Tegenwoordig hebben we volgens mij ook veel meer te doen dan vroeger. Vroeger waren de meeste mensen al blij als ze een weekje naar Callantsoog of Valkenburg gingen. Tegenwoordig moet je volgens mij 1 keer per jaar op wintersport, een keer per jaar op safari en nog een keer een luie strandvakantie. Ik overdrijf nu een beetje. Maar ik heb wel eens het idee dat we tegenwoordig ook veel meer van het leven "eisen". En als die vele eisen dan niet allemaal uitkomen worden we ontevreden of ongelukkig ipv dat we blij zijn met wat wel gelukt is. Zo zit ik trouwens wel in elkaar. Ik ga niet klagen als ik regen heb in mijn vakantie maar probeer er dan toch maar weer het beste van te maken.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:13 schreef Lienekien het volgende:
Depressieve mensen waren er vroeger net zo goed, denk ik. Alleen ging men daar toen anders mee om. Het was meer 'grin and bear it', vermoed ik.
Ik vind het trouwens lastig om te zeggen dat mensen vroeger gelukkiger waren. Dat lijkt me lastig vast te stellen.
Klopt. Dat zie ik ook wel om me heen. Iedereen vind dat hij/zij recht heeft op geluk. Alleen willen velen er niet teveel moeite voor doen en is het de schuld van anderen als ze niet gelukkig zijn.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat we vooral meer verwachten van het leven juist in dat kader van 'gelukkig zijn'. Je hoort of leest wel dat we vaak vinden dat we 'recht hebben op geluk'.
Ik vind dat ook het grootste nadeel van onze maatschappij, maar het is allemaal mensen eigen. Daar zal je niets aan kunnen veranderen. Het enige wat jij kan veranderen is hoe jij daarmee omgaat en er tegenaan kijkt. Ga je mee in die ratrace naar de top, of blijf je lekker wie je bent en zoek je je eigen geluk op jouw manier.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:36 schreef VeerEli het volgende:
Ik ben niet gelukkig.
(...)
Ik voel me niet prettig in deze maatschappij waar alles draait om uiterlijk, aanzien, geld en spullen, alles om maar mee te pronken. (Waar ik zelf dus ook in 'meegezogen' wordt soms).
Prachtig gesproken!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 07:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dat ook het grootste nadeel van onze maatschappij, maar het is allemaal mensen eigen. Daar zal je niets aan kunnen veranderen. Het enige wat jij kan veranderen is hoe jij daarmee omgaat en er tegenaan kijkt. Ga je mee in die ratrace naar de top, of blijf je lekker wie je bent en zoek je je eigen geluk op jouw manier.
Raar? Luxeproducten zouden logischerwijs geluk moeten brengen?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:04 schreef Murdera het volgende:
Ondanks dat ik het goed heb (baan, vrienden, fijne mensen om me heen) ben ik ongelukkig.
Ondanks bijv een leuke avond, val ik erna toch weer terug in negativiteit.
We hebben nooit zoveel luxeproducten gehad als nu, maar we hebben ook nog nooit zoveel psychiaters, psychologen en depressieve mensen gehad.
Raar.
Geen gedachtengang, enkel een constatering.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 07:46 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Raar? Luxeproducten zouden logischerwijs geluk moeten brengen?
Aparte gedachtengang.
bullshit, dat is gewoon misgunnen van jou dat je een ander zijn geluk niet gunt en jouw misere opdringt aan die persoon. Als je het zo stelt zouden mensen met helemaal niets ultiem gelukkig zijn... nou dacht het nietquote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:34 schreef Canillas het volgende:
Het is juist de illusie dat geluk uit spullen te halen is wat ervoor zorgt dat veel mensen ongelukkig zijn; het bestaat namelijk niet. Zelfde geldt voor status, macht en andere ego verzinselen, die maken niet gelukkig, ze zijn juist bedoeld om niet gelukkig te maken en daarvan te leren.
Wacht wat?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:34 schreef Canillas het volgende:
Het is juist de illusie dat geluk uit spullen te halen is wat ervoor zorgt dat veel mensen ongelukkig zijn; het bestaat namelijk niet. Zelfde geldt voor status, macht en andere ego verzinselen, die maken niet gelukkig, ze zijn juist bedoeld om niet gelukkig te maken en daarvan te leren.
Het is gaat er niet om wat je bezit, het gaat erom hoe je jezelf en het leven beleefd. Als je niet vrij bent in het zijn van jezelf dan kunnen spullen slechts even afleiding daarvan geven maar uiteindelijk kom je altijd weer bij jezelf uit.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:37 schreef Re het volgende:
bullshit, dat is gewoon misgunnen van jou dat je een ander zijn geluk niet gunt en jouw misere opdringt aan die persoon. Als je het zo stelt zouden mensen met helemaal niets ultiem gelukkig zijn... nou dacht het niet
Hoeveel geniet je van het feit dat een wasmachine je leven een stukje makkelijker maakt als jij vast in je hoofd zit ongelukkig en verveeld te zijn omdat je zo geïdentificeerd bent met je negatieve denken en doen? Hoe leuk zijn al die spullen als je jezelf zijn, je bestaan, niet echt leuk vind?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:39 schreef Murdera het volgende:
Wacht wat?
Een afwasmachine is niet om te zorgen dat het leven een stukje makkelijker is, maar die is enkel gemaakt om al het geluk uit je te zuigen in de hoop dat je daar van leert?
Daar denken heel veel andere mensen anders over, lijkt me.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 08:34 schreef Canillas het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |