Waar staat dat ik wil wedden?quote:Op maandag 30 juli 2012 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Als PCP zo graag wil wedden
Het is dan zover: 4 Augustus zullen de buitenaardsen zich voorstellen!
Wat zet jij in?
Dat weet ik allemaal niet. Ik neem het graancirkelfenomeen niet zo serieus dat ik werkelijk alles wil weten zeg maar. Ik vind het verder prima dat mensen er niet in geloven en andere weer wel. Verder zie je die doorbuigingen van de stengel wel in bepaalde docu's wanneer ze aan het filmen zijn in een cirkel en er is wel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan door ene Levingood.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:48 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het graan op die afbeelding afkomstig is van 'The Galaxy'. Is er toevallig nog een artikel (bij voorkeur peer-reviewed) die bij die afbeelding hoort. Want een foto van 5 graanstengels vind ik nogal weinig.
Wat bedoel je hiermee? Sommige cirkels bevatten idd bepaalde verborgen dingen zoals het getal Pi en ASCI code en dergelijke.quote:Zijn er mensen die dit echt geloven?[/spoiler]
Tot nu toe vind ik enkel dit:quote:Op maandag 30 juli 2012 22:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal niet. Ik neem het graancirkelfenomeen niet zo serieus dat ik werkelijk alles wil weten zeg maar. Ik vind het verder prima dat mensen er niet in geloven en andere weer wel. Verder zie je die doorbuigingen van de stengel wel in bepaalde docu's wanneer ze aan het filmen zijn in een cirkel en er is wel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan door ene Levingood.
Het lijkt me gewoon héél onwaarschijnlijk dat de boodschap 'E = mc'² is.quote:Wat bedoel je hiermee? Sommige cirkels bevatten idd bepaalde verborgen dingen zoals het getal Pi en ASCI code en dergelijke.
Dat is wel uit 1996. Ik weet niet wat de stand van zaken nu is.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:59 schreef Supertolll het volgende:
Tot nu toe vind ik enkel dit:
http://www.csicop.org/sb/(...)rcle_plant_research/
Voorspelt niet veel goeds.
Tja, ik weet het ook allemaal niet. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik nu dik een jaar heel vurig heb gediscussieerd over het UFO en graancirkelfenomeen, maar dat ik er nu niet meer de puf voor heb. Ik vind het allemaal interessant en ik hoop dat er eens echte serieuze wetenschappers mee bezig gaan. Tot die tijd moet iedereen het doen met redelijk gebrekkige informatie ben ik bang.quote:Het lijkt me gewoon héél onwaarschijnlijk dat de boodschap 'E = mc'² is.
Dat zou immers betekenen dat
Aliens weten hoe decimal ASCII werkt
én
weten hoe ons alfabet werkt
én
weten dat per conventie E = energie, m = massa en c = snelheid van het licht
én
weten hoe onze wiskunde werkt.
+Waarom zouden ze ons willen berichten over de massa-energierelatie?
Dit alles lijkt me nogal onrealistisch.
Natuurkunde en wiskunde zijn overal in het universum toepasbaar. Tenminste, volgens ónze wis- en natuurkundigen.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:59 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik enkel dit:
http://www.csicop.org/sb/(...)rcle_plant_research/
Voorspelt niet veel goeds.
[..]
Het lijkt me gewoon héél onwaarschijnlijk dat de boodschap 'E = mc'² is.
Dat zou immers betekenen dat
Aliens weten hoe decimal ASCII werkt
én
weten hoe ons alfabet werkt
én
weten dat per conventie E = energie, m = massa en c = snelheid van het licht
én
weten hoe onze wiskunde werkt.
+Waarom zouden ze ons willen berichten over de massa-energierelatie?
Dit alles lijkt me nogal onrealistisch.
Maar Albert de alien zal niet per se de letter c gebruiken om de lichtsnelheid aan te geven.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Natuurkunde en wiskunde zijn overal in het universum toepasbaar. Tenminste, volgens ónze wis- en natuurkundigen.
Dat het zogenaamd professioneler in elkaar zit zegt niks. Voor verschillende tests, verschillende eisen. Dit zijn simpelweg de eisen van deze test, die mij logisch gezien gewoon redelijk lijken. Dat deze mensen wellicht niet bekend zijn kan kloppen, maar als je iets wilt bewijzen op deze manier moet het toch ergens vandaan komen. Simpel na te trekken of het legit is of niet.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat reputatie bij dit soort dingen juist erg belangrijk is. En ik ken deze mensen gewoon niet en James Randi heeft in mijn optiek, of je het nou eens bent of niet in ieder geval wel de reputatie dat hij eerlijk is. En zijn challenge zit nou net iets professioneler in elkaar dan dit.
Sorry maar dat maakt voor mij een gigantisch verschil.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |