abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juli 2012 @ 15:10:37 #26
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114765198
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:06 schreef SpecialK het volgende:
Mijn oma heeft nu ze in een verzorgingstehuis zit onderdak, zorg, eten, gas/electra/water en al het andere voor 175 euro per maand.

Hoewel ik dat tof voor haar vind snap ik niet dat dit zo heftig gesubsidieerd hoeft te worden. Iedereen met een pensioennetje + AOW kan best wel 600 tot 700 euro missen voor dit alles. Daar hoeft de maatschappij niet voor op te draaien.
Is dat zo goedkoop?!

Grootmoeder zit hier gewoon nog in haar eigen huis, kan prima met 95
pi_114765400
Gewoon zorgen dat je niets meer bezit als je op die leeftijd bent
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_114766234
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:04 schreef Loohcs het volgende:
Hoef je - als je je zorgkosten zelf betaalt - ook geen zorgverzekering meer af te sluiten? Dan bespaar je ook weer 30.000 euro (20 jaar*1500).

Tja, 't is misschien niet te vergelijken, maar zo gaat het met de bijstand ook. Eerst alles opmaken voordat je hulp krijgt. Heel logisch omdat dat een 'vangnet' is, maar het blijft lullig voor mensen die zuinig leven en niks krijgen, tegenover mensen die als een gek consumeren en als 'beloning' geld van de staat krijgen.
Is goed, betaal je als je kanker krijgt ook de behandeling zelf? Medicijnen van 3.000 euro zijn eerder regel dan uitzondering per behandeling. Dan heb je met een zorgverzekering zo terug verdient.

Men moet zich realiseren dat de huidige vergrijzing, toenemende technologische middelen en stijgende vraag niet eeuwig door kan gaan. Misschien moeten we allemaal 20 euro per behandeling of consult betalen om het ook weer wat recht te zetten. Maar de kosten gaan de pan uitrijzen.
pi_114766265
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:41 schreef Ringo het volgende:
Tamelijk schandalig voorstel. Een soort van financiële chantage. "Jullie kost ons teveel, maar verkoop gewoon je huis, je eerste en meest dierbare bezit, dan komt het misschien nog wel goed."
Dit ja, en er nog een paar honderd keer vergrijzing bij roepen, dan denken mensen vanzelf dat het hun eigen schuld nog is ook.
pi_114766545
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

Is goed, betaal je als je kanker krijgt ook de behandeling zelf? Medicijnen van 3.000 euro zijn eerder regel dan uitzondering per behandeling. Dan heb je met een zorgverzekering zo terug verdient.

Je doet nu alsof dat wat de zorgverzekering uitbetaalt een soort gift is waarbij ieder individu meer terugkrijgt dan hij ooit zal kunnen betalen en daarvoor op z'n knietjes mag gaan. Dat is natuurlijk flauwekul; uiteindelijk krijgt de gemiddelde verzekerde tijdens z'n leven grofweg hetzelfde terug als hij betaald heeft. Dat er individuele verschillen zijn omdat de gezondheid van mensen verschilt doet daar niets aan af.
pi_114766731
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

Men moet zich realiseren dat de huidige vergrijzing, toenemende technologische middelen en stijgende vraag niet eeuwig door kan gaan. Misschien moeten we allemaal 20 euro per behandeling of consult betalen om het ook weer wat recht te zetten. Maar de kosten gaan de pan uitrijzen.
Je leest m'n post verkeerd denk ik. Ik ben natuurlijk niet tegen zorgverzekering in normale gevallen. Als je echter je hele huis 'op moet eten' en alle zorgkosten zelf moet betalen, dan moeten ze je niet tegelijkertijd kunnen verplichten een verzekering af te sluiten (die immers toch niets uitkeert, omdat je het zelf moet betalen).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_114767028
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit is de neoliberale nattedroom natuurlijk,
Het is een CDA-er...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_114767114
Overigens lijkt mij de basisgedachte dat er te weinig opzij is gezet om de vergrijzing te betalen. Dan is het niet zo gek dat dan van de ouderen gevraagd wordt om alsnog een deel van de rekening te gaan betalen, in plaats van doorschuiven aan jongeren.

Of dit de manier is, is een tweede. Maar de basisgedachte die ik er in meen te herkennen vind ik zo vreemd niet, integendeel!
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:18:30 #34
3542 Gia
User under construction
pi_114767574
Je moet dan je huis verkopen aan een woningbouw en vervolgens van hun gaan huren.
Wat denk je voor je huis te kunnen krijgen? Waarschijnlijk niet meer dan de ozb-waarde. Terwijl het in vrije verkoop wellicht veel meer op kan leveren. Je wordt dan dubbel genaaid. En je krijgt minder voor je huis, maar mag wel de hoofdprijs aan huur gaan betalen. Huurtoeslag kun je dan ook wel vergeten.

Nee, niemand die dan tegen pensioensleeftijd nog een eigen huis gezit. Dan ben je een dief van je eigen portemonnee.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:22:13 #35
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_114767727
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:40 schreef Chadi het volgende:
Als ik een MRI in Marokko laat maken en beoordelen kost het me veel minder dan hier. Als ik een X-ray wil laten maken kost het me 25 euro incllusief beoordeling. En dan kan je zeggen dat ze daar slechter zijn maar dat is echt kull. Ze kwamen daar achter gal stenen bij mijn ma die ze hier gewoon gemist hadden bijvoorbeeld. Uitzaaingen bij mijn tante die ze hier gemist hadden.. en zo heb ik nog meer voorbeelden van personen die ik ken die daar de diagnose lieten doen en hier de behandeling lieten afmaken op basis van de diagnose daar. Ze lopen hier te lang door met klachten die onbehandeld blijven waadoor uiteindelijk de kosten vele malen hoger zijn,

Waar gaat al dat geld heen wat in de zorg gepompt wordt? En is onze zorg wel zo goed als we hier zoveel early detection missen?? Moeten we niet meer aan preventie doen bijvoorbeeld om ziektes die veel kosten te voorkomen?

En als je hie rnaar kijkt moet die oudere nog steeds zijn huis als onderpand gaan gebruiken voor zijn behandeling?
Dat komt omdat hier de overheid alles in handen heeft. Zorg moet de overheid compleet loslaten. Laat iedereen zelf maar een ziekenhuis, huisarts, kruidenvrouwtje, homeopatiebullshitter uitzoeken.
pi_114768502
50.000 euro voor de laatste jaren van je bestaan? Mijn hemel wat een geld, waarvoor allemaal?
ADHD-C
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:40:40 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114768645
Met het ontkennen van het probleem los je het niet op. Brinkman zei in 1994 al dat de AOW niet meer betaalbaar zou zijn. Dat wisten we eigenlijk al maar wilden niet weten. Nu zitten we ermee. Hadden we beter toen al geregeld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114768875
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:22 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dat komt omdat hier de overheid alles in handen heeft. Zorg moet de overheid compleet loslaten. Laat iedereen zelf maar een ziekenhuis, huisarts, kruidenvrouwtje, homeopatiebullshitter uitzoeken.
Onzin. Alles is hier duurder omdat we veel hogere eisen stellen.

Uiteindelijk is dat de keuze: we gaan allemaal meer betalen of de hoeveelheid zorg die je kan krijgen gaat er op achteruit. Meer smaken zijn er niet.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:47:36 #39
45206 Pietverdriet
pi_114769036
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is dat de keuze: we gaan allemaal meer betalen of de hoeveelheid zorg die je kan krijgen gaat er op achteruit. Meer smaken zijn er niet.
Nee, wij moeten allemaal meer betalen voor de zorg voor de babyboomers
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:48:56 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_114769103
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Over 30 jaar ben jij ook een ouwe sik met kwaaltjes. Doe nou niet alsof de wereld is stil blijven staan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_114769162
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is een CDA-er...
Ja, en?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:50:52 #42
45206 Pietverdriet
pi_114769182
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Over 30 jaar ben jij ook een ouwe sik met kwaaltjes. Doe nou niet alsof de wereld is stil blijven staan.
Over dertig jaar wordt mijn AOW en zorg echt niet meer betaald, en daarna de jouwe ook niet.
pi_114769251
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alle zorg. Dat op dit moment de babyboomers en pre-babyboomers er meer dan gemiddeld gebruik van maken is iets anders.

Waar je overigens gek genoeg niets over leest is dat de verzekeraars de reserves voor een groot verloren zijn door riskante beleggingen. Op de een of andere manier komt dat maar niet naar buiten. Ook de SP zwijgt in alle talen daarover.

Dat speelt natuurlijk ook mee en dat is weer niet de schuld van de babyboomers.
pi_114769313
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, en?
Vanuit jouw denken is dat misschien wel een extreme vorm van neoliberaal denken, maar verder...
pi_114769332
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is simpel gezegd waar het op neer komt ja.

Probleem is dat er vaak veel lang door behandeld wordt, waarbij het belang voor de patiënt lang niet altijd significant is.

Wat je tegenwoordig ook ziet is dat ziekenhuizen bepaalde behandelingen waar een goede marge opzit maar al te graag uitvoeren terwijl de baten voor de patiënt niet al te hoog zijn.
pi_114769347
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Over dertig jaar wordt mijn AOW en zorg echt niet meer betaald, en daarna de jouwe ook niet.
Tuurlijk wel. Dan kan dat ook weer.
pi_114769534
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:54 schreef Ludd het volgende:

Wat je tegenwoordig ook ziet is dat ziekenhuizen bepaalde behandelingen waar een goede marge opzit maar al te graag uitvoeren terwijl de baten voor de patiënt niet al te hoog zijn.
Klopt. Zo zal de tandarts altijd tandsteen verwijderen, want daar verdient hij snel geld mee.

Maar de overheid gaat daar wel maatregelen tegen nemen. Gewoon een bedrag per diagnose. Nadeel is dat dan weer de zorgverlening minder gaat worden.
pi_114769622
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vanuit jouw denken is dat misschien wel een extreme vorm van neoliberaal denken, maar verder...
Waar heb ik precies gezegd dat zijn achtergrond of politieke voorkeur maakt dat het een neoliberale natte droom is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114769678
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt. Zo zal de tandarts altijd tandsteen verwijderen, want daar verdient hij snel geld mee.

Maar de overheid gaat daar wel maatregelen tegen nemen. Gewoon een bedrag per diagnose. Nadeel is dat dan weer de zorgverlening minder gaat worden.
Dat is dan maar zo. Ik had laatst gelezen wat een gemiddeld (gezond) iemand aan zorg kost gedurende zijn leven. Ik heb de exacte getallen niet meer voor me, maar voor de meeste mensen geldt dat meeste kosten in de laatste jaren van hun leven komen.

Ik denk dat hier veel te halen is. Het klinkt misschien hard, maar boven een bepaalde leeftijd zou de zorg zich primair moeten richten op palliatieve behandeling!
pi_114769817
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waar heb ik precies gezegd dat zijn achtergrond of politieke voorkeur maakt dat het een neoliberale natte droom is?
Nergens, maar de term neoliberaal is al onjuist in de betekenis die jij (en velen met jou) er aan toekent... Het is gewoon inhoudsloos geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')