abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114857160
Er is nu al graan schaarste. :')
Ура для россии
pi_114857363
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:34 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Ik had eerder gehoopt op informatie die deze voorwaarden kan onderbouwen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als ik het goed begrijp zijn de volgende voorwaarden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkel en alleen maar gekozen op basis van een schatting van John Vidal.

[..]

De andere informatie op de site was niet echt bruikbaar. De link tussen Foraminifera / Hebreeuws / enz. en graancirkels ontgaat me.
Feit is dat sommige graancirkels zo onmogelijk perfect lijken te zijn als het aankomt op het buigen van het graan. En feit is dat sommige enorme graancirkels zijn ontstaan in een periode van een paar uur nacht, terwijl mensen met camera's het desbetreffende veld de hele nacht in de gaten hebben gehouden.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_114858060
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Feit is dat sommige graancirkels zo onmogelijk perfect lijken te zijn als het aankomt op het buigen van het graan. En feit is dat sommige enorme graancirkels zijn ontstaan in een periode van een paar uur nacht, terwijl mensen met camera's het desbetreffende veld de hele nacht in de gaten hebben gehouden.
Ok.

Maar was dat het geval bij deze specifieke graancirkel?
pi_114858109
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:29 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Ok.

Maar was dat het geval bij deze specifieke graancirkel?
Dat zou ik zo niet weten.
pi_114858431
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat zou ik zo niet weten.
Was het niet beter geweest om voor de 'challenge' een graancirkel uit te kiezen waarvoor meer gegevens beschikbaar zijn?
pi_114858558
quote:
5s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:39 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Was het niet beter geweest om voor de 'challenge' een graancirkel uit te kiezen waarvoor meer gegevens beschikbaar zijn?
Ach, ik vind dit alles wel een leuk initiatief alleen ik had graag gezien dat ze het iets anders hadden aangepakt. Een andere graancirkel had ik ook wel beter gevonden denk ik.
  maandag 30 juli 2012 @ 18:42:59 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_114858565
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:34 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Ik had eerder gehoopt op informatie die deze voorwaarden kan onderbouwen:

SPOILER
En als ik het goed begrijp zijn de volgende voorwaarden:

SPOILER
Enkel en alleen maar gekozen op basis van een schatting van John Vidal.

[..]

De andere informatie op de site was niet echt bruikbaar. De link tussen Foraminifera / Hebreeuws / enz. en graancirkels ontgaat me.
Ah ok. Check. Naja, de weersomstandigheden moeten nog wel ergens terug te vinden zijn (dat de grond zeiklnat moet zijn) en ze hebben over het algemeen foto's van de graanstengels en dat ze gebogen zijn, niet geknakt, en op de foto zelf kan je zien hoe groot en complex deze is dus daar heb je al een groot deel van de redenen van de voorwaarden. Ze willen het gewoon zo precies mogelijk binnen de originele parameters hebben. Daarom ook nog het tijdslimiet (want nacht en niemand heeft ze zien werken) en op die periode was de nacht blijkbaar kort. Boeren staan over het algemeen wel vroeg op.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 30 juli 2012 @ 18:47:19 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_114858722
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_114859003
Het probleem is dat de 'challenge' om een graancirkel vraagt die imo 'perfecter' is dan het origineel.
De grootste problemen (imo)
- Geen enkele voetafdruk, was dit bij de oorspronkelijke ook het geval?
- Imperfecties, indien de eerste door mensen is gemaakt, dan zijn die imperfecties onbewuste fouten. Een perfecte replica lijkt me dan onmogelijk.
- Minder dan 5 gebroken graanstengels, wederom was dit bij de oorspronkelijke ook het geval?
- Maximum aantal personen lijkt me nergens voor nodig
- Maximum duur, we weten niet hoelang het duurde tot wanneer de graancirkel ontdekt werd.

Nu kan het best zijn dat er geen voetafdrukken waren of dat er zo goed als geen graanstengels gebroken werden maar zonder documentatie zijn dat ongefundeerde beweringen. Als er dus niemand in slaagt in de 'challenge' bewijst het niets.
  maandag 30 juli 2012 @ 18:56:06 #35
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114859066
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:54 schreef Supertolll het volgende:
Het probleem is dat de 'challenge' om een graancirkel vraagt die imo 'perfecter' is dan het origineel.
De grootste problemen (imo)
- Geen enkele voetafdruk, was dit bij de oorspronkelijke ook het geval?
- Imperfecties, indien de eerste door mensen is gemaakt, dan zijn die imperfecties onbewuste fouten. Een perfecte replica lijkt me dan onmogelijk.
- Minder dan 5 gebroken graanstengels, wederom was dit bij de oorspronkelijke ook het geval?
- Maximum aantal personen lijkt me nergens voor nodig
- Maximum duur, we weten niet hoelang het duurde tot wanneer de graancirkel ontdekt werd.

Nu kan het best zijn dat er geen voetafdrukken waren of dat er zo goed als geen graanstengels gebroken werden maar zonder documentatie zijn dat ongefundeerde beweringen. Als er dus niemand in slaagt in de 'challenge' bewijst het niets.
Dat nu al indekken, laten ze nou eerst maar eens zien of het uberhaupt enigzins er op kan lijken!
The truth was in here.
pi_114859125
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:56 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat nu al indekken, laten ze nou eerst maar eens zien of het uberhaupt enigzins er op kan lijken!
10. If crop circle makers win the challenge they will receive £100.000 as a reward prize money. If they lose, ie. if the challenge has become null due to failing to meet these terms and conditions, they have to cover all the costs of the challenge.
  maandag 30 juli 2012 @ 18:59:25 #37
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114859224
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:57 schreef Supertolll het volgende:

[..]

10. If crop circle makers win the challenge they will receive £100.000 as a reward prize money. If they lose, ie. if the challenge has become null due to failing to meet these terms and conditions, they have to cover all the costs of the challenge.
Ja maar ja, er zijn toch mensen die claimen dit gemaakt te hebben, dan willen ze best wel laten zien hoe en misschien hebben ze ondertussen ook betere technieken ontwikkeld.
Beetje zelfvertrouwen zou ik wel mogen verwachten van die mensen die de claims hebben gemaakt. ;)
The truth was in here.
pi_114859343
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:59 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja maar ja, er zijn toch mensen die claimen dit gemaakt te hebben, dan willen ze best wel laten zien hoe en misschien hebben ze ondertussen ook betere technieken ontwikkeld.
Beetje zelfvertrouwen zou ik wel mogen verwachten van die mensen die de claims hebben gemaakt. ;)
Het risico om te falen onder de huidige voorwaarden is veel te groot, er moet maar 1 m² zijn met 6 gebroken stengels of 1 voetafdruk en je moet de schade betalen. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die enthousiast zijn om deel te nemen.
pi_114859349
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:59 schreef Bastard het volgende:

[..]

Normaal gesproken wordt er door sommige skeptici nogal lacherig gedaan over het graancirkelfenomeen en wordt er gezegd "tuurlijk zijn de cirkels door mensen gemaakt :') ".

Dan moet het niet zo'n probleem zijn om deze cirkel na te maken toch? Deze is groot, maar bestaat voornamelijk uit veel cirkels. Volgens mij zijn er veel moeilijkere cirkels om na te maken. Deze zou dus toch wel moeten kunnen worden gedaan door 1 van de verschillende groepen die graancirkels hoaxen?
  maandag 30 juli 2012 @ 19:04:34 #40
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114859456
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:01 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Het risico om te falen onder de huidige voorwaarden is veel te groot, er moet maar 1 m² zijn met 6 gebroken stengels of 1 voetafdruk en je moet de schade betalen. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die enthousiast zijn om deel te nemen.
Als dat in het orgineel ook zo was dan is het toch geen probleem?

Net wat PoP eigenlijk ook zegt "natuurlijk is dit door mensen gemaakt" hoor je iedereen elkaar naroepen. Als niemand het aandurft om het ook daadwerkelijk gecontroleerd uit te voeren is men misschien toch meer onder de indruk van die cirkels als dat men in eerste instantie laat blijken.
The truth was in here.
pi_114859585
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als dat in het orgineel ook zo was dan is het toch geen probleem?

Net wat PoP eigenlijk ook zegt "natuurlijk is dit door mensen gemaakt" hoor je iedereen elkaar naroepen. Als niemand het aandurft om het ook daadwerkelijk gecontroleerd uit te voeren is men misschien toch meer onder de indruk van die cirkels als dat men in eerste instantie laat blijken.
Is er bewijs dat het bij het origineel ook zo was? Indien ja, trek ik mijn kritiek terug.
  maandag 30 juli 2012 @ 19:09:14 #42
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114859664
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:07 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Is er bewijs dat het bij het origineel ook zo was? Indien ja, trek ik mijn kritiek terug.
Ik heb mij niet specifiek in deze graancirkel verdiept dus durf je het in alle eerlijkheid ook niet te vertellen. Toch zijn er echt serieus onderzoeken gedaan en ik mag aannemen dat ze het "niet moeilijker maken" dan dat het orgineel was?
The truth was in here.
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2012 @ 19:11:10 #43
230491 Zith
pls tip
pi_114859740
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:18 schreef gogosweden het volgende:
lekker. er is al een graanschaarste door de droogte :')
Welke droogte :(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_114859764
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:11 schreef Zith het volgende:

[..]

Welke droogte :(
in USA
pi_114859838
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik heb mij niet specifiek in deze graancirkel verdiept dus durf je het in alle eerlijkheid ook niet te vertellen. Toch zijn er echt serieus onderzoeken gedaan en ik mag aannemen dat ze het "niet moeilijker maken" dan dat het orgineel was?
Dat is mijn hele probleem met het 'experiment'. Er worden jaarlijks wel een aantal graancirkels aangetroffen, waarbij 'believers' beweren dat er een paar van gemaakt zijn door buitenaards leven.
Hoe moeilijk is het dan, om die dan te laten documenteren door een onafhankelijk onderzoeksteam. Zodat er onbetwistbare data beschikbaar is, en op basis van die data kan men dan een uitdaging starten met voorwaarden die gemakkelijk kunnen gefundeerd worden.
In plaats daarvan vragen ze om een replica van een redelijk oude graancirkel waarvan geen data beschikbaar is.
  maandag 30 juli 2012 @ 19:17:33 #46
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114860066
quote:
3s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:13 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Dat is mijn hele probleem met het 'experiment'. Er worden jaarlijks wel een aantal graancirkels aangetroffen, waarbij 'believers' beweren dat er een paar van gemaakt zijn door buitenaards leven.
Hoe moeilijk is het dan, om die dan te laten documenteren door een onafhankelijk onderzoeksteam. Zodat er onbetwistbare data beschikbaar is, en op basis van die data kan men dan een uitdaging starten met voorwaarden die gemakkelijk kunnen gefundeerd worden.
In plaats daarvan vragen ze om een replica van een redelijk oude graancirkel waarvan geen data beschikbaar is.

Weet ik niet. Zit mij nu suf te zoeken naar een youtube video van een serieus onderzoeker om te zien of daar toevalligerwijs deze ook bij zat. (hij behandelde een aantal bekende figuren) .
De conclusie was uiteindelijk dat alles wel na te maken zou wezen maar gegeven de condities en tijd waarin gewerkt moest worden het eigenlijk ondoenelijk zou zijn. Dus uiteindelijk geen harde facts maar een aannemelijkheid.
The truth was in here.
  maandag 30 juli 2012 @ 19:40:21 #47
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114861134
Graancirkel gedecodeerd - Aliens of een hele goeie hoax? #2 Misschien dat hij hier in stond, maar nu geen zin om ze 1 voor 1 na te kijken voor je :+
The truth was in here.
pi_114862422
quote:
3s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:13 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Dat in de mooiste cirkels het graan niet is geknakt, maar alleen is verbogen bij de groeipunten daar is wel wetenschappelijk bewijs van. Dat kun je vinden in het topic dat Bastard hierboven doorlinkt :)

Edit:

Hier is te zien dat het graan waarschijnlijk verwarmd is geweest en toen is verbogen bij de groeipunten.
  maandag 30 juli 2012 @ 20:46:10 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114864845
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114865031
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat in de mooiste cirkels het graan niet is geknakt, maar alleen is verbogen bij de groeipunten daar is wel wetenschappelijk bewijs van. Dat kun je vinden in het topic dat Bastard hierboven doorlinkt :)

Edit:

[ afbeelding ]

Hier is te zien dat het graan waarschijnlijk verwarmd is geweest en toen is verbogen bij de groeipunten.
Ik neem aan dat het graan op die afbeelding afkomstig is van 'The Galaxy'. Is er toevallig nog een artikel (bij voorkeur peer-reviewed) die bij die afbeelding hoort. Want een foto van 5 graanstengels vind ik nogal weinig.

SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door Supertolll op 30-07-2012 21:30:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')