Is dat zo goedkoop?!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:06 schreef SpecialK het volgende:
Mijn oma heeft nu ze in een verzorgingstehuis zit onderdak, zorg, eten, gas/electra/water en al het andere voor 175 euro per maand.
Hoewel ik dat tof voor haar vind snap ik niet dat dit zo heftig gesubsidieerd hoeft te worden. Iedereen met een pensioennetje + AOW kan best wel 600 tot 700 euro missen voor dit alles. Daar hoeft de maatschappij niet voor op te draaien.
Is goed, betaal je als je kanker krijgt ook de behandeling zelf? Medicijnen van 3.000 euro zijn eerder regel dan uitzondering per behandeling. Dan heb je met een zorgverzekering zo terug verdient.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:04 schreef Loohcs het volgende:
Hoef je - als je je zorgkosten zelf betaalt - ook geen zorgverzekering meer af te sluiten? Dan bespaar je ook weer 30.000 euro (20 jaar*1500).
Tja, 't is misschien niet te vergelijken, maar zo gaat het met de bijstand ook. Eerst alles opmaken voordat je hulp krijgt. Heel logisch omdat dat een 'vangnet' is, maar het blijft lullig voor mensen die zuinig leven en niks krijgen, tegenover mensen die als een gek consumeren en als 'beloning' geld van de staat krijgen.
Dit ja, en er nog een paar honderd keer vergrijzing bij roepen, dan denken mensen vanzelf dat het hun eigen schuld nog is ook.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:41 schreef Ringo het volgende:
Tamelijk schandalig voorstel. Een soort van financiële chantage. "Jullie kost ons teveel, maar verkoop gewoon je huis, je eerste en meest dierbare bezit, dan komt het misschien nog wel goed."
Je doet nu alsof dat wat de zorgverzekering uitbetaalt een soort gift is waarbij ieder individu meer terugkrijgt dan hij ooit zal kunnen betalen en daarvoor op z'n knietjes mag gaan. Dat is natuurlijk flauwekul; uiteindelijk krijgt de gemiddelde verzekerde tijdens z'n leven grofweg hetzelfde terug als hij betaald heeft. Dat er individuele verschillen zijn omdat de gezondheid van mensen verschilt doet daar niets aan af.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is goed, betaal je als je kanker krijgt ook de behandeling zelf? Medicijnen van 3.000 euro zijn eerder regel dan uitzondering per behandeling. Dan heb je met een zorgverzekering zo terug verdient.
Je leest m'n post verkeerd denk ik. Ik ben natuurlijk niet tegen zorgverzekering in normale gevallen. Als je echter je hele huis 'op moet eten' en alle zorgkosten zelf moet betalen, dan moeten ze je niet tegelijkertijd kunnen verplichten een verzekering af te sluiten (die immers toch niets uitkeert, omdat je het zelf moet betalen).quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is goed, betaal je als je kanker krijgt ook de behandeling zelf? Medicijnen van 3.000 euro zijn eerder regel dan uitzondering per behandeling. Dan heb je met een zorgverzekering zo terug verdient.
Men moet zich realiseren dat de huidige vergrijzing, toenemende technologische middelen en stijgende vraag niet eeuwig door kan gaan. Misschien moeten we allemaal 20 euro per behandeling of consult betalen om het ook weer wat recht te zetten. Maar de kosten gaan de pan uitrijzen.
Het is een CDA-er...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit is de neoliberale nattedroom natuurlijk,
Dat komt omdat hier de overheid alles in handen heeft. Zorg moet de overheid compleet loslaten. Laat iedereen zelf maar een ziekenhuis, huisarts, kruidenvrouwtje, homeopatiebullshitter uitzoeken.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:40 schreef Chadi het volgende:
Als ik een MRI in Marokko laat maken en beoordelen kost het me veel minder dan hier. Als ik een X-ray wil laten maken kost het me 25 euro incllusief beoordeling. En dan kan je zeggen dat ze daar slechter zijn maar dat is echt kull. Ze kwamen daar achter gal stenen bij mijn ma die ze hier gewoon gemist hadden bijvoorbeeld. Uitzaaingen bij mijn tante die ze hier gemist hadden.. en zo heb ik nog meer voorbeelden van personen die ik ken die daar de diagnose lieten doen en hier de behandeling lieten afmaken op basis van de diagnose daar. Ze lopen hier te lang door met klachten die onbehandeld blijven waadoor uiteindelijk de kosten vele malen hoger zijn,
Waar gaat al dat geld heen wat in de zorg gepompt wordt? En is onze zorg wel zo goed als we hier zoveel early detection missen?? Moeten we niet meer aan preventie doen bijvoorbeeld om ziektes die veel kosten te voorkomen?
En als je hie rnaar kijkt moet die oudere nog steeds zijn huis als onderpand gaan gebruiken voor zijn behandeling?
Onzin. Alles is hier duurder omdat we veel hogere eisen stellen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:22 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat komt omdat hier de overheid alles in handen heeft. Zorg moet de overheid compleet loslaten. Laat iedereen zelf maar een ziekenhuis, huisarts, kruidenvrouwtje, homeopatiebullshitter uitzoeken.
Nee, wij moeten allemaal meer betalen voor de zorg voor de babyboomersquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onzin. Alles is hier duurder omdat we veel hogere eisen stellen.
Uiteindelijk is dat de keuze: we gaan allemaal meer betalen of de hoeveelheid zorg die je kan krijgen gaat er op achteruit. Meer smaken zijn er niet.
Over 30 jaar ben jij ook een ouwe sik met kwaaltjes. Doe nou niet alsof de wereld is stil blijven staan.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, wij moeten allemaal meer betalen voor de zorg voor de babyboomers
Over dertig jaar wordt mijn AOW en zorg echt niet meer betaald, en daarna de jouwe ook niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:48 schreef Ringo het volgende:
[..]
Over 30 jaar ben jij ook een ouwe sik met kwaaltjes. Doe nou niet alsof de wereld is stil blijven staan.
Alle zorg. Dat op dit moment de babyboomers en pre-babyboomers er meer dan gemiddeld gebruik van maken is iets anders.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, wij moeten allemaal meer betalen voor de zorg voor de babyboomers
Vanuit jouw denken is dat misschien wel een extreme vorm van neoliberaal denken, maar verder...quote:
Dat is simpel gezegd waar het op neer komt ja.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onzin. Alles is hier duurder omdat we veel hogere eisen stellen.
Uiteindelijk is dat de keuze: we gaan allemaal meer betalen of de hoeveelheid zorg die je kan krijgen gaat er op achteruit. Meer smaken zijn er niet.
Tuurlijk wel. Dan kan dat ook weer.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Over dertig jaar wordt mijn AOW en zorg echt niet meer betaald, en daarna de jouwe ook niet.
Klopt. Zo zal de tandarts altijd tandsteen verwijderen, want daar verdient hij snel geld mee.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:54 schreef Ludd het volgende:
Wat je tegenwoordig ook ziet is dat ziekenhuizen bepaalde behandelingen waar een goede marge opzit maar al te graag uitvoeren terwijl de baten voor de patiënt niet al te hoog zijn.
Waar heb ik precies gezegd dat zijn achtergrond of politieke voorkeur maakt dat het een neoliberale natte droom is?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vanuit jouw denken is dat misschien wel een extreme vorm van neoliberaal denken, maar verder...
Dat is dan maar zo. Ik had laatst gelezen wat een gemiddeld (gezond) iemand aan zorg kost gedurende zijn leven. Ik heb de exacte getallen niet meer voor me, maar voor de meeste mensen geldt dat meeste kosten in de laatste jaren van hun leven komen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Zo zal de tandarts altijd tandsteen verwijderen, want daar verdient hij snel geld mee.
Maar de overheid gaat daar wel maatregelen tegen nemen. Gewoon een bedrag per diagnose. Nadeel is dat dan weer de zorgverlening minder gaat worden.
Nergens, maar de term neoliberaal is al onjuist in de betekenis die jij (en velen met jou) er aan toekent... Het is gewoon inhoudsloos geworden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar heb ik precies gezegd dat zijn achtergrond of politieke voorkeur maakt dat het een neoliberale natte droom is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |