abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:01:53 #1
378192 -mandy-
I am who I am
pi_114775431
Hallo,

Ik heb een contract voor onbepaalde tijd bij mijn werkgever, en heb daarnaast op en andere locatie vanaf 1 april tot en met 1 juli een aanvulling van mijn uren gehad in de vorm van een tijdelijk contract.
Nu blijkt dat mijn tijdelijke contract stilzwijgend is verlengd.
Op zich heel goed, ware het niet, dat ik sinds 1 juli niet meer op die locatie werk. De uren die beschikbaar waren kwamen niet overeen met mijn vaste werkdagen van mijn contract voor onbepaalde tijd, en voor de andere uren waren er door hogerhand veel (goedkopere) vakantiehulpen ingepland.
Weet iemand hoe ik van dit tijdelijk contract het beste af kan komen, en wat voor evt gevolgen dit verder nog kan hebben.
Verdere info: ik kan helaas mijn tijdelijke uren niet werken op de plaats waar ik vast werk.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_114775501
Wat zei je werkgever toen je het met hem besprak?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_114775534
Maak je geen zorgen. Als werknemer ben je in no time van een 'vast contract' af. Kijk even naar de opzegtermijn. Die is vaak maar een maandje.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:09:34 #4
378192 -mandy-
I am who I am
pi_114775653
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Nog niets, ik wil graag eerst even van fok advies inwinnen.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:11:58 #5
378192 -mandy-
I am who I am
pi_114775733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef Socios het volgende:
Maak je geen zorgen. Als werknemer ben je in no time van een 'vast contract' af. Kijk even naar de opzegtermijn. Die is vaak maar een maandje.
Klopt, maar zou het bv mogelijk zijn dat ik bezwaar aanteken tegen die stilzwijgende verlenging. Ik kom zo nl behoorlijk in de min met uren, heb er dus veel te weinig gewerkt. 9u/week met 4,5 uur per dag, gedurende de hele maand juli.
pi_114776720
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:11 schreef -mandy- het volgende:
Klopt, maar zou het bv mogelijk zijn dat ik bezwaar aanteken tegen die stilzwijgende verlenging. Ik kom zo nl behoorlijk in de min met uren, heb er dus veel te weinig gewerkt. 9u/week met 4,5 uur per dag, gedurende de hele maand juli.
Kijk wat je opzegtermijn is en zeg 'm op.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_114776879
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat 'ie die betweterige posts een beetje zat is.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:51:42 #8
350845 Novacek
Fok.. ruk forum.. :-(
pi_114776980
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat 'ie die betweterige posts een beetje zat is.
:?

Wat bedoel je hiermee?
Dit was de druppel... wat Mij betreft kan Fok de tiephus krijgen. (Ik kwam toch enkel voor FP maar nu zum kotsen..)
pi_114777154
Ik snap het niet: jij of je werkgever hadden niet in de gaten dat jij de uren die je tijdelijk zou werken na 1 juli niet meer werkte? :? Want vanaf die datum lijk je nu je aanwezigheidsprobleem te hebben.

Dat valt pas 4 weken later op?

En verder: overleg met je werkgever, kijk naar je opzegtermijn en als je er niet aan uitkomt neem je ontslag.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:58:28 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114777197
Je doet dat werk niet meer, waarom denk je dan dat het contract stilzwijgend verlengd is?
Als je nog wel op die locatie gewerkt zou hebben na 1 juli zou daar idd sprake van zijn, maar als je er na 1 juli niet meer hebt gewerkt dan weet ik niet waarom het stilzwijgend verlengd zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114777604
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:51 schreef Novacek het volgende:

[..]

:?

Wat bedoel je hiermee?
Dat posts als wat zei x... toen je ze belde/het vroeg/mailde/faxte/rook singnaalde, etc. niet gewenst zijn
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:28:01 #12
378192 -mandy-
I am who I am
pi_114778308
Hoe ik in de gaten had dat ie stilzwijgend verlengd is? Deeltijdpercentage op mijn laatste loonstrookje.

Ik denk dat zsm opzeggen idd de beste oplossing is.

Ik had aangegeven dat ik die 9u/week niet meer beschikbaar ben. Maar omdat dat naar hogerhand niet was doorgecommuniceerd was het wel stilzwijgend verlengd.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:40:07 #13
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_114778812
Staat er in dat tijdelijke contract dat deze stilzwijgend zal worden verlengd? Als dat er niet in staat en je hebt er niet gewerkt na einddatum van het tijdelijke contract is deze helemaal niet verlengd.
Beweert werkgever van wel vraag dan om het contract waarin de verlenging is vastgelegd te tonen.

Nu mag je werkgever gewoon loonstrookje corrigeren en klaar.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_114780154
Naar de werkgever stappen en aangeven dat reeds tijdig is aangeven dat het contract niet had door moeten lopen. Ze zouden je loonstrook en dus uren van de juli gewoon moeten kunnen corrigeren door middel van een nieuwe loonstrook.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:12:49 #15
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114780560
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:58 schreef Leandra het volgende:
Je doet dat werk niet meer, waarom denk je dan dat het contract stilzwijgend verlengd is?
Als je nog wel op die locatie gewerkt zou hebben na 1 juli zou daar idd sprake van zijn, maar als je er na 1 juli niet meer hebt gewerkt dan weet ik niet waarom het stilzwijgend verlengd zou zijn.
Dat dus. Het feit dat er geld is overgemaakt wil nog niet zeggen dat er een contract verlengd is.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_114780841
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:01 schreef -mandy- het volgende:
Hallo,

Ik heb een contract voor onbepaalde tijd bij mijn werkgever, en heb daarnaast op en andere locatie vanaf 1 april tot en met 1 juli een aanvulling van mijn uren gehad in de vorm van een tijdelijk contract.
Nu blijkt dat mijn tijdelijke contract stilzwijgend is verlengd.
Als je werkgever eraan wil meewerken, kan je volgens mij het hele probleem met een beëindigingsovereenkomst met wederzijds goedvinden verhelpen. Of met een vaststellingsovereenkomst.
pi_114790438
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef Socios het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kijk wat je opzegtermijn is en zeg 'm op.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:57 schreef Cat22 het volgende:
En verder: overleg met je werkgever, kijk naar je opzegtermijn en als je er niet aan uitkomt neem je ontslag.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:28 schreef -mandy- het volgende:
Ik denk dat zsm opzeggen idd de beste oplossing is.
Ehm ... het gaat toch om een tijdelijk contract, normaal gesproken is die tussentijds niet op te zeggen.

Echter ...
quote:
Ik had aangegeven dat ik die 9u/week niet meer beschikbaar ben.
Hieruit maak ik op dat het tijdelijke contract niet stilzwijgend verlengd kan zijn.
quote:
Maar omdat dat naar hogerhand niet was doorgecommuniceerd was het wel stilzwijgend verlengd.
Dat is niet jouw probleem. Je hebt na 30 juni niet meer op die andere locate gewerkt, punt. Dat je werkgever intern de zaak niet op orde heeft, heb jij geen boodschap aan.

En dus valt er ook niks op te zeggen ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114805413
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:13 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ehm ... het gaat toch om een tijdelijk contract, normaal gesproken is die tussentijds niet op te zeggen.

Wel als er niet uitdrukkelijk in het contract staat dat er geen mogelijkheid tot tussentijds opzegging is.
Staat die bepaling er namelijk niet in dan geldt de reguliere opzegtermijn. En daarom moet TS naar haar contract kijken en met werkgever om tafel.

Maar als zij vanaf einddatum contract geen arbeid meer heeft verricht kan dat volgens mij wel opgevat worden als contractbeëindiging en moet het loonstrookje worden aangepast. Dus: praten met werkgever.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114805737
Cat, bij een tijdelijk contract moet tussentijds opzeggen juist expliciet in het contract staan wil je op kunnen zeggen.

quote:
Artikel 667

1. Een arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege, wanneer de tijd is verstreken bij overeenkomst, bij de wet of door het gebruik aangegeven.

2. Voorafgaande opzegging is in dat geval nodig:

a. indien zulks bij schriftelijk aangegane overeenkomst is bepaald;

b. indien volgens de wet of het gebruik opzegging behoort plaats te vinden en daarvan niet, waar zulks geoorloofd is, bij schriftelijk aangegane overeenkomst is afgeweken.

3. Een arbeidsovereenkomst als bedoeld in lid 1 kan slechts tussentijds worden opgezegd indien voor ieder der partijen dat recht schriftelijk is overeengekomen.
Burgerlijk wetboek boek 7
pi_114805933
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:51 schreef frederik het volgende:
Cat, bij een tijdelijk contract moet tussentijds opzeggen juist expliciet in het contract staan wil je op kunnen zeggen.

[..]

Burgerlijk wetboek boek 7
I stand corrected. :Y

Maar in ieder geval is het zo dat een tijdelijk contract niet per definitie onmogelijk tussentijds op te zeggen is.
pi_114808454
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:56 schreef Cat22 het volgende:

[..]

I stand corrected. :Y

Maar in ieder geval is het zo dat een tijdelijk contract niet per definitie onmogelijk tussentijds op te zeggen is.
Vandaar ook mijn toevoeging `normaal gesproken` ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')