abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:34:29 #51
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114967124
Heb er nooit van gehoord, maar die 2 groepen zijn zwaar satanisch als ik moet geloven wat ik gelezen heb, de link met Crowley zegt genoeg.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 09:35 schreef Narasan het volgende:
De laatste tijd iets minder last ervan. Ook de activiteit hier in huis is minder geworden.
Daarbij moet ik wel toegeven dat ik er niet meer zo actief mee bezig ben (de stemmen hoor ik wel nog!).
Misschien heeft dat er mee te maken?

Toen er diverse dingen hier in huis gebeurde was ik ook bezig met dingen opzoeken etc en stelde ik me open. Denk dat ze daarvan even gebruik hebben gemaakt. Nu ik dat al een paar dagen niet meer heb gedaan is dat dus minder geworden :D.
Zijn de stemmen al verstaanbaar? (Hoop t niet voor je)
Ga er maar niet van uit dat ze weg zijn.
pi_114969215
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:59 schreef Manke het volgende:
Ik weet dat het 2 verschillende dingen zijn.
Al die dingen zijn geen new age en komen van overal ter wereld, maar geadopteerd door de new age beweging en dan zeg ik nog niet eens dat het demonisch is :P.
Ik zag die dingen tijdens een poging tot meditatie die niet eens lukte, en ik had een tijd daarvoor paddo's gebruikt waarbij ik al stemmen hoorde, dus ik had al wat onzichtbaars bij me omdat ik het zelfde hoorde nadat ik die stemmen kreeg.
Kan het niet zo zijn dat je idd een diergids hebt gezien, waarbij je jezelf wilde wijzen op een talent of een zwakte in jezelf en dat de negatieve invloeden die je daarvoor al ergens hebt opgelopen dat dwars proberen te zitten, bv door dat lachen?
Dat ze proberen je weg te houden bij dingen die je zouden kunnen helpen jezelf beter te leren kennen en beter in balans met jezelf te komen?

En meditatie niet slagen, dat kan niet, want er is geen doel.
Wat is je verwachtingspatroon geweest hierbij en klopt dat wel met de werkelijkheid?
Wat meditatie betrefd, er is geen doel, er is geen dat moet je voelen of anders ervaren om het een geslaagde sessie te laten zijn. Al val je in slaap, dan nog is het geslaagd, al kom je niet eens echt tot rust, dan nog is het geslaagd. Er is geen prestatiedrang, geen levels waar je naar toe moet werken of wat dan ook.

Gebruik je nogsteeds drugs?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:17:09 #53
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114969528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Kan het niet zo zijn dat je idd een diergids hebt gezien, waarbij je jezelf wilde wijzen op een talent of een zwakte in jezelf en dat de negatieve invloeden die je daarvoor al ergens hebt opgelopen dat dwars proberen te zitten, bv door dat lachen?
Dat ze proberen je weg te houden bij dingen die je zouden kunnen helpen jezelf beter te leren kennen en beter in balans met jezelf te komen?
Ik was op dat moment geïnteresseerd in sjamanisme, de verschillende werelden die je zou kunnen betreden en ook de dier gidsen, ik denk dat ze dat wisten en me dat daarom hebben laten zien.
Ik zag ook heel scherp als ik m'n ogen dicht het beeld vullen met bladeren en struikgewas, ook wel bizar, die heb ik denk ik nog, laatste keer dat ik het zag was niet zo lang geleden.

M'n doel was trance denk ik :P ik weet het niet meer, is al een hele tijd geleden.
Ik gebruik geen drugs meer.
pi_114969797
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:05 schreef sientelo het volgende:
Wat ik heb gemerkt is dat je met meditatie je meer bewust wordt van andere lagen, die je bv ook met drugs kan zien/ervaren...

Dus als er wezens/geesten/demonen zijn die astrale beelden sturen, dan zie je die als je in meditatie bent.. ook snachts in dromen kan je die zien..

Het is volgens mij niet zo dat meditatie dat oproept, maar meer dat je bewust wordt van die laag in jezelf en dus ook als andere je gedachtes of beelden sturen...

ps: zou het kunnen dat de paddo's je bescherming hebben stukgemaakt? Ze waarschuwen wel vaak voor alcohol of drugs gebruik of bepaalde seks die je meer beinvloedbaard maakt, weet niet of het zo is...
Dat laatste is absoluut mogelijk, zeker als iemand al niet geheel stabiel was, in balans was. Hoe onstabieler iemand is, hoe groter het risiko is van dat soort drugs.

Verder, tja, tja, je wordt je bewust van jezelf met meditatie, als er dan invloeden van buitenaf in je zitten zou het kunnen dat je je daar dan ook beter van bewust wordt. Maar je kan ze ook oplossen daar. Dan is het misschien een laag waar je doorheen moet, door naar de volgende laag, naar de kern van jezelf.

Al met al hoef je niets te zien met meditatie, het is een beetje de moderne versie die er allerlei extra dingen bij trekt. Daarom is het vaak ook handig(niet noodzakelijk, maar handig) om te mediteren met een focuspunt, bv een kaarsvlam. Dat kan vanalles zijn, maar het gaat om een punt waarnaar je terug kan keren als er afleiding is, wat dan bv het idee kan zijn dat er andere invloeden zijn, dan kijk je daar naar, laat je het los en keert terug naar het focuspunt en daardoor naar jezelf.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_114970248
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 09:35 schreef Narasan het volgende:
De laatste tijd iets minder last ervan. Ook de activiteit hier in huis is minder geworden.
Daarbij moet ik wel toegeven dat ik er niet meer zo actief mee bezig ben (de stemmen hoor ik wel nog!).
Misschien heeft dat er mee te maken?

Toen er diverse dingen hier in huis gebeurde was ik ook bezig met dingen opzoeken etc en stelde ik me open. Denk dat ze daarvan even gebruik hebben gemaakt. Nu ik dat al een paar dagen niet meer heb gedaan is dat dus minder geworden :D.
Heel goed, het beste richt je je op hele normale en aardse zaken.
Wij hier in het westen hebben nogal de neiging om heel snel en diep in bepaalde zaken te duiken waarvoor eigenlijk jaren en jaren nodig zijn om het goed te kunnen en veilig te kunnen beheersen.
Het gaat dan vaak ook helemaal niet zozeer om invloeden van buitenaf, maar om grote onbalans in jezelf waardoor je dingen gaat horen/zien/voelen die je als negatief ervaart, gewoon omdat je ontwikkeling forceerd. Die onbalans kan heel schadelijk zijn, zelfs ernstige geestenziekten triggeren. Maar ook vergalt het je natuurlijke bescherming tegen zaken van buitenaf.

Het beste zet je je beide voeten stevig op de grond, in het hier en nu. Geen esoterie, geen nog dieper in spiritualiteit duiken, maar gewone aardse dingen doen, desnoods je kamer eens grondig opruimen, of hout gaan hakken, lekker het bos in en de aarde onder je voeten voelen.
pi_114970442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:17 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik was op dat moment geïnteresseerd in sjamanisme, de verschillende werelden die je zou kunnen betreden en ook de dier gidsen, ik denk dat ze dat wisten en me dat daarom hebben laten zien.
Ik zag ook heel scherp als ik m'n ogen dicht het beeld vullen met bladeren en struikgewas, ook wel bizar, die heb ik denk ik nog, laatste keer dat ik het zag was niet zo lang geleden.

M'n doel was trance denk ik :P ik weet het niet meer, is al een hele tijd geleden.
Ik gebruik geen drugs meer.

Wat verwacht je van trance?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:36:30 #57
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114970724
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat verwacht je van trance?
Ik weet niet, ik heb het wel ervaren denk ik in m'n slaap, hoorde keihard gezoem, is ook al lang geleden, weet de details niet meer.
Ik had een boek van Michael Harner gelezen, vond die andere belevingswerelden wel interessant, is me alleen nooit gelukt.
pi_114975483
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat laatste is absoluut mogelijk, zeker als iemand al niet geheel stabiel was, in balans was. Hoe onstabieler iemand is, hoe groter het risiko is van dat soort drugs.

Verder, tja, tja, je wordt je bewust van jezelf met meditatie, als er dan invloeden van buitenaf in je zitten zou het kunnen dat je je daar dan ook beter van bewust wordt. Maar je kan ze ook oplossen daar. Dan is het misschien een laag waar je doorheen moet, door naar de volgende laag, naar de kern van jezelf.

Al met al hoef je niets te zien met meditatie, het is een beetje de moderne versie die er allerlei extra dingen bij trekt. Daarom is het vaak ook handig(niet noodzakelijk, maar handig) om te mediteren met een focuspunt, bv een kaarsvlam. Dat kan vanalles zijn, maar het gaat om een punt waarnaar je terug kan keren als er afleiding is, wat dan bv het idee kan zijn dat er andere invloeden zijn, dan kijk je daar naar, laat je het los en keert terug naar het focuspunt en daardoor naar jezelf.
Ja, weet niet...waarschijnlijk kan drugs en alcohol je ook minder helder maken...

De kern ja, geen idee hoe daar te komen met al die beïnvloeding... een jezus of boeddha of ander die me de weg wijst en me helpt is welkom...ik kan dit zoiezo niet alleen met zoveel negatieve wezens energieën die zich om me heen hebben verzameld en me dag en nacht lastigvallen op vele manieren...

Maar in theorie klopt het wel denk ik wat je zegt...

En idd, meditatie kan van alles zijn.. je kunt ook een ademhaling doen of loopmeditatie.. of tijdens afwassen of wat dan ook...
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
  donderdag 2 augustus 2012 @ 00:13:50 #59
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114976447
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:56 schreef sientelo het volgende:

[..]

Ja, weet niet...waarschijnlijk kan drugs en alcohol je ook minder helder maken...

De kern ja, geen idee hoe daar te komen met al die beïnvloeding... een jezus of boeddha of ander die me de weg wijst en me helpt is welkom...ik kan dit zoiezo niet alleen met zoveel negatieve wezens energieën die zich om me heen hebben verzameld en me dag en nacht lastigvallen op vele manieren...

Maar in theorie klopt het wel denk ik wat je zegt...

En idd, meditatie kan van alles zijn.. je kunt ook een ademhaling doen of loopmeditatie.. of tijdens afwassen of wat dan ook...
Volgens mij is het best ernstig bij jou als ik het zo lees :( erger dan bij mij, ik hoor ze alleen, ik merk verder niks van ze. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het op een of andere manier door je zelf komt, zoals niet in balans zijn of niet gegrond zijn of niet bij je zelf zijn oid vind dat persoonlijk zweverig.
Ik denk dat je meer aan Jezus hebt dan aan Buddha, heb zelf gezien en gehoord hoe veel mensen bevrijdt werden van demonen in de naam van Jezus, van bijvoorbeeld stemmen en ocd, maar ook heksen en satanisten kwamen vrij. Had gehoord van iemand die een heks hielp om bevrijdt te worden, die heks zag demonen welke het bovenlijf van een mens hadden en het onderlijf van een bok, best freaky.
Misschien heb je hier wat aan, het duurt wel lang dus ga ervoor zitten :) :
pi_114977054
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:13 schreef Manke het volgende:

[..]

Volgens mij is het best ernstig bij jou als ik het zo lees :( erger dan bij mij, ik hoor ze alleen, ik merk verder niks van ze. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het op een of andere manier door je zelf komt, zoals niet in balans zijn of niet gegrond zijn of niet bij je zelf zijn oid vind dat persoonlijk zweverig.
Ik denk dat je meer aan Jezus hebt dan aan Buddha, heb zelf gezien en gehoord hoe veel mensen bevrijdt werden van demonen in de naam van Jezus, van bijvoorbeeld stemmen en ocd, maar ook heksen en satanisten kwamen vrij. Had gehoord van iemand die een heks hielp om bevrijdt te worden, die heks zag demonen welke het bovenlijf van een mens hadden en het onderlijf van een bok, best freaky.
Misschien heb je hier wat aan, het duurt wel lang dus ga ervoor zitten :) :
Jezus en Boeddha zijn dezelfde, het zijn slechts de volgelingen die verschillen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 00:31:14 #61
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114977318
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Jezus en Boeddha zijn dezelfde, het zijn slechts de volgelingen die verschillen.
Ik heb het over Jezus uit het nieuwe testament, niet de new age ascended master Jezus, die zijn zeker niet het zelfde.
Vandaag de dag heeft de naam Jezus autoriteit over kwade geesten (zelf gezien), de naam van Boeddha niet.
pi_114977624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:31 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik heb het over Jezus uit het nieuwe testament, niet de new age Jezus, die zijn zeker niet het zelfde.
Vandaag de dag heeft de naam Jezus autoriteit over kwade geesten (zelf gezien), de naam van Boeddha niet.
Daar heb ik het ook over, al is boeddhisme ouder. Het lijkt erop dat Paulus wederom een leuk politiek verhaaltje heeft gemaakt van andere levensovertuigingen en verhalen:
quote:
Origins

Buddhism originated in India, about 500 years before the Apostolic Age and the origins of Christianity in Judea. Both Buddhism and Christianity are now proportionally diminished in their countries of origin.

Similarities

A wide range of similarities have been perceived:
1Parallels between Buddha and Jesus:
.1The sayings of the Buddha and Jesus
.2Birth stories
.3Infancy stories
.4Miracle stories
2Between Mary, Queen Maya and Guan Yin
3The Wisdom-literature
4Morality
5Religious symbolism
6Administrative structures

These similarities were first noted by European travellers, merchants and Jesuits. When the western colonisation of Asia took shape, academic interest arose. In the 20th century followed lay interest in Buddhism, resulting in the spread of Buddhism in the West.

http://en.wikipedia.org/wiki/Buddhism_and_Christianity
;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 00:41:55 #63
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114977812
Had idd gelezen over de overeenkomsten, geloof zelf alleen niet dat ze het zelfde zijn. Zo zijn er ook veel overeenkomsten tussen Jezus en Krishna.
pi_114978137
Het klopt ook niet in letterlijke zin, als in Jezus Christus was Siddhārtha Gautama, maar de staat van verlichting die JC zou hebben bereikt was dankzij de leer van SG.

De beschrijving van het leven van JC heeft een groot gat tussen zijn 13e en 30e jaar, en dat is precies de tijd dat in de boeddhistische geschriften Issa, een vreemdeling uit het westen, kwam studeren. Je kan redeneren dat als JC/Issa verlichting behaald heeft, deze dus zijn ware boeddha-natuur gevonden heeft. Of boeddha-bewustzijn zoals ze het ook noemen. Lijkt ook weer erg op christenbewustzijn, denk je niet?

En JC was niet de enige die demonen verjoeg, dat deed de boeddha 500 jaar eerder al. ;)

Het grote verschil tussen de twee lijkt dat boeddha zegt dat je nirvana in jezelf kan vinden en christus zegt dat je de hemel via hem vindt.
Maar uiteindelijk gaat het toch om de boodschap die zegt dat je goed moet wezen voor anderen. ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 00:49:21 #65
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_114978143
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 01:18 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar heb wel veel programma's zien over mensen die ervan overtuigd waren dat er geesten/demonen in hun huis aanwezig waren en er gebeurden onverklaarbare dingen.

Dieren en kleine kinderen lijken er heel gevoelig voor te zijn.
Maar klopt het dat vrouwen er gevoeliger voor zijn dan mannen? Of blijven mannen het gewoon langer ontkennen?
Allo?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_114978217
quote:
5s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:49 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Allo?
Denk dat vrouwen beter in staat zijn om lateraal te denken, terwijl mannen meer verticaal lijken te denken. Maar meer kan ik er ook niet over zeggen. :@
  donderdag 2 augustus 2012 @ 01:00:20 #67
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_114978558
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Denk dat vrouwen beter in staat zijn om lateraal te denken, terwijl mannen meer verticaal lijken te denken. Maar meer kan ik er ook niet over zeggen. :@
Dat is een mogelijkheid. Maar mannen lijken er ook vaker helemaal niks van te merken.
Met Google vind ik veel soortgelijke vragen. Misschien is er (nog) geen antwoord op.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 01:02:14 #68
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114978621
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:49 schreef Gray het volgende:
Het klopt ook niet in letterlijke zin, als in Jezus Christus was Siddhārtha Gautama, maar de staat van verlichting die JC zou hebben bereikt was dankzij de leer van SG.

De beschrijving van het leven van JC heeft een groot gat tussen zijn 13e en 30e jaar, en dat is precies de tijd dat in de boeddhistische geschriften Issa, een vreemdeling uit het westen, kwam studeren. Je kan redeneren dat als JC/Issa verlichting behaald heeft, deze dus zijn ware boeddha-natuur gevonden heeft. Of boeddha-bewustzijn zoals ze het ook noemen. Lijkt ook weer erg op christenbewustzijn, denk je niet?

En JC was niet de enige die demonen verjoeg, dat deed de boeddha 500 jaar eerder al. ;)

Het grote verschil tussen de twee lijkt dat boeddha zegt dat je nirvana in jezelf kan vinden en christus zegt dat je de hemel via hem vindt.
Maar uiteindelijk gaat het toch om de boodschap die zegt dat je goed moet wezen voor anderen. ;)
Daar zou hij ook kinderen hebben gekregen :)
Christusbewustzijn is ook weer van de new age :P
Ben wel benieuwd naar die oosterse geschriften die over Issa spreken en naar hoe Boeddha demonen verdreef, dat zei iemand hier eerder.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 01:04:25 #69
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114978697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 01:00 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Dat is een mogelijkheid. Maar mannen lijken er ook vaker helemaal niks van te merken.
Met Google vind ik veel soortgelijke vragen. Misschien is er (nog) geen antwoord op.
Ik denk persoonlijk dat het niks met gevoeligheid of geslacht te maken heeft en dat de geesten zelf bepalen wie wat en hoe waargenomen wordt.
pi_114979114
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 01:02 schreef Manke het volgende:

[..]

Christusbewustzijn is ook weer van de new age :P
Hmmm, nee. Dat is Nieuwe Testament. ;)
pi_114979234
Ik had een keer samen met een vriendin. We waren thuis, gebeurde soms wel gekke dingen al. Maar dit keer best heftig vond ik zelf aangezien ik het nooit mee gemaakt had. Het werd plots heel koud in de kamer en ik kreeg allemaal tintelingen in mijn lijf en voelde me ook heel verdrietig toen. Toen dat over was kreeg ik het echy verschrikkelijk heet. Zweet droop gewoon van mijn hoofd af. Ik zag ook 1x een soort flits in mijn ooghoek. Verder ook echt het gevoel dat je niet de enige ben en een beknelt gevoel. Best scary
  donderdag 2 augustus 2012 @ 01:25:28 #72
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_114979504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 01:18 schreef SilentHunterNL het volgende:
Ik had een keer samen met een vriendin. We waren thuis, gebeurde soms wel gekke dingen al. Maar dit keer best heftig vond ik zelf aangezien ik het nooit mee gemaakt had. Het werd plots heel koud in de kamer en ik kreeg allemaal tintelingen in mijn lijf en voelde me ook heel verdrietig toen. Toen dat over was kreeg ik het echy verschrikkelijk heet. Zweet droop gewoon van mijn hoofd af. Ik zag ook 1x een soort flits in mijn ooghoek. Verder ook echt het gevoel dat je niet de enige ben en een beknelt gevoel. Best scary
Ik zie niet echt een verband met geesten of spoken, sorry :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_114979732
quote:
4s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 01:25 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ik zie niet echt een verband met geesten of spoken, sorry :')
Ik vond het onverklaarbaar :D
  donderdag 2 augustus 2012 @ 01:36:57 #74
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_114979933
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 01:32 schreef SilentHunterNL het volgende:

[..]

Ik vond het onverklaarbaar :D
Het klinkt eerder medisch. Een "griepaanval" o.i.d.
pi_114979955
quote:
3s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 01:36 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Het klinkt eerder medisch. Een "griepaanval" o.i.d.
Denk toch dat ik een autist ben dan :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')