Nog niets, ik wil graag eerst even van fok advies inwinnen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat zei je werkgever toen je het met hem besprak?
Klopt, maar zou het bv mogelijk zijn dat ik bezwaar aanteken tegen die stilzwijgende verlenging. Ik kom zo nl behoorlijk in de min met uren, heb er dus veel te weinig gewerkt. 9u/week met 4,5 uur per dag, gedurende de hele maand juli.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef Socios het volgende:
Maak je geen zorgen. Als werknemer ben je in no time van een 'vast contract' af. Kijk even naar de opzegtermijn. Die is vaak maar een maandje.
Kijk wat je opzegtermijn is en zeg 'm op.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:11 schreef -mandy- het volgende:
Klopt, maar zou het bv mogelijk zijn dat ik bezwaar aanteken tegen die stilzwijgende verlenging. Ik kom zo nl behoorlijk in de min met uren, heb er dus veel te weinig gewerkt. 9u/week met 4,5 uur per dag, gedurende de hele maand juli.
Dat 'ie die betweterige posts een beetje zat is.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat zei je werkgever toen je het met hem besprak?
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat 'ie die betweterige posts een beetje zat is.
Dat posts als wat zei x... toen je ze belde/het vroeg/mailde/faxte/rook singnaalde, etc. niet gewenst zijnquote:
Dat dus. Het feit dat er geld is overgemaakt wil nog niet zeggen dat er een contract verlengd is.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:58 schreef Leandra het volgende:
Je doet dat werk niet meer, waarom denk je dan dat het contract stilzwijgend verlengd is?
Als je nog wel op die locatie gewerkt zou hebben na 1 juli zou daar idd sprake van zijn, maar als je er na 1 juli niet meer hebt gewerkt dan weet ik niet waarom het stilzwijgend verlengd zou zijn.
Als je werkgever eraan wil meewerken, kan je volgens mij het hele probleem met een beëindigingsovereenkomst met wederzijds goedvinden verhelpen. Of met een vaststellingsovereenkomst.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:01 schreef -mandy- het volgende:
Hallo,
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd bij mijn werkgever, en heb daarnaast op en andere locatie vanaf 1 april tot en met 1 juli een aanvulling van mijn uren gehad in de vorm van een tijdelijk contract.
Nu blijkt dat mijn tijdelijke contract stilzwijgend is verlengd.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef Socios het volgende:
Maak je geen zorgen. Als werknemer ben je in no time van een 'vast contract' af. Kijk even naar de opzegtermijn. Die is vaak maar een maandje.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kijk wat je opzegtermijn is en zeg 'm op.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:57 schreef Cat22 het volgende:
En verder: overleg met je werkgever, kijk naar je opzegtermijn en als je er niet aan uitkomt neem je ontslag.
Ehm ... het gaat toch om een tijdelijk contract, normaal gesproken is die tussentijds niet op te zeggen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:28 schreef -mandy- het volgende:
Ik denk dat zsm opzeggen idd de beste oplossing is.
Hieruit maak ik op dat het tijdelijke contract niet stilzwijgend verlengd kan zijn.quote:Ik had aangegeven dat ik die 9u/week niet meer beschikbaar ben.
Dat is niet jouw probleem. Je hebt na 30 juni niet meer op die andere locate gewerkt, punt. Dat je werkgever intern de zaak niet op orde heeft, heb jij geen boodschap aan.quote:Maar omdat dat naar hogerhand niet was doorgecommuniceerd was het wel stilzwijgend verlengd.
Wel als er niet uitdrukkelijk in het contract staat dat er geen mogelijkheid tot tussentijds opzegging is.quote:Op zondag 29 juli 2012 02:13 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ehm ... het gaat toch om een tijdelijk contract, normaal gesproken is die tussentijds niet op te zeggen.
Burgerlijk wetboek boek 7quote:Artikel 667
1. Een arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege, wanneer de tijd is verstreken bij overeenkomst, bij de wet of door het gebruik aangegeven.
2. Voorafgaande opzegging is in dat geval nodig:
a. indien zulks bij schriftelijk aangegane overeenkomst is bepaald;
b. indien volgens de wet of het gebruik opzegging behoort plaats te vinden en daarvan niet, waar zulks geoorloofd is, bij schriftelijk aangegane overeenkomst is afgeweken.
3. Een arbeidsovereenkomst als bedoeld in lid 1 kan slechts tussentijds worden opgezegd indien voor ieder der partijen dat recht schriftelijk is overeengekomen.
I stand corrected.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:51 schreef frederik het volgende:
Cat, bij een tijdelijk contract moet tussentijds opzeggen juist expliciet in het contract staan wil je op kunnen zeggen.
[..]
Burgerlijk wetboek boek 7
Vandaar ook mijn toevoeging `normaal gesproken`quote:Op zondag 29 juli 2012 15:56 schreef Cat22 het volgende:
[..]
I stand corrected.![]()
Maar in ieder geval is het zo dat een tijdelijk contract niet per definitie onmogelijk tussentijds op te zeggen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |