abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114794570
Wat de TT zegt, ben jij gelukkig?

Wat betekent "gelukkig zijn" voor jou? Wat houdt dat precies in?
Wanneer ben je gelukkig?
Waardoor ben je gelukkig of juist ongelukkig? Wat is er gebeurd waardoor je wel of niet gelukkig bent?

Zelf vind ik het moeilijk te zeggen, ene moment wel gelukkig en andere moment niet. Ik ben eerder 'tevreden' met wat ik heb.

Op FOK!, vooral in R&P lees ik vaak dat mensen ongelukkig zijn, kan me niet voorstellen dat er niks in hun leven is wat ze gelukkig maakt? Er moet toch wel iéts zijn wat ze gelukkig maakt of waar ze tevreden over zijn? Alleen zullen ze het zelf niet door hebben?

Vertel het hier: ben jij gelukkig?
  zondag 29 juli 2012 @ 10:34:32 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_114794603
Nee,

Maar ik ga me niet verder uitweiden over dat; alleen dat het me in 22 jaar nog niet is gelukt om 'echt' gelukkig te zijn en iets mee te hebben i.p.v tegen. Maar hopelijk komt daar na de zomer een eind aan. Lets hope so.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 29 juli 2012 @ 10:35:36 #3
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_114794619
Nee.

Lang verhaal, boeit ook totaal niet. Ik red me wel :P
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_114794632
Pfft hangt van je definitie ervan af. Ik ben niet ontevreden, laten we het zo zeggen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_114794677
Pfff allemaal ongelukkig weer..
Is er iemand die zegt: ik ben super gelukkig?
pi_114794693
Nee
Nieuw is niet altijd beter.
pi_114794706
Sjonge.
pi_114794721
doorgaans heb ik wel het gevoel dat ik gelukkig ben :) ik zorg voor mezelf, heb een geweldige vriend, een goede opleiding en een baan waarin ik verschil kan maken. daarnaast heb ik een fijn sociaal leven en een aantal close vrienden en vriendinnen.

weinig.om ongelukkig om te zijn dus :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_114794755
Ik ben gelukkig, want ik ben gezond, heb hele lieve ouders en heb goede vrienden. :)
  zondag 29 juli 2012 @ 10:43:14 #10
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_114794803
Ik ben heel gelukkig want ik heb een bloedmooie vriendin, een leuke schoonfamilie, goede eigen familie, goede vooruitzichten wat betreft carrière, ik heb al een huis in het buitenland, praat 4 verschillende talen, ben zelf knap en gezond en daarnaast uiteraard een master opleiding.

maar volgens vele overdrijf ik vast en ben ik arrogant, want dat is nu eenmaal de hollandsche gewoonte. Dat is niet erg, jullie weten gewoon niet beter _O_
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_114794822
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:41 schreef robin007bond het volgende:
want ik ben gezond
Dachten er maar meer mensen zo over, want dan zijn er opeens veel meer gelukkige mensen.
  zondag 29 juli 2012 @ 10:44:00 #12
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_114794823
Op bepaalde fronten ben ik wel gelukkig, maar qua totaal-plaatje niet.
pi_114794824
Ik ben ook gelukkig :Y
En waarom dan, dat is teveel om op te noemen :P
compact en kleverig.
pi_114794854
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:43 schreef mymoodfentje het volgende:
Ik ben heel gelukkig want ik heb een bloedmooie vriendin, een leuke schoonfamilie, goede eigen familie, goede vooruitzichten wat betreft carrière, ik heb al een huis in het buitenland, praat 4 verschillende talen, ben zelf knap en gezond en daarnaast uiteraard een master opleiding.

maar volgens vele overdrijf ik vast en ben ik arrogant, want dat is nu eenmaal de hollandsche gewoonte. Dat is niet erg, jullie weten gewoon niet beter _O_
Haha, mooi dat je gelukkig bent en alles zo goed loopt :D
Maar idd beetje onrealistisch en jaloers makend voor mensen die niks/niet zoveel hebben en wel ongelukkig zijn :o
pi_114794865
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:44 schreef Lastpost het volgende:
Op bepaalde fronten ben ik wel gelukkig, maar qua totaal-plaatje niet.
Zoals? :@
  zondag 29 juli 2012 @ 10:45:58 #16
319979 Fok-it
All is well
pi_114794869
quote:
11s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:44 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Dachten er maar meer mensen zo over, want dan zijn er opeens veel meer gelukkige mensen.
Hoe kan je gezond zijn als een criteria beschouwen als de rest van alles wat je belangrijk vind je ongelukkig maakt? Tuurlijk vind ik het fijn dat ik gezond ben, maar het maakt me niet meteen gelukkig
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_114794895
Objectief gezien ben ik ontzettend gelukkig. Subjectief gezien niet echt.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  zondag 29 juli 2012 @ 10:49:24 #18
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_114794940
Gelukkig. Jep.

Gezond.
2 Lieve kinderen die elke dag bij me zijn
Genoeg ruimte/geld/hobbies om me bezig te houden.
Vrijgezel
Gemoedsrust.

Ja, gelukkig is het woord.
Maar ik kan al snel gelukkig zijn. :)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_114794985
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hoe kan je gezond zijn als een criteria beschouwen als de rest van alles wat je belangrijk vind je ongelukkig maakt? Tuurlijk vind ik het fijn dat ik gezond ben, maar het maakt me niet meteen gelukkig
Nee ik bedoelde meer van: was het maar zo makkelijk, dan zijn er veel meer mensen gelukkig ;)
  zondag 29 juli 2012 @ 10:52:54 #20
319979 Fok-it
All is well
pi_114795008
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:51 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde meer van: was het maar zo makkelijk, dan zijn er veel meer mensen gelukkig ;)
Ik snap je wel hoor :P Ik baal er zelf ook van maarja, niks aan te doen :)
pi_114795009
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:47 schreef Hoplahopla het volgende:
Objectief gezien ben ik ontzettend gelukkig. Subjectief gezien niet echt.
Ik denk dat het bij mij ook het geval is ja..
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:49 schreef GizartFRL het volgende:
Gelukkig. Jep.

Gezond.
2 Lieve kinderen die elke dag bij me zijn
Genoeg ruimte/geld/hobbies om me bezig te houden.
Vrijgezel
Gemoedsrust.

Ja, gelukkig is het woord.
Maar ik kan al snel gelukkig zijn. :)
O+
pi_114795100
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:52 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ik denk dat het bij mij ook het geval is ja..

De doorsnee Nederlander (Noord-Europeaan) heeft het natuurlijk ontzettend goed getroffen, dus ongelukkig zijn kan haast niet.

Geluk is echter relatief en subjectief. Op het moment dat je uit een rijk gezin komt en alle kansen krijgt die je nodig hebt, kun je je alsnog ongelukkig voelen omdat je bijvoorbeeld niet voor je geaardheid kan uitkomen. Dan lijk je vooral gelukkig, maar voel je je dat niet.
  zondag 29 juli 2012 @ 10:58:29 #23
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_114795121
Objectief zou ik misschien ook wel gelukkig moeten zijn, omdat ik bij de meeste zaken (geld, liefde, reizen, leuke dingen, huis, dieren, doen wat je wilt) gewoon kan invullen dat ik doe/heb/kan wat ik wil.
Echter de gezondheid (zowel medisch als psychisch) zorgt er geregeld voor dat die zaken me weinig meer kunnen boeien, zou liever weer kunnen voetballen dan de zoveelste keer op vakantie.

Overigens is het glas hier 8/10 keer wel halfvol, dat scheelt alweer, lang leve het relativeren waardoor je de dingen toch positief bekijkt.
Maar echt gelukkig, nee dat dan weer niet. :P
pi_114795131
Gelukkig geweest, nu na bedrog en verraad door partner even helemaal niet. Toch net bij een stuk fietsen wel dat gevoel van geluk weer. Na de dip ben ik gewoon weer gelukkig zoals altijd. Ik weet dat het weer komt.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_114795152
Ik ben ook gelukkig. Alles gaat momenteel goed. Heb een leuk leven, doe leuke dingen, kan doen wat ik wil en daar heb ik ook de mogelijkheden toe. Daarnaast ben ik gezond en gaat het met de familieleden waar ik om geef redelijk tot goed. Verder gaat het in het gezin nu ook goed en heb ik leuke vriendinnen waar ik gezellig mee kan chillen. Bepaalde situaties zijn kut maar daar kan ik helaas niks aan veranderen dus probeer ik mijzelf er ook maar niet druk over te maken. :D *G*
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_114795204
Dus tot nu toe zeggen jullie dat gelukkig zijn om objectief en subjectief gaat, en ligt dus ook aan bepaalde momenten wanneer je wel of niet gelukkig bent.
  zondag 29 juli 2012 @ 11:03:29 #27
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_114795233
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 10:52 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

O+
:@ hihi
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_114795251
Nee. :{ Hopelijk is dit over een jaar totaal anders.
pi_114795257
quote:
2s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:01 schreef Angel-Joy het volgende:
Dus tot nu toe zeggen jullie dat gelukkig zijn om objectief en subjectief gaat, en ligt dus ook aan bepaalde momenten wanneer je wel of niet gelukkig bent.
Dat laatste gaat bij mij niet op. Ik ben al een heel tijdje gelukkig, het is bij mij niet zo dat als een dag alles tegenzit dat ik dan ongelukkig ben.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_114795278
Ik ben redelijk gelukkig.
Gezond, leuke baan, leuk huisje.
Alleen verloopt de relatie momenteel wat stroever.
Liefde en infectie
pi_114795284
Ja :)

Heeft vooral te maken met het inzicht dat je alleen niet gelukkig kunt zijn door bezig te zijn en/of vasthouden aan dingen die ongelukkig maken.

Het is een aparte waarheid dat ongelukkig zijn iets is waar je moeite voor moet doen, probleem is alleen dat men vaak uit gewoonte en het er niet van bewust zijn niet door heeft dat ze letterlijk bezig zijn met ongelukkig zijn en dat zelf voeden en in stand houden.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_114795325
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:04 schreef BarrieButsers het volgende:

[..]

Dat laatste gaat bij mij niet op. Ik ben al een heel tijdje gelukkig, het is bij mij niet zo dat als een dag alles tegenzit dat ik dan ongelukkig ben.
Ahh oke, snap ik.
Bedoelde meer van wanneer een tijd komt dat alles tegen gaat zitten.

Wel mooi om te zien dat sommigen van jullie blijven hopen, en nog positief zijn dat het over paar jaar verandert en jullie dan misschien wel gelukkig zijn O+
pi_114795350
Ja gelukkig :)

Knappe en lieve man, lieve en eigenwijze dochter, leuk huis, beide een goede baan
Genoeg geld voor hobbys en andere leuke dingen en fijne familie en vrienden
pi_114795368
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:05 schreef Canillas het volgende:
Ja :)

Heeft vooral te maken met het inzicht dat je alleen niet gelukkig kunt zijn door bezig te zijn en/of vasthouden aan dingen die ongelukkig maken.

Het is een aparte waarheid dat ongelukkig zijn iets is waar je moeite voor moet doen, probleem is alleen dat men vaak uit gewoonte en het er niet van bewust zijn niet door heeft dat ze letterlijk bezig zijn met ongelukkig zijn en dat zelf voeden en in stand houden.
Herkenbaar :')
Ik denk ook veel vaker aan negatieve dingen, dingen die me ongelukkig maken, dan dat ik positief denk.
Dat heeft zeker invloed ja, ben geen optimist helaas.
pi_114795392
Heerlijk om die kleinburgerlijke voorwaarden te lezen voor geluk. Wat nou als je geen kinderen wil, geen huis/aards bezit ambieert en werken niet leuk vindt?
pi_114795418
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:09 schreef Hoplahopla het volgende:
Heerlijk om die kleinburgerlijke voorwaarden te lezen voor geluk. Wat nou als je geen kinderen wil, geen huis ambieert en werken niet leuk vindt?
Dan is die persoon gelukkig met andere voorwaardes..kan toch :) zou wat zijnals iedereen gelukkig is met exact hetzelfde ;)
pi_114795437
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Dan is die persoon gelukkig met andere voorwaardes..kan toch :) zou wat zijnals iedereen gelukkig is met exact hetzelfde ;)
Dat is waar. Dan zou mijn toekomst een stuk moeilijker te realiseren zijn.
  zondag 29 juli 2012 @ 11:12:19 #38
319979 Fok-it
All is well
pi_114795474
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:07 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ahh oke, snap ik.
Bedoelde meer van wanneer een tijd komt dat alles tegen gaat zitten.

Wel mooi om te zien dat sommigen van jullie blijven hopen, en nog positief zijn dat het over paar jaar verandert en jullie dan misschien wel gelukkig zijn O+
Je moet wel. Anders zak je steeds verder af.
pi_114795578
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je moet wel. Anders zak je steeds verder af.
Nouja moet niks, genoeg mensen die daardoor depressief worden.
Maar klopt wel wat je zegt ja.
pi_114795606
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:08 schreef Angel-Joy het volgende:
Herkenbaar :')
Ik denk ook veel vaker aan negatieve dingen, dingen die me ongelukkig maken, dan dat ik positief denk.
Dat heeft zeker invloed ja, ben geen optimist helaas.
Denk jij daar vaak aan? Zeg je tegen jezelf ''nu ga ik aan dingen denken die me ongelukkig maken'' of zijn die gedachten er gewoon? Heeft het feit dat jij geen optimist bent een invloed, of heeft dat je gelooft in het idee dat je geen optimist bent invloed?

Zijn dat niet gewoon de geconditioneerde en herhalende gedachtepatronen die jezelf echt maakt door daar in te geloven?

Belangrijker punt, gelukkig zijn heeft iets passiefs; je wilt dat iets of iemand je gelukkig maakt. Focus je op dankbaarheid voor je bestaan, dat je hier bent zoals je bent en leer dat waarderen, dat verliest iets als jezelf ongelukkig voelen ook z'n functie. Dat zijn dingen waar je actief mee aan de slag kan, altijd en overal.

Veel mensen voelen zich ontevreden/ongelukkig omdat ze in hun hoofd bezig zijn met gedachten over dat dingen anders zouden moeten zijn zoals ze zijn, verzetten dus, kan niet anders dan dat je daar ontevreden van wordt maar dat zijn wel dingen die men volledig zelf doet en die als resultaat onvrede/ongeluk kunnen hebben.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_114795725
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:17 schreef Canillas het volgende:

[..]

Denk jij daar vaak aan? Zeg je tegen jezelf ''nu ga ik aan dingen denken die me ongelukkig maken'' of zijn die gedachten er gewoon? Heeft het feit dat jij geen optimist bent een invloed, of heeft dat je gelooft in het idee dat je geen optimist bent invloed?

Zijn dat niet gewoon de geconditioneerde en herhalende gedachtepatronen die jezelf echt maakt door daar in te geloven?
Nee, soms ga je gewoon een beetje over het leven nadenken, dan komen al die negatieve dingen voorbij :')
En soms, komt die dingen terug.
Bijvoorbeeld, ik heb mijn vader al 6 jaar niet meer gesproken, en plotsling neemt hij weer contact op terwijl hij me vroeger had mishandeld.
Dus dan ga ik weer over de negatieve dingen denken van vroeger.

Ja klopt wel.. Zijn wel vaak zelfde dingen die terug komen zeg maar. En er komen nog wel meer dingen bij thuis met mijn stiefvader bijvoorbeeld.
pi_114795766
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:16 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Nouja moet niks, genoeg mensen die daardoor depressief worden.
Maar klopt wel wat je zegt ja.
Zelf ben ik ook vaak positief gestemd. Hoe beroerd de situatie ook is probeer ik altijd iets positiefs te vinden of anders vooral de moed erin houden door aan een mooie positieve toekomst te denken waarin de shit over is.
of je gelukkig bent ligt tenslotte voor een gedeelte afhankelijk van je eigen karakter instelling maar ook van je eigen doelen en eisen.
En gedeeltelijk door zaken waar je geen reet aan kunt doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door lucky_m3 op 29-07-2012 11:29:45 ]
Liefde en infectie
  zondag 29 juli 2012 @ 11:28:11 #43
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_114795864
Afgelopen twee jaar was ik niet echt gelukkig. Zat niet goed in m'n vel, een bepaalde onrust waar ik niet wist waar het vandaan kwam. En dat terwijl ik alles had.
Toen ging m'n relatie uit en lag m'n toekomst ineens weer open. Ik kreeg weer kracht en zin om alles aan te pakken. Afgelopen half jaar keihard gewerkt aan m'n opleiding, stage, veel leuke nieuwe mensen ontmoet, en ik kan in september aan m'n nieuwe baan beginnen. In tijden niet zo gelukkig geweest :+
My mama didn't raise no fool
pi_114795871
knudde laptop >:O
Liefde en infectie
pi_114795920
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:22 schreef Angel-Joy het volgende:
Nee, soms ga je gewoon een beetje over het leven nadenken, dan komen al die negatieve dingen voorbij :')
En soms, komt die dingen terug.
Bijvoorbeeld, ik heb mijn vader al 6 jaar niet meer gesproken, en plotsling neemt hij weer contact op terwijl hij me vroeger had mishandeld.
Dus dan ga ik weer over de negatieve dingen denken van vroeger.

Ja klopt wel.. Zijn wel vaak zelfde dingen die terug komen zeg maar. En er komen nog wel meer dingen bij thuis met mijn stiefvader bijvoorbeeld.
Heb je dat voor je gevoel wel genoeg verwerkt? Want dat zijn geen kleine dingen, helemaal niet zelfs, en dat zijn vaak de dingen die blijven resoneren in je gedachten en beleving vanwege de heftigheid ervan. Vind het nogal wat eerlijk gezegd.
  zondag 29 juli 2012 @ 11:31:14 #46
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_114795931
Ik kan wel zeggen dat ik gelukkig ben :Y
Heb een lieve vriend, leuke hond, we wonen samen in een lekker huis, ik heb fijne vrienden en familie, volg een opleiding die ik tof vind en heb een leuke bijbaan.
Natuurlijk is er wel wat rottigheid ook [regelmatig, zit lichamelijk niet helemaal goed in elkaar], maar juist dan merk ik hoe onbelangrijk alle materialistische dingen zijn, en hoe een heerlijk leven ik verder eigenlijk heb.
an urge to help mankind overcomes me
pi_114795947
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:28 schreef La_Vita het volgende:
Afgelopen twee jaar was ik niet echt gelukkig. Zat niet goed in m'n vel, een bepaalde onrust waar ik niet wist waar het vandaan kwam. En dat terwijl ik alles had.
Toen ging m'n relatie uit en lag m'n toekomst ineens weer open. Ik kreeg weer kracht en zin om alles aan te pakken. Afgelopen half jaar keihard gewerkt aan m'n opleiding, stage, veel leuke nieuwe mensen ontmoet, en ik kan in september aan m'n nieuwe baan beginnen. In tijden niet zo gelukkig geweest :+
Dus eigenlijk maakte jouw ex vriend jou ongelukkig? :+
Of gewoon dat je nu veel meer vrijheid hebt?
pi_114795991
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:30 schreef Canillas het volgende:

[..]

Heb je dat voor je gevoel wel genoeg verwerkt? Want dat zijn geen kleine dingen, helemaal niet zelfs, en dat zijn vaak de dingen die blijven resoneren in je gedachten en beleving vanwege de heftigheid ervan. Vind het nogal wat eerlijk gezegd.
Nah valt weinig te verwerken..
Vraag me nu alleen af of ik dan wel of geen contact moet hebben.
Verder gewoon zo snel mogelijk het huis uit, mijn eigen plekje is al voldoende.
pi_114796012
quote:
2s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:01 schreef Angel-Joy het volgende:

Het ligt ook aan of je positief bent ingesteld zodat je niet hele tijd terug denkt aan negatieve dingen, maar juist vooruit denkt, en positief bent over jouw toekomst
Fixed.
  zondag 29 juli 2012 @ 11:35:53 #50
319979 Fok-it
All is well
pi_114796032
quote:
2s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:33 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Nah valt weinig te verwerken..
Vraag me nu alleen af of ik dan wel of geen contact moet hebben.
Verder gewoon zo snel mogelijk het huis uit, mijn eigen plekje is al voldoende.
Dat duurt nog wel paar jaar toch bij jou? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')