Klopt, maar zorgt dit voor meer ongelukken?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste van die aftermarket knipperlichten, en dan met name die LED rommel, zijn ook gewoon een dikke achteruitgang t.o.v de originele knippers. slecht zichtbaar overdag, en degenen die ze erop knutselen doen dit meestal vanuit een esthetisch oogpunt (lees: hoe kleiner en onopvallender, hoe mooier), en als het zou mógen, lieten ze ze het liefst gewoon weg, net als spiegels, en daar mag wmb best op gekeurd gaan worden.
Ook de zogenaamde 3-in-één achterlichten zijn in principe niet toegestaan, zit ook geen E-keur op, omdat de knippers te dicht op elkaar zitten, en vanaf de zijkant bijna niet zichtbaar knipperen. Als je nou een serieuze motorrijdert bent die een beetje geeft om je eigen veiligheid, dan wíl je die meuk niet eens op je motor hebben, maar toch zijn er hele volksstammen die ermee rondrijden, en iets wat jeukt in mijn linker grote teen zegt mij dat dat nou precies de figuren zijn die nu om het harst lopen te blaten dat het allemaal zo kut is.
[/2ct].
Je verhaal gelezen te hebben : You're right.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste van die aftermarket knipperlichten, en dan met name die LED rommel, zijn ook gewoon een dikke achteruitgang t.o.v de originele knippers. slecht zichtbaar overdag, en degenen die ze erop knutselen doen dit meestal vanuit een esthetisch oogpunt (lees: hoe kleiner en onopvallender, hoe mooier), en als het zou mógen, lieten ze ze het liefst gewoon weg, net als spiegels, en daar mag wmb best op gekeurd gaan worden.
Ook de zogenaamde 3-in-één achterlichten zijn in principe niet toegestaan, zit ook geen E-keur op, omdat de knippers te dicht op elkaar zitten, en vanaf de zijkant bijna niet zichtbaar knipperen. Als je nou een serieuze motorrijdert bent die een beetje geeft om je eigen veiligheid, dan wíl je die meuk niet eens op je motor hebben, maar toch zijn er hele volksstammen die ermee rondrijden, en iets wat jeukt in mijn linker grote teen zegt mij dat dat nou precies de figuren zijn die nu om het harst lopen te blaten dat het allemaal zo kut is.
[/2ct].
Het probleem waar motorrijders en bepaalde organisaties over vallen is de reden voor het invoeren van de APK. Statistisch gezien voegt het niks toe aan de veiligheid. Het aantal ongelukken door een gebrek aan de motor is verwaarloosbaar. De APK lost niks op, de APK gaat alleen maar geld kosten. Dát is het probleem.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hebben ze pech.
Overal waar ik lees zijn het toch écht de motorrijders die aan het klagen en janken zijn, en niet de bedrijven die het spul moeten gaan keuren. Er zijn nu ook al plenty toko's die alleen maar keuren en niet repareren; ik zie wederom het probleem niet.
Het komt de veiligheid in ieder geval niet ten goede als je 2 knipperlichten op 2 cm afstand van elkaar hebt en je achterligger niet eens kan zien of je nou linksaf of rechtsaf gaat.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:45 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Klopt, maar zorgt dit voor meer ongelukken?
Ik ken ook wel bedrijven die wél reparaties uitvoeren, en die ook als een natte dweil keuren.. vroeger werd je auto nog heel serieus gecheckt; deurscharnieren, sloten, remmen allemaal visueel checken, remvloeistof controleren, álles.. tegenwoordig is heel die APK verlept tot een rondje hard om de auto lopen en wat ruk- en trekwerk aan de wielen en dat was het.. Komt imho door de concurrentie; iedereen wilde die APK's doen, want er viel geld te halen, elke maand werd het goedkoper en goedkoper, en ja, dan moet je op een gegeven moment concessies gaan doen aan de kwaliteit.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, hoor. Je bent je er echter wel van bewust hoe dat soort toko's vaak werken?
Mjah, als een auto niet fatsoenlijk kan zien dat je van rijstrook gaat veranderen lijkt me dat een verhoogde kans om voor je flikker gereden te worden.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:45 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Klopt, maar zorgt dit voor meer ongelukken?
Ik heb al diverse keren aangegeven dat de meeste weerstand in dit verhaal, bij mij wordt opgewekt door de lamme manier waarop ze die APK proberen te rechtvaardigen, en dan doel ik dus inderdaad op die stomme statistiekjes die nergens op slaan.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:47 schreef Rappetor het volgende:
[..]
Het probleem waar motorrijders en bepaalde organisaties over vallen is de reden voor het invoeren van de APK. Statistisch gezien voegt het niks toe aan de veiligheid. Het aantal ongelukken door een gebrek aan de motor is verwaarloosbaar. De APK lost niks op, de APK gaat alleen maar geld kosten. Dát is het probleem.
Als het nou nog echt zou helpen, laten we zeggen 5% en hoger van de dodelijke ongelukken zou oplossen, dan was ik helemaal voor. Maar de APK gaat niks oplossen. Kennelijk lost het, misschien, 0,4% van het totaal aantal ongelukken op.
4 promille, dat is niks!
Zoals ik al zei, maak het vrijwillig. Blijkbaar lost het (statistisch gezien)heel weinig op. Het is wél bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Korting op je verzekering oid en voila.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb al diverse keren aangegeven dat de meeste weerstand in dit verhaal, bij mij wordt opgewekt door de lamme manier waarop ze die APK proberen te rechtvaardigen, en dan doel ik dus inderdaad op die stomme statistiekjes die nergens op slaan.
Overigens nog steeds geen reden om tegen te gaan stemmen, want met het idee voor die APK am sich, is helemaal niks mis
Het idee is goed maar bekijk het eens zo. Al die jaren ging het goed en nu moet wordt het opeens ingevoerd. Met auto's was het een ander verhaal. Toen reden er te veel wrakken op de weg.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb al diverse keren aangegeven dat de meeste weerstand in dit verhaal, bij mij wordt opgewekt door de lamme manier waarop ze die APK proberen te rechtvaardigen, en dan doel ik dus inderdaad op die stomme statistiekjes die nergens op slaan.
Overigens nog steeds geen reden om tegen te gaan stemmen, want met het idee voor die APK am sich, is helemaal niks mis
Dat zóu een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je die bende in Den Haag effe overtuigen dat ze ein Befehl vanuit de EU moeten negeren, want daar komt die ongein dus vandaanquote:Op maandag 30 juli 2012 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, maak het vrijwillig. Blijkbaar lost het (statistisch gezien)heel weinig op. Het is wél bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Korting op je verzekering oid en voila.
Ik snapput helemaal, maar nogmaals; dit wordt opgelegd vanuit de EU, en hier kan het allemaal wel redelijk tot goed in orde zijn, maar aan de zuidelijke kant van Europa kan het allemaal wel qud met peren zijn, en daarom willen ze ws gewoon één lijn trekken. Da's het nadeel van lid zijn van iets als de EU, zo hebben we ook die verplichte 55 urige werkweek in de transportsector door onze strot geprakt gekregen, en zo zijn er ws. nog wel 20 irritante kloteregeltjes te verzinnen, waaronder onder andere, het strengere softdrugs beleid.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:01 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het idee is goed maar bekijk het eens zo. Al die jaren ging het goed en nu moet wordt het opeens ingevoerd. Met auto's was het een ander verhaal. Toen reden er te veel wrakken op de weg.
nou zit ik as we speak in griekeland, en ook hier zijn de motoren in betere staat dan de auto'squote:Op maandag 30 juli 2012 16:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zóu een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je die bende in Den Haag effe overtuigen dat ze ein Befehl vanuit de EU moeten negeren, want daar komt die ongein dus vandaan
[..]
Ik snapput helemaal, maar nogmaals; dit wordt opgelegd vanuit de EU, en hier kan het allemaal wel redelijk tot goed in orde zijn, maar aan de zuidelijke kant van Europa kan het allemaal wel qud met peren zijn, en daarom willen ze ws gewoon één lijn trekken. Da's het nadeel van lid zijn van iets als de EU, zo hebben we ook die verplichte 55 urige werkweek in de transportsector door onze strot geprakt gekregen, en zo zijn er ws. nog wel 20 irritante kloteregeltjes te verzinnen, waaronder onder andere, het strengere softdrugs beleid.
Die EU is kut, vonden we al vóórdat we er lid van werden gezien de referendums toendertijd, maar daarna werd het gewoon geaccepteerd zonder referendum, en nu zijn we de lul..
Da's niet zo heel moeilijk in zo'n landquote:Op maandag 30 juli 2012 16:16 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
nou zit ik as we speak in griekeland, en ook hier zijn de motoren in betere staat dan de auto's
maar goed onderhouden motor is gewoon wereldwijd, en tegenstelling tot auto'squote:Op maandag 30 juli 2012 16:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's niet zo heel moeilijk in zo'n land
helaas wel, nog meer geld naar de bodemloze put waar ik nu benquote:Op maandag 30 juli 2012 16:31 schreef Sounddragon het volgende:
En tóch krijgen we een APK, gewoon, omdat het kan
quote:Op maandag 30 juli 2012 16:31 schreef Sounddragon het volgende:
En tóch krijgen we een APK, gewoon, omdat het kan
Uiteindelijk komt het hier dus op neerquote:Op maandag 30 juli 2012 16:32 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
helaas wel, nog meer geld naar de bodemloze put waar ik nu ben
Ze gaan daar ook meehelpen met vullenquote:Op maandag 30 juli 2012 16:32 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
helaas wel, nog meer geld naar de bodemloze put waar ik nu ben
pro actief!quote:Op maandag 30 juli 2012 16:01 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Het idee is goed maar bekijk het eens zo. Al die jaren ging het goed en nu moet wordt het opeens ingevoerd. Met auto's was het een ander verhaal. Toen reden er te veel wrakken op de weg.
het enigste wat hun vullen is mijn maag met gyros pittaquote:Op maandag 30 juli 2012 16:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ze gaan daar ook meehelpen met vullen
pics voor de beeldvorming?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Het komt de veiligheid in ieder geval niet ten goede als je 2 knipperlichten op 2 cm afstand van elkaar hebt en je achterligger niet eens kan zien of je nou linksaf of rechtsaf gaat.
Laatst nog een bak geld neer moeten tellen om een originele knipper te krijgen uit japan, maar dan is ie teminste uiterlijk 100% origineel nogquote:Op maandag 30 juli 2012 15:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste van die aftermarket knipperlichten, en dan met name die LED rommel, zijn ook gewoon een dikke achteruitgang t.o.v de originele knippers. slecht zichtbaar overdag, en degenen die ze erop knutselen doen dit meestal vanuit een esthetisch oogpunt (lees: hoe kleiner en onopvallender, hoe mooier), en als het zou mógen, lieten ze ze het liefst gewoon weg, net als spiegels, en daar mag wmb best op gekeurd gaan worden.
Ook de zogenaamde 3-in-één achterlichten zijn in principe niet toegestaan, zit ook geen E-keur op, omdat de knippers te dicht op elkaar zitten, en vanaf de zijkant bijna niet zichtbaar knipperen. Als je nou een serieuze motorrijdert bent die een beetje geeft om je eigen veiligheid, dan wíl je die meuk niet eens op je motor hebben, maar toch zijn er hele volksstammen die ermee rondrijden, en iets wat jeukt in mijn linker grote teen zegt mij dat dat nou precies de figuren zijn die nu om het harst lopen te blaten dat het allemaal zo kut is.
[/2ct].
quote:Op maandag 30 juli 2012 18:57 schreef tomaat52 het volgende:
APK voor motoren is een goed plan, alleen voor motoren die meer dan x- aantal km per jaar rijden.
die motoren zien in de regel vaker een dealer of werkplaats als die van de zondagsrijder die 1500 - 2500 km per jaar rijdt. Waar zit je dan met je criterium?quote:Op maandag 30 juli 2012 18:57 schreef tomaat52 het volgende:
APK voor motoren is een goed plan, alleen voor motoren die meer dan x- aantal km per jaar rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |