Zorg er in ieder geval voor dat je voor 04-08 aan die 'paar tientjes' verplichting hebt voldaan.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:05 schreef starla het volgende:
In principe heb ik volgens brief 1 gewoon tot 04-08 de tijd om niet meer rood te staan (gaat trouwens om een futiel bedrag van een paar tientjes).
Ja, heb ik natuurlijk meteen gedaan, heb 700e overgemaakt, ofwel meteen voor 7 maanden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zorg er in ieder geval voor dat je voor 04-08 aan die 'paar tientjes' verplichting hebt voldaan.
Neem dan even kontakt op met je bank, leg ze uit dat je met vakantie was, en dat je inmiddels 700,- hebt overgemaakt. Zij zitten ook niet te wachten op procedure's dus wellicht los je het dan in 5 minuten op.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:07 schreef starla het volgende:
Ja, heb ik natuurlijk meteen gedaan, heb 700e overgemaakt, ofwel meteen voor 7 maanden.
Ik ga ze maandag zeker bellen. Ondanks dat het waarschijnlijk in mijn contract staat, vind ik zo'n beëindiging zonder waarschuwing, als in: als je voor die datum niet betaalt ben je de sjaak en moet je alles in 1 keer betalen, niet netjes. Helemaal niet als ze op dezelfde datum 2 verschillende brieven versturen met conflicterende inhoud.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Neem dan even kontakt op met je bank, leg ze uit dat je met vakantie was, en dat je inmiddels 700,- hebt overgemaakt. Zij zitten ook niet te wachten op procedure's dus wellicht los je het dan in 5 minuten op.
Mogelijkerwijs maakt ze gebruik van beeldspraak. En heeft ze, nadat ze de briefjes van PostNL op de mat zag liggen (letterlijk) de betreffende aangetekende stukken opgehaald op het postkantoor.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:22 schreef ElisaB het volgende:
Domme vraag misschien, maar hoe kunnen aangetekende brieven op de mat liggen
Dat ligt dat maar net aan de omschrijving in brief 1. Eisen ze daar de termijn op, of het geheel?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:23 schreef frederik het volgende:
Toch spreken die brieven elkaar zo te zien niet tegen. Ze hadden er echter net zo makkelijk 1 brief van kunnen maken:
Wegens het niet voldoen aan de voorwaarden (dat langdurig roodstaan) (uit brief 1) beeindigen wij het contract met u (uit brief 2), wat tot gevolg heeft dat de hele vordering in zijn geheel opeisbaar wordt (uit brief 2), je krijgt 10 dagen de tijd om die gehele vordering te betalen anders komt een incassobureau in zicht (uit brief 1)
Quote uit brief 1:quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat ligt dat maar net aan de omschrijving in brief 1. Eisen ze daar de termijn op, of het geheel?
Juist niet toch? Ze beëindigen het contract en dus moet je het geheel in één keer stortenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:26 schreef starla het volgende:
Quote uit brief 1:
Wilt u binnen één week na de datum van deze brief zorgen voor een positief saldo...
Dus ja, ik vind wel dat ze elkaar tegenspreken.
Wat is zo moeilijk aan het verschil tussen:quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Juist niet toch? Ze beëindigen het contract en dus moet je het geheel in één keer storten
Wat versta jij onder een positief saldo? Bij een positief saldo denk ik aan een saldo boven nul. Niet aan een inhaalslag voor een aflossingstermijn, terwijl het totaal nog onder de nul blijft.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:26 schreef starla het volgende:
Quote uit brief 1:
Wilt u binnen één week na de datum van deze brief zorgen voor een positief saldo...
Dat je niet duidelijk bent...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:29 schreef starla het volgende:
Wat is zo moeilijk aan het verschil tussen:
Brief 1) Je moet positief staan, ergo een aantal tientjes overmaken
Brief 2) Het contact is beeindigd, je moet meer dan een eental tientjes overmaken, namelijk de resterende schuld.
Ja, ik dus ook, vandaar mijn verbazing over brief 2 dat ik ALLES moet betalen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een positief saldo? Bij een positief saldo denk ik aan een saldo boven nul. Niet aan een inhaalslag voor een aflossingstermijn, terwijl het totaal nog onder de nul blijft.
Ik begrijp er steeds minder van. Zolang je een schuld hebt, is je saldo NIET positief. Ook niet als je alle termijnen netjes voldoet. Althans, in mijn beleving...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:30 schreef starla het volgende:
Ja, ik dus ook, vandaar mijn verbazing over brief 2 dat ik ALLES moet betalen.
+1quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik begrijp er steeds minder van. Zolang je een schuld hebt, is je saldo NIET positief. Ook niet als je alle termijnen netjes voldoet. Althans, in mijn beleving...
ehm. ja. een positief saldo. dat betekent dus 0 schuld. afbetalen dusquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:26 schreef starla het volgende:
[..]
Quote uit brief 1:
Het zou zoveel simpeler zijn als je vanaf het begin af duidelijk was. Nu gaat het weer ineens over 2 rekeningen, en die brieven gaan ook over 2 aparte rekeningen of wat?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:35 schreef starla het volgende:
Ok voor de duidelijkheid dan:
Ik heb 2 rekeningen bij 2 verschillende banken. 1 voor de boodschapjes, 1 voor het aflossen van de PL.
Op die laatste mag ik dus niet ROOD staan, ofwel ik moet een positief saldo hebben. Dat schrijven ze dus in brief 1: 'binnen 7 dagen een positief saldo op uw betaalrekening, let op de debetrente dus maak iets meer over dan het termijnbedrag blabla'.
Neenee, dezelfde rekening waar ik de PL van aflos, de rekening van DIE bank. Die andere bank staat hier natuurlijk los van.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het zou zoveel simpeler zijn als je vanaf het begin af duidelijk was. Nu gaat het weer ineens over 2 rekeningen, en die brieven gaan ook over 2 aparte rekeningen of wat?
Aha... Nu vat ik hem pas... (Denk ik)quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:40 schreef starla het volgende:
Neenee, dezelfde rekening waar ik de PL van aflos, de rekening van DIE bank. Die andere bank staat hier natuurlijk los van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |