Iemand die recreatief rijd met de motor heeft meer tijd om dingetjes te inspecteren dan iemand die 'm dagelijks gebruikt om naar het werkt etc te gaan. Lijkt mij.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die motoren zien in de regel vaker een dealer of werkplaats als die van de zondagsrijder die 1500 - 2500 km per jaar rijdt. Waar zit je dan met je criterium?
Mijn ex-buurman wordt gek, die heeft al jaren een bakker-framed pimpding in de schuur staan zonder er ook maar een km op te rijden
De start van het recreatieve motorrijden heet niet voor niets orgaandonatieweek bij de hulpdiensten. De die hard motorrijder is zeket niet het probleem, die kent zijn motor door en door en gaat niet met gladde bandjes het vetkeer in gemiddeld genomen.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:33 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Iemand die recreatief rijd met de motor heeft meer tijd om dingetjes te inspecteren dan iemand die 'm dagelijks gebruikt om naar het werkt etc te gaan. Lijkt mij.
Iemand die de motor voor recreatief gebruik heeft kan ook een keer zeggen; hmm, dat ding is stuk en de winkel zit dicht, dat doe ik maandag wel.
Jij hebt heul geen rijbewijsquote:Op maandag 30 juli 2012 18:57 schreef tomaat52 het volgende:
APK voor motoren is een goed plan, alleen voor motoren die meer dan x- aantal km per jaar rijden.
je liegt een goudvleugel heeft ook cruisecontrol, autopilot, slaapkamer, badkamer, keuken, studieruimte en een garage voor het koekblik.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Jij hebt heul geen rijbewijs
De grap zit hem in 'dat stukke ding dat morgen ook wel vervangen kan worden'.. Die opties zitten niet op motoren, alles wat op een motor zit (en dus werkt) heb je nodig om te rijden (of stoppen)
Je hebt een motorblok + wielen/remmen + belichting + berijder.
Als een van die dingen uitvalt kun je niet rijden, period. En juist iemand die elke dag rijd kan het zich niet veroorloven met een halfgare motor te rijden
das een auto op 2 wielenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:57 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
je liegt een goudvleugel heeft ook cruisecontrol, autopilot, slaapkamer, badkamer, keuken, studieruimte en een garage voor het koekblik.
gewoon nee, net als die motorscootersquote:Op maandag 30 juli 2012 21:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
motoren met een achteruit. ergens wel vet
zolang ze niet op motor evenementen komen mag het van mij, die dingen zijn alleen maar acceptabel om te rijden als je 90 bent en je je been niet meer over het zadel kan tillen.quote:
voor woon werk verkeer zou het een goede aanvulling zijn voor veel mensen. moet je er wel met je b op kunnen.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:12 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
zolang ze niet op motor evenementen komen mag het van mij, die dingen zijn alleen maar acceptabel om te rijden als je 90 bent en je je been niet meer over het zadel kan tillen.
europa gaat hier nu over.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
in nederland niet, die laten echt geen 125cc besturen met een autorbw
alsof we wat te zeggen hebben in the long run.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:30 schreef Life2.0 het volgende:
Die regel bestaat maar nederland voert hem gewoon niet in, net zoals dat brommers een kinderklasse blijft en niet een -leer rijden voor je op een echte motor stapt-klasse wordt, zoals van de eu moet
50 cc is juist zo'n categorie waar je ongelukken van krijgt imo. in nederland zijn we fucking frigide geworden over van alles en nog wat. tijd dat dat weer wat genormaliseerd wordt.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:32 schreef leeell het volgende:
inderdaad, EU beukt er weer een regeltje doorheen wat in nederland absoluut niet werkt.
en dan mag 125cc zo hard als ze willen
en 50cc moet dan 45 blijven maar wel een trainingsvoertuig worden ???
dan moet je gewoon de actieve controle op de 50cc's stoppen (snelheid, rollerbanken enzo)
vergeet niet, dat veel sjonnies op 50cc brommertjes ook gewoon een autorijbewijs hebbenquote:Op maandag 30 juli 2012 21:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
50 cc is juist zo'n categorie waar je ongelukken van krijgt imo. in nederland zijn we fucking frigide geworden over van alles en nog wat. tijd dat dat weer wat genormaliseerd wordt.
niet erg, zitten ze op de 80 km weg. paar goede ongelukken, zodra ze het begrijpen gaan ze vanzelf normaler rijden en heb je een nieuwe cultuur. een betere dan die opgefokte 50 cc cultuur.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:36 schreef leeell het volgende:
[..]
vergeet niet, dat veel sjonnies op 50cc brommertjes ook gewoon een autorijbewijs hebben
en die denken dan, he een 125cc mag ik nu ook gewoon op, kan ik nog harder
krijg je nog meer ongelukken
nee, dat vind ik te optimistisch gedachtquote:Op maandag 30 juli 2012 21:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
niet erg, zitten ze op de 80 km weg. paar goede ongelukken, zodra ze het begrijpen gaan ze vanzelf normaler rijden en heb je een nieuwe cultuur. een betere dan die opgefokte 50 cc cultuur.
toezicht en afstraffen zijn ondergewaardeerd in nederland. bonnen schrijven met flitspalen over.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:38 schreef leeell het volgende:
[..]
nee, dat vind ik te optimistisch gedacht
krijg je beetje zo'n kanaleneiland cultuur, lekker je 180cc op snorfiets laten keuren, en dan als een idioot op die dingen scheuren.
dus 50cc moet zwaar gecontroleerd worden, brommers door de crusher, megaboetes, rijbewijs invordering als het dingetje de 60 aantiktquote:Op maandag 30 juli 2012 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
toezicht en afstraffen zijn ondergewaardeerd in nederland. bonnen schrijven met flitspalen over.
je moet controleren op regels. brommers moet je afschaffen. levensgevaarlijk op het fietspad, en ook wel gevaarlijk tussen echt motor verkeer.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:40 schreef leeell het volgende:
[..]
dus 50cc moet zwaar gecontroleerd worden, brommers door de crusher, megaboetes, rijbewijs invordering als het dingetje de 60 aantikt
en dan haal je je autorijbewijs
en dan mag je 160 op een motorscooter zonder enige restrictie ???
brommers komen niet op het fietspad, enkel bromfietspaden.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je moet controleren op regels. brommers moet je afschaffen. levensgevaarlijk op het fietspad, en ook wel gevaarlijk tussen echt motor verkeer.
bromfiets pad is gewoon een omgetoverd fietspad. fietspaden moet je niet vervuilen met iets dat harder kan / wil dan 25.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:42 schreef leeell het volgende:
[..]
brommers komen niet op het fietspad, enkel bromfietspaden.
en vroeger was dat niet zo, toen reed je gewoon op de weg, maarja, niemand die meer kan rijden met het verkeer omdat het dingetje geen 60 mag ?
eens, zie editquote:Op maandag 30 juli 2012 21:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bromfiets pad is gewoon een omgetoverd fietspad. fietspaden moet je niet vervuilen met iets dat harder kan / wil dan 25.
Waar dan? Als ik met de fiets op de 50km wegen ga rijden duwen ze mij van de weg af, letterlijk..quote:Op maandag 30 juli 2012 21:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bromfiets pad is gewoon een omgetoverd fietspad. fietspaden moet je niet vervuilen met iets dat harder kan / wil dan 25.
Maar dan is ie datzelfde rbw ook zo kwijtquote:Op maandag 30 juli 2012 21:36 schreef leeell het volgende:
[..]
vergeet niet, dat veel sjonnies op 50cc brommertjes ook gewoon een autorijbewijs hebben
en die denken dan, he een 125cc mag ik nu ook gewoon op, kan ik nog harder
krijg je nog meer ongelukken
dan houdt ze op brommertjes niet tegen, waarom nu wel ?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar dan is ie datzelfde rbw ook zo kwijt
Precies. Het kleineren van de brommerklasse is juist wat het gevaarlijk maakt; geen enkele brommer voldoet aan de wettelijke eisen dus bij elke controle rijden ze weg; dat is immers voordeliger dan je laten controleren. En als je toch al "zonder verzekering" en zonder legale brommer rijd, ja dan kan ie net zo goed 100 lopen, maakt toch allemaal neit meer uit..quote:Op maandag 30 juli 2012 21:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
50 cc is juist zo'n categorie waar je ongelukken van krijgt imo. in nederland zijn we fucking frigide geworden over van alles en nog wat. tijd dat dat weer wat genormaliseerd wordt.
Die heb je alleen in nederland, in geen enkel land ter wereld bestaat dat.. Nederland creeert die situatiesquote:Op maandag 30 juli 2012 21:38 schreef leeell het volgende:
[..]
nee, dat vind ik te optimistisch gedacht
krijg je beetje zo'n kanaleneiland cultuur, lekker je 180cc op snorfiets laten keuren, en dan als een idioot op die dingen scheuren.
kan het niet beter verwoorden, misselijkmakend , vooraal dat bromcertificaat, tyfus camiel.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Precies. Het kleineren van de brommerklasse is juist wat het gevaarlijk maakt; geen enkele brommer voldoet aan de wettelijke eisen dus bij elke controle rijden ze weg; dat is immers voordeliger dan je laten controleren. En als je toch al "zonder verzekering" en zonder legale brommer rijd, ja dan kan ie net zo goed 100 lopen, maakt toch allemaal neit meer uit..
Toen kwamen ze weer met een halve maatregel; het brommerrijbewijs; wel de kosten en overige eisen maar niet de rechten van een normale verkeersdeelnemer; sterker nog, de snelheid werd NOG meer beperkt..
Maar er verdomme gewoon een serieuze klasse van met een 50cc voor de 14-16 en de rest op 80/125 om te oefenen, echte rijvaardigheden met een echt rijbewijs en geen kinderachtige pestcontroles bij scholen maar problemen aanpakken en mensen gaan zich ook serieus gedragen. Binnen 3 jaar ben ik uit de eu weg, weg van dit land gebaseerd op angst en regeltjes
inderdaad, makkelijke boetes graag, beetje controleren op ècht kwalijke dingen, neuhquote:Op maandag 30 juli 2012 22:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Die heb je alleen in nederland, in geen enkel land ter wereld bestaat dat.. Nederland creeert die situaties
EN waarom houdt dat niemand tegen? Omdat je met een "legale" (een normale, die gewoon 55-60 loopt) OOK je brommer kwijt bent, DUS is er geen enkele stimulans om normaal te doen (want wat de staat ziet als normaal is levensgevaarlijk (45 rechts rijden).quote:Op maandag 30 juli 2012 22:28 schreef leeell het volgende:
[..]
dan houdt ze op brommertjes niet tegen, waarom nu wel ?
en dan zal die toch nog staande gehouden moeten worden
quote:Op maandag 30 juli 2012 22:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Precies. Het kleineren van de brommerklasse is juist wat het gevaarlijk maakt; geen enkele brommer voldoet aan de wettelijke eisen dus bij elke controle rijden ze weg; dat is immers voordeliger dan je laten controleren. En als je toch al "zonder verzekering" en zonder legale brommer rijd, ja dan kan ie net zo goed 100 lopen, maakt toch allemaal neit meer uit..
Toen kwamen ze weer met een halve maatregel; het brommerrijbewijs; wel de kosten en overige eisen maar niet de rechten van een normale verkeersdeelnemer; sterker nog, de snelheid werd NOG meer beperkt..
Maar er verdomme gewoon een serieuze klasse van met een 50cc voor de 14-16 en de rest op 80/125 om te oefenen, echte rijvaardigheden met een echt rijbewijs en geen kinderachtige pestcontroles bij scholen maar problemen aanpakken en mensen gaan zich ook serieus gedragen.
vooral ook de discussie van 125cc motoren op autorijbewijs, het bestaan van brommers, en de haakse en vreemde regelingen ervoor.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:45 schreef LangeJan het volgende:
De discussie is van APK voor motoren naar gedrag van automobilisten jegens brommers omgeslagen?
ALs de eu apk voor alles op 2 wielen eist vallen brommers daar ook onder, met de huidige anti-brommer regering is dat nog kanslozer dan een motorapk, past prima in het topic.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:45 schreef LangeJan het volgende:
De discussie is van APK voor motoren naar gedrag van automobilisten jegens brommers omgeslagen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Alle bewoners net zo lang sarren tot iedereen gaat emigrerenquote:Op maandag 30 juli 2012 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
Ik vraag mij eerder af waar nederland/de eu heen wilt
quote:Op maandag 30 juli 2012 23:06 schreef Sounddragon het volgende:
Hehe, speaking of motorpakken; die APK was toch om het aantal slachtoffers onder motorrijders terug te brengen? Iemand een vermoeden waar ik heen wil?
Breng ze nou niet op ideeen. Zelfs een motorpak beschermt je niet tegen een paal of een auto achter je. Alleen tegen schaafwonden en meer niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zeker niet op het fietspad dat is iig zeker.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waar dan? Als ik met de fiets op de 50km wegen ga rijden duwen ze mij van de weg af, letterlijk..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |