abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:02:28 #126
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115016433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is het volgen van de weg van de natuur...

Maar de medicatie werkte niet dus, stilde de stemmen niet?
Hebben heksen goden/godinnen? Heb wel gelezen over Diana, maar weet er niet veel van.

Jawel, redelijk goed zelfs, maar die pillen zijn gevaarlijk kwam ik achter (seroquel), risico op diabetes, eerder sterven en ik sliep er veel door, toen ik dat las stopte ik meteen. Kwam zelfs op TV. Daarna had ik alleen nog maar haloperidol en zonder die andere kon ik niet stilzitten en zat de hele tijd te wiebelen, dus ben uiteindelijk maar helemaal gestopt, dan maar stemmen, ze kunnen toch niks.
pi_115016904
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:57 schreef Manke het volgende:

[..]

Later bedacht? Of later beschreven? :) Weet het ook niet. Jezus bestond al aan het begin van de creatie (volgens het christendom), maar is pas na christus over geschreven.
Kwade geesten zijn voor mij een feit, of ze een leider hebben weet ik niet.
Als ik tegen die demonen begon over de duivel, zeiden ze "de duivel??", toen ik over Jezus begon zei er 1 opgefokt "gelooft ie daarin?" en een ander "nee, dat denkt ie maar".
Hekserij is een bedenksel van het christelijk geloof om een scheiding aan te brengen tussen heidenen en christenen, ook al overlapten veel gebruiken dankzij adoptie door het christendom. Wicca, een natuurgeloof, is later ontstaan, maar heeft gebruiken die nog stammen uit de tijd van sjamanen. En die zijn al zo oud als dat de mensheid cultuur heeft volgens mij.

quote:
Christelijke feestdagen zijn niet eens christelijk (zoals kerst), eerder overgenomen door de katholieke kerk van oudere geloven.

Ik bedoel dus de negatieve heidens :P Katholiek is veel gejat van babylonische religies.
Precies. Het is een nieuwe vorm van iets ouds, aangepast aan tijd en politiek. Geesten en demonen zijn brede termen voor gedragingen of aandoeningen waar men niet een directe oorzaak voor wist aan te wijzen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:23:21 #128
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115017727
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:11 schreef Gray het volgende:

[..]

Hekserij is een bedenksel van het christelijk geloof om een scheiding aan te brengen tussen heidenen en christenen, ook al overlapten veel gebruiken dankzij adoptie door het christendom. Wicca, een natuurgeloof, is later ontstaan, maar heeft gebruiken die nog stammen uit de tijd van sjamanen. En die zijn al zo oud als dat de mensheid cultuur heeft volgens mij.

[..]

Precies. Het is een nieuwe vorm van iets ouds, aangepast aan tijd en politiek. Geesten en demonen zijn brede termen voor gedragingen of aandoeningen waar men niet een directe oorzaak voor wist aan te wijzen.
Het OT spreekt ook over hekserij, dus het is ouder dan het christendom.
Had ergens gelezen dat wicca gestart is door een vrijmetselaar.
pi_115017810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:23 schreef Manke het volgende:

[..]

Zou best kunnen. Zou me niet uitmaken overigens. Of je een goed of slecht mens bent ligt aan je doen en denken, niet aan je doctrine.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:46:30 #130
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115019469
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Zou best kunnen. Zou me niet uitmaken overigens. Of je een goed of slecht mens bent ligt aan je doen en denken, niet aan je doctrine.
Ja ben ik het wel mee eens
Vrijmetselarij of thelema is evil, maar de aanhangers hoeven dat niet te zijn.
pi_115020764
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:02 schreef Manke het volgende:

[..]

Hebben heksen goden/godinnen? Heb wel gelezen over Diana, maar weet er niet veel van.

Jawel, redelijk goed zelfs, maar die pillen zijn gevaarlijk kwam ik achter (seroquel), risico op diabetes, eerder sterven en ik sliep er veel door, toen ik dat las stopte ik meteen. Kwam zelfs op TV. Daarna had ik alleen nog maar haloperidol en zonder die andere kon ik niet stilzitten en zat de hele tijd te wiebelen, dus ben uiteindelijk maar helemaal gestopt, dan maar stemmen, ze kunnen toch niks.
Heksen hebben wel goden en godinnen, maar voor de meeste zijn ze archetypisch, menselijke voorstellingen van bepaalde krachten en processen.
Diana is een zuid europeese godin, ik vind het soms wat jammer dat er veel gericht wordt op de zuid europeese variant terwijl we ook een west europeese variant hebben die veel beter gericht is op de hier heersende cyclus van de natuur. Wij hebben nu eenmaal geen medeterriaans klimaat hier ;)

Jammer van die bijwerkingen, soms kunnen medicijnen namelijk echt een uitkomst zijn, alhoewel het altijd symptoom bestrijding blijft in deze gevallen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_115021068
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:23 schreef Manke het volgende:

[..]

Door gardner, met best veel vage ideeen. Soms grinnik ik wel eens erover en zeg dan dat die man gewoon graag naakte vrouwen zag dansen in het bos ;)
Wicca is heel modern zelfs, ergens uit de 19de eeuw en kent vrij veel invloeden van het christelijke denken, daar komt ook het idee van witte en zwarte magie vandaan.
In de oude vormen van hekserij bestaat dat niet, daar is gewoon alleen magie, dat je kan gebruiken voor verschillende doeleinden, ook slechte, maar de magie veranderd daar niet mee. Ook wordt magie anders gezien in de oude vorm, echt als kracht van de geest ipv iets van buiten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_115022375
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Door gardner, met best veel vage ideeen. Soms grinnik ik wel eens erover en zeg dan dat die man gewoon graag naakte vrouwen zag dansen in het bos ;)
Wicca is heel modern zelfs, ergens uit de 19de eeuw en kent vrij veel invloeden van het christelijke denken, daar komt ook het idee van witte en zwarte magie vandaan.
In de oude vormen van hekserij bestaat dat niet, daar is gewoon alleen magie, dat je kan gebruiken voor verschillende doeleinden, ook slechte, maar de magie veranderd daar niet mee. Ook wordt magie anders gezien in de oude vorm, echt als kracht van de geest ipv iets van buiten.
In die zin is het dus meer als bidden tot een niet-bestaande persoonlijke god, dan toveren; als een voorbereiding in jezelf om een bepaalde daad teweeg te brengen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 23:40:26 #134
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115027469
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Vloeken en hexen werken echt en valt onder hekserij (toch?), wat voor kracht zit daar achter? Ik denk niet de kracht van de geest, anderen zeggen (jawel :P) demonen.

In Saoedi-Arabië worden mensen gewoon onthoofd voor het uitoefenen van (zwarte) magie en hekserij, lekker achterlijk land.

[ Bericht 4% gewijzigd door Manke op 02-08-2012 23:58:57 ]
pi_115029026
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:46 schreef Manke het volgende:

[..]

Ja ben ik het wel mee eens
Vrijmetselarij of thelema is evil, maar de aanhangers hoeven dat niet te zijn.
Wat is er evil aan vrijmetselarij en Thelema?
Firm but Friendly.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 00:26:02 #136
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115030035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:06 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Wat is er evil aan vrijmetselarij en Thelema?
De oprichters waren satanisten.
pi_115039198
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:40 schreef Manke het volgende:

[..]

Vloeken en hexen werken echt en valt onder hekserij (toch?), wat voor kracht zit daar achter? Ik denk niet de kracht van de geest, anderen zeggen (jawel :P) demonen.

In Saoedi-Arabië worden mensen gewoon onthoofd voor het uitoefenen van (zwarte) magie en hekserij, lekker achterlijk land.
Dat is de kracht van de geest, serieus.

Als je een spreuk zet gebruik je rituelen om je focus te zetten, maar zet je niet je mindset goed, dan werkt er niets.
Daarom werken de meeste spreuken bij mensen dan ook niet, zeker als het om vloeken gaat. Om die te laten werken zal je langere tijd in echte haat en razernij door moeten brengen, niet even 10 minuutjes in een klein ritueeltje waarin je leunt op hulpmiddelen. Die hulpmiddelen zijn er om te focussen, ze staan niet op zichzelf.

Met vloeken heb ik geen persoonlijke ervaring, wel met vriendelijke spreuken. Zo heb ik bv mijn kat die kwijt was teruggeleid naar huis. Dat was een kwestie van mijn beschermde cirkel werpen, in alpha gaan, even tijd nemen om te focussen, catti om hulp roepen(kattengodin). Toen heb ik hem opgespoord in geest en heb hem letterlijk de weg naar huis laten zien, van punt naar punt tot hij bij onze schutting was.
Terwijl ik de archetypische kracht waar catti voor stond bedankte en de cirkel brak kwam de kat luid spinnend naar me toe lopen, na 2 dagen kwijt geweest te zijn. Presies over de schutting heen waar ik hem heengeleid had.

Het geheel duurde 2 uur, waarvan het grootste deel geestelijke voorbereiding was, waar ik me heel erg concentreerde op wat ik wilde, totdat ik wist wat ik moest doen ipv dacht dat ik dat moest doen. Dat ik zeker was waar de kat was en hoe ik hem terug kon leiden. Geen afvragen of ik het kon, gewoon weten.
Dat is best moeilijk en dit was maar een hele simpele manier van gebruikmaking van de magie die ik zelf ben.

Wil je echt wat ingewikkelds dan kom je niet weg met 2 uurtjes in volledige concentratie en de juiste stemming voor wat je wil, bij sommige dingen hebben we het over maanden dagelijks een paar uur zo doorbrengen en ook buiten die paar uur per dag in de juiste mindset blijven.
Maar je bent het echt zelf die dat doet, is jouw concentratie niet goed, is je alpha niet stabiel, is je mindset niet presies dan gebeurd er niets, wie je ook oproept.
pi_115039317
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 22:27 schreef Gray het volgende:

[..]

In die zin is het dus meer als bidden tot een niet-bestaande persoonlijke god, dan toveren; als een voorbereiding in jezelf om een bepaalde daad teweeg te brengen.
Je gebruikt de archetype's om de associatie die ze hebben in je eigen geest, om bepaalde krachten en processen vorm te geven waardoor ze resoneren met je innerlijk. Zodat je focus beter is, makkelijker gaat.
Ik geloof dat als je heel erg gevorderd bent in die koppelingen maken in jezelf dat je het ook zonder die archetype's en symbolen kan, maar die archetype's en symbolen zijn erg oud en zitten in ons bloed om het zo maar te zeggen.
Het is als de vlam gebruiken bij meditatie, niet noodzakelijk, maar wel veel makkelijker. "Toveren" is wat ingewikkelder dan meditatie, vereist een diepere concentratie, een hele gerichte focus en kost meestal meer tijd, het is vrij moeilijk dat te doen zonder die ezelsbruggetjes ;)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:05:07 #139
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115048927
Interessant, weer eens wat anders om het te horen van een heks zelf :)
Geloof je zelf in geesten of demonen? Of heb je er op 1 of andere manier ervaring mee?
pi_115049213
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 00:26 schreef Manke het volgende:

[..]

De oprichters waren satanisten.
Wat is er mis met satanisten?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Je gebruikt de archetype's om de associatie die ze hebben in je eigen geest, om bepaalde krachten en processen vorm te geven waardoor ze resoneren met je innerlijk. Zodat je focus beter is, makkelijker gaat.
Ik geloof dat als je heel erg gevorderd bent in die koppelingen maken in jezelf dat je het ook zonder die archetype's en symbolen kan, maar die archetype's en symbolen zijn erg oud en zitten in ons bloed om het zo maar te zeggen.
Het is als de vlam gebruiken bij meditatie, niet noodzakelijk, maar wel veel makkelijker. "Toveren" is wat ingewikkelder dan meditatie, vereist een diepere concentratie, een hele gerichte focus en kost meestal meer tijd, het is vrij moeilijk dat te doen zonder die ezelsbruggetjes ;)
Ik denk dus ook dat heel veel gebruiken en rituelen voornamelijk worden gebruikt als triggers, die pas werken wanneer je de werking begrijpt, of het doel ervan weet. In feite voorwaarden die je jezelf stelt voordat je iets mag denken, doen of krijgen. :)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:15:48 #141
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115049310
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:13 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat is er mis met satanisten?
Echte satanisten (dus niet de LaVey variant) gebruiken wel demonen, geloven in de duivel en dienen hem. Of ie nou bestaat of niet, zij geloven erin en doen er niks goeds mee.

Die demonen worden niet echt gebruikt, dat kan niet, die spelen het spelletje gewoon mee.
pi_115050259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Echte satanisten (dus niet de LaVey variant) gebruiken wel demonen, geloven in de duivel en dienen hem. Of ie nou bestaat of niet, zij geloven erin en doen er niks goeds mee.

Die demonen worden niet echt gebruikt, dat kan niet, die spelen het spelletje gewoon mee.
En dan is de opvatting van de duivel in dit geval een kwade? Als in: de duivel is slecht?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:51:19 #143
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115050553
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:43 schreef Gray het volgende:

[..]

En dan is de opvatting van de duivel in dit geval een kwade? Als in: de duivel is slecht?
de duivel/satan/lucifer is slecht in dit geval, in welk geval zou hij goed zijn dan? Als wijsheid/lichtbrenger?
Zelfs Crowley en Blavatsky geloofden in satan als kwaaie man, maar dienden hem.
pi_115050629
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:05 schreef Manke het volgende:
Interessant, weer eens wat anders om het te horen van een heks zelf :)
Geloof je zelf in geesten of demonen? Of heb je er op 1 of andere manier ervaring mee?
Nou ja, hobby heks dan ;)
Ik doe amper tot niet aan magie bedrijven, ben meer van het leven met het ritme van de natuur.

Geesten heb ik geen ervaring mee, de doden laat ik de doden, ik herdenk mijn voorouders met samhain, maar degene die overleden zijn in mijn leven heb ik niets meer te vertellen echt, dat hebben we al in het leven gedaan.

Wel een aparte ervaring gehad met mijn zoon toen hij nog klein was en op een andere kamer in het huis sliep. Die zag wat hij "wolkenmensen" noemde, wat hij niet als prettig ervaarde, dat ging om een peuter die in stevige angst tegen de muur op wilde klimmen en een kat die net voordat de kleine zich liet horen naar boven sjeesde en zodra de deur openging zich opstelde tussen wat de kleine zag en de kleine zelf, met dikke staart en al.
Het reinigen van die kamer gaf wel tijdelijk rust, maar het kwam weer terug, toen de kleine verhuist naar een andere kamer en daar heeft hij nooit meer last gehad. Ook geen last in die betreffende kamer meer waar nu het kantoor zit.
Dat ging trouwens niet om voor hem of ons bekende mensen.

En zelf na 3 inwijdingen van reiki vlak achter elkaar door tijdelijk wat onverstaanbaar gefluister gehoord, dat vond ik niet zo leuk, dus heb ik mezelf afgesloten en vooral mijn innerlijk weer in balans gebracht.

Demonen als zodanig geloof ik niet in(ik geloof ook niet in de duivel en niet in de hel), wel in entiteiten in vele vormen, waarvan er een heel aantal zijn met wie je je beter niet kan bemoeien.
pi_115051702
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:51 schreef Manke het volgende:

[..]

de duivel/satan/lucifer is slecht in dit geval, in welk geval zou hij goed zijn dan? Als wijsheid/lichtbrenger?
Zelfs Crowley en Blavatsky geloofden in satan als kwaaie man, maar dienden hem.
De opvatting waarin Lucifer de lichtbrenger is inderdaad. Maar dan is hij niet zozeer de brenger van wijsheid, maar van vorm. Vorm van gedachten, woorden, maar ook energie, wat dus resulteert in materie. Je zou daar dus ook wijsheid in kunnen opnemen, maar dat is dus slechts een onderdeel.

In die opvatting doet hij zowel goed als kwaad, maar meer omdat hijzelf die tweedeling niet ziet. Hij hanteert het slechts, omdat hij dat doet als onderdeel van god. Hij geeft vorm aan het goddelijke, zeg maar. De realiteit waarin wij leven is de zijne, terwijl onze bewustzijn genesteld zit in het goddelijke. De film Revolver, van Guy Richie gaat daarover qua symboliek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mark Twain zag het ook ongeveer zo:
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:50:55 #146
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115057938
Geloof jij daarin, of is er een groep die daarin gelooft?
Heb hier nooit van gehoord, ken alleen Lucifer uit het oude testament, waarin hij naar aarde geworpen wordt. Die Lucifer wordt ook bedoeld in de vrijmetselarij, geen idee welke anders.

Erodome:
Ik geloof wel dat er een personificatie van het kwaad is, Satan oid, Blavatski zei dat Satan de god van de wereld is en zij had contact met geesten/demonen.

Welke soorten entiteiten zijn er nog volgens jou? Ik ken alleen engelen, gevallen engelen en/of demonen en geesten van mensen (die niet te contacteren zijn volgens mij)

Net gebeld door de stemmenpoli van het umc in Utrecht voor een intakegesprek (op aanraden van iemand hier) maar ik zei dat ik ze wel terugbel, het hoeft van mij niet meer en het is mij te ver.

[ Bericht 14% gewijzigd door Manke op 03-08-2012 17:12:50 ]
pi_115060460
Hmm... Net ging de deur hier plotseling open. Dacht zelf, laat je niet gek maken. Dat zal de wind wel geweest zijn. Ben toch even voor de zekerheid gaan kijken en gek genoeg waren alle ramen en deuren dicht. Verder zit ik weer alleen hier in huis. Vond het toch even de moeite waard om het te melden.
pi_115060483
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:50 schreef Manke het volgende:
Geloof jij daarin, of is er een groep die daarin gelooft?
Heb hier nooit van gehoord, ken alleen Lucifer uit het oude testament, waarin hij naar aarde geworpen wordt. Die Lucifer wordt ook bedoeld in de vrijmetselarij, geen idee welke anders.
Lucifer komt toch maar 1 regeltje voor in de bijbel?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 18:09:00 #149
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115061138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:47 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Lucifer komt toch maar 1 regeltje voor in de bijbel?
Wel meer, war jezus mee bedoeld werd, maar in deze context idd maar 1x. Het is een vaag figuur.

Narasan: denk je zelf dat het een geest was?
pi_115061166
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 18:09 schreef Manke het volgende:

[..]

Wel meer, war jezus mee bedoeld werd, maar in deze context idd maar 1x. Het is een vaag figuur.

Narasan: denk je zelf dat het een geest was?
Waar naast Isaiah 14:12 nog meer dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door t4rt4rus op 03-08-2012 18:19:18 (20->12) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')