jaar rijontzegging zal houden?
Die zaten bij hem in de auto.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:35 schreef Luxuria het volgende:
En die straf
Nee, ik ben allang niet meer verbaasd. Maar het stoort me wel dat we dit soort idioten maar kansen blijven geven terwijl ze lak hebben aan alles en iedereen.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:38 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Welkom in Nederland... je klinkt overigens verbaasd? Had je verwacht dat er een langere/zwaardere straf zou komen?? Nee toch zeker.
De rechter heeft volgens mij ook een geestelijke stoornis als hij deze straf uitspreekt. Als het mijn familie was geweest die hij dood had gereden had ik hem opgewacht elders en zijn nek omgedraaid. Als je al gepakt wordt, hetgeen ik betwijfel, hoef je alleen even te schoffelen, in het ergste geval natuurlijk.
Mensen die dit soort berichten lezen en zelf ook denken aan dit soort acties zullen in ieder geval niet schrikken. Ze zouden hier eens veel harder moeten straffen, gewoon al om een voorbeeld naar anderen te stellen. Wederom wordt nu aangetoond dat criminaliteit (in welke vorm dan ook) loont.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, ik ben allang niet meer verbaasd. Maar het stoort me wel dat we dit soort idioten maar kansen blijven geven terwijl ze lak hebben aan alles en iedereen.
Nee, dáár zal hij zich wat van aantrekken.quote:Hij mag bovendien 5 jaar niet meer in een auto rijden.
Nee, ze was één van de inzittenden van de auto waarin die dwaas reed.quote:
je hebt gelijk. Ben in de war met iets andersquote:Op maandag 30 juli 2012 16:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, ze was één van de inzittenden van de auto waarin die dwaas reed.
jij bent inde war met deze ...quote:Op maandag 30 juli 2012 16:45 schreef wise het volgende:
[..]
je hebt gelijk. Ben in de war met iets anders
De straffen voor moord zijn tegenwoordig echt niet meer laag te noemen. De straffen zijn tegenwoordig vrij hoog als je het vergelijkt in Europa. Alleen in deze zaak is het wel belachelijk weinig ja.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:38 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Welkom in Nederland... je klinkt overigens verbaasd? Had je verwacht dat er een langere/zwaardere straf zou komen?? Nee toch zeker.
De rechter heeft volgens mij ook een geestelijke stoornis als hij deze straf uitspreekt. Als het mijn familie was geweest die hij dood had gereden had ik hem opgewacht elders en zijn nek omgedraaid. Als je al gepakt wordt, hetgeen ik betwijfel, hoef je alleen even te schoffelen, in het ergste geval natuurlijk.
Ah, verstandelijk beperkt, wat een verrassing. Nu maar zien hoe we op beschaafde wijze deze meneer z'n leven lang figuurlijk vast weten te ketenen.quote:Volgens de rechtbank is D. verminderd toerekeningsvatbaar door een stoornis en moet hij in behandeling omdat anders de kans op recidive te groot is.
Inderdaad. Onbegrijpelijk.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:16 schreef ems. het volgende:
Ik snap het niet zo goed, hij was al meerdere malen betrapt op zonder rijbewijs rijden maar dat heeft verder geen gevolgen gehad oid?
Je zou toch denken dat als je iemand voor de 2e/3e keer van de weg af plukt zonder rijbewijs dat hij gewoon een zware straf krijgt of in ieder geval een dikke waarschuwing dat het de volgende keer brommen gaat worden?
Ja, door dit soort uitspraken krijg je dat idee wel hequote:Op maandag 30 juli 2012 17:21 schreef Ludd het volgende:
[..]
Inderdaad. Onbegrijpelijk.
En dan die strafeis. Kansloos. Komt ook totaal niet overeen met wat de samenleving wil. Ik heb het idee dat veel rechts toch wel wereldvreemd zijn.
quote:Op maandag 30 juli 2012 16:42 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Mensen die dit soort berichten lezen en zelf ook denken aan dit soort acties
Dit heeft natuurlijk geen ene ruk met criminaliteit te maken, dit is gewoon ongelooflijke stupiditeit. Deze man zou alleen al om hem tegen zichzelf te beschermen preventief levenslang opgeborgen moeten worden...quote:zullen in ieder geval niet schrikken. Ze zouden hier eens veel harder moeten straffen, gewoon al om een voorbeeld naar anderen te stellen. Wederom wordt nu aangetoond dat criminaliteit (in welke vorm dan ook) loont.
Iemand doodrijden met een auto terwijl je geen rijbewijs hebt en vaker bent opgepakt omdat je zonder rijbewijs rijdt noem ik wel criminaliteit.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:33 schreef anboni het volgende:
Dit heeft natuurlijk geen ene ruk met criminaliteit te maken, dit is gewoon ongelooflijke stupiditeit. Deze man zou alleen al om hem tegen zichzelf te beschermen preventief levenslang opgeborgen moeten worden...
True story.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:01 schreef Netsplitter het volgende:
Grappig om te lezen dat de rechter het gedaan heeft inzake de uitgesproken straf.
Men vergeet alleen dat hij zich aan de wet te houden heeft welke deze strafmaat heeft bepaald.
Dit is ook zeker waarquote:Op maandag 30 juli 2012 18:47 schreef stekelzwijn het volgende:
De meisjes zijn volkomen vrijwillig ingestapt bij een doorgedraaide gek zonder rijbewijs die ook nog eens een bekende was van de politie.
Op zoek naar spanning en avontuur?
Triest dat het zo is afgelopen, maar ze hadden het gemakkelijk kunnen voorkomen, bijvoorbeeld door andere vrienden te kiezen.
Als ik bij iemand in de auto stap vroeg/ vraag ik ook niet of die wel een rijbewijs heeft. Ik ging/ ga er altijd klakkeloos van uit dat mensen met een auto ook in bezit zijn van een rijbewijs.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:47 schreef stekelzwijn het volgende:
De meisjes zijn volkomen vrijwillig ingestapt bij een doorgedraaide gek zonder rijbewijs die ook nog eens een bekende was van de politie.
Op zoek naar spanning en avontuur?
Triest dat het zo is afgelopen, maar ze hadden het gemakkelijk kunnen voorkomen, bijvoorbeeld door andere vrienden te kiezen.
Ze wisten dat hij geen rijbewijs had.quote:Op maandag 30 juli 2012 18:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als ik bij iemand in de auto stap vroeg/ vraag ik ook niet of die wel een rijbewijs heeft. Ik ging/ ga er altijd klakkeloos van uit dat mensen met een auto ook in bezit zijn van een rijbewijs.
de samenleving of het iq-loze tokkie deel daarvan?quote:Op maandag 30 juli 2012 17:21 schreef Ludd het volgende:
[..]
Inderdaad. Onbegrijpelijk.
En dan die strafeis. Kansloos. Komt ook totaal niet overeen met wat de samenleving wil. Ik heb het idee dat veel rechts toch wel wereldvreemd zijn.
De samenleving als geheel. Ik denk dat wanneer je een representatief onderzoek zou houden dat het merendeel van de samenleving deze strafmaat, zeker gezien zijn verleden, aan de lage kant vindt.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
de samenleving of het iq-loze tokkie deel daarvan?
denk dat het wel meevalt. Als leken alle feiten kennen zijn ze niet veel strenger dan een rechter.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
De samenleving als geheel. Ik denk dat wanneer je een representatief onderzoek zou houden dat het merendeel van de samenleving deze strafmaat, zeker gezien zijn verleden, aan de lage kant vindt.
Deze jongen zou natuurlijk nooit meer een auto mogen besturen. Hij heeft wel bewezen totaal niet met die verantwoording om te kunnen gaan. Levenslange rijontzegging lijkt me dan niet vreemd. In Nederland zijn nog zat andere manieren om je te verplaatsenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:05 schreef penny-wise het volgende:
Hij heeft toch geen rijbewijs?
Mag hij dan pas over 5 jaar beginnen of mag hij, als hij het rijbewijs heeft gehaald, 5 jaar niet rijden?
Nou, dat liegt er niet om als je die getuigenverslagen leest.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:52 schreef Monidique het volgende:
Voor degenen die in de uitspraak geïnteresseerd zijn: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BX2980
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |