Die hebben we wel, maar die heeft zich niet gekwalificeerd voor de Spelen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:13 schreef ShevaJB het volgende:
Waarom heeft NL geen olympisch voetbalelftal?
Ahzo!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:16 schreef Cee het volgende:
[..]
Die hebben we wel, maar die heeft zich niet gekwalificeerd voor de Spelen.
Zoals?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:14 schreef timmmmm het volgende:
Waarom houden ze bij sommige sporten zo krampachtig vast aan het achterhaalde idee de échte profs te weren
Die bonden willen niet betalen aan het IOC. Of willen niet voldoen aan de eisen van het IOS mbt bijvoorbeeld doping.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:14 schreef timmmmm het volgende:
Waarom houden ze bij sommige sporten zo krampachtig vast aan het achterhaalde idee de échte profs te weren
Die zijn er wel. De Pan African Games of Asian Games bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:32 schreef wdn het volgende:
Vraag: waarom zijn er eigenlijk geen continetale spelen? EU vs NA vs ZA vs AS vs AF vs OC
Omdat het Belgen weinig kan schelen of Zweden een medaille wint voor Europa, en het zal Brazilianen aan hun reet roesten als een Boliviaan goud wint voor Zuid-Amerika.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:32 schreef wdn het volgende:
Vraag: waarom zijn er eigenlijk geen continetale spelen? EU vs NA vs ZA vs AS vs AF vs OC
Nee, dat is binnen 1 continent (commenwealth games is binnen Het Koningrijk).quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:34 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Die zijn er wel. De Pan African Games of Asian Games bijvoorbeeld.
Ik begreep het als een soort Spelen waar je niet met landenteams maar met continentale teams staat?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:34 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Die zijn er wel. De Pan African Games of Asian Games bijvoorbeeld.
Oh, op die fiets. Ja, ik denk dat de landen van die continenten als geheel daar niet echt voor te porren zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:35 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, dat is binnen 1 continent (commenwealth games is binnen Het Koningrijk).
Ik bedoelde continent vs continent.
Rider Cup.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:35 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, dat is binnen 1 continent (commenwealth games is binnen Het Koningrijk).
Ik bedoelde continent vs continent.
Dat is 1 sport.quote:
Ja en de Masconi cup (9 ballquote:
Bij Mart aan tafelquote:
Enz.?quote:
Volgens mij moet je gezwommen hebben om een medaille te krijgen, dus zou ik gaan voor ja.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:51 schreef KimmoKim het volgende:
krijgt Hinkelien Schreuder ook en medaille aangezien zij de series gezwommen heeft?
Boksen is nog de enige echte amateursport op de OS. Bij alle andere sporten doen gewoon profs mee. Er zitten ook wel amateurs tussen maar profs worden (op het boksen na dus) niet geweerd.quote:
Als je het voetbal neemt. Het Olympisch comité zou dolgraag de beste voetballers willen hebben, maar UEFA en FIFA willen geen serieuze concurrent voor hun EK en WK. Dat gaat dus niet door.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:14 schreef timmmmm het volgende:
Volgens mij wordt in de regel de Engelstalige volgorde gebruikt, maar wordt ervan afgeweken als landen het Frans als landstaal hebben of een voormalige Franse kolonie zijn. Het zal wel iets met de rol van De Coubertin te maken hebben.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:04 schreef Revanches het volgende:
Aangezien de landenopkomst in de franse volgorde was, waarom kwam nederland bij de N en niet bij de P? Aangezien Ivory Coast dan wel met Côte begon...
En daarom zou voetbal niet mee moeten doenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:07 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als je het voetbal neemt. Het Olympisch comité zou dolgraag de beste voetballers willen hebben, maar UEFA en FIFA willen geen serieuze concurrent voor hun EK en WK. Dat gaat dus niet door.
Côte d'Ivoire is de officiële naam, ook in het Engels.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:04 schreef Revanches het volgende:
Aangezien de landenopkomst in de franse volgorde was, waarom kwam nederland bij de N en niet bij de P? Aangezien Ivory Coast dan wel met Côte begon...
En wat doen de officials die ieder een sporter onder hun hoede nemen? Bij de landenopkomst zag je de genoemde officials met hen meelopen.
Tennis mag ook wel weg.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En daarom zou voetbal niet mee moeten doen
Ja maar je hebt al tafeltennis, zelfde basis. Daarnaast is Wimbledon en de US Open belangrijker.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daar doen de toppers toch wel gewoon mee?
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja maar je hebt al tafeltennis, zelfde basis. Daarnaast is Wimbledon en de US Open belangrijker.
Beachvolleybal is met 2 tegen 2 en gewoon volleybal 6 tegen 6 (of zijn het door die extra verdediger nu 7?).quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:28 schreef Luxuria het volgende:
Ik mag hier domme vragen stellen: wat is dan het verschil tussen volleybal en beachvolleybal qua spelinhoud?
Dan valt er ook nog wat te lachen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:29 schreef larry_flynt het volgende:
Waarom is snelwandelen een olympische sport?
De wegrace was dit jaar juist geweldig, kleine ploegen, geen leiders/oortjes. Spannender en interessanter dan menig andere koers van de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:21 schreef Luxuria het volgende:
Wielrennen mag van mij ook weg.
De Tour de France is dé competitie, voor mijn gevoel stelt dit op de OS niks voor tegenover de Tour.
Dit vroeg ik me ook meteen af!!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:07 schreef Cee het volgende:
Tellen de medailles voor de vrouwen-estafette voor 4 (ik heb 'm voorbij zien komen, die vraag)?
Dat wist ik idd, maar de regels zijn hetzelfde ofniet?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Beachvolleybal is met 2 tegen 2 en gewoon volleybal 6 tegen 6 (of zijn het door die extra verdediger nu 7?).
En de ondergrond is natuurlijk anders.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:54 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat wist ik idd, maar de regels zijn hetzelfde ofniet?
quote:
Tja, domme vraag. Maar dat mag hierquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |