quote:
Eergisteren of gisteren is er 1 dood gegaan. Maar dat kwam omdat ik toen ik het deksel op het bakje deed, er een mier tussen zat. Deze kon toen alleen nog zijn voorpootjes bewegen en zo tijgerend over de gel kruipenquote:Op maandag 30 juli 2012 23:07 schreef First het volgende:
Ts zijn er trouwens onlangs nog mieren doodgegaan?
En als dat gebeurd laat je hem gewoon rotten ofzo?
En het schijnt dat als er mieren doodgaan, dat ze die vanzelf naar boven brengen en uit het nest verwijderen. Maar dat moet ik nog zienquote:Op maandag 30 juli 2012 23:07 schreef First het volgende:
Ts zijn er trouwens onlangs nog mieren doodgegaan?
En als dat gebeurd laat je hem gewoon rotten ofzo?
Ze eten alleen maar gel, dus ze poepen denk ik ook alleen maar gel uitquote:Op dinsdag 31 juli 2012 07:12 schreef einzeinz het volgende:
Wat gebeurd er met hun poep? Die mieren moeten toch ook een drolletje leggen?
moordenaarquote:Op maandag 30 juli 2012 23:11 schreef Fopje het volgende:
[..]
Eergisteren of gisteren is er 1 dood gegaan. Maar dat kwam omdat ik toen ik het deksel op het bakje deed, er een mier tussen zat. Deze kon toen alleen nog zijn voorpootjes bewegen en zo tijgerend over de gel kruipenRust zacht Mier 5.
Update in 10 min.
quote:
dag 5 is duidelijk rust dagquote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:04 schreef Fopje het volgende:
DAG 5
Hangplek.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze beginnen beetje te graven aan de onderkant van de tunnel aan de linkerkant van het bakje.
[ afbeelding ]
Totaal plaatje:
[ afbeelding ]
Gel = voeding & vocht.quote:
Pic is gemaakt van de dode mier. Heb er zelfs een overlijdingsgedicht bijgezetquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:51 schreef Dientje12 het volgende:
Oh ja, mogen we ook pics van de dooie mier zien?
je moet wel pics maken van de ongelukken he
Ja, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze verder gaanquote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:06 schreef Onufriev het volgende:
Dit topic
Maar op dag 1 hadden zie die 'bocht' al, verder lopen ze nu alleen wat aan de zijkanten te klooien?
wejo chillquote:
ok ff kijkenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:07 schreef Fopje het volgende:
[..]
Pic is gemaakt van de dode mier. Heb er zelfs een overlijdingsgedicht bijgezetstaat op pagina 8 ofzo van oud topic.
Ben benieuwd, ik hoop dat de boel omflikkert, dan kan je 1 met zand halen en koninginquote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:07 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze verder gaan
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:12 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Ben benieuwd, ik hoop dat de boel omflikkert, dan kan je 1 met zand halen en koningin
Haha ja daar hoop ik ook een beetje op. Ook neig ik er steeds naar om die tunnels vol te plassen. Maar ik kan mezelf tegenhouden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:12 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Ben benieuwd, ik hoop dat de boel omflikkert, dan kan je 1 met zand halen en koningin
Denk het wel jaquote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:48 schreef Onufriev het volgende:
Topic 1 even doorgelezen
Is het niet mogelijk om gewoon zelf met (plexi)glas en hout een grotere bak te maken en daar die gel los ingooien of zand uit de zandbak. Dan hoef je alleen maar mieren te kopen met een koningin.
mierenboerderij.nlquote:
Of ze hebben door dat ze voor jan lul aan het graven waren en zijn er maar mee gestopt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:07 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze verder gaan
Ondanks dat ik het een beetje sneu vind heb ik zo'n zand ding besteld, het is fascinerend en misschien kun je zelfs wat leren van ze.quote:
Doe eens nietquote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:55 schreef einzeinz het volgende:
DEO er in laten lopen en dan een aansteker er tegen
waarom stop je ze niet in een aquarium?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:48 schreef Onufriev het volgende:
Topic 1 even doorgelezen
Is het niet mogelijk om gewoon zelf met (plexi)glas en hout een grotere bak te maken en daar die gel los ingooien of zand uit de zandbak. Dan hoef je alleen maar mieren te kopen met een koningin.
Morgenochtendquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |