abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114999756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:17 schreef Manke het volgende:

[..]

Geldt dit ook voor geesten?
Hoe maak je zoiets praktisch?
Ik ken wel rituelen, maar dat is niets voor jou, daar heb jij een negatieve associatie mee en dat zal dus niet het gewenste effect hebben.
Al met al komt het altijd neer op focus, op je eigen kracht, op innerlijke balans, de juiste mindset.

Jij geloofd niet echt dat je sterker bent dan wat je "lastig" valt, jij geloofd niet echt dat je ze eruit kan schoppen. Beter gezegd, het gaat verder dan geloven, het gaat om weten, het gaat zelfs voorbij weten, het gaat om vanzelfsprekendheid.
Je laat het toe dat ze je ontkrachten, dat is de kern van het verhaal.

De oplossing is makkelijk gezegd, maar moeilijk gedaan, ga in je eigen kracht staan, herstel je innerlijke balans, zet jezelf dan in de juiste mindset en focus op wat je wil. focus echt krachtig, meerdere dagen achter elkaar, blijf in de juiste mindset in die tijd en je probleem zal verdwijnen.

Vindt harmonie in jezelf...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_115000118
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:30 schreef Manke het volgende:

[..]

Ja, maar het lukt maar niet om mijn kracht te laten botsen met hun, ik sla wild om me heen zonder ze te raken.
Ik weet niks van hekserij, heb me daar niet zo in verdiept, iedereen heeft er een andere mening over, ik denk dat het duivels is, zowel zwarte als witte en ik heb het niet van een gek, ze hielpen een heks die eruit wilde stappen, door Christelijke begeleiding is dat gelukt, ze zag geesten op de bank zitten alsof ze ermee op de thee was.

Ik had me volledig gekeerd naar de Christelijke God, heb zelf gebeden en veel anderen hebben voor me gebeden, maar het help allemaal niet, alleen de eerste keer toen ze voor me gingen bidden, toen schreeuwden die stemmen m'n oren van m'n hoofd af en vlogen weg.

Het was niet leuk om zo te leven, heb ze leren te negeren en dat help, heb er namelijk amper nog last van, hoor ze wel in volle glorie als het stil is, maar daar valt niks aan te doen. Vind het niet prettig, denk er niks uit te halen (behalve de winnende lottogetallen misschien) en ik voel me niet specialer, ik voel me misschien wel bevoorrecht dat ik weet dat er meer is, maar dat heeft iedereen met veel bovennatuurlijke ervaringen denk ik.
Je moet niet wild om je heen slaan, dat heeft nog nooit iemand geholpen. Kalmheid, zekerheid, assertieviteit, balans, dat zijn de vormen van echte kracht.

Wat die heks betrefd, eruit stappen, wat een onzin, er is geen eruit stappen, net zoals er geen erin stappen is. Dat is of een hele vage coven geweest waarbij er mensen in het spel zijn geweest die kwaad wilde berokkenen, of het is iemand geweest die nooit echt een heks is geweest.
Wit en zwart bestaat niet in echte hekserij, dat is dan wel weer een new age benadering van hekserij, overgoten met het christelijke denken eigenlijk ;)

Je hebt je niet volledig naar god gekeerd, je hebt je vertrouwen in anderen gesteld, niet in god, niet in jezelf via god.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:35:15 #103
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115000131
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ken wel rituelen, maar dat is niets voor jou, daar heb jij een negatieve associatie mee en dat zal dus niet het gewenste effect hebben.
Al met al komt het altijd neer op focus, op je eigen kracht, op innerlijke balans, de juiste mindset.

Jij geloofd niet echt dat je sterker bent dan wat je "lastig" valt, jij geloofd niet echt dat je ze eruit kan schoppen. Beter gezegd, het gaat verder dan geloven, het gaat om weten, het gaat zelfs voorbij weten, het gaat om vanzelfsprekendheid.
Je laat het toe dat ze je ontkrachten, dat is de kern van het verhaal.

De oplossing is makkelijk gezegd, maar moeilijk gedaan, ga in je eigen kracht staan, herstel je innerlijke balans, zet jezelf dan in de juiste mindset en focus op wat je wil. focus echt krachtig, meerdere dagen achter elkaar, blijf in de juiste mindset in die tijd en je probleem zal verdwijnen.

Vindt harmonie in jezelf...
Thanks, ik zal het laten bezinken, misschien helpt het :)

Wat voor rituelen? Nou maak je me nieuwschierig :P
Heb wel salie gebrand, met de intentie dat ze wegmoeten, maar ze zitten niet in ruimten, maar in mij zelf, ik voel er zelfs een paar zitten, mensen die er gevoelig voor zijn voelen extreme kou bij m'n hoofd, daar zitten ze ook.
pi_115000296
Rituelen uit de oude hekserij, zoals gezegd, niets voor jou.
Maar ook die gaan om eigen kracht, om eigen focus leggen. Of je nu een christelijk ritueel pakt of wat voor andere dan ook, je moet er een echte klik mee hebben, het beste is om rituelen zelf te schrijven.

Echte rituelen gaan wat verder dan gewoon wat salie branden, dat kan helpen als iemand ook die focus erbij kan leggen, die eigen kracht erin legt, weet dat het werkt, het vanzelfsprekend vind, voorbij denken, voorbij geloof.
pi_115001362
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Boeddha(of beter de boeddha's) zijn maar gewoon mensen, dat zijn geen speciale krachten zoals bv jezus dat wel is als je hem voorsteld als deel van god.
Maar dat is ook wat de boeddha's zeggen, namelijk dat je boeddha-natuur het onsterfelijke bewustzijn is, het alles, Brahma (God). Raak je verlicht, net als Christus dat zou zijn geweest, dan ben je een directe uiting van het goddelijke in je, dat tegelijkertijd het goddelijke in alles is.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:14 schreef Manke het volgende:
Hoe ziet het Boeddhisme demonen? Dus niet het kwaad in de vorm van Mara, maar kwade geesten. Het NT is er wel duidelijk over.

Ik wou dat het zo was, dat het maar projecties waren, verder heb ik geen duistere gedachten.
Het zijn geen gedachten, maar geluiden, ik hoor echt stemmen als geluid, de psycho zegt auditieve hallucinaties, niet eens schizofrenie.
Dat is ook wat ik het eerste dacht, al is het voor mij geheel anders om te oordelen vanuit m'n bureaustoel. :P

quote:
Ik wou weten of geesten bestaan, heb toen gezocht en heb het gevonden en toen, direct na het experiment, vonden ze het zo nodig om zich te laten horen in m'n oor. Dat was 3,5 jaar geleden, de eerste dag wist ik dat het geesten waren en nu denk ik dat nog. Ik ben er zelfs door in God gaan geloven, wat ik daarvoor absoluut niet deed.
Heb je het ooit kunnen testen? Wanneer is iets een geest?

Want als je er last van hebt, en het op wil lossen, wil je natuurlijk zo zeker mogelijk weten dat je de juiste oplossing voor het juiste probleem kan aanbrengen. ;)
pi_115001591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Je hebt je niet volledig naar god gekeerd, je hebt je vertrouwen in anderen gesteld, niet in god, niet in jezelf via god.
Via jezelf naar god zou ik zeggen. :)

Dat is spiritualiteit in mijn ogen; in de innerlijke wereld die alleen jij kan beleven het juiste pad bewandelen richting vrede, puurheid. :)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:07:25 #107
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115002059
Ik heb (nog) een christelijke visie op hekserij, namelijk satanistisch.

Volgens het christendom is jezus geen verlicht persoon, maar God zelf in het vlees.

Wanneer is iets een geest? Als het onzichtbaar is en een persoonlijkheid en wil heeft.
Ik geloof dat elke geest een demoon is die nooit mens is geweest en die niet naar het licht kan. Ook wel grappig wat me te binnen schiet, ik zei tegen 1 van hun dat ze terug kunnen gaan naar waar ze vandaan komen, toen vroeg hij dat aan een ander of dat kon, die ander zei "tuurlijk niet" :) Ook zat ik ze steeds te overtuigen dat ze naar het licht moeten gaan en deed visualisaties van wit licht, hielp allemaal voor geen meter.
pi_115003504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:07 schreef Manke het volgende:
Volgens het christendom is jezus geen verlicht persoon, maar God zelf in het vlees.
Dat is hetzelfde. :)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:51:54 #109
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115004663
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde. :)
Ja, volgens de (jawel :P) new age, daar is iedereen een god op zoek naar verlichting.
Volgens het christendom is Jezus zelf God (zie bv eerste paar verzen van Johannes), niet een god, hij was het vanaf zijn geboorte, hij heeft het niet behaald oid.
pi_115005262
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:51 schreef Manke het volgende:

[..]

Ja, volgens de (jawel :P) new age, daar is iedereen een god op zoek naar verlichting.
Volgens het christendom is Jezus zelf God (zie bv eerste paar verzen van Johannes), niet een god, hij was het vanaf zijn geboorte, hij heeft het niet behaald oid.
Volgens de NT christenen is JC juist de zoon van God, en is God zijn vader. Zowel volledig mens als volledig God:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_in_Christianity

Dat is ook hoe verlichting omschreven wordt, of boeddha-status bereiken. :)
Bij JC heette dat transfiguratie:
quote:
In Christian teachings, the Transfiguration is a pivotal moment, and the setting on the mountain is presented as the point where human nature meets God: the meeting place for the temporal and the eternal, with Jesus himself as the connecting point, acting as the bridge between heaven and earth.[9]
http://en.wikipedia.org/wiki/Transfiguration_of_Jesus
Bovendien maakte de keuze van JC om te lijden hem tot een mens als dienaar/agent van God.

Maar goed, de hoeveelheid manieren van hoe JC gezien wordt zijn zo verschillend als dat er christenen zijn. :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:24:40 #111
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115006543
Bij die transfiguratie ontmoette hij Mozes, die verhalen heeft opgeschreven die niet gebeurd kunnen zijn of gejat zijn en waarvan beweerd wordt dat ze direct van God komen. Daarom is m'n christelijk geloof verzwakt, ik begon er over na te denken ipv het blindelings geloven.

Maar JC heeft de boeddha-status of goddelijkheid niet bereikt, hij is ermee geboren.
Volgens mij is er nog niemand die deze staat van verlichting heeft kunnen behalen, zelfs geen boeddhistische monnik, behalve Boeddha, of door drugs (DMT ofzo :P).

Ik vind het maar vaag allemaal, ik denk persoonlijk dat JC niks met Boeddha-status te maken had en dat dat idee van de new age is.

De christenen zien hem allemaal het zelfde naar wat ik allemaal gezien en gelezen heb, op de katholieken na, maar dat is meer heidens. :P
pi_115007634
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:24 schreef Manke het volgende:
Bij die transfiguratie ontmoette hij Mozes, die verhalen heeft opgeschreven die niet gebeurd kunnen zijn of gejat zijn en waarvan beweerd wordt dat ze direct van God komen. Daarom is m'n christelijk geloof verzwakt, ik begon er over na te denken ipv het blindelings geloven.

Maar JC heeft de boeddha-status of goddelijkheid niet bereikt, hij is ermee geboren.
Volgens mij is er nog niemand die deze staat van verlichting heeft kunnen behalen, zelfs geen boeddhistische monnik, behalve Boeddha, of door drugs (DMT ofzo :P).

Ik vind het maar vaag allemaal, ik denk persoonlijk dat JC niks met Boeddha-status te maken had en dat dat idee van de new age is.

De christenen zien hem allemaal het zelfde naar wat ik allemaal gezien en gelezen heb, op de katholieken na, maar dat is meer heidens. :P
Als je op de feiten afgaat (met verstand gelooft dus) kom je tot de conclusie dat het christendom een new age-variant is van het judaïsme en het boeddhisme. Kwam daarna dus.

Niets mis mee hoor; ik heb immers mijn persoonlijke levensovertuiging ook pas 2000 jaar na christus gemaakt. :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:09:31 #113
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115008143
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Als je op de feiten afgaat (met verstand gelooft dus) kom je tot de conclusie dat het christendom een new age-variant is van het judaïsme en het boeddhisme. Kwam daarna dus.

Niets mis mee hoor; ik heb immers mijn persoonlijke levensovertuiging ook pas 2000 jaar na christus gemaakt. :P
Zo kan je het idd zien als het een mengelmoes is van wat er al was, heb dat nog niet echt onderzocht, ik zie het als een upgrade van het judaïsme.
pi_115008284
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:09 schreef Manke het volgende:

[..]

Zo kan je het idd zien als het een mengelmoes is van wat er al was, heb dat nog niet echt onderzocht, ik zie het als een upgrade van het judaïsme.
Maakt voor het onderwerp van dit topic ook eigenlijk niet uit. :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:01:57 #115
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115010291
Nee eigenlijk niet, maar jij begon: Jezus = Boeddha :P
nu snap ik waarom je dat denkt, heb weer stof tot nadenken.
Nu weer terug naar geesten. :)
pi_115012719
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:01 schreef Manke het volgende:
Nee eigenlijk niet, maar jij begon: Jezus = Boeddha :P
nu snap ik waarom je dat denkt, heb weer stof tot nadenken.
Ik beken. O-)

quote:
Nu weer terug naar geesten. :)
Yes! :Y

Vraagje (hebbie 'm weer :P):
Maken geesten onderdeel uit van onze realiteit? Als in: wanneer we er eentje zien, is die dat fysiek/materieel aanwezig in onze realiteit?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:06:49 #117
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115013372
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:52 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik beken. O-)

[..]

Yes! :Y

Vraagje (hebbie 'm weer :P):
Maken geesten onderdeel uit van onze realiteit? Als in: wanneer we er eentje zien, is die dat fysiek/materieel aanwezig in onze realiteit?
Ik heb geen idee, ik denk dat ze gewoon in onze realiteit zitten. Of misschien zitten ze wel in andere astrale sferen (waar ik niet zo in geloof)
http://en.wikipedia.org/wiki/Plane_%28esotericism%29#Astral_plane

Gisteren sprak ik een meisje van wie beide ouders overleden zijn, ze heeft thuis een foto waarop 2 geesten duidelijk zichtbaar zijn waarvan er 1 gezichtskenmerken heeft van haar moeder, ik zei maar niks over demonen :)
pi_115013814
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:06 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik denk dat ze gewoon in onze realiteit zitten. Of misschien zitten ze wel in andere astrale sferen (waar ik niet zo in geloof)
http://en.wikipedia.org/wiki/Plane_%28esotericism%29#Astral_plane
Ik denk namelijk dat als ze in onze realiteit zitten, dat ze meetbaar zijn en te bewijzen. En dat is iets wat ik heel interessant vind. :Y

quote:
Gisteren sprak ik een meisje van wie beide ouders overleden zijn, ze heeft thuis een foto waarop 2 geesten duidelijk zichtbaar zijn waarvan er 1 gezichtskenmerken heeft van haar moeder, ik zei maar niks over demonen :)
Dat lijkt me niet handig nee. :P
pi_115014050
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Via jezelf naar god zou ik zeggen. :)

Dat is spiritualiteit in mijn ogen; in de innerlijke wereld die alleen jij kan beleven het juiste pad bewandelen richting vrede, puurheid. :)
Je hebt gelijk!
pi_115014213
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:07 schreef Manke het volgende:
Ik heb (nog) een christelijke visie op hekserij, namelijk satanistisch.

Wanneer is iets een geest? Als het onzichtbaar is en een persoonlijkheid en wil heeft.
Ik geloof dat elke geest een demoon is die nooit mens is geweest en die niet naar het licht kan. Ook wel grappig wat me te binnen schiet, ik zei tegen 1 van hun dat ze terug kunnen gaan naar waar ze vandaan komen, toen vroeg hij dat aan een ander of dat kon, die ander zei "tuurlijk niet" :) Ook zat ik ze steeds te overtuigen dat ze naar het licht moeten gaan en deed visualisaties van wit licht, hielp allemaal voor geen meter.
Satan kent helemaal geen plaats in hekserij, het is zo ongelovelijk veel ouder dan het christendom en het christendom zoals het ontwikkeld is( katholiek dus) zit bomvol dingen uit hekserij en de andere oude geloven.
Maar goed, hoe je dat ziet is hoe je het ziet, van daar uit is het beter je daar niet mee bezig te houden, de associatie is negatief, dus je gaat er niet uithalen wat ik eruit haal.

Manke, kom je nogsteeds bij de psych? Heb je daar medicijnen voorgeschreven gekregen en hielpen die?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:26:03 #121
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115014343
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik denk namelijk dat als ze in onze realiteit zitten, dat ze meetbaar zijn en te bewijzen. En dat is iets wat ik heel interessant vind. :Y

[..]

Dat lijkt me niet handig nee. :P
Dat vroeg ik me ook af, ze zijn te meten met elektronica ben ik achtergekomen, zoals een geluidsrecorder of mic aan de pc (EVP), maar de opnames worden al gauw toegeschreven aan pareidolie. Het is alleen geen pareidolie kan ik uit ervaring vertellen, anders had ik die stemmen in m'n hoofd niet en dan zouden die niet precies klinken als in m'n opnames.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:31:01 #122
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115014569
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Satan kent helemaal geen plaats in hekserij, het is zo ongelovelijk veel ouder dan het christendom en het christendom zoals het ontwikkeld is( katholiek dus) zit bomvol dingen uit hekserij en de andere oude geloven.
Maar goed, hoe je dat ziet is hoe je het ziet, van daar uit is het beter je daar niet mee bezig te houden, de associatie is negatief, dus je gaat er niet uithalen wat ik eruit haal.

Manke, kom je nogsteeds bij de psych? Heb je daar medicijnen voorgeschreven gekregen en hielpen die?
Hekserij is idd oeroud en wereldwijd wat ik begrepen heb, maar waarom kan het niet van de duivel (als die bestaat) zijn als die ouder is dan de mensheid? Katholiek is zo heidens als de pest :P
Ik heb nog contact met de psych, maar ik ben helemaal gestopt met medicatie, stond hij ook van te kijken maar hij vond het ok.
pi_115015480
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:31 schreef Manke het volgende:

[..]

Hekserij is idd oeroud en wereldwijd wat ik begrepen heb, maar waarom kan het niet van de duivel (als die bestaat) zijn als die ouder is dan de mensheid?
Omdat de duivel pas is bedacht ver ná het ontstaan van hekserij. ;)

quote:
Katholiek is zo heidens als de pest
Het woord heiden komt juist van heidebewoner:
quote:
Betekenisverandering van Heiden
Het woord heiden in oorspronkelijke betekenis betekende 'heidebewoner' of 'iemand van de gemeente'. Onder invloed van het christendom kreeg dit woord een negatieve bijklank.
;)

Oh, en:
quote:
Heidense gebruiken
Vrijwel alle christelijke feestdagen hebben elementen die zijn afkomstig zijn uit heidense gebruiken en feestdagen rond dezelfde tijd, zoals de versierde kerstboom en het eten van paaseieren. Zelfs Sinterklaas zou afgeleid zijn van Wodan.
Volgens mij komt het nu over alsof ik het christendom wil afkraken, maar meer nog probeer ik gematigdheid aan te brengen in het beeld dat je van het christendom hebt.
Al zal je dat uiteindelijk alleen zelf kunnen. ;)
pi_115015785
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:31 schreef Manke het volgende:

[..]

Hekserij is idd oeroud en wereldwijd wat ik begrepen heb, maar waarom kan het niet van de duivel (als die bestaat) zijn als die ouder is dan de mensheid? Katholiek is zo heidens als de pest :P
Ik heb nog contact met de psych, maar ik ben helemaal gestopt met medicatie, stond hij ook van te kijken maar hij vond het ok.
Het is het volgen van de weg van de natuur...

Maar de medicatie werkte niet dus, stilde de stemmen niet?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:57:42 #125
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_115016163
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 20:45 schreef Gray het volgende:

[..]

Omdat de duivel pas is bedacht ver ná het ontstaan van hekserij. ;)

[..]

Het woord heiden komt juist van heidebewoner:

[..]

;)

Oh, en:

[..]

Volgens mij komt het nu over alsof ik het christendom wil afkraken, maar meer nog probeer ik gematigdheid aan te brengen in het beeld dat je van het christendom hebt.
Al zal je dat uiteindelijk alleen zelf kunnen. ;)
Later bedacht? Of later beschreven? :) Weet het ook niet. Jezus bestond al aan het begin van de creatie (volgens het christendom), maar is pas na christus over geschreven.
Kwade geesten zijn voor mij een feit, of ze een leider hebben weet ik niet.
Als ik tegen die demonen begon over de duivel, zeiden ze "de duivel??", toen ik over Jezus begon zei er 1 opgefokt "gelooft ie daarin?" en een ander "nee, dat denkt ie maar".

Christelijke feestdagen zijn niet eens christelijk (zoals kerst), eerder overgenomen door de katholieke kerk van oudere geloven.

Ik bedoel dus de negatieve heidens :P Katholiek is veel gejat van babylonische religies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')