Haha, mooi dat je gelukkig bent en alles zo goed looptquote:Op zondag 29 juli 2012 10:43 schreef mymoodfentje het volgende:
Ik ben heel gelukkig want ik heb een bloedmooie vriendin, een leuke schoonfamilie, goede eigen familie, goede vooruitzichten wat betreft carrière, ik heb al een huis in het buitenland, praat 4 verschillende talen, ben zelf knap en gezond en daarnaast uiteraard een master opleiding.
maar volgens vele overdrijf ik vast en ben ik arrogant, want dat is nu eenmaal de hollandsche gewoonte. Dat is niet erg, jullie weten gewoon niet beter
Zoals?quote:Op zondag 29 juli 2012 10:44 schreef Lastpost het volgende:
Op bepaalde fronten ben ik wel gelukkig, maar qua totaal-plaatje niet.
Hoe kan je gezond zijn als een criteria beschouwen als de rest van alles wat je belangrijk vind je ongelukkig maakt? Tuurlijk vind ik het fijn dat ik gezond ben, maar het maakt me niet meteen gelukkigquote:Op zondag 29 juli 2012 10:44 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dachten er maar meer mensen zo over, want dan zijn er opeens veel meer gelukkige mensen.
Nee ik bedoelde meer van: was het maar zo makkelijk, dan zijn er veel meer mensen gelukkigquote:Op zondag 29 juli 2012 10:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe kan je gezond zijn als een criteria beschouwen als de rest van alles wat je belangrijk vind je ongelukkig maakt? Tuurlijk vind ik het fijn dat ik gezond ben, maar het maakt me niet meteen gelukkig
Ik snap je wel hoorquote:Op zondag 29 juli 2012 10:51 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde meer van: was het maar zo makkelijk, dan zijn er veel meer mensen gelukkig
Ik denk dat het bij mij ook het geval is ja..quote:Op zondag 29 juli 2012 10:47 schreef Hoplahopla het volgende:
Objectief gezien ben ik ontzettend gelukkig. Subjectief gezien niet echt.
quote:Op zondag 29 juli 2012 10:49 schreef GizartFRL het volgende:
Gelukkig. Jep.
Gezond.
2 Lieve kinderen die elke dag bij me zijn
Genoeg ruimte/geld/hobbies om me bezig te houden.
Vrijgezel
Gemoedsrust.
Ja, gelukkig is het woord.
Maar ik kan al snel gelukkig zijn.
De doorsnee Nederlander (Noord-Europeaan) heeft het natuurlijk ontzettend goed getroffen, dus ongelukkig zijn kan haast niet.quote:Op zondag 29 juli 2012 10:52 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij mij ook het geval is ja..
Dat laatste gaat bij mij niet op. Ik ben al een heel tijdje gelukkig, het is bij mij niet zo dat als een dag alles tegenzit dat ik dan ongelukkig ben.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:01 schreef Angel-Joy het volgende:
Dus tot nu toe zeggen jullie dat gelukkig zijn om objectief en subjectief gaat, en ligt dus ook aan bepaalde momenten wanneer je wel of niet gelukkig bent.
Ahh oke, snap ik.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:04 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
Dat laatste gaat bij mij niet op. Ik ben al een heel tijdje gelukkig, het is bij mij niet zo dat als een dag alles tegenzit dat ik dan ongelukkig ben.
Herkenbaarquote:Op zondag 29 juli 2012 11:05 schreef Canillas het volgende:
Ja
Heeft vooral te maken met het inzicht dat je alleen niet gelukkig kunt zijn door bezig te zijn en/of vasthouden aan dingen die ongelukkig maken.
Het is een aparte waarheid dat ongelukkig zijn iets is waar je moeite voor moet doen, probleem is alleen dat men vaak uit gewoonte en het er niet van bewust zijn niet door heeft dat ze letterlijk bezig zijn met ongelukkig zijn en dat zelf voeden en in stand houden.
Dan is die persoon gelukkig met andere voorwaardes..kan tochquote:Op zondag 29 juli 2012 11:09 schreef Hoplahopla het volgende:
Heerlijk om die kleinburgerlijke voorwaarden te lezen voor geluk. Wat nou als je geen kinderen wil, geen huis ambieert en werken niet leuk vindt?
Dat is waar. Dan zou mijn toekomst een stuk moeilijker te realiseren zijn.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Dan is die persoon gelukkig met andere voorwaardes..kan tochzou wat zijnals iedereen gelukkig is met exact hetzelfde
Je moet wel. Anders zak je steeds verder af.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:07 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ahh oke, snap ik.
Bedoelde meer van wanneer een tijd komt dat alles tegen gaat zitten.
Wel mooi om te zien dat sommigen van jullie blijven hopen, en nog positief zijn dat het over paar jaar verandert en jullie dan misschien wel gelukkig zijn
Nouja moet niks, genoeg mensen die daardoor depressief worden.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je moet wel. Anders zak je steeds verder af.
Denk jij daar vaak aan? Zeg je tegen jezelf ''nu ga ik aan dingen denken die me ongelukkig maken'' of zijn die gedachten er gewoon? Heeft het feit dat jij geen optimist bent een invloed, of heeft dat je gelooft in het idee dat je geen optimist bent invloed?quote:Op zondag 29 juli 2012 11:08 schreef Angel-Joy het volgende:
Herkenbaar
Ik denk ook veel vaker aan negatieve dingen, dingen die me ongelukkig maken, dan dat ik positief denk.
Dat heeft zeker invloed ja, ben geen optimist helaas.
Nee, soms ga je gewoon een beetje over het leven nadenken, dan komen al die negatieve dingen voorbijquote:Op zondag 29 juli 2012 11:17 schreef Canillas het volgende:
[..]
Denk jij daar vaak aan? Zeg je tegen jezelf ''nu ga ik aan dingen denken die me ongelukkig maken'' of zijn die gedachten er gewoon? Heeft het feit dat jij geen optimist bent een invloed, of heeft dat je gelooft in het idee dat je geen optimist bent invloed?
Zijn dat niet gewoon de geconditioneerde en herhalende gedachtepatronen die jezelf echt maakt door daar in te geloven?
Zelf ben ik ook vaak positief gestemd. Hoe beroerd de situatie ook is probeer ik altijd iets positiefs te vinden of anders vooral de moed erin houden door aan een mooie positieve toekomst te denken waarin de shit over is.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:16 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Nouja moet niks, genoeg mensen die daardoor depressief worden.
Maar klopt wel wat je zegt ja.
Heb je dat voor je gevoel wel genoeg verwerkt? Want dat zijn geen kleine dingen, helemaal niet zelfs, en dat zijn vaak de dingen die blijven resoneren in je gedachten en beleving vanwege de heftigheid ervan. Vind het nogal wat eerlijk gezegd.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:22 schreef Angel-Joy het volgende:
Nee, soms ga je gewoon een beetje over het leven nadenken, dan komen al die negatieve dingen voorbij
En soms, komt die dingen terug.
Bijvoorbeeld, ik heb mijn vader al 6 jaar niet meer gesproken, en plotsling neemt hij weer contact op terwijl hij me vroeger had mishandeld.
Dus dan ga ik weer over de negatieve dingen denken van vroeger.
Ja klopt wel.. Zijn wel vaak zelfde dingen die terug komen zeg maar. En er komen nog wel meer dingen bij thuis met mijn stiefvader bijvoorbeeld.
Dus eigenlijk maakte jouw ex vriend jou ongelukkig?quote:Op zondag 29 juli 2012 11:28 schreef La_Vita het volgende:
Afgelopen twee jaar was ik niet echt gelukkig. Zat niet goed in m'n vel, een bepaalde onrust waar ik niet wist waar het vandaan kwam. En dat terwijl ik alles had.
Toen ging m'n relatie uit en lag m'n toekomst ineens weer open. Ik kreeg weer kracht en zin om alles aan te pakken. Afgelopen half jaar keihard gewerkt aan m'n opleiding, stage, veel leuke nieuwe mensen ontmoet, en ik kan in september aan m'n nieuwe baan beginnen. In tijden niet zo gelukkig geweest
Nah valt weinig te verwerken..quote:Op zondag 29 juli 2012 11:30 schreef Canillas het volgende:
[..]
Heb je dat voor je gevoel wel genoeg verwerkt? Want dat zijn geen kleine dingen, helemaal niet zelfs, en dat zijn vaak de dingen die blijven resoneren in je gedachten en beleving vanwege de heftigheid ervan. Vind het nogal wat eerlijk gezegd.
Fixed.quote:Op zondag 29 juli 2012 11:01 schreef Angel-Joy het volgende:
Dus tot nu toe zeggen jullie dat gelukkig zijn om objectief en subjectief gaat, en ligt dus ook aan bepaalde momenten wanneer je wel of niet gelukkig bent.
Het ligt ook aan of je positief bent ingesteld zodat je niet hele tijd terug denkt aan negatieve dingen, maar juist vooruit denkt, en positief bent over jouw toekomst
Dat duurt nog wel paar jaar toch bij jou?quote:Op zondag 29 juli 2012 11:33 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Nah valt weinig te verwerken..
Vraag me nu alleen af of ik dan wel of geen contact moet hebben.
Verder gewoon zo snel mogelijk het huis uit, mijn eigen plekje is al voldoende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |