abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114850130
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De meeste van die aftermarket knipperlichten, en dan met name die LED rommel, zijn ook gewoon een dikke achteruitgang t.o.v de originele knippers. slecht zichtbaar overdag, en degenen die ze erop knutselen doen dit meestal vanuit een esthetisch oogpunt (lees: hoe kleiner en onopvallender, hoe mooier), en als het zou mógen, lieten ze ze het liefst gewoon weg, net als spiegels, en daar mag wmb best op gekeurd gaan worden.
Ook de zogenaamde 3-in-één achterlichten zijn in principe niet toegestaan, zit ook geen E-keur op, omdat de knippers te dicht op elkaar zitten, en vanaf de zijkant bijna niet zichtbaar knipperen. Als je nou een serieuze motorrijdert bent die een beetje geeft om je eigen veiligheid, dan wíl je die meuk niet eens op je motor hebben, maar toch zijn er hele volksstammen die ermee rondrijden, en iets wat jeukt in mijn linker grote teen zegt mij dat dat nou precies de figuren zijn die nu om het harst lopen te blaten dat het allemaal zo kut is.

[/2ct].
Klopt, maar zorgt dit voor meer ongelukken?
  Forum Admin maandag 30 juli 2012 @ 15:45:38 #227
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_114850131
quote:

[..]

De meeste van die aftermarket knipperlichten, en dan met name die LED rommel, zijn ook gewoon een dikke achteruitgang t.o.v de originele knippers. slecht zichtbaar overdag, en degenen die ze erop knutselen doen dit meestal vanuit een esthetisch oogpunt (lees: hoe kleiner en onopvallender, hoe mooier), en als het zou mógen, lieten ze ze het liefst gewoon weg, net als spiegels, en daar mag wmb best op gekeurd gaan worden.
Ook de zogenaamde 3-in-één achterlichten zijn in principe niet toegestaan, zit ook geen E-keur op, omdat de knippers te dicht op elkaar zitten, en vanaf de zijkant bijna niet zichtbaar knipperen. Als je nou een serieuze motorrijdert bent die een beetje geeft om je eigen veiligheid, dan wíl je die meuk niet eens op je motor hebben, maar toch zijn er hele volksstammen die ermee rondrijden, en iets wat jeukt in mijn linker grote teen zegt mij dat dat nou precies de figuren zijn die nu om het harst lopen te blaten dat het allemaal zo kut is.

[/2ct].
Je verhaal gelezen te hebben : You're right. :)

Ik sprak dan ook even voor diegenen die wél graag kwaliteitsspul op hun motort plakken. :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_114850231
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hebben ze pech.

Overal waar ik lees zijn het toch écht de motorrijders die aan het klagen en janken zijn, en niet de bedrijven die het spul moeten gaan keuren. Er zijn nu ook al plenty toko's die alleen maar keuren en niet repareren; ik zie wederom het probleem niet.
Het probleem waar motorrijders en bepaalde organisaties over vallen is de reden voor het invoeren van de APK. Statistisch gezien voegt het niks toe aan de veiligheid. Het aantal ongelukken door een gebrek aan de motor is verwaarloosbaar. De APK lost niks op, de APK gaat alleen maar geld kosten. Dát is het probleem.

Als het nou nog echt zou helpen, laten we zeggen 5% en hoger van de dodelijke ongelukken zou oplossen, dan was ik helemaal voor. Maar de APK gaat niks oplossen. Kennelijk lost het, misschien, 0,4% van het totaal aantal ongelukken op.
4 promille, dat is niks!
  maandag 30 juli 2012 @ 15:48:03 #229
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114850249
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:45 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Het komt de veiligheid in ieder geval niet ten goede als je 2 knipperlichten op 2 cm afstand van elkaar hebt en je achterligger niet eens kan zien of je nou linksaf of rechtsaf gaat.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 30 juli 2012 @ 15:48:17 #230
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114850262
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, hoor. Je bent je er echter wel van bewust hoe dat soort toko's vaak werken? ;)
Ik ken ook wel bedrijven die wél reparaties uitvoeren, en die ook als een natte dweil keuren.. vroeger werd je auto nog heel serieus gecheckt; deurscharnieren, sloten, remmen allemaal visueel checken, remvloeistof controleren, álles.. tegenwoordig is heel die APK verlept tot een rondje hard om de auto lopen en wat ruk- en trekwerk aan de wielen en dat was het.. Komt imho door de concurrentie; iedereen wilde die APK's doen, want er viel geld te halen, elke maand werd het goedkoper en goedkoper, en ja, dan moet je op een gegeven moment concessies gaan doen aan de kwaliteit.

Een motorfiets keuren op de punten waarop de auto's ook worden gekeurd vandaag de dag is serieus een kwartiertje werk, als je het op je gemakkie doet.. dus voor een geeltje is dat prima te doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 30 juli 2012 @ 15:50:40 #231
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114850359
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:45 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Mjah, als een auto niet fatsoenlijk kan zien dat je van rijstrook gaat veranderen lijkt me dat een verhoogde kans om voor je flikker gereden te worden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 30 juli 2012 @ 15:52:50 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114850453
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:47 schreef Rappetor het volgende:

[..]

Het probleem waar motorrijders en bepaalde organisaties over vallen is de reden voor het invoeren van de APK. Statistisch gezien voegt het niks toe aan de veiligheid. Het aantal ongelukken door een gebrek aan de motor is verwaarloosbaar. De APK lost niks op, de APK gaat alleen maar geld kosten. Dát is het probleem.

Als het nou nog echt zou helpen, laten we zeggen 5% en hoger van de dodelijke ongelukken zou oplossen, dan was ik helemaal voor. Maar de APK gaat niks oplossen. Kennelijk lost het, misschien, 0,4% van het totaal aantal ongelukken op.
4 promille, dat is niks!
Ik heb al diverse keren aangegeven dat de meeste weerstand in dit verhaal, bij mij wordt opgewekt door de lamme manier waarop ze die APK proberen te rechtvaardigen, en dan doel ik dus inderdaad op die stomme statistiekjes die nergens op slaan.

Overigens nog steeds geen reden om tegen te gaan stemmen, want met het idee voor die APK am sich, is helemaal niks mis ;)
  Forum Admin maandag 30 juli 2012 @ 15:58:14 #233
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_114850706
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb al diverse keren aangegeven dat de meeste weerstand in dit verhaal, bij mij wordt opgewekt door de lamme manier waarop ze die APK proberen te rechtvaardigen, en dan doel ik dus inderdaad op die stomme statistiekjes die nergens op slaan.

Overigens nog steeds geen reden om tegen te gaan stemmen, want met het idee voor die APK am sich, is helemaal niks mis ;)
Zoals ik al zei, maak het vrijwillig. Blijkbaar lost het (statistisch gezien)heel weinig op. Het is wél bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Korting op je verzekering oid en voila.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_114850874
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het idee is goed maar bekijk het eens zo. Al die jaren ging het goed en nu moet wordt het opeens ingevoerd. Met auto's was het een ander verhaal. Toen reden er te veel wrakken op de weg.
  maandag 30 juli 2012 @ 16:14:01 #235
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114851584
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, maak het vrijwillig. Blijkbaar lost het (statistisch gezien)heel weinig op. Het is wél bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Korting op je verzekering oid en voila.
Dat zóu een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je die bende in Den Haag effe overtuigen dat ze ein Befehl vanuit de EU moeten negeren, want daar komt die ongein dus vandaan :)

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:01 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Het idee is goed maar bekijk het eens zo. Al die jaren ging het goed en nu moet wordt het opeens ingevoerd. Met auto's was het een ander verhaal. Toen reden er te veel wrakken op de weg.
Ik snapput helemaal, maar nogmaals; dit wordt opgelegd vanuit de EU, en hier kan het allemaal wel redelijk tot goed in orde zijn, maar aan de zuidelijke kant van Europa kan het allemaal wel qud met peren zijn, en daarom willen ze ws gewoon één lijn trekken. Da's het nadeel van lid zijn van iets als de EU, zo hebben we ook die verplichte 55 urige werkweek in de transportsector door onze strot geprakt gekregen, en zo zijn er ws. nog wel 20 irritante kloteregeltjes te verzinnen, waaronder onder andere, het strengere softdrugs beleid.

Die EU is kut, vonden we al vóórdat we er lid van werden gezien de referendums toendertijd, maar daarna werd het gewoon geaccepteerd zonder referendum, en nu zijn we de lul..
pi_114851717
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat zóu een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je die bende in Den Haag effe overtuigen dat ze ein Befehl vanuit de EU moeten negeren, want daar komt die ongein dus vandaan :)

[..]

Ik snapput helemaal, maar nogmaals; dit wordt opgelegd vanuit de EU, en hier kan het allemaal wel redelijk tot goed in orde zijn, maar aan de zuidelijke kant van Europa kan het allemaal wel qud met peren zijn, en daarom willen ze ws gewoon één lijn trekken. Da's het nadeel van lid zijn van iets als de EU, zo hebben we ook die verplichte 55 urige werkweek in de transportsector door onze strot geprakt gekregen, en zo zijn er ws. nog wel 20 irritante kloteregeltjes te verzinnen, waaronder onder andere, het strengere softdrugs beleid.

Die EU is kut, vonden we al vóórdat we er lid van werden gezien de referendums toendertijd, maar daarna werd het gewoon geaccepteerd zonder referendum, en nu zijn we de lul..
nou zit ik as we speak in griekeland, en ook hier zijn de motoren in betere staat dan de auto's
  maandag 30 juli 2012 @ 16:18:00 #237
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114851797
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:16 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

nou zit ik as we speak in griekeland, en ook hier zijn de motoren in betere staat dan de auto's
Da's niet zo heel moeilijk in zo'n land :+
pi_114852496
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Da's niet zo heel moeilijk in zo'n land :+
maar goed onderhouden motor is gewoon wereldwijd, en tegenstelling tot auto's
  maandag 30 juli 2012 @ 16:31:13 #239
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114852564
En tóch krijgen we een APK, gewoon, omdat het kan :+
pi_114852638
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:31 schreef Sounddragon het volgende:
helaas wel, nog meer geld naar de bodemloze put waar ik nu ben
pi_114852653
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:31 schreef Sounddragon het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:32 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt het hier dus op neer
  maandag 30 juli 2012 @ 16:33:07 #242
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114852657
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:32 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

Ze gaan daar ook meehelpen met vullen :)
pi_114852676
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:01 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

pro actief!
voordat er onnodig doden vallen!
pi_114852707
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ze gaan daar ook meehelpen met vullen :)
het enigste wat hun vullen is mijn maag met gyros pitta
pi_114852748
Maar wie gaat er gezellig mee naar Brussel voor een motorritje?
  maandag 30 juli 2012 @ 18:45:49 #246
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114858665
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:48 schreef fathank het volgende:

[..]

Het komt de veiligheid in ieder geval niet ten goede als je 2 knipperlichten op 2 cm afstand van elkaar hebt en je achterligger niet eens kan zien of je nou linksaf of rechtsaf gaat.
pics voor de beeldvorming?
  maandag 30 juli 2012 @ 18:47:27 #247
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114858729
quote:

[..]

[/2ct].
Laatst nog een bak geld neer moeten tellen om een originele knipper te krijgen uit japan, maar dan is ie teminste uiterlijk 100% origineel nog 8-)
  maandag 30 juli 2012 @ 18:57:12 #248
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_114859112
APK voor motoren is een goed plan, alleen voor motoren die meer dan x- aantal km per jaar rijden.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_114859478
quote:
12s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:57 schreef tomaat52 het volgende:
APK voor motoren is een goed plan, alleen voor motoren die meer dan x- aantal km per jaar rijden.
:')
  maandag 30 juli 2012 @ 19:28:35 #250
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114860590
quote:
12s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:57 schreef tomaat52 het volgende:
die motoren zien in de regel vaker een dealer of werkplaats als die van de zondagsrijder die 1500 - 2500 km per jaar rijdt. Waar zit je dan met je criterium?
Mijn ex-buurman wordt gek, die heeft al jaren een bakker-framed pimpding in de schuur staan zonder er ook maar een km op te rijden _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')