Je bent natuurlojk in eerste instantie zelf verantwoordelijk. De gemeente geeft het CWI en UWV opdracht om zo min mogelijk mensen in de uitkering te houden. IN het geval van Bobby zou ik hem aanraden naar het CWI te gaan. Misschien kan TS met hem mee als moral support.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Is de gemeente tegenwoordig hier niet voor verantwoordelijk?
Jaquote:Op maandag 30 juli 2012 10:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Is de gemeente tegenwoordig hier niet voor verantwoordelijk?
Hartelijk dank voor het antwoord! Bobby heeft zelf geen uitkering, omdat hij nog nooit heeft gewerkt op die paar dagen postbezorgen na dan...kan je dan nog steeds bij het UWV terecht? En heb je enig idee hoe je aan een dergelijke beschutte werkplek komt?quote:Op maandag 30 juli 2012 10:35 schreef Skv het volgende:
Een keer aankloppen bij het UWV voor een re-integratietraject? Die lui zijn er bij gebaat dat er zo min mogelijk mensen in de uitkeringen blijven hangen. Wellicht kunnen ze iets voor hem betekenen. Om het patroon van zijn sociale angsten e.d. te doorbreken is er misschien iets te regelen als een 'beschutte werkplek' of een opstart in een sociale werkplaats.
Mocht dit allemaal niet mogelijk zijn, dan zal hij toch zelf door moeten zetten met solliciteren. Als hij een baantje heeft kan hij mooi op zichzelf gaan wonen, zodat die negatieve invloed van de familie ook wat afneemt.
lijkt me een hele goede, ik ga met hem die kant opquote:Op maandag 30 juli 2012 10:39 schreef Deetch het volgende:
[..]
Je bent natuurlojk in eerste instantie zelf verantwoordelijk. De gemeente geeft het CWI en UWV opdracht om zo min mogelijk mensen in de uitkering te houden. IN het geval van Bobby zou ik hem aanraden naar het CWI te gaan. Misschien kan TS met hem mee als moral support.
Yes, maar hij heeft geen uitkering blijkbaar dus ik vraag me af of er dan in geïnvesteerd wordt.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:39 schreef Deetch het volgende:
[..]
Je bent natuurlojk in eerste instantie zelf verantwoordelijk. De gemeente geeft het CWI en UWV opdracht om zo min mogelijk mensen in de uitkering te houden. IN het geval van Bobby zou ik hem aanraden naar het CWI te gaan. Misschien kan TS met hem mee als moral support.
uiteraardquote:Op maandag 30 juli 2012 10:39 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat advies zou ik ook geven. Laat hem een afspraak maken bij maatschappelijk werk. Er is meer aan de hand nl. dan hulp bij solliciteren of uitkering aanvragen. Die jongen zal ook assertiever moeten worden etc. en daar kan maatschappelijk werk in ondersteunen. Zij kunnen hem ook helpen een uitkering aan te vragen, schulden op te lossen e.d.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:50 schreef littledrummergirl het volgende:
maatschappelijk werk kan misschien ook wat voor hem betekenen als het cwi/uwv er niet aan begint omdat er geen sprake is van een uitkering/ww
Inderdaad. Hij zou een mbo opleiding kunnen gaan doen. Bijvoorbeeld eerst een jaartje BOL en daarna BBL. Vanuit een bbl-stageplaats rol je vaak makkelijker in een baan. Enkele jaren op die manier in het arbeidsproces bezig zijn, kan ook helpen zijn sociale vaardigheden te ontwikkelen.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Maar als hij alleen maar vmbo heeft, dan heeft hij dus ook nog geen startkwalificatie. En gezien zijn leeftijd is het dan misschien logischer dat hij zich op een mbo opleiding oriënteert zou ik zeggen.
Dan kan hij ook iets uitzoeken wat hij straks vol kan blijven houden.
Ik raad hem aan om via mbo door te stromen naar de universiteit om daar econometrie te studeren. Je zit de hele dag in het kantoor en het is fysiek erg licht.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Hij zou een mbo opleiding kunnen gaan doen. Bijvoorbeeld eerst een jaartje BOL en daarna BBL. Vanuit een bbl-stageplaats rol je vaak makkelijker in een baan. Enkele jaren op die manier in het arbeidsproces bezig zijn, kan ook helpen zijn sociale vaardigheden te ontwikkelen.
Google gewoon eens op mbo-opleidingen, niveau 2 of 3, afhankelijk van vooropleiding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |