Vorige week woensdag nieuw mobiel toestel gekregen door contractverlenging, binnen 2 dagen scherm kapot.. Zondag monteur gekomen en telefoon is opgestuurd.quote:
Nee, niet door eigen fout. Maar dat kan ik niet bewijzen en scherm valt dus niet onder garantie en ben ik sowieso de lulquote:Op maandag 30 juli 2012 10:44 schreef komrad het volgende:
is het toestel door je eigen fout kapotgegaan? Anders is het wel erg vreemd dat jij hier voor op moet draaien
ik zou dat niet zo maar laten gaan. Jij hebt een nieuw toestel waar je voor betaalt hebt (als onderdeel van je contractverlenging). Als het toestel er dan na 2 dagen mee ophoudt zou ik overwegen de koop te ontbindenquote:Op maandag 30 juli 2012 10:45 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Nee, niet door eigen fout. Maar dat kan ik niet bewijzen en scherm valt dus niet onder garantie en ben ik sowieso de lul
Wel onder wettelijke garantie. Zolang heb je hem toch niet?quote:Op maandag 30 juli 2012 10:45 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Nee, niet door eigen fout. Maar dat kan ik niet bewijzen en scherm valt dus niet onder garantie en ben ik sowieso de lul
Ik niet, ik heb niks met vrachtwagens.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:47 schreef belle1608 het volgende:
Is er iemand naar het Truckstarfestival geweest dit weekend in Assen??
Hier ging het redelijk tot er rond 2:30 2 klappen kwamen waarvan het leek alsof ze voor de flat insloegen... toen had ik 1 kleuter stijf rechtop in bed zitten en een dreumes als een dood vogeltje in de hoek van z'n ledikantje zat, en 1 baby die vond dat het een mooi moment was voor nachtvoedingquote:Op maandag 30 juli 2012 10:02 schreef kahlie het volgende:
[..]![]()
Weet je dat ik gewoon door al dat onweer heb heen geslapen. En dat nadat ik op de middag zelf al een uur of 2 had geslapen en 's avonds ook nog een uurtje.![]()
iid, ook al zit er geen garantie op, er is wel een redelijke termijn waar een apparaat aan moet voldoen.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:47 schreef komrad het volgende:
[..]
ik zou dat niet zo maar laten gaan. Jij hebt een nieuw toestel waar je voor betaalt hebt (als onderdeel van je contractverlenging). Als het toestel er dan na 2 dagen mee ophoudt zou ik overwegen de koop te ontbinden
Ja, maar er is dus een barst in het scherm gekomen (waarschijnlijk omdat het scherm niet goed in de behuizing zat)quote:Op maandag 30 juli 2012 10:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
iid, ook al zit er geen garantie op, er is wel een redelijke termijn waar een apparaat aan moet voldoen.
Ik weet zeker dat 2 dagen binnen die termijn valt.
Zou er eens een topic in WGR voor openen, mij lijkt dat je nog enige vorm van consumenten bescherming hebt, daarbij mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat het 'nieuwe' product langer meegaat dan 2 dagen, en heb je wettelijk gezien 7/14 dagen de tijd om je aankoop te ontbinden als het product niet voldoet aan de eisen/wensen die je redelijkerwijs mag verwachten van een dergelijk product.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:43 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Vorige week woensdag nieuw mobiel toestel gekregen door contractverlenging, binnen 2 dagen scherm kapot.. Zondag monteur gekomen en telefoon is opgestuurd.
Valt niet onder garantie: 213 euro betalen of defect toestel terug krijgen
Heb geen 213 dus blijft maar 1 optie over
Dat somt het een beetje op.
Da's idd lastig te bewijzen....jammer dat het schade is en niet "gewoon" niet functioneren...quote:Op maandag 30 juli 2012 10:51 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ja, maar er is dus een barst in het scherm gekomen (waarschijnlijk omdat het scherm niet goed in de behuizing zat)
Op die manier kan je het denk ik niet retourneren
Thnx. Dat ga ik eens proberenquote:Op maandag 30 juli 2012 10:53 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Zou er eens een topic in WGR voor openen, mij lijkt dat je nog enige vorm van consumenten bescherming hebt, daarbij mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat het 'nieuwe' product langer meegaat dan 2 dagen, en heb je wettelijk gezien 7/14 dagen de tijd om je aankoop te ontbinden als het product niet voldoet aan de eisen/wensen die je redelijkerwijs mag verwachten van een dergelijk product.
Maar om de juiste juridische info te verkrijgen lijkt een WGR-topic mij het slimste zodat je goed geinformeerd je strijd met de provider/leverancier aan kan gaan.
Zoek maar eens op google daar vind je dat het vaak voorkomt.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:51 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ja, maar er is dus een barst in het scherm gekomen (waarschijnlijk omdat het scherm niet goed in de behuizing zat)
Op die manier kan je het denk ik niet retourneren
Die er al lang.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:53 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Zou er eens een topic in WGR voor openen, mij lijkt dat je nog enige vorm van consumenten bescherming hebt, daarbij mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat het 'nieuwe' product langer meegaat dan 2 dagen, en heb je wettelijk gezien 7/14 dagen de tijd om je aankoop te ontbinden als het product niet voldoet aan de eisen/wensen die je redelijkerwijs mag verwachten van een dergelijk product.
Maar om de juiste juridische info te verkrijgen lijkt een WGR-topic mij het slimste zodat je goed geinformeerd je strijd met de provider/leverancier aan kan gaan.
Oh jee... dat is wel mooie 3 in 1 combi maar niet heus!quote:Op maandag 30 juli 2012 10:49 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Hier ging het redelijk tot er rond 2:30 2 klappen kwamen waarvan het leek alsof ze voor de flat insloegen... toen had ik 1 kleuter stijf rechtop in bed zitten en een dreumes als een dood vogeltje in de hoek van z'n ledikantje zat, en 1 baby die vond dat het een mooi moment was voor nachtvoeding
Hoeft ze niet te bewijzen. In de eerste 6 maanden van een defect moet de winkel bewijzen dat JaleesaJoia hem heeft laten vallen bijv. Als er geen val en stootschade op zit wordt dat wat lastig. Ik zou er zeker voor gaan in WGR.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Da's idd lastig te bewijzen....jammer dat het schade is en niet "gewoon" niet functioneren...
I stand corrected.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:55 schreef kahlie het volgende:
Hoeft ze niet te bewijzen. In de eerste 6 maanden van een defect moet de winkel bewijzen dat JaleesaJoia hem heeft laten vallen bijv. Als er geen val en stootschade op zit wordt dat wat lastig. Ik zou er zeker voor gaan in WGR.
Dat weten niet veel mensen... daarom proberen winkeliers altijd gauw te roepen dat het "niet onder de garantie valt". Ok, prima, laat dan maar weten waarom niet. Ik heb er zo'n hekel aan. Sommige bedrijvenquote:
Het valt helaas niet onder de garantie dus ik hoop dat ze een aaardige winkelier heeft.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:58 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dat weten niet veel mensen... daarom proberen winkeliers altijd gauw te roepen dat het "niet onder de garantie valt". Ok, prima, laat dan maar weten waarom niet. Ik heb er zo'n hekel aan. Sommige bedrijven
Valschade valt niet onder garantie, dat is waar.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:01 schreef Rucky het volgende:
[..]
Het valt helaas niet onder de garantie dus ik hoop dat ze een aaardige winkelier heeft.
Fysieke schade aan de buitenzijde van de BlackBerry Hardware, waaronder barsten of krassen in het LCD-scherm, valt niet onder de dekking van deze Beperkte Garantie.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:04 schreef kahlie het volgende:
[..]
Valschade valt niet onder garantie, dat is waar.
Een gebroken/gebarsten scherm wel, als je hem niet hebt laten vallen. Bijv. vanwege een constructiefout. Ben je buiten de 6 maanden, dan moet jij bewijzen dat je hem niet hebt laten vallen (lastig!), ben je binnen de 6 maanden, dan moet de winkelier dit doen.
Klinkt alsof je er veel verstand van hebt?quote:Op maandag 30 juli 2012 11:04 schreef kahlie het volgende:
[..]
Valschade valt niet onder garantie, dat is waar.
Een gebroken/gebarsten scherm wel, als je hem niet hebt laten vallen. Bijv. vanwege een constructiefout. Ben je buiten de 6 maanden, dan moet jij bewijzen dat je hem niet hebt laten vallen (lastig!), ben je binnen de 6 maanden, dan moet de winkelier dit doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |