quote:
Op zaterdag 28 juli 2012 18:00 schreef lieff5 het volgende:En ik moet zeggen, hoe hypocriet het ook is, ik toch even moest slikken. Ik deed natuurlijk alsof ik het niet erg vond :’) maar ik ben er écht HELEMAAL niet blij mee. Ik moet er niet aan denken dat hij seks heeft met andere meiden of het überhaupt leuk heeft met andere meiden. Kortom: ik ben jaloers (wat een irritant kut gevoel trouwens).
Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik ga hem absoluut niet vertellen dat ik jaloers ben aangezien ik ook nog mijn trots heb (klinkt misschien raar) en het niet moet lijken alsof het mij wat kan schelen. Terwijl ik er toch wel heel erg mee zit. En ik ben gewoon een beetje bang om hem kwijt te raken terwijl hij toch wel bijzonder voor mij is.
quote:
Op zaterdag 28 juli 2012 21:08 schreef lieff5 het volgende:Sorry maar ik vind mezelf niet onvolwassen of kinderachtig. Ik ben 19 en geen 15 ofzo. Ik zie mijn contact met hem ook niet als een spelletje, ik vind hem oprecht een leuke jongen waar mogelijk meer in zit. Ik ben ook echt niet oppervlakkig, ten eerste is hij ook nog eens niet zo mooi (gemiddeld) en heeft geen mooi lichaam (vind ik). Voorheen viel ik alleen maar op uiterlijk en bij hem ben ik verder gaan kijken. Ik vind hem niet lelijk maar niet super hot. En ja, ik ben dus wel vooruit gegaan op dat gebied.
Je ziet het misschien niet als een spelletje maar dat speel je wel; je bent namelijk overal eerlijk over behalve over hoe je je voelt en dat is het kenmerk van een eerlijke en volwassen relatie; durven laten zien wat je voelt, wie je echt bent en in je onzekerheid durven te staan wanneer die er is en daar open over zijn.
Je hebt je trots? Wat houdt die trots in? Je niet laten kennen? Niet laten zien hoe je je werkelijk voelt? Doen alsof je iets niet voelt? Dat is geen trots, dat is onzekerheid en angst en die zijn de motivatie om op die manier spelletjes te willen spelen en 'controle' over de situatie te willen krijgen omdat je je eigen gevoel onder controle wil krijgen.
quote:
Op zaterdag 28 juli 2012 19:48 schreef lieff5 het volgende:Ik zeg niet dat ik niet wil of nooit heb gewild. Ik zie wel meer tussen ons komen, het is mogelijk. Het heeft niets te maken met status, ik ben jaloers en daar valt niet veel aan te doen.

Hoezo oprecht? Ik ben redelijk oprecht tegenover hem: lieg niet, houd niets achter, etc.
Eigen vat deze post en het zinnetje ''ik deed NATUURLIJK alsof ik het niet erg vond'' het hele verhaal samen; je bent uit onzekerheid niet echt jezelf aan het zijn en speelt uit angst spelletjes, je wilt dat alleen niet toegeven en dat is prima, punt is alleen dat je echt alleen jezelf daarmee hebt.
quote:
Op zaterdag 28 juli 2012 21:13 schreef lieff5 het volgende:Hoezo ben ik onzeker? Over wat? En wat heeft dat te maken met deze situatie? Ik voel me prima. Het enige waar ik onzeker over ben is hoe mensen mij zien (ben ik leuk, kom ik intelligent over, vinden ze mij aardig) enzovoort. Maar dat is normaal.
Dit is normaal voor onzekere mensen die zeggen dat het normaal is om zo niet echt te hoeven kijken naar de dingen die ze onzeker maken
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.