abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114756309
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_114756321
Ik zit mobiel dus kan de laatste posts niet quoten. Maar het gaat over om de as tijgeren, avondflessen, hangerige baby's en tandjesleed (what's new eigenlijk ;))
pi_114756358
wat sneu dat Danne zoveel last van tandjes had vannacht. :*
pi_114756430
aah wat sneu van de tandjes Nirak! :*

Hier ook alleen nog gedraai om de as.
Rowan is nu 8 maanden en 3 weken.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 09:33:56 #5
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114756505
Inderdaad Nirak, we gaan gewoon weer terug naar rond 22, want zo word mijn nacht wel erg kort! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_114756669
Hier een baby van 9 maanden die al langs tafel en bank loopt... En dat is niet handig, want hij kan fysiek al veel, maar is in zijn hoofd pas 9 maanden.. Geen oorzaak gevolg en snapt nog niet dat dingen niet mogen.. Dus loop er heel de dag achteraan, en hij achter mij. Dus een boterham smeren doe ik met een baby aan mn been, stofzuigen ook, en zo nog wel meer :') echt, het is helemaaaaaaal niet erg datze alleen nog maar om de as draaien ;)
pi_114756703
nou ja, ik denk dat Midas dan wel zwaar gefrustreerd zou worden hoor. DIe begint nu al een beetje te piepen als hij naar zijn speeltje wil maar het niet lukt. Dus een frusti baby lijkt me ook niet alles eigenlijk. Maar te snel is het ook niet nee :N
pi_114756859
D is een maand of 2 heel erg frusty geweest, nu hij zo mobiel is gaat het weer stukken beter :)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 10:08:44 #9
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114756980
Nirak, ik herken me volledig in je post. Draakje is 7,5 maand en tijgert nu als een Speedy Gonzales door de kamer, maar begrijpt nog niet dat als ze weer op d'r rug wil draaien, de vloertegels harder zijn dan haar foamtegels of d'r boxkleed. En dat d'r kinderstoel niet aan de kant gaat als zij eraan komt. En dat je niet ONDER de box moet kruipen want dan bezorg je mama een hartverzakking :') .
En ook zij is een tijd echt mega gefrustreerd geweest. Ze wilde gewoon geen baby zijn, zo kwam het over. Nu ze 'vooruit' kan is het al minder gelukkig, maar ik merk wel dat als ik wat snel door de kamer loop en ze kan me niet bijhouden, dan is het huilen.

Dus ik leef met jullie mee Nirak, Faithz en D. :* !

Susie, je experiment gisteravond is dus niet gelukt -O- ?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 12:11:00 #10
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114759389
Ik sluit mij ook volledig aan bij Nirak hoor! Hier ook een kleef-aan-baby en ook supersnel overal komen... Maar ook dat heeft weer zijn charmes O+
Zo, heb even een berg spullen ingeslagen voor de vakantie, volgens mij wel klaar nu...en anders vast daar ook wel te koop, maar toch he? :P
Billendoekjes en pampers trouwens in de aanbieding bij Kruidvat.
pi_114760444
Ooh, tandjesleed :* .

Mijn ventje had gisteren om 18 een voeding, en bleef toen maar slapen. Om 7 uur vanochtend heb ik hem maar eens uit zijn bed geplukt omdat ik echt op ontploffen stond :o .
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:05:10 #12
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114767005
Wow, Bleie, dat is lang zeg!

Anouk klapt in haar handjes O+
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:37:36 #13
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114768489
Wow Bleie! Echt lang geslapen :o ^O^

Ik zag net trouwens lieve foto's van S O+
en van Danne O+

Wij hebben een nachtje gelogeerd op een camping in Groningen, 2,5 uur in de auto maarja.....'t ging goed! Cristel heeft totaal niet gehuild oid, ook daar niet!
Alhoewel....alleen toen we gingen zwemmen, maar het water was te koud }:| Dus toen ff lekker met haar onder de douche gestaan, die was tenminste wel warm :P Ze vond het nog best wel lekker onder de douche!

Oh dames....Misschien handige tip voor degene die wel eens gaan shoppen in duitsland, fruit en groentehapjes zijn VEEL goedkoper hier! Bij de Müller had ik ze in de aanbieding voor 50/60 cent ofzo (grote potjes) En bij de duitse lidl 65 cent (bio milasan)

Oh en ik heb een tuitbeker gekocht...Met zachte tuit, eerst maar eens ff uitproberen...2,95 bij de DM ^O^
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:28:14 #14
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114772827
Oh ja, tuitbeker met zachte tuit en rietjesbeker. Die moet ik ook nog. Nou ja, volgende week maar even kopen.

We hebben vandaag de kinderwagen omgebouwd met de wandelwagen inzet. Midas heeft hem al uitgeprobeerd en hij vond het superleuk geloof ik. Ik moest even een paar keer slikken. Mijn kleine baby wordt groot! En nou gaat hij de wijde wereld inkijken in plaats van naar zijn mama :'(

en ja, ik ben extra sentimenteel door hormonen maar toch....

Vanmiddag trouwens ook nog even flink drama. Echt keihard huilen, aan zijn oren trekken en kwijlen. Tandjesleed, al was er niets te zien. Dentinox en koude bijtring deden pas na 30 minuten of zo hun werk. Was echt zoooo zielig :'( (wij zijn natuurlijk ook niks gewend qua huilen, maar toch)

Vanmiddag weer lekker geslapen en nu is hij vollop aan het kletsen en is er niks meer aan de hand :?
pi_114773420
Tandjesleed gaat op en af. Tandjes groeien in schokjes en trekken zich ook weer een stukje terug. Dus het kan heel goed dat het een half uur mega pijn doet (groeischokje) en daarna weer over is. Heel sneu voor midas :*

en Anouk klapt :) wat leuk!
Daar moet je natuurlijk wel klap eens in je handjes voor doen?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:11:07 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114774018
Inderdaad Nirak, voor doen tot je handen zeer doen :D Ik doe het in ieder geval wel vaak met haar. En als je dan "handen in je zij" zingt, dan doe ik mijn handen in haar zij en ligt ze helemaal in een deuk O+
pi_114776573
Ah susie O+
pi_114781399
PureEvil is 4,5 maand niet wat vroeg voor een tuitbeker? Ze kan hem waarschijnlijk nog niet eens vast houden. Laat staan hoofd en beker in de juiste positie brengen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114781987
Nirak en Danne O+ voor het tandjesleed
Nirak, dan isdanne motorisch idd heel snel.

Nts ook al zoeen snellerd.

Ik denk dat het niet uitmaakt of eenkindje iets vroegdoetof gemiddeld, de tijdvoordat je baby een nieuw kunstje beheerst komtersowieso wel wat frustratie, dat het niet zolukt.

Susie O+

Ik dacht gisteren dat de weersomslag ook een gemoedsveranderinghier teweegbracht. Hij lag zelfs in demiddag 10-15 minuten in de box zonder te mopperen, maar het bleek maar gedeeltelijk beter. Hij is wel erg aanhet focussen op dingen en steeds meer aan het communiceren. Vandaag leek het alsof hij de bloemetjes en patronen op onze tuinstoel kussens wildevastpakken, dus ook de hand-oog coordinatieis hij echt mee bezig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:59:06 #20
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114782804
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
PureEvil is 4,5 maand niet wat vroeg voor een tuitbeker? Ze kan hem waarschijnlijk nog niet eens vast houden. Laat staan hoofd en beker in de juiste positie brengen.
Misschien wel wat vroeg ja, maar ze kan m dus WEL vasthouden, en ze kreeg er zelfs wat water uit ( en vervolgens trok ze een heel vies gezicht _O- ) En ze weet ook al dat je dr mee kan schudden ( en dat ie dan af en toe tegen je hoofd aankomt :X )
  zondag 29 juli 2012 @ 08:14:45 #21
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114793512
Aaah Susie, wat schattig! O+ Dat vraagt om een filmpje.

Bedankt voor de uitleg Nirak, dat verklaart al het een en ander.

Verder geen nieuws eigenlijk.
  zondag 29 juli 2012 @ 08:16:31 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114793521
Euh ja, maar ben zelf ook aan het klappen he? :P
  zondag 29 juli 2012 @ 08:19:43 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114793528
statief?
man?
buurvrouw?

wees creatief! :P
  zondag 29 juli 2012 @ 09:59:08 #24
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114794118
quote:
17s.gif Op zondag 29 juli 2012 08:19 schreef Kyara het volgende:
statief?
man?
buurvrouw?

wees creatief! :P
:D zal het eens proberen!
  † In Memoriam † zondag 29 juli 2012 @ 10:59:39 #25
309370 Nanadu
pi_114795159
ook weer eens een berichtje van mij. Ik lees wel mee, maar zelf posten lukt nog niet heel erg. Ik moet zeggen dat het mij allemaal veel energie kost deze eerste periode. Bram is op dit moment erg zoekende naar zijn ritme en iedere dag zitten er wel een paar slaapjes tussen die niet helemaal lekker gaan. Helaas is dit vaak in de avond of nacht :O Door het hele voortraject voor de bevalling is mijn energie niveau redelijk tot een nulpunt gedaald. Hij drinkt gelukkig wel super goed uit de fles, zelfs een beetje te goed :) Hij heeft erg behoefte aan meer voeding, maar van de kraamzorg begreep ik dat hij maar 450 ml mag op een dag. Dinsdag komt de wijkverpleegkundige langs voor een intake, dus dan zal ik er eens naar vragen. Ik ben wel erg blij dat mijn dochter zo goed omgaat met haar nieuwe broertje. Ze doet absoluut niet vervelend of jaloers en wil de hele tijd helpen en kusjes geven O+

:* voor al het tandjesleed

Tinu wat leuk dat je de ontwikkelingen ziet komen. Ik vind dat zelf zo'n leuke periode als ze de wereld om hun heen gaan ontdekken (ik kijk hier echt naar uit). Wel jammer dat zijn gemoedstoestand ook nog niet helemaal goed gaat :*
pi_114795173
Je kunt vast iemand vinden, die jullie kan filmen, Susie.

PE, wow dat ze de tuitbeker al kan vasthouden. En het lekker vinden, komt vast nog wel.

Mijn baby wil niet liggen. Zodra hij wat meer rechtop zit is het wel goed, kan hij lekker om zich heen kijken. In de wagen, maxicosi en draagdoek slaapt hij dan weleens. En soms in de box op zijn buik, maar in de wieg alleen s'nachts. Het feit, dat ik graag meer schema en ritme voor hem wil creeren met in iedr. Geval een vast slaapje in zijn wieg, helpt niet mee denk ik. Misschien zijn ledikantje maar eens proberen, al ligt hij dan in een andere kamer.
Nog maar een week vrij en dan moet ik weer werken, help, paniek!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114795979
Tandjes ;( :*

Tinu, nog maar een week verlof :o wat vliegt de tijd! :*

*zwaait naar Nanadu. Ik vind 1 kind al druk de eerste weken, kan me voorstellen dat het met 2 helemaal zoeken naar een nieuw ritme is! Komt vast goed over een tijdje.

Ik kijk ook erg uit naar de fase dat je echt de ontwikkeling gaat zien, hoewel het allemaal al hard genoeg gaat... ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114798647
Tinuviel
kan me voorstellen dat je wat ritme wilt krijgen!
sinds S in haar ledikant slaapt, gaat het hier in ieder geval een stuk beter.
Na het middageten voed ik haar boven en gaat ze slapen, meestal tot 16 of 17uur. En dan svonds rond 8 uur proberen we dat weer. Svonds gaat het iets lastiger de laatste tijd.

:( nog maar een week verlof!
ik zag het ook in mijn agenda staan.. komende woensdag zou ik eigenlijk weer beginnen.
nu wordt dat sept of misschien wel oktober. Herstel gaat nog steeds niet goed.. of eigenlijk gaat het steeds minder. Gelukkig is mn vriend nog 2 weken vrij.

Phaidra
hier valt het me de laatste tijd steeds meer op.. ze begint mij echt vast te houden, ze wil op d'r zij draaien enz. Echt leuk om die veranderingen te zien
pi_114798808
de wereld ontdekken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114799146
Nanadu, fijn dat grote zus zo lief is en :* voor jou. Het is ook best pittig die eerste weken!

Wij gingen net fietsen, meneer D kijkt lekker om zich heen. Zie ik ineens dat z'n hoofdje bijna op het stuur slaat.. Schrok me rot. Dus ik zeg: D schat, blijf eens recht zitten en help hem mee. Blijkt hij te slapen :') is ook zo vermoeiend, dat fietsen.. Dus maar terug naar huis gefietst met 1 arm...
pi_114799228
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:06 schreef Zoë23 het volgende:
de wereld ontdekken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mooi Zoe :)
(kan ik mobiel puntjes maken op die e?)
  zondag 29 juli 2012 @ 13:17:55 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114799293
Nanadu, fijn dat het goed gaat. En inderddaad die 1e weken zijn pittig, zeker met nog een kindje er bij lijkt me. :*

Tinu, oh nu al. Wat gaat de tijd toch snel. Heb je wel zin om weer te beginnen?

Zoë, wat een leuke foto's! Balen dat het herstel zo langzaam gaat. :*

Nirak, agossie, was ie zo moe O+
  zondag 29 juli 2012 @ 13:18:41 #33
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114799336
alt 137

oh wacht, je zit mobiel. Nou ja, zonder puntjes reageert ze ook wel toch ;)
pi_114799635
Zoë: dat vasthouden doet mijn uk ook. Als hij drinkt mijn t-shirt of bh, bij het boeren heeft hij dan ineens de hydrofiel luier vast. Wil ik hem neerleggen neemt hij die gewoon mee :) en ook speeltjes kan hij dus zo een beetje vasthouden. Ook dit hoort natuurlijk bij die hand-oog coordinatie.

Wat is S. O+

Kyara: Alt 137?
Beterschap voor Midas tandjespijn!

Ik vond de tijd ook echt omgevlogen. Aan de ene kant kijk ik uit naar het werk, weer iets voor mezelf doen en niet alleen maar met luiers en babypraat bezig zijn, hoe leuk dat ook is ;) . Aan de andere kant, wil ik mijn baby niet weggeven voor een hele dag :{
Het is ook raar, dat ik deze keer weer begin te werken voordat de wenperiode voorbij is, dat was bij mijn eerste anders. Aan de andere kant, lijkt het me fijner voor mijn kind. Hij is gewoon de eerste 2 weken nog grotendeels bij papa of oma, behalve voor de paar uurtjes in die weken, dat hij gaat wennen. En wanneer hij dan precies hele dagen gaat, zien we wel, zodra wij wat wendagen hebben gehad.

Nirak, ligt hij nu lekker thuis te slapen? Lijkt mij toch lekkerder dan op de fiets :P

Phaidra, ja het gaat echt heel snel. Voordat je het weet, zal de jouwe ook al die dingen doen, die de onze doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114800333
Tinu, alt 137 is antwoord op mijn vraag hoe ik puntjes op de e krijg voor zoe :)

En hij ligt nu lekker in zijn bedje inderdaad :) Hij wordt al groot, hij heeft nog maar 4 plankjes over boven zijn hoofd..
pi_114800395
Trotse mama spamt haar spruit:

Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114800705
Tinu wat een mooie spruit heb je daar! O+
pi_114801267
Zoe, voed jij S. Dan in haar kamertje of in jullie slaapkamertje, voordat ze in haar ledikantje gaat slapen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 29 juli 2012 @ 14:08:20 #39
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114801443
Tinu wat een scheetje zeg O+
pi_114802477
Nirak, Susie en Xanteh dankje voor de complimenten.

Susie, ik wou nog zeggen: balen dat je experiment niet is gelukt. Wat ik me wel afvroeg is of je het niet beter een paar dagen achter elkaar op dezelfde manier kunt proberen voordat je concludeert, dat het niet werkt. Ik denk dat baby's ook een wenperiode nodig hebben als je het schema verandert, toch? In het duits is er eenspreekwoord, dat zegt een keer is geen keer :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114802480
Wat een leuke schattige foto's Tinu en Zoë :)

Puntjes op de ë krijg je door de e ingedrukt te houden, dan krijg je een pop-up en kan je de ë selecteren.
  zondag 29 juli 2012 @ 15:53:47 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114805825
Is ook zo Tinuviel! Maar weet je, het kwam toevallig zo uit en van mij hoeft die avondfles er niet perse af. Niet dat het wat uitmaakt of ze langer doorslaapt :P vanmorgen was het ook 5 uur! Scheelt voor morgenochtend, lief wil namelijk 6 uur rijden :X
  zondag 29 juli 2012 @ 15:54:58 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114805885
En ik had gewoon die lieverd van Zoë over het hoofd gezien O+
(En dat werkt, de e ingedrukt houden :P)
  zondag 29 juli 2012 @ 18:42:39 #44
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114813281
Tinuviel wat een scheetje O+ en wat een mooi fijn gezichtje heeft ie zeg :Y O+
Rayen 2½ jaar!
pi_114813329
Al bijlezende: S. van Zoë O+ L. van Tinu O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114815590
Bedankt O+

Tinu wat een schatje!
Ik voed haar op onze kamer, haar ledikant staat bij ons. Het was de bedoeling dat ze vannacht op haar eigen kamer zou gaan slapen maar ik ben er nog niet aan toe :@ van m'n vriend hoeft het nog niet.. Dus we zien wel wanneer dat gaat gebeuren :)
  zondag 29 juli 2012 @ 19:49:18 #47
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114815626
Vergeet ik dat schatje van Zoë helemaal :@

Ohw Kyara wil je dat spijkerbroekleggingkje nog? tegen verzendkosten. effe off-topic
Rayen 2½ jaar!
pi_114816365
Eens kijken of ik nu ook Zoë met ë kan schrijven :) jeej *O*
pi_114817537
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:48 schreef Zoë23 het volgende:
Bedankt O+

Tinu wat een schatje!
Ik voed haar op onze kamer, haar ledikant staat bij ons. Het was de bedoeling dat ze vannacht op haar eigen kamer zou gaan slapen maar ik ben er nog niet aan toe :@ van m'n vriend hoeft het nog niet.. Dus we zien wel wanneer dat gaat gebeuren :)
Niks geen :@, lijkt me ook een moeilijke stap. Wij hebben eigenlijk afgesproken dat we onze kleine naar zijn eigen kamer gaan doen als de bijvoeding volledig is afgebouwd en hij volledig borstvoeding krijgt (in de hoop dat mijn vriend 's nachts wat meer / beter slaapt ivm werk enzo), maar dat is over 2 weken al...

En pfff, onze uk had zojuist weer zijn moeilijke uurtjes, met huilen, niet willen drinken, nergens willen liggen... om wanhopig van te worden. Maar aangezien we sinds vanmiddag een babyfoon hebben, stelt mijn meneer voor om de kleine in zijn wiegje te leggen boven. Nou ja, is het proberen waard. Maar mán wat moeilijk om weg te lopen als je kind zo ontroostbaar huilt :'( :'( . Toch gedaan en zowaar, binnen de 2 minuten was hij stil :o. Hij slaapt niet (net nog even gekeken), maar stil is al heeeel fijn. Ik heb wel even uitgehuild bij mijn lief daarna :@. En nu vind ik het raar dat ik hem niet zie / vlakbij me heb. Loslaten is wel lastig, dat wordt nog wat later :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114818786
Phaidra, sterkte!

Hier is het ook weer raak. Vanmiddag heerlik zoet bij onze buren in hun box gespeeld onder de babygym, lekker overaltegenaangemept enzo. Denk dat hij wel een half uur bezog was.
Maar nu huile, huilen, huilen, drinken, drinken, huilen etc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114819056
Wat een schatje Tuniviel en Zoë! O+
pi_114819555
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Niks geen :@, lijkt me ook een moeilijke stap. Wij hebben eigenlijk afgesproken dat we onze kleine naar zijn eigen kamer gaan doen als de bijvoeding volledig is afgebouwd en hij volledig borstvoeding krijgt (in de hoop dat mijn vriend 's nachts wat meer / beter slaapt ivm werk enzo), maar dat is over 2 weken al...

En pfff, onze uk had zojuist weer zijn moeilijke uurtjes, met huilen, niet willen drinken, nergens willen liggen... om wanhopig van te worden. Maar aangezien we sinds vanmiddag een babyfoon hebben, stelt mijn meneer voor om de kleine in zijn wiegje te leggen boven. Nou ja, is het proberen waard. Maar mán wat moeilijk om weg te lopen als je kind zo ontroostbaar huilt :'( :'( . Toch gedaan en zowaar, binnen de 2 minuten was hij stil :o. Hij slaapt niet (net nog even gekeken), maar stil is al heeeel fijn. Ik heb wel even uitgehuild bij mijn lief daarna :@. En nu vind ik het raar dat ik hem niet zie / vlakbij me heb. Loslaten is wel lastig, dat wordt nog wat later :+.

Ja.. het liefst heb ik d'r altijd dicht bij me :@ maargoed het is voor haar ook wel goed, ze wordt wakker van ons als we op bed gaan of snachts naar de toilet.

:( is ook moeilijk phaidra!
mn vriend laat haar soms even huilen maar ik kan dat niet :@, ook niet als het niet echt huilen is maar meer roepen ofzo, weet niet hoe ik dat moet uitleggen

quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:09 schreef Nirak het volgende:
Eens kijken of ik nu ook Zoë met ë kan schrijven :) jeej *O*
*O* :D

:( onze mini heeft nu haar huil moment weer, mn vriend heeft dr net een flesje boven gegeven zodat ik even kon uitrusten maar ze wilde nog niet slapen.
toen de borst,.. en nog steeds huilen enz. mn vriend is met haar bezig, echt heel lief van hem.
pi_114819605
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:57 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, sterkte!

Hier is het ook weer raak. Vanmiddag heerlik zoet bij onze buren in hun box gespeeld onder de babygym, lekker overaltegenaangemept enzo. Denk dat hij wel een half uur bezog was.
Maar nu huile, huilen, huilen, drinken, drinken, huilen etc.
Hij is 3 kwartier stil geweest, maar toen weer huilen. Maar dit keer was het gewoon een hongerhuiltje, hij ligt nu ook lekker te drinken :)

Jij ook sterkte Tinu!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114820179
Phaidra en tinu :*
  zondag 29 juli 2012 @ 21:57:40 #55
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114822217
Sterkte meiden! :* Hier was het ook even druk net, maar nu duikelt ze toch naar dromenland.
  zondag 29 juli 2012 @ 22:02:37 #56
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114822473
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:57 schreef Susie het volgende:
Sterkte meiden! :* Hier was het ook even druk net, maar nu duikelt ze toch naar dromenland.
hier hetzelfde....net allemaal huilen, besloten om toch maar een flesje te maken, en daar heeft ze net zo'n 60/70 ml van op... En nu is ze stil
(nu de jongens nog }:| )
pi_114822697
En zoë en PE ook :* zie ik!

Hier is het al een paar avonden drama met gaan slapen.. Ligt aan de tandjes hoop ik, ander gaan we een leuke tijd tegemoed...
  maandag 30 juli 2012 @ 01:42:48 #58
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114832439
agossie, wat sneu al die huilende kindjes. :*

Ben ook helemaal vergeten Susie een fijne vakantie te wensen. Bij deze dus :*

hier slaapt de baby en ben ik wakker, ook apart. Nou mis ik hem. Ga hem zo maar wakker maken (grapje)

Tj, heel graag! Zit nu mobiel maar pm je morgen wel even.
  maandag 30 juli 2012 @ 04:37:58 #59
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114835155
Thanks Kyara! En vrijwillig zo vroeg je bed uit is ook niks :X :P
pi_114836115
Heb ik helemal nog niet gereageerd op Nanadu. Nanadu nog gefeliciteerd met de geboorte van Bram en welkom hier. Ik begrijp dat het moeilijk is, dat Bram nog geen ritme heeft en dat moet je ook nog zien in te passen met je grote meisje. Maar zij is gelukkig heel makkelijk en lief voor kleine broer.

Bedankt nog voor de overige complimenten. En ik weet niet meer wie het zei, maar hij heeft idd een heel fijn gezichtje, net zoals zijn grote broer, waarbij hij zelf een stuk ronder gezicht heeft.

Zoe, PE en Nirak, ik lees dat jullie ook moeilijke avonden hadden. Dikke :* en hopelijk was jullie nacht in ieder geval goed.

Susie nog fijne vakantie toegewenst.

Kyara, dat is dan ook weer niks, als de baby slaapt en je zelf wakker bent.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114839717
Fijne vakantie Susie!

:(
:* voor de huilende kindjes

Gisteravond huilde ze nog een tijd, naar boven gegaan om te kijken of ze misschien dorst had, ze wilde nog steeds niets en m'n vriend wist het ook eventjes niet meer (die had de hele tijd met dr gelopen) Haar tshirtje uitgetrokken en haar getroost en toen was ze stil. Misschien zat haar dat dwars? (ze is nogal warm dus missch combi slaapzak,tshirt en huilen)
pi_114843558
Zoe, huilen kan ook doordat ze het warm had natuurlijk. Hebben jullie nog in haar nekje gevoeld?
Fijn dat ze daarna wel ging slapen. Ik vind het altijd zo grappig om te lezen als mama's hier posten, dat hij/ zij de borst niet wou. Is hier nog niet gebeurd in zijn korte leven :)

Ik denk dat wij een beetje de truc hebben gevonden voor s'avonds. Niette vroeg voeden, niet voor 21 uur de laatste voeding, liever pas 21.30 of 22 uur. Dan heel goed laten drinken, boven in verdonkerde slaapkamer en heel goedlaten boeren. Dan sliep hij goed zoals gisternacht. Dan zijn we ee nog niet met het slaa
Jevoor de laatste voeding, maar ach, dat,komt nog wel. Wij moeten ook gewoon nog een ritme vinden met 2 jongens, die naar bed worden gebracht, met verschillende avondrituelen en dat ze elkaar niet wakker maken. Bovendien ben ik rond 19/ 20 uur bij de vorige voeding nog niet klaar om boven te voeden en meneer dan in bed te leggen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114844230
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:25 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe, huilen kan ook doordat ze het warm had natuurlijk. Hebben jullie nog in haar nekje gevoeld?
Fijn dat ze daarna wel ging slapen. Ik vind het altijd zo grappig om te lezen als mama's hier posten, dat hij/ zij de borst niet wou. Is hier nog niet gebeurd in zijn korte leven :)

Ik denk dat wij een beetje de truc hebben gevonden voor s'avonds. Niette vroeg voeden, niet voor 21 uur de laatste voeding, liever pas 21.30 of 22 uur. Dan heel goed laten drinken, boven in verdonkerde slaapkamer en heel goedlaten boeren. Dan sliep hij goed zoals gisternacht. Dan zijn we ee nog niet met het slaa
Jevoor de laatste voeding, maar ach, dat,komt nog wel. Wij moeten ook gewoon nog een ritme vinden met 2 jongens, die naar bed worden gebracht, met verschillende avondrituelen en dat ze elkaar niet wakker maken. Bovendien ben ik rond 19/ 20 uur bij de vorige voeding nog niet klaar om boven te voeden en meneer dan in bed te leggen.
Hij wil op zich de borst wel, maar drinken lukt niet goed of hij is te moe om netjes aan te happen en dan laat hij na 2 slokken weer los. Om vervolgens weer in gefrustreerd huilen uit te barsten. Hij drinkt overigens wel goed als ik met hem heen en weer wandel, maar dat is alles behalve praktisch :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114851292
Tinuviel
Ze is dan zo aan het huilen en gooit zichzelf wat naar achter dat ik haar niet aan de borst krijg. Soms wel maar ze verslikt zich dan omdat ze niet rustig is. Dat is ook niet prettig. Huid op huid contact helpt vaak wel om te kalmeren.

Haar nekje en rug zijn vaak zo warm, ook zweterig (temp neem ik ook wel eens op, is vaak 37,1) ook al zit ze in haar romper. Van ons wordt ze ook weer warm maar dan wil ze echt gedragen worden.

:D phaidra
Heb ik gister ook aan zitten denken, lopend voeden haha

Vanmorgen naar een andere fysio geweest (ivm vakantieperiode) ^O^ Ze heeft het e.e.a met mijn bekken en met m'n ribben gedaan. Had echt even een pijnvrij moment :s) Heerlijk na 9maanden. En nu doet het mega veel pijn :') maar dat schijnt normaal te zijn.
En S sliep de hele ochtend, en is vanmiddag ook maar 2uurtjes wakker geweest.. Ik mis haar! O+
pi_114851337
Phaidra, dat is vervelend. Dat hebben wij hier niet. Eerder dat meneer heel haastig drinkt en echt niet wil loslaten. Soms drinkt hij dan heel onrustig en laat zelfs boertjes aan de borst, maar loslaten: ho maar, daar doet hij niet aan :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114851418
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:09 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, dat is vervelend. Dat hebben wij hier niet. Eerder dat meneer heel haastig drinkt en echt niet wil loslaten. Soms drinkt hij dan heel onrustig en laat zelfs boertjes aan de borst, maar loslaten: ho maar, daar doet hij niet aan :P
:D Grappig
Ik vind het zo leuk als ze lacht als ze pauzeert van het drinken. Zo lief
pi_114851608
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:09 schreef Zoë23 het volgende:
Tinuviel
Ze is dan zo aan het huilen en gooit zichzelf wat naar achter dat ik haar niet aan de borst krijg. Soms wel maar ze verslikt zich dan omdat ze niet rustig is. Dat is ook niet prettig. Huid op huid contact helpt vaak wel om te kalmeren.
Dan kun je haar natuurlijk niet aanleggen, dat is logisch. Dat doet de mijne niet. Wel haastig drinken en zich verslikken, maar zoals ik al zei, vind hij dat absoluut geen reden om los te laten, alsof iemand hem de borst weg zou nemen. :P

quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:09 schreef Zoë23 het volgende:

En S sliep de hele ochtend, en is vanmiddag ook maar 2uurtjes wakker geweest.. Ik mis haar! O+
Soms wens ik dat ik dat van mijn kind kon zeggen. Slapen is absoluut niet zijn favoriete bezigheid en daar brengt hij niet het grootste gedeelte van de dag mee door.

Fijn dat je een pijnvrij moment had. En hopelijk, dat als de werking van de oefening ingaat, nadat de pijn weg is, dat het veel beter wordt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114851976
Tinuviel
Het verbaasd me soms ook hoeveel ze slaapt. De ene dag meer dan de andere dag natuurlijk. Soms wel fijn om even je eigen dingetjes te kunnen doen maar zoals nu mis ik d'r wel :@

Waarmee vermaakt L zich vooral?
S vind felgekleurde dingen leuk om naar te kijken en vast te pakken maar kletsen met 1 van ons en 'zitten' vind ze toch het leukst

Ja hoop ik ook :) ben blij dat ik weer lekker actief bezig ben met de fysio enz
pi_114852505
L. vind het ook leuk om naar felgekleurde dingen te kijken, maar ook naar licht, planten/ bomen en licht en bewegende bladeren. Hij kan zich inmiddels ook eventjes super entertainen met een babygym. Dus bewegende speeltjes zijn erg leuk, hij probeert ze te grijpen en mept er echt tegenaan. Ook zijn mobile en muziek, liedjes zingen, vindt hij leuk. Hij is ook fan van rechtop zitten/ gedragen worden, dus in het wippertje en de draagdoek is leuk, kan hij lekker rondkijken. En natuurlijk kletsen met ons, is geweldig.

Als hij maar niet zoveel last had van lucht/ krampjes. Dan zou hij denk ik vaker vrolijk zijn en ook meer kunnen slapen, vermoed ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114853054
Hij vermaakt zich dus goed :)!
Ja dat is wel zielig :( had gelezen dat baby's van voormelk ook krampjes kunnen krijgen? Maargoed ze moeten toch eerst de voormelk drinken..

Wij geven trouwens de laatste voeding ook rond 21:30-22uur.
pi_114853280
Was het zo dat ze krampjes krijgen of dat deze verergeren als ze teveel voormelk binnen krijgen. Daarom zou je ze de borst goed leeg moeten laten drinken, dacht ik. Voor mijn gevoel doe ik dat wel. HIj is ook tot nu toe prima aangekomen. Voormelk heeft minder vet dacht ik en dus kan het dan ook zo zijn dat een kind minder aankomt. Daarom zou je bij krampen ook niet teveel voeding moeten geven en kun je dus de laatst gedronken borst geven zodat je kind minder voormelk binnen krijgt, als ik het me goed herinner.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114854147
Babytjes die gevoed worden op verzoek hebben minder last van krampjes. Je hebt immers minder last van stuwmelk als je borsten regelmatig “leeg” gedronken worden. Bij stuwing is de verhouding voormelk ten opzichte van de achtermelk veel groter. Hierdoor komt je kleintje soms niet aan de noodzakelijke achtermelk toe. Achtermelk bevordert de spijsvertering en voorkomt krampjes. Bovendien kan honger (door het uitstellen van een voeding bij schemavoeden) ook krampjes veroorzaken.
Site http://borstvoeding.aardig.be/tag/voormelk/

En
• Uw baby krijgt vooral voormelk. Als een baby steeds na een aantal minuten van de borst wordt gehaald, kan het zijn dat hij niet toekomt aan de vettere, calorierijke achtermelk. Door te weinig vet wordt de melk snel verteerd, en de darmen hebben onvoldoende tijd om de melksuiker (lactose) te verwerken. Dit kan tot gasvorming en daardoor tot krampjes leiden.
Site http://www.thuiszorgpante(...)n-en-advies&catid=19

Ja je kunt ook niet voorkomen dat ze voormelk krijgen en hoeveel weet je ook niet. Voeden op verzoek doe je ook toch?
Krampjes kunnen verschillende oorzaken hebben, je kunt het ook niet altijd weten, volgens mij let je wel op heel veel dingen

Oorzaken darmkrampjes:
• Uw baby krijgt teveel lucht binnen tijdens het drinken.
• Het zenuwstelsel van het maag-darmstelsel is nog niet volledig ontwikkeld;
• De darmspieren van uw baby trekken krachtig samen.
• Uw baby wordt prikkelbaar door invloeden van buitenaf, zoals veel lawaai of doordat hij oververmoeid raakt door te weinig rust.
• Uw baby krijgt teveel voeding.
• Uw baby is ergens allergisch voor.
• Uw baby krijgt vooral voormelk. Als een baby steeds na een aantal minuten van de borst wordt gehaald, kan het zijn dat hij niet toekomt aan de vettere, calorierijke achtermelk. Door te weinig vet wordt de melk snel verteerd, en de darmen hebben onvoldoende tijd om de melksuiker (lactose) te verwerken. Dit kan tot gasvorming en daardoor tot krampjes leiden.
pi_114854400
Tinuviel balen van de krampjes hopelijk is hij er snel vanaf. En wat een gaaf mannetje heb je!
Zoë leuke foto's wat is het toch een knap dametje:)

Las het een en ander over slechte nachten hopelijk gaat dat snel beter!

KatyM nog gefeliciteert met bram
Kyara had ik je al gefeliciteert met je zwangerschap? Bij deze anders nog een keer:)
Verder wel bijgelezen maar niet onthouden heb heel veel daagjes gemist hier.

Heb een machititging voor 3 maanden voeding vergoed te krijgen:) onderzoeken gaan niet door en worden verzet tot ze 5.5 maand oud is wat een heerlijk gevoel! Ze groeit zo goed en is echt een vrolijk meisje.

Gister is ze bij de oppas geweest toen we met Amber gingen zwemmen en ze heeft daar geslapen van 2 tot 8 zonder de voeding van 6 uur vandaag ook zon dag dat we haar wakker hebben moeten maken vannochtend en om 2 uur,. lijkt me alleen nog heel vroeg om over te gaan naar 4 flessen van 180 inplaats van 5 van 150op welke leeftijd is dat normaal?

Foto's
SPOILER
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_114854626
Fijn van de tegoed van de voedingen Sam. En heel fijn dat dat onderzoek dus nu pas met 5,5 maand hoeft.

Wat een lieverd, Sam O+

[ Bericht 32% gewijzigd door Tinuviel op 30-07-2012 17:30:21 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 30 juli 2012 @ 17:52:00 #75
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114856286
Sam, wij zijn vorige maand over gegaan op 4 flessen. Maar we hebben Midas nog wel een tijdje 's nachts wakker gemaakt voor een fles dus we hadden misschien wel eerder kunnen stoppen met die nachtvoeding. Volgens het cb kon ik met 4 a 4,5 maand al naar 4 flessen.

Je meisje is wel een schatje trouwens. En wat fijn dat het nu zo goed gaat!

En nog bedankt voor je felicitaties :*
pi_114856717
4 maanden is de richtlijn voor 4 flessen.

Tinuviel, binnen een tijdsbestek van drie uur steeds dezelfde borst aanbieden bij krampjes zorgt er volgens mij voor dat je kindje dan aan de achtermelk toekomt. Als je zeker weet dat het steeds willen drinken is vanwege de krampjes en niet honger kan je dat wellicht proberen?
The way you rock'n'roll
pi_114857150
Krampjes zijn naar he Tinu :( Hier ook nog steeds dagelijks raak. Kan me moeilijk voorstellen dat er een periode komt zonder krampjes.
Voor nu ben ik al heel blij dat ze niet meer 's nachts zijn, maar het is zo enorm zielig ;( meisje met een rood, bezweet hoofd die na de krampjes uitgeput in slaap valt.. En niks kunnen doen voor haar..

Sam, wat een mooi meisje!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114857375
Dan wachten we toch nog even met 4 flessen en zien we wel wat ze doet ze is ook pas sinds 1 week of nderhalf over naar 5 keer 150 maar laat sinds een paar dagen dus weer wat staan of word niet wakker voor de fles. Marjolijntje wat naar van de krampjes:(
  maandag 30 juli 2012 @ 18:22:28 #79
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114857683
Hoe oud is ze nu Sam? Ik kan het in wiki niet zo snel vinden eerlijk gezegd.

Marjoleintje, wat naar die krampjes :'(
pi_114858155
Sam
Wat een schatje! O+

Ze is iets ouder dan S (een weekje ofzo geloof ik?)

:( marjolijntje, vind ik 't echt zo enorm zielig voor kleine Faye :(
Krampjes zijn echt .. :(!
pi_114859116
zer staat ook niet in de wikiToch wel dacht dat je dat zelf moest doen:) ze is van 9-5 dus ze is woensdag 12 weken:)
  maandag 30 juli 2012 @ 20:21:32 #82
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_114863245
Gek, op elk CB wordt weer wat anders gezegd... Bij mij zeiden ze dat ik Sander nog maar even op 5 flessen moet houden, tot de bijvoeding goed loopt.

Kyara, wat is jullie schema nu qua voedingen?
  maandag 30 juli 2012 @ 20:27:18 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114863587
Flestijden zijn (ongeveer): 08:00 - 12:00 - 16:00 - 19:30
En dan rond 10:00 uur fruit en rond 15.00 uur groente. 1e en laatste fles zijn 210 met 7 schepjes. Andere 2 hebben we maar weer teruggebracht naa 180 omdat ie zoveel fruit en groente eet. Over een week of 2 met brood beginnen en als dat goed gaat dan kunnen we terug naar 3 flessen.

Wel raar dat ze allemaal wat anders zeggen. Op welke tijden krijgt S zijn flesjes dan?
  maandag 30 juli 2012 @ 20:32:25 #84
250838 Fee-nix
pi_114863890
S krijgt om 08.00, 12.00, 15.30, 18.30 en 22.00 uur. Die 18.30 is omdat hij na het eten altijd heel snel wakker wordt. En dan krijgt hij om 9.45 uur tegenwoordig z'n fruithapje (half potje voor 4+ mnd, we zijn net begonnen).

We hadden van het weekend geprobeerd hoe het ging met 4 flessen. Hij sliep wel door zoals normaal, maar was wel mopperiger overdag. Weet niet of dat toeval was... maar doe nu maar weer even z'n oude vertrouwde schema.

O en we hebben een echte roller. In bed :P. Hij heeft de smaak helemaal te pakken en rolt de hele tijd om in bed. Alleen terug rollen ho maar ;). Hij ligt al in z'n slaapzak en ik dacht dat dat hielp, maar net bleek dus dat hij zich daar heus niks van aantrekt, haha.
pi_114864800
:* voor de kindjes met krampjes (en hun mama's). Zo zielig!

Mijn ventje heeft vandaag op het kdv ruim een halve banaan gegeten :o . Thuis kwam hij nog niet verder dan twee hapjes... Ze hadden er ook wel echt de tijd voor genomen (fijn die zomerperiode: er waren maar 3 baby's vandaag!).

En hij was weer eens aan het achteruitkruipen, tot hij klem zat onder de salontafel... Volgens B wou hij zich verstoppen O+ .

SPOILER
pi_114865712
Nog een vraag trouwens: zou Pietje (iets meer dan 6 maanden) al in de buggy kunnen? Hij kan behoorlijk plat, maar het is er dus wel zo een met kleine harde banden. Niet voor heel lang en ver (specifiek: voor zondag naar de draagdoekmeet bij Tinu, dan hoef ik niet met de Bugaboo, die is zo ontzettend groot).
  maandag 30 juli 2012 @ 21:13:46 #87
348178 NotTheSame
pi_114866837
Hihihi Bleie, wat een leuke foto!

Kindjes met krampjes, herkenbaar... :*

Een rollende S. van Fee _O- .

Sam fijn om te horen dat de onderzoeken opgeschort zijn en dat het goed gaat met Lisa! En wat een mooierd zeg O+ !

Met Draakje gaat het overdag heel goed, madam ontdekt al tijgerend de hele benedenverdieping, zegt inmiddels mámámámámáma (ze snapt niet dat 2x má achter elkaar genoeg is ;) ), maar de nachten zijn wederom kl0te. Maar we overleven het wel (geloof ik...)

[ Bericht 0% gewijzigd door NotTheSame op 30-07-2012 22:13:19 ]
  maandag 30 juli 2012 @ 21:29:52 #88
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114868028
Tja sam..Als ze genoeg heeft aan die 4 flessen? Drinkt ze wel als je het haar aanbied of ook niet? (anders lekker zo laten ;) )
Puur gebaseerd op eigen ervaring trouwens...Ik moet cristel echt geen fles geven als ze geen honger heeft..., dan drinkt ze m niet op (zoals net dus..)

Hier trouwens tijden van 05.30, 10.30, ong. 15.00 fruit, 16.30, 20.30
(en een hapje bloemkool geprobeerd....)

O+ Sam, mooi meisje hebben jullie :Y

Bleie, ik zit met dezelfde vraag..maar dan voor cristel, die wordt zaterdag 5 maanden. en we willen waarschijnlijk donderdag een dagje weg, en de hele dag met een draagdoek rondlopen zie ik niet zitten :{

En Pietje! Wow, goed bezig (lief manneke O+ )
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2012 @ 21:30:59 #89
309370 Nanadu
pi_114868120
wat een hoop slecht slapende kindjes hier, wat is dat zwaar en moeilijk he :* . Hier gaan nu bijna alle slaapjes goed, maar in de avond is het drama. Hij wordt meestal precies rond etenstijd wakker (zo rond 18.15) en rommelt met slapen tot zijn laatste fles rond 23.30. Na deze fles gaat hij heerlijk slapen en komt dan meestal 1 keer halverwege de nacht voor de fles. Sinds gisteren zijn we begonnen met inbakeren om te kijken of dit meer rust voor hem brengt, want hij slaat zo wild met zijn armen als hij wakker wordt en gaat huilen.

Wat een leuke foto Bleie en heerlijk die rustige tijd in de zomer op het kinderdagverblijf :Y Ik vind dit zelf ook altijd een lekkere tijd om te werken, maar ben nu met verlof en kom pas terug tijdens de meest drukke periode (november). Ik weet eigenlijk niet of hij al in de buggy mag. Kan hij al zelf zitten?

NTS wat balen van die nachten :*
pi_114869426
Dankje DML en Zoë. Ik voed eigenlijk zelden binnen 3 uur vaker dan 1keer. Heel af en toe weleens dat ik nog een borst extra geef of hij na 2,5 uur al komt. En ik geef altijd de laatst gegeven borst eerst en ik voed hem bijna altijd op verzoek. Voor een of andere reden hebben mijn kinderen er gewoon meer last van.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114869941
NTS
Vervelend van die nachten.. :( hoop dat er snel verandering in komt. Lijkt me echt heel zwaar!

Lieve foto bleie :D

Tinuviel
Dat is vervelend :( zo zielig die krampjes. :*

S werd na het avondeten wakker, gevoed, gewandelt (heel klein stukje maar wel in de draagdoek O+) , even in de box gespeeld, weer gevoed en weer in slaap.. Toen heeft m'n vriend dr om 20u naar boven gebracht. Gelukkig ging het goed, niet dat vechten tegen de slaap enzo.
pi_114871094
Bleie, nu nog uitvindenhoe vooruit te kruipen? xd wel een lieverd :)

Pe, wanneer ik haar dus wakker moet maken voor de fles duurt het vaak ook een goed half uur tot drie kwartier tot ze hem echt pakt. anders gaat ze met de speen spelen. minder geven gaat ze niet mee akkoord daarom zat ik te denken om misschien over te gaan op 4 flessen maar dat is wel erg vroeg zie ik al.

Bedankt ze is inderdaad mooi <3
pi_114871698
Dank voor de complimenten. Ja, vooruit kruipen, dat zou handiger zijn natuurlijk. Hij probeert wel om zijn knieën onder zich te krijgen, maar dat lukt nog niet zo erg. Dat laminaat van ons helpt natuurlijk ook niet.

En over de buggy: hij kan nog niet zitten, maar goed, de buggy kan dus redelijk plat.
pi_114871902
Marjolijntje en Nanadu, jullie kindjes hebben ook erg last van krampjes lees ik. Hopelijk gaat het gauw over.

Fee-nix Je baby rolt om *G*

nts vervelend met die slechte nachten.

Bleie met 6 maanden en voor korte afstand kan de buggy denk ik wel, desnoods op ligstand. Ga je met ov of auto?

PE bij Cristel twijfel ik of ze niet nig erg jong is. En kinderwagen met reiswieg en draagdoek mee en dan afwisselen?

Mijn baby spuugt ook wel erg na bepaalde voedingen. Ik moet er toch maar op letten of ik daar een aanwijzing voor kan vinden. Misschien toch drukte? Eerder kwam er weer een hoop uit, maar het was ook een drukke avond. Manlief had een ongeluk in de keuken. Panhendel brak af en kokend heet water op de vloer en zijn voet. Toen gingen we met baby naar de eerste hulp van het dichtstbijzijnde ziekenhuis en oma kwam even onze peuter verzorgen. :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:05:41 #95
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114887852
Jee Tinuviel dat lijkt me ontzettend schrikken :o Wat een horror. Tis zonde zo'n kleintje wat moet die gegild hebben :'(
Ik hoop dat het nog aardig goed is afgelopen en geen brandblaren of zoiets en dat ze gauw iets kunnen geven tegen de pijn bij zo'n kleintje.
Rayen 2½ jaar!
pi_114889011
hmm ik las het alsof de voet van haar man verbrand was. en dat ze de baby gewoon meenamen. vroeg me al af waarom die dan niet bij oma was gebleven:P Maar inderdaad echt schrikken joh! ik vind het ook doodeng die kleintjes in de keuken hopelijk heeft hij er niks aan overgehouden. Tinuviel, ws het niet je laatste dag thuis? Zo ja, geniet er nog maar dubbel zoveel van dan.
pi_114890201
Ik las het ook als voet van man. Maar alsnog pijnlijk :X. Hopelijk valt de schade mee.

Wij leggen onze uk nu 's avonds in z'n wiegje en dat gaat wonderbaarlijk goed! De huilperiodes zijn korter dan voorheen en we hebben weer iets van onze avond terug _O_. Vooralsnog houdt hij het stipt 3 kwartier vol in z'n uppie boven, maar ik verwacht dat dat steeds langer zal worden. Gister heeft hij toch 2x 3 kwartier geslapen en ertussen nog een poosje gezellig bij ons gezeten of in de box gelegen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114890447
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 11:38 schreef Sam1993 het volgende:
hmm ik las het alsof de voet van haar man verbrand was. en dat ze de baby gewoon meenamen. vroeg me al af waarom die dan niet bij oma was gebleven:P Maar inderdaad echt schrikken joh! ik vind het ook doodeng die kleintjes in de keuken hopelijk heeft hij er niks aan overgehouden. Tinuviel, ws het niet je laatste dag thuis? Zo ja, geniet er nog maar dubbel zoveel van dan.
Sam heeft gelijk. Alleen mijn man heeft het hete water over zich heen gekregen. De baby was bij mij in de woonkamer. Een mijn peuter had ook ontzettend geluk. Die had een paar minuten eerder nog in de keuken gespeeld en zat op dat moment gelukkig ver genoeg weg. Peuter was er alleen even van geschrokken.

De baby ging mee naar het ziekenhuis omdat ik hem soort van half had gevoed en ik kon hem niet zo goed achterlaten. Dus heb ik hem maar liever mee genomen.

Nee mijn laatste vrije werkdag is donderdag/ vrijdag deze week.

Updat even onder een spoiler want offtopic:
SPOILER
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114890609
tuurlijk je geeft bv niet over nagedacht;)
SPOILER
Vandaag de voeding voro Lisa opgehaald bij de apotheek. wat voelt dat goed om gewoon een vooraadje te kunnen halen zonder me eigen zorgen te maken wie dat betaald en hoe:) nu 2 voor het KDV en 10 voor thuis. van de week had ik te weinig bij mijn moeder omdat ze daar dus omhoog gegaan was in de fles. heb ik alle apotheken af kunnen bellen om te kijken waar het op vooraad was:P nu voortaan ook daar maar een blik neergezet:)

Volgende week mag Lisa weer naar het cb voor prikjes. en morgen mag ze voor het eerst een volle dag naar het KDV. vind het wel raar hoor ik nog thuis en zij al weg. ben benieuwd of ik een hele dag uit ga zingen:P
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2012 @ 12:28:11 #100
309370 Nanadu
pi_114890911
Jeetje Tinuviel wat een geluk bij een ongeluk dat je peuter niet meer in de buurt was. Wel vervelend voor je man. En je verlof alweer bijna afgelopen, voor mijn gevoel ben je nog niet zo lang geleden bevallen ;) Geniet van je laatste dagen.

Phaidra wat fijn dat jullie wat van je avond terug krijgen :Y Dat gaat vast steeds beter. Hier ging het gisterenavond ook redelijk. Om half acht in bad geweest en daarna fles en naar bed. Hij is vervolgens stil geweest tot even over negen, daarna paar huiltjes en weer stil tot half elf.

Sam spannend eerste keer hele dag naar kdv, hoe ging het wennen tot nu toe?

Verder is vandaag de wijkverpleegkundige langsgeweest voor de intake en besproken dat hij best wat meer flesvoeding mag per keer als hij wilt. Ik moet het vooral van hem laten afhangen en als ik het idee heb dat hij behoefte heeft om naar 120 ml over te gaan dan kan ik dit doen. Ze gaf aan dat hij dan waarschijnlijk wel wat zal overlaten in zijn fles, maar dan weet ik zeker dat hij verzadigd is. Zo nog even langs het inloopspreekuur om hem te laten wegen. Ik ben benieuwd, bijna 2 weken terug woog hij 2960g.
pi_114890986
het wennen ging super. maar me daar geen zorgen om meer om wat ik nu de hele dag ga doen aangezien school pas over 2 weken ofzo weer begint:p Amber is naar 2 weken ook weer gewoon naar haar moeder toe voor een weekje dus is ineens weer heel rustig sinds vanmorgen:P
pi_114891098
Goedemorgen, Elise en ik komen ons ook even melden.
Totaal niet ingelezen ;) komt ooit wel :P
Dag 1

Dag 3 (inclusief melkvlekken, mevrouw krijgt de borstvoeding goed op gang :D)
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2012 @ 12:35:13 #103
309370 Nanadu
pi_114891169
Welkom Sonnetje, wat een mooie meid O+ Hoe gaat het bij jullie?
pi_114891399
Wat een mooi meisje sonnetje O+ en wat fijn dat de bv goed op gang is.

Wij moeten zo naar het cb, ben benieuwd naar haar stats. En prikjes, hopen dat ze net als vorige keer er weinig last van heeft.

[ Bericht 18% gewijzigd door Xanteh op 31-07-2012 12:42:44 (.) ]
pi_114892452
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
Goedemorgen, Elise en ik komen ons ook even melden.
Totaal niet ingelezen ;) komt ooit wel :P
Dag 1
[ afbeelding ]

Dag 3 (inclusief melkvlekken, mevrouw krijgt de borstvoeding goed op gang :D)
[ afbeelding ]
Rammel! Wat n schatje!

Succes Xanteh!
pi_114892453
Sonnetje: gefeliciteerd nog, en wat een prachtig meisje! Heerlijk dat de bv zo goed loopt.

Tinu: jeetje, wat schrikken zeg. Gelukkig waren de kinderen niet in de buurt, maar voor je man ook behoorlijk balen. Hopelijk herstelt het snel!

Sam: fijn dat het wennen zo goed gaat. Ik vond het eerst ook heel raar om thuis te zijn zonder kinderen, maar tegenwoordig is dat zo zeldzaam, dat ik allerlei klusjes heb liggen en de dag voorbij vliegt! Fok!ken helpt daar ook bij :P .

Bah, wat een grauwe dag. En ik moet zo echt nog even naar buiten, kraamcadeautje halen voor een vriendin. Wat geef je iemand voor haar derde kindje?
pi_114893195
Bleie: prentenboek? Kan je nooit genoeg hebben imho. Voor de oudere kinderen ook leuk ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114893913
fijn phaidra dat het slapen in het eigen wiegje steeds beter gaat :)

tinuviel
:X oh wat pijnlijk! :( echt sneu voor je man!

Sam
fijn dat het wennen goed gaat!

bleie
lastig, tip van phaidra is een goede
mijn schoonzus kreeg een 3e jongen, vond het toen ook wel lastig want ze had alles natuurlijk al.
heb haar een badcape en wat andere spulletjes van lief/stoer gegeven. Het is ook wel leuk om eens iets nieuws te hebben denk ik dan :@
pi_114893995
Sam, zo'n hele dag alleen thuis is natuurlijk het geschikte moment voor huishoudelijke klusjes, die je anders niet af krijgt :P. Nee, serieus, misschien foto's ontwikkelen, babyalbum maken, tijd voor jezelf nemen (naar de kapper, winkelen, met vrienden/ vriendinnen afspreken)?

Nanadu en Phaidra, fijn dat de avonden zo goed gaan. Hier helaas nog niet, daar moeten we nog wat aan werken. En ook even kijken of we nu een een kind elk verdeling kunnen doen (ik de baby, manlief de peuter) of dat dat lastig is vanwege zijn voet.
Manlief heeft nog geluk gehad, dat hij maar weinig van het kokende water af heeft gekregen, was een pan met 5l kokend water. Dannog heeft het kokende water wat over zijn voet ging de huid behoorlijk verbrand. En ik ben zo blij, dat de kinderen niet in de buurt waren. Gelijk ook weer met manlief besproken of we niet toch een traphekje doen, maar dat is lastig. Tegen de tijd dat de baby kruipt moeten wij dus nog wat bedenken.

Nanadu, moet je voor wegen nou extra naar het cb, kon de wvk dat niet bij jou thuis doen dan?

Sonnetje en Elise welkom. Wat een liefje, ben je Elise O+

Bleie, ik heb nu sock ons gekocht. Die vond ik super en het is misschien iets wat e nog niet hebben. Dan glijden de sokken niet steeds van de voeten af. Hebben ze allemaal jongens of allemaal meisjes of is dit misschien het eerste jongetje/ meisje? Als dat zo is, is kleding misschien toch wel leuk?
xanteh, succes bij het cb. Wij moeten morgen, incl. prikjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114894330
Son *O*. Wat een leukerd heb je op de wereld gezet.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114894509
Prentenboek is altijd wel een goede ja. Kleertjes hebben ze denk ik allemaal wel. Ze hadden al een meisje en een jongen, en nu weer een meisje erbij. Maar iets nieuws is ook altijd wel leuk.

Sock-ons had ik ook al even aan gedacht, wil zelf ook nog een paar hebben (echt ideaal die dingen, zo jammer dat ik ze bij B nog niet kende!), maar volgens mij verkopen ze die alleen maar bij Prenatal, en dan moet ik vanmiddag nog naar Zuidoost op en neer, wat ik ook niet echt zie gebeuren.
pi_114894854
mn mini (11weken) lijkt helemaal niet meer zo mini :(
SPOILER
bleie
wanneer ga je op kraamvisite? misschien is de online shop van prenatal een optie?
pi_114895042
Bleie, wat voor winkels heb jeverder nog in de buurt dan? Hema, C&A, zeeman en Bristol verkopen ze dacht ik niet.

Hier kun je ze online kopen in meer kleuren dan bij een kleine Prenatal:
http://www.baby-slofje.nl(...)Tww7ECFTMhtAodPDMAJQ

Hopelijk dat je ze dan wel op tijd krijgt. Ik kende ze bij mijn oudste ook nog niet en vind het ook een superding.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114895132
Ik ga donderdag al, dus online wordt krap denk ik, maar lief dat jullie zo meedenken. Ik heb hier wel een V&D in de buurt, die hebben best leuk kinderspul, dus ik denk dat ik daar maar even ga kijken zo.

Zoë: wat een schatje, en inderdaad, helemaal niet zo mini meer!
pi_114895252
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:06 schreef Zoë23 het volgende:
mn mini (11weken) lijkt helemaal niet meer zo mini :(
SPOILER
bleie
wanneer ga je op kraamvisite? misschien is de online shop van prenatal een optie?
Ik vind jouw meisje echt groot :o. Hoe lang is ze? Zo groot is Billie heul nie volgens mij :D.
pi_114895545
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:16 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ik vind jouw meisje echt groot :o. Hoe lang is ze? Zo groot is Billie heul nie volgens mij :D.
64cm (en 6155gr)

bleie
V&D heeft ook leuk babyspul :)
pi_114895613
Oh echt een lange tante. Leuk.
Geen idee hoe lang die vent hier is trouwens, volgende week is het weer stats-dag.
pi_114895753
Zoe, zijn dat nieuwe stats van gisteren of vandaag? Zo, gewoon al meer dan 10cm gegroeid sinds geboorte, in de lengte dan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114895778
kuuske
leuk stats-dag! vind het altijd leuk om te zien hoeveel ze zijn gegroeid
pi_114895812
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:27 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe, zijn dat nieuwe stats van gisteren of vandaag? Zo, gewoon al meer dan 10cm gegroeid sinds geboorte, in de lengte dan.
van afgelopen donderdag, toen zijn we bij het cb geweest voor prikjes enz

ja.. dat is bijna een cm per week!
pi_114897025
Kan snel gaan! Hier wordt Geert altijd 2x gemeten want ze geloven niet dat hij zo lang is hij heeft maatje 74 met 4 maanden :')
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:14:01 #122
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114897667
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:58 schreef Rixtje het volgende:
Kan snel gaan! Hier wordt Geert altijd 2x gemeten want ze geloven niet dat hij zo lang is hij heeft maatje 74 met 4 maanden :')
Jee :D wat een verschil kunnen er tussen baby's zitten zeg. Rayen is 8 maanden en die zit in 74 ;)

Tinuviel dan heb ik het helemaal verkeerd gelezen, ik dacht dat de baby ook kokend water over zijn voetje had gehad. Nou gelukkig is die ramp niet gebeurd, van je man is al erg genoeg.

Sonnetje gefeliciteerd met Elise *O* wat een lief poppetje.

En nu goed nieuws van deze kant, Rayen slaapt eindelijkkkkk in zijn eigen bedje (mag ook wel na 8 maanden :P )
Dus van mij geen lange ellende verhalen meer, over het niet slapen gaan :P
De verpleegkundige komt nog wel langs met tips zodat hij langer gaat slapen hoop ik :+ voor mij en voor hemzelf :Y
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:40:15 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114898724
Welkom Son, met je mooie dametje O+

Tinu, wat akelig van je man zeg. Sterkte!

Zoë, je hebt zeker geen mini zeg. Maar wel mooi in verhouding.

Prentenboeken zijn altijd leuk. O+

Fijn TJ! *O*
  dinsdag 31 juli 2012 @ 16:03:37 #124
250838 Fee-nix
pi_114899705
Tinuviel dat was schrikken zeg. Hoop dat er geen littekens blijven bij je man.

Sonnetje welkom en wat een liefje :).

Zoë ook zo'n schatje, maar idd niet echt meer mini!

TJ wat goed! *O* En hoe heb je het uiteindelijk voor elkaar gekregen?!

Hier heeft S een dagje dat hij niet veel wil drinken. Beetje apart, want hij drinkt de fles toch meestal minstens tot 40 cc leeg. Maarja, als ie niet wil, dan wil ie niet :P. En verder is ie gewoon vrolijk enzo. Fruithap ging ook heel goed vandaag! Hij doet al echt een beetje z'n mondje open als de lepel eraan komt. En dan doet ie een vis na :D . Hij vindt het nu ook lekker en gaat helemaal lachen als hij het ziet :).
pi_114900241
TJ wat fijn dat hij in zijn eigen bedje slaapt! Het is inderdaad een verschil en Geert kwam met 37 weken en was maar 3 kg en 51 cm dus groeit echt heel hard!

Fee-nix leuk is dat hè die hapjes en vooral als ze het niet lekker vinden kunnen ze heerlijk een vies gezicht trekken :D
pi_114902220
Lange dame Zoë en lange meneer bij Rixtje.

TJ fijn dat hij in zijn eigen bed slaapt.

Ja de ramp was bij mijn man al erg genoeg denk ik. Lijkt me bij een peuter of baby niet te harden als zoiets gebeurd.

Fee fijn dat hij de hapjes lekker vind. Dan heeft hij misschien minder fles nodig vandaag. Als hij het nodig heeft, drinkt hij vast wel weer.

Morgen moeten wij naar het cb, ben benieuwd. Ik vind hem heel erg zwaar en groot geworden. Ik houd jullie op de hoogte. :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:10:35 #127
250838 Fee-nix
pi_114902783
Mensen even een beetje offtopic: ik heb besloten dat ik wat anoniemer wil zijn hier. Heb mijn foto's verwijderd uit het fotoboek en ik wil m'n kids vanaf nu niet meer bij hun eigen namen noemen. Zou het fijn vinden als jullie dat ook niet doen ;). Ik weet nog niet of ik een schuilnaam ga bedenken of dat ik het gewoon hou op 'peuter/baby'.... Zien jullie vanzelf :P.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 18:05:26 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114905088
Prima Fee!

Hier eet meteen zijn hapjes bijna met potje/bakje en al op. En als ie het echt lekker vindt moet je echt door blijven scheppen in zijn mondje want anders is het protest. Wij hebben meer een vogeltje, compleet met wapperende handjes. En het mondje gaat niet alleen voor de lepel open, als je met een snoetenpoetser langs komt dan wil hij die ook opeten.
pi_114906871
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:05 schreef Kyara het volgende:
Prima Fee!

Hier eet meteen zijn hapjes bijna met potje/bakje en al op. En als ie het echt lekker vindt moet je echt door blijven scheppen in zijn mondje want anders is het protest. Wij hebben meer een vogeltje, compleet met wapperende handjes. En het mondje gaat niet alleen voor de lepel open, als je met een snoetenpoetser langs komt dan wil hij die ook opeten.
Kyara O+

Natuurlijk Fee als je dat liever hebt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:21:13 #130
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114908503
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 16:03 schreef Fee-nix het volgende:

TJ wat goed! *O* En hoe heb je het uiteindelijk voor elkaar gekregen?!

Tsja de "ouderwetse" methode, oordoppen in en laten huilen ;(
Nu had ik in werkelijkheid natuurlijk geen oordoppen in :P en tussendoor ben ik gaan "troosten" (wat weinig hielp natuurlijk) maar pffff ik ben zo blij dat hij in zijn eigen bed slaapt.
Soms huilt (of schreeuwt) hij een kwartier, 10 minuten en soms maar 2 gillen en hij slaapt.
Ik denk dat die tijd steeds korter word

Fee-nix natuurlijk :Y

Goh Rixtje 3 kg is zeker niet veel
Rayen 2½ jaar!
pi_114908912
Rixje, 3kg is niet veel nee, maar hij is dan ook met 37 weken geboren.

SPOILER
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114908949
Nee TJ hij woog echt niet veel en onze dame was 3 weken later en 440 gram zwaarder maar dat is toch een heel verschil op zo'n lengte. Maar hij is goed bijgekomen want woog bij de laatste controle 7 kg.

Hier gaat het slapen met hem heel makkelijk we worden echt verwend hij huilt zelden! Vanaf het begin in het ledikant en sinds 3 weken op zijn eigen kamer. Onze dame was echt stukken lastiger wat dat betreft!
pi_114913743
:W
Twee dagen niet zoveel kunnen kijken, dus niet zo bijgelezen.. Wel veel goeds gezien, maar ook een verbrande voet.. :* voor je meneer tinu.

Hier twee boventanden door in 5 dagen tijd, maar nog steeds tandpijn helaas en enorm kwijlen.. Zouden de hoektanden meteen doorgaan? Ik ga eens even de standaard volgorde opzoeken :)
pi_114914158
Gevonden:

quote:
Onderste centrale melksnijtanden
Bovenste centrale melksnijtanden
Bovenste laterale melksnijtanden
Onderste laterale melksnijtanden
Eerste melkmolaren
Melkhoektanden
Tweede melkmolaren

[ Bericht 11% gewijzigd door Nirak op 31-07-2012 21:02:26 ]
pi_114914445
Kyara O+

Is goed fee!

TJ fijn van het slapen

Nirak vervelend tandjesleed :(

S ligt lekker te slapen O+ en m'n 2lingbroer heeft hier gegeten :) helemaal leuk. Morgen naar m'n zus, eindelijk weer eens mijn nichtje bewonderen
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2012 @ 21:08:54 #136
309370 Nanadu
pi_114914969
Tj wat fijn dat hij nu in zijn eigen bedje slaapt. De methode die jullie hebben toegepast ken ik, die hebben wij uiteindelijk ook toegepast bij mij dochter en die werkte na een paar dagen erg goed. Het is inderdaad wel even doorzetten en soms hele moeilijke momenten hebben.

Nirak tandjesleed is echt niet leuk, vooral niet als er zoveel tegelijk komen :*

Tinu de wijkverpleegkundige had het nogal druk, veel huisbezoeken. Maar ik stelde het zelf ook voor, want ik dacht dat is een lekkere wandeling. Ik heb mij er alleen nogal in vergist :@ Sinds kort is het consultatiebureau verhuisd en ze zitten nu een stuk verder weg. Ik heb een half uur heen en terug gewandeld, dus ik was kapot. Bram zit gelukkig wel boven zijn geboortegewicht, hij is nu 3215g *O* Was wel apart, want er waren 2 andere kinderen van dezelfde leeftijd en die waren al rond de 4,5kg, wat een verschil. De wijkverpleegkundige vond dat hij wel wat spekjes mag kweken ;) Verder is hij echt een erg bewegelijk mannetje, hij heeft zich vandaag al 2 keer van zijn buik naar zijn rug omgedraaid :D
pi_114915268
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:35 schreef Nanadu het volgende:
Welkom Sonnetje, wat een mooie meid O+ Hoe gaat het bij jullie?
Dank allen! Vind dr ook wel goed.gelukt ;)

Hier gaat alles lekker nanadu! Floris begint al te wennen aan zn zus. Als ze huilt.meldt ie t en vandaag.moest ze ook aan tafel zitten. Papa moest dr oppakken. Echt ik verbaas me hoe snel hij het allemaal goed vindt. Slapen gaat zonder problemen, gewoon standaard ritueel. Gisteravond mocht papa m nog brengen, maar vandaag moest k mee.
Elise zelf doet t ook perfect. Tevreden meisje. Drinkt lekker (borstvoeding is gewoon al echt op gang, ze geeft al mondjes terug, echt geen klagen dus).
Ze was de eerste dag 175 gram afgevallen en vandaag zat ze op t zelfde (nou ja 5 gram verschil, maar andere weegschaal). Niet veel meer afgevallen dus.
Met mij gaat t ook goed. Beetje.moe nog, maar das niet gek.
Mogen dus echt niet klagen! We genieten volop. Ik merk ook echt dat t de 2e is. Alles gaat veel meer vanzelfsprekend eigenlijk.
pi_114915433
Ieder kindje is anders nanadu :)
Die van ons woog 4200 gram bij de geboorte, maar die was bijna 42 weken. Je kunt dat niet vergelijken....
Ieder kindje zijn eigen lijntje. Als ze dat netjes volgen is een stijgende lijn, dan is het prima :)
pi_114915522
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dank allen! Vind dr ook wel goed.gelukt ;)

Hier gaat alles lekker nanadu! Floris begint al te wennen aan zn zus. Als ze huilt.meldt ie t en vandaag.moest ze ook aan tafel zitten. Papa moest dr oppakken. Echt ik verbaas me hoe snel hij het allemaal goed vindt. Slapen gaat zonder problemen, gewoon standaard ritueel. Gisteravond mocht papa m nog brengen, maar vandaag moest k mee.
Elise zelf doet t ook perfect. Tevreden meisje. Drinkt lekker (borstvoeding is gewoon al echt op gang, ze geeft al mondjes terug, echt geen klagen dus).
Ze was de eerste dag 175 gram afgevallen en vandaag zat ze op t zelfde (nou ja 5 gram verschil, maar andere weegschaal). Niet veel meer afgevallen dus.
Met mij gaat t ook goed. Beetje.moe nog, maar das niet gek.
Mogen dus echt niet klagen! We genieten volop. Ik merk ook echt dat t de 2e is. Alles gaat veel meer vanzelfsprekend eigenlijk.
*O* welkom hier
Echt fijn dat het zogoed gaat, en wat een beauty O+
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:29:21 #140
250838 Fee-nix
pi_114916274
TJ ik ben ook heel blij voor je! :)
pi_114916423
Zo, dat was effe geleden.. Even paar daagjes bij mijn ouders geweest met de jongens.. Even bijlezen..

Welkom Sonnetje!!

Nanadu, rixtje, etc :P elk kind is anders. Als ze maar groeien!

Nirak, naar die tandjes. De volgorde is leuk, maar er zijn best veel kinderen die afwijken ;)

Kyara, lekker eter O+

TJ, fijn dat het slapen beter gaat ^O^

En verder nog een :* voor de nachtbrakers..

Hier gaat alles zijn gangetje. Daan is meestal vrolijk, soms wat mopperig door zijn tandjes, maar niet teveel. Eten gaat nu echt goed. Slapen blijft goed gaan.
Hij lijkt nu de vooruit gevonden te hebben. Vanmiddag een paar keer een tijgerbeweging gemaakt. Oke, het lijkt meer alsof hij over zijn arm valt, maar hij gaat wel vooruit :P

Wanneer was 500cc melk ook alweer het advies, vanaf 7,5 of 9 maand? Weet het van Chris niet meer. Daan laat nu steeds veel staan van zijn middagfles. (schema nu 7.30 papfles, 10u fruit, 12u boterham, 14-15u fles, 17.30 warme hap, 19.30 fles)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:05:02 #142
250838 Fee-nix
pi_114935263
Wat leuk dat Daan nu in z'n vooruit staat! :D

Van die 500 cc weet ik ook niet meer.... Zo raar hoe snel je dat allemaal weer vergeet!

O en mag ik ook even jubelen voor mijn grote knulletje! Hij begint al meer woordjes na te zeggen (of nouja, hij probeert het) en vanmorgen heeft hij drie gebaren nagedaan! Voor mama (terwijl hij er wel 'papa' bij zegt }:| ), papa en brood *O* . Er zit vooruitgang in!
pi_114935362
Welkom sonnetje en wat een mooierd!

hier is Lisa op het kdv en ging meteen lekker spelen met de babygym <3 Om tien voor half elf een afspraak ij de dokter voor mezelf. vermoedelijk galstenen.

en Spoiler want niet echt fris:P

SPOILER
pi_114935572
Jompel voor S van fee! *G*

Aii Sam :(
Pijnlijk :X
pi_114935987
Fee, dat is best vlot. Of misschien was Chris daar wel traag in..
Sommige dingen weet ik nog, maar die details hè..

Sam, pijnlijk galstenen..
pi_114936310
Fee, wat heerlijk!

Sam, klinkt pijnlijk! :( Ik mag volgende week naar de dokter toe, heb een onderhuidse hechting die niet op wil lossen en die doet pijn :( Moet er waarschijnlijk uitgesneden worden.. En dan tegelijkertijd maar een spiraaltje laten zetten.

En net bij het CB geweest, de eerste prikjes ;( Brullen dat ze deed.. En ik had ook tranen in mn ogen, mn arme meisje.. Toen daar ook maar gelijk even gevoed, mocht ook achter een scherm gaan zitten, zou een lekkere stoel staan. Alleen voor dat scherm zaten 5 mensen, geen zin om me daar dan langs te wurmen hoor. Dus ik heb gewoon lekker in de wachtruimte gevoed. En nu maar hopen dat mn meisje geen last krijgt van haar prikjes, arm ding..
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:39:06 #147
250838 Fee-nix
pi_114937439
Uhmmm ik had het over mijn GROTE knul he ;). Niet over de kleine man. Die is nog laaannnnggg niet aan het praten :P. De grote knul is gewoon erg traag en daarom ben ik zo blij dat er nu vooruitgang in zit!

:* voor Faye, hoop dat ze er weinig last van heeft!

Enne ik las gister in de Wij jonge ouders trouwens een verhaal over een moeder die na de bevalling van de tweede enorm veel bloedverlies had, maar volgens mij was dat een verhaal van hier! Weet alleen niet meer hoe de user nou heet.
SPOILER
pi_114938148
Marjoleintje, wat sneu, hopelijk heeft ze er niet al teveel last van :*

Fijn Fee!

Auw, Sam, klinkt niet fijn :X van jou ook niet Marjoleintje. Hoor je toch vaker dat er later nog wat open gemaakt moet worden. Ook met slecht hechten en zo. :X

Fee, er was inderdaad iemand hier die ook met een ambulance naar het ziekenhuis moest ivm veel bloed. En dat de kindjes er bij waren inderdaad. Weet ook niet meer zo goed wie.

Midas heeft net 1/4 meloen op *O*. Alleen gepureerd is dat echt vloeibaar dus megaknoeiboel.
pi_114938761
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:39 schreef Fee-nix het volgende:
Uhmmm ik had het over mijn GROTE knul he ;). Niet over de kleine man. Die is nog laaannnnggg niet aan het praten :P. De grote knul is gewoon erg traag en daarom ben ik zo blij dat er nu vooruitgang in zit!

:* voor Faye, hoop dat ze er weinig last van heeft!

Enne ik las gister in de Wij jonge ouders trouwens een verhaal over een moeder die na de bevalling van de tweede enorm veel bloedverlies had, maar volgens mij was dat een verhaal van hier! Weet alleen niet meer hoe de user nou heet.
SPOILER
jose?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:37:48 #150
250838 Fee-nix
pi_114939767
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:15 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

jose?
Ja die! Ik denk dat het haar verhaal was, alles kwam me zo bekend voor :Y .

Lekker smulaapje, die Midas ;).

En arghh... pijnlijke hechtingen :X . Klinkt niet fijn!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:02:09 #151
250838 Fee-nix
pi_114940850
:@ :@ :@ Wat stom! Haar naam staat nog gewoon in het artikel ook. 8)7 En nu KD het zegt, klikt het ineens in mijn hoofd, blijkbaar...
pi_114941166
kinderdagverblijf belde wat ik nou deed of ik haar toch de gehele dag daar liet of haar kwam halen. besloten toch maar daar te laten wat gaat de tijd toch snel! bij de huisarts geweets geen galstenen denkt ze maar me maag nu aan de nexium.. en verwijzing voor de gyneceloog ben te strak gehecht waardoor het telkens weer open scheurt. balen:S en er zat een of ander flapje dat ze niet kon plaatsen ze durve niet eens meer inwendig te kijken xd

Ach nu lekker de tuin opruimen zodat we vanavond met zijn 3tjes buiten kunnen eten.

Marjolijntje, Hoop echt dat het allemaal goed komt en het niet overnieuw geknipt hoeft te worden ofzo...

Kwam net de mannelijk arts tegen die mij 100 % wilde overtuigen toendertijd dat er niks met lisa aan de hand was. hij bood zijn excusses aan omdat het me anders een hoop twijfel had kunnen besparen. Hij stuurde me toendertijd alleen na de kinderarts voor mij een goed gevoel te geven want volgens hem was er totaal niks aan de hand en viel het heus wel mee met het huilen. Toch netjes vind ik:)
pi_114943664
Dankje Nirak
Succes met de doorkomende tanden. Ik hoop dat he snel over is. :*

Nanadu, lekker gegroeid. Maak je niet druk hoor over minder gewicht of minder lang dan andere kindjes.
Balen dat het cb nu veel verder is, dan eerst.

Son, klinkt heerlijk! O+

DF, er is vooruitgang :P

Wij zijn net terug van het cb. Helemaal goedgekeurd. Meneer is 5.312 gram en 59,7cm lang (maar ik denk dat dit niet goed gemeten is, ik schat hem iets langer). We zijn tevreden. De prikjes schijnen zijn voedingsbehoefte te vergroten of misschien is het gewoon voor troost of bij mama liggen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2012 @ 13:54:25 #154
309370 Nanadu
pi_114945639
Sam dat is balen zeg :* Enig idee wat ze gaan doen aan het feit dat je te strak gehecht bent?
Ik ga vrijdag ook naar de huisarts, want heb sinds mijn bevalling al last van een vieze smaak in mijn mond, brok in mijn keel ( alsof ik iets niet doorgeslikt krijg) en een drukkend gevoel tussen mijn borsten. Ik word er onderhand echt helemaal gek van. Ik heb er 24u per dag last van, niks smaakt meer en kan geen normale maaltijd naar binnen krijgen :{ Voordeel ik zit nog 2kg verwijderd van mijn startgewicht ;)

Tinu jouw kleintje ook al prikjes gekregen. Ik hoop dat hij er niet teveel last van heeft.

Vandaag voor het eerst een hele dag alleen met beide kids en het gaat nog niet helemaal zoals gepland. Normaal slaapt Bram overdag perfect en uitgerekend vandaag wil hij al vanaf 10u niet slapen :{ Mijn dochter wilde eigenlijk in een badje in de tuin, maar omdat ik ook steeds met Bram bezig was durfde ik dit niet aan. Uiteindelijk heeft ze zich wel vermaakt met wat water in emmertjes. Ze liggen nu allebei op bed en Bram is voor nu stil en ik hoop toch zo dat hij eindelijk in slaap valt.Hij heeft gisteren trouwens wel van 21.00 tot 23.30 geslapen *O* en we hebben hem toen zelfs nog wakker moeten maken voor de fles :D
pi_114946199
Fijn Nanadu, dat allebei de kids nu slapen.

Mijn baby is iets huileriger maar verder niet bijzonder uit zijn hum. Ik ga wel zijn temperatuur in de gaten houden. Vandaag is het ook gelijk warmer dan de voorgaande dagen.
Mijn baby heeft gisteren ook vanaf 21 uur geslapen. Ik heb nog een droomvoeding gegeven en toen kwam hij pas rond 5 uur. De timing was alleen niet echt geweldig, gezien hij na de voeding niet meer wilde slapen en ik dus tot ik om 6.50 uur opstond nauwelijks meer slaap had gekregen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114948478
Nanadu, hopeiljk vinden ze snel iets.

Nee ik heb echt geen idee ze zei dat ze het nog nooit eerder gezien had hoe het eraan toe was... raar gevoel geeft dat aangezien ik altijd van mening ben dokters hebben alles al wel gezien. Nu wachten tot ik bij de gyneceloog terrecht kan.

Tinuviel, Hopelijk lijft het dan zo en krijgt hij geen koorts etc. Lisa mag volgende week weer.
pi_114951201
Sam, klinkt wazig. Kennis had ook zo'n "knutselwerkje". Dat is wel weer recht gemaakt met een kleine operatie. Al is het wel anders dan eerder.. Maar dat is wel vaker na een bevalling ;)

Nanadu, beetje kunnen opladen met de slapende kids?

Tinu, mooie score! Hopelijk de prikjes bijwerking snel over..

Daan slaapt lekker. Na een ochtend Ikea. En gelijk een buggy bij de prenatal gehaald. Lijkt nog beter te liggen dan de kinderwagen, straks een proef naar de supermarkt. En dan kan de buggy mee op vakantie ipv de kinderwagen,.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:10:19 #158
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114951830
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:58 schreef Bleie het volgende:
Nog een vraag trouwens: zou Pietje (iets meer dan 6 maanden) al in de buggy kunnen? Hij kan behoorlijk plat, maar het is er dus wel zo een met kleine harde banden. Niet voor heel lang en ver (specifiek: voor zondag naar de draagdoekmeet bij Tinu, dan hoef ik niet met de Bugaboo, die is zo ontzettend groot).
ik had het er vanochtend over met de fysio van cristel, en die zei dat het geen kwaad kon voor een dagje....
Wij gaan morgen naar slagharen, dus dan nemen we de buggy mee (ligstand) en de draagdoek, want de mei tai die ik heb gekocht is nog veeeel te groot, en ze kan niks zien. Maar misschien nog een keer extra de 'onderkant' omslaan, dat het dan wel lukt, probeer ik straks nog wel ff...
pi_114953046
welke heb je gekocht DF?
pi_114953079
Sam Ik denk niet dat een arts per se alles al een keer heeft gezien. Dat kan haast niet, elke mens leert heel zijn leven, ook artsen. Zeker een huisarts heeft denk ik niet zoveel kennis van hechtingen. Ik denk dat de gyn wel meer weet.

Sam en DF, tot nu toe geen koorts zegt ons gevoel. Hij is slaperiger en wat huilerig/ hangerig. Vind het wel zo zielig, dat hij dan slaapt en huilend wakker schrikt, dat heeft hij anders niet.

DF fijn dat de buggy zo goed bevalt.

PE fijn dat het met buggy en draagdoek kan. MT aan de onderkant omslaan, zou een oplossing kunnen zijn. Heeft het geholpen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114953284
Ohw, zo'n simpele 5standen buggy van de prenatal. Maar hij is kleiner dan de kinderwagen. Daar kan hij meer best ver opzij leunen. Zo eens wandelen naar de supermarkt. Kijken hoe dat gaat..

Tinu, kan hij pijn hebben aan de prikplek? Dan lekker PCM geven..
  woensdag 1 augustus 2012 @ 17:13:47 #162
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114954976
DF, het gebaar voor papa is toch je wijsvinger op je kin? en voor mama een soort van 'tikje' op de wang? of heb ik het nou helemaal fout? ik vind het best wel mooi die babygebarentaal. Fijn dat het nu iig al lukt!

Tinu, goede stats! Wel jammer dat ie er zo hangerig van is..maarja, is volgens mij vrij normaal...En je kan er eigenlijk niks aan doen :{
pi_114955132
DF, er kwam net een ontzettende poeperd uit. Die zat hem denk ik een beetje dwars. De prikplekken zijn niet hard geworden. Ik ga straks nog temperaturen. Zonder verhoging geef ik liever geen pcm als hij niet constant huilt. Zo'n enkel huiltje, kan namelijk ok heel goed zijn vanwege lucht of een krampje.

Apart trouwens de arts zei dat de info over pcm niet geven onder 39,5 en de bewering dat de pcm de werking van de prikjes zou verminderen onzin was. Haar eigen collega heeft mij vorige keer die info gegeven 8)7
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114955395
hier vertelde ze me pcm te mogen gevewn als ze hangerig/huilerig is en tot 38.5 daar boven moest ik de hap bellen want dan had t niks met de prikke te make.
pi_114955798
Mijn arts zei ook tot 39.5 geen pcm geven na de prikjes. Kleintje had gisteren prikjes maar heeft nergens last van gehad. Ging zelfs lief naar bed gisteren O+

[ Bericht 23% gewijzigd door Xanteh op 01-08-2012 17:38:33 (.) ]
pi_114956843
Ik heb wel een zielig meisje na de prikjes, geen koorts, maar wel heel veel huilen en uitgeput in slaap vallen. En het huilen is ook anders dan normaal en heb het idee dat ze pijn heeft. We hebben net dus maar wel pcm gegeven. En zijn lekker de hele middag met de draagdoek weggeweest, heeft ze fijn in geslapen :)
pi_114960620
PE, voor gebaren mag je bij Fee zijn ;)
Daan gebaart nog niks hoor :P

Net flink verdrietig jochie. Stomme tandjes. Maar hij slaapt nu wel. Eens kijken wat de nacht brengt..

Tinu, voor een dwarse buik hoeft geen PCM inderdaad. Hier mocht het, als ze ellendig waren, of pijn hadden. Niet specifiek bij koorts..
pi_114961761
De arts op ons cb zei, dat ik het bij hoge koorts kon geven of als hij er idd veel last van had. Wij hebben hem lekker vaak geknuffeld vandaag. Tussendoor was hij ook best vrolijk en na de eerste poeperd kwamen er dus nog 2. Die mocht manlief verschonen, want ik was onze peuter ophalen. :P

Xanteh en Sam, apart dat ze overal ander advies geven. Hij had net 38,5, dus ik ga straks nog eens tempen en als het stijgt toch misschien pcm geven of in ieder geval nog extra controle doen.

Marjolijntje, beterschap voor Faye. Lekker slapen en morgen gaat het weer beter denk ik. :*

Df, hopelijk voelt Daan zich gauw beter en komt hij goed door de nacht.

Heel veel plezier voor jullie morgen PE!

Oh en tijdens ons avondeten zat meneer in het wippertje op tafel met een hydrofiel luier te spelen. Toen trok hij hem over zijn hoofd en schrok er zelf van. Zo van "wat heb ik nou gedaan"? Maar pap's kiekeboe spelletje daarna snapte hij duidelijk nog niet of hij was niet in een lachbui :P

[ Bericht 17% gewijzigd door Tinuviel op 01-08-2012 20:13:36 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:39:04 #169
250838 Fee-nix
pi_114963709
PE klopt, mama is twee keer tikken met je hand tegen je wang en papa is twee keer tikken met je wijsvinger op je kin :).

Maarre... nogmaals het gaat dus niet over mijn baby he. Die praat/gebaart nog niks hoor! Mijn oudste heeft een taalachterstand en ik jubelde vanochtend omdat er bij hem nu ein-de-lijk vooruitgang in zit.
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2012 @ 20:44:49 #170
309370 Nanadu
pi_114964103
Gelukkig is bram uiteindelijk om 13.45 in slaap gevallen. Mijn dochter was wel weer rond 14.30 wakker, maar toen heb ik gezellig met haar geknutseld. Ik heb dus wel kunnen opladen DF. De namiddag is gelukkig ook goed gegaan.

Wat een prikjesleed. Veel knuffelen maar
.

PE klinkt leuk een dagje slagharen, veel plezier!
pi_114966380
:( een dikke :* voor alle prikjes leed

S is veel wakker geweest (2x heel kort geslapen) en nu uitgeput door de lange dag en het huilen, arme pop.
M'n nichtje vanmorgen gezien O+ nu erg veel pijn door het autorijden (Voor het eerst weer 10km heen en weer terug) en een korte wandeling later met (8> en S vanwege het mooie weer. Pijn wordt steeds erger en ik baal er zo van! :( maargoed..

Veel plezier morgen PE!

En Sam :X :( auw.. Nare hechtingen
pi_114967128
Prikjesleed :*

Bijna vakantie *O*
pi_114967229
Zoe waar heb je precies pijn?
The way you rock'n'roll
pi_114967285
Even snel tussendoor. Matthias ligt sinds gisteren in het ziekenhuis met een gebroken been. Hij moet nu 3 weken in een tractie liggen :'( Mijn arme kleine. 3 Weken kunnen we hem niet vasthouden, 3 weken niet knuffelen. Gelukkig is ie er zelf nu wel rustig onder en is ie weer de vrolijkheid himself. Maar toch.. Onze kleine :'(

Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114967486
Ach cherm, wat heeft hij gedaan? Sterkte en beterschap!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:41:13 #176
250838 Fee-nix
pi_114967505
Awwww MeNicole.... :'( wat zielig! Gelukkig is ie nog wel vrolijk, maar kan me voorstellen dat je moederhart hier niet bepaald vrolijk van wordt :( . Wat is er gebeurd?! Ik hoop dat de 3 weken voorbij vliegen! :* voor Matthias.
pi_114967638
Jeetje, 3 weken! :( Heel veel sterkte :*
pi_114967679
Mijn lief miste net de laatste tree va de trap en gleed uit met hem in de armen. Hij hield hem wel omhoog maar op een of andere manier ging het toch niet goed. Hij voelt zich zo schuldig ;( Gisteren was het ook echt even kut omdat we dachten dat ie gips kreeg en weer mee naar huis mocht. Dan komen die 3 weken even lekker aan!!
pi_114967842
Ahh menicole :(!! Wat erg :(
Beterschap!

DML
Heb bekkeninstabiliteit, ga nog steeds naar de fysio enz
pi_114967869
Wat ontzettend rot zeg! Ook voor je lief, kan me voorstellen dat hij zich schuldig voelt. En zo'n kleintje wat drie weken stil moet liggen. Ik denk dat de mijne heel gefrustreerd zou worden, of zouden die kleintjes zich in berusten vanwege de pijn. Maakt verder ook niets uit, nogmaals veel sterkte voor jullie!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:47:59 #181
250838 Fee-nix
pi_114967896
Ach, ook zielig voor je vent! Kan me zo goed dat schuldgevoel indenken.... Ook al kan hij er niks aan doen, zulke dingen gebeuren gewoon, maar je voelt je dan zo rot.
  † In Memoriam † woensdag 1 augustus 2012 @ 21:51:44 #182
309370 Nanadu
pi_114968121
O Menicole wat zielig :'( Ik kan mij goed voorstellen dat je man zich er rot onder voelt, maar inderdaad kan hij er niks aan doen. Mijn ervaring met kinderen die op die leeftijd in tractie liggen zich er meestal snel aan overgeven en het vooral voor de ouders heel vervelend is (jaar stage gelopen op kinderafdeling).

Zoe wat balen dat je nog steeds zo'n last hebt. Is dat nog steeds vanwege de bekkeninstabiliteit?
pi_114968146
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:47 schreef Poezebeest het volgende:
Wat ontzettend rot zeg! Ook voor je lief, kan me voorstellen dat hij zich schuldig voelt. En zo'n kleintje wat drie weken stil moet liggen. Ik denk dat de mijne heel gefrustreerd zou worden, of zouden die kleintjes zich in berusten vanwege de pijn. Maakt verder ook niets uit, nogmaals veel sterkte voor jullie!
Kinderen wennen er snel aan. Gisteren durfde ie niet te bewegen omdat het heel pijn deed. vandaag moesten ze hem vastleggen omdat ie op zijn buik ging draaien. Ze wennen heel snel dus. Hij vermaakt zich prima en dat hadden wij ook niet verwacht!!
pi_114968306
Gelukkig maar! Dat scheelt voor jullie natuurlijk ook.
pi_114968453
Ohh wat erg voor M en jullie Nicole :'(
Heel veel sterkte! :*
pi_114968563
Nanadu
Ja helaas wel had gehoopt dat het wel beter zou gaan. Ik oefen sinds een paar weken weer actief maar dat valt flink tegen.

Gelukkig maar menicole!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:03:36 #187
348178 NotTheSame
pi_114968776
Wat vreselijk MeNicole! Heel veel beterschap voor Matthias! En je man? Is hij ongedeerd gebleven?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:46:02 #188
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114971350
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:39 schreef Fee-nix het volgende:
PE klopt, mama is twee keer tikken met je hand tegen je wang en papa is twee keer tikken met je wijsvinger op je kin :).

Maarre... nogmaals het gaat dus niet over mijn baby he. Die praat/gebaart nog niks hoor! Mijn oudste heeft een taalachterstand en ik jubelde vanochtend omdat er bij hem nu ein-de-lijk vooruitgang in zit.
Ok mooi! Ik doe dat ook weleens met cristel, en ook het gebaar voor melk. Wanneer zouden ze dat doorhebben denk je? Oefen je trouwens ook gebaren met die kleine?

Oh MeNicole...Wat zielig :'( Ik kan me voorstellen dat je man zich erg lullig voelt ja..Maarja, hij deed het ook niet expres natuurlijk :{ Erg sneu hoor, beterschap voor je ventje!

En zoë ook al weer pijn :( Er zit geloof ik ook verschil in therapeuten, heb je wel het idee dat iets helpt of helemaal niet?
pi_114971967
PE
Ja heb een fysiotherapeut die gespecialiseerd is in bekkeninstabiliteit. Ben maandag naar een andere fysio geweest ivm vakantieperiode, deze heeft het e.e.a gedaan met mijn bekken, wat erg goed voelde! Wil graag bij beide fysio's langs blijven gaan. Bijv om de week. Zodat ik alles uit de afspraken kan halen.

Heb niet het idee dat het beter word maar dat komt omdat ik nu meer fysieke grenzen opzoek (op advies en in overleg met de fysio)
pi_114983742
MeNicole, wat schrikken! Ziet er zo zielig uit, je kleine in het ziekenhuis ;(. Sterkte de komende weken!

:* voor tanden- en prikjesleed!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114983999
Zoë, kan me voorstellen dat het zwaar is steeds pijn te hebben en tegen je grenzen aan te lopen. Dikke :* . Ik hoop dat het met de 2 fysio's en oefeningen toch snel beter wordt.

MeNicole, sterkte voor jullie en beterschap voor Matthias. Ik hoop dat de 3 weken om vliegen.

PE, wij hebben bij de oudere een beetje gebaart, maar niet lang en goed doorgezet daarmee. Hij was juist erg snel en goed op verbaal vlak, dus toen werden wij ook minder consequent en zijn op een gegeven moment gestopt. Ik weet ook niet of we het nu gaan doen. Papa en oma gebaarden toen niet, alleen ik en dat zou dan erg weinig voorkomen doordeweeks, alleen s'avonds, op vrijdag en weekenden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114984125
Och, arme Matthias! En ook sneu voor je man, kan me goed voorstellen dat ie zich schuldig voelt!
Veel sterkte en beterschap voor Matthias... Dat is echt een van mijn ergste angsten, dat ik van de trap af val met de kleine :{
Tralalalaaa
pi_114984156
Och arme. Wat ziet dat er sneu uit. En 3 weken, wat lang! :'(
En inderdaad ook sneu voor je man inderdaad.

Sterkte :*
pi_114984257
Arme matthias.. Kan me voorstellen dat die 3weken dan naar op je dak valt, als je denkt dat hij zo weer meegaat..
Beterschap en sterkte :*

Hoe zijn de nachten gegaan?

Hier een jochie dat de vooruit steeds beter weet te vinden. Eerst even hard vogeltje spelen (op buik, armen en benen omhoog en fladderen), om vervolgens zichzelf op zijn armen vooruit te trekken.. :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:08:31 #195
250838 Fee-nix
pi_114984516
PE in mijn boek staat dat babies vanaf ongeveer 8 maanden terug kunnen gaan gebaren. Wij doen het nu nog niet met onze kleinste man, maar t lijkt me wel heel leuk om daar over een tijdje mee te beginnen. Ik vind het alleen lastig on het echt consequent vol te houden, dus moet nog zien wat er van komt ;)

DF je vogeltje :D.

Hier dronk de baby steeds slechter zijn flessen, dus gister maar een ander schema gedaan. 0800 fles, 0945 fruit,1200 fles,1600 fles,1730 groenten (eerste keer!) En om 2000de laatste fles. Het ging goed! Hij werd op de gewone tijd wakker. Kijken of het vandaag weer gaat lukken!
pi_114984697
Ik heb het met Chris ook geprobeerd, maar bij hem kwam zijn taalding laat op gang, dus dat heb ik niet volgehouden.
Misschien bij Daan weer proberen.

Fee, lijkt op ons schema. Alleen 12 uur dan een boterham dan.
Nu al 3 dagen 500cc fv op een dag. Die middagfles wil niet meer.

Nu spullen inpakken. Lekker naar het park (gronau) straks met het grut.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:25:34 #198
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114984888
Tnx Feenix, al doe ik het ook niet consequent hoor, dat gebaren....Maar probeer het wel, athans, die 3 gebaren dan (mama papa melk)

Dagje slagharen gaat niet door vandaag. Donkere lucht en het is 2 uur rijden,...Misschien morgen dan. Ik baal.
pi_114985025
Matthias ligt nu even in de speelkamer en mijn lief die er vannacht geslapen heeft is even thuis om te.douchen enzo. Vannacht is redelijk goed gegaan. Nog wel valium gehad maar minder al.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:45:01 #200
348178 NotTheSame
pi_114985246
MeNicole, fijn dat de nacht redelijk goed ging. Maar hoe is het nu met je man? Kan hij het inmiddels een beetje relativeren?

Hier een regelrechte rampnacht... Het begon gisteravond rond bedtijd al, ze had TOTAAAAAL geen zin om te slapen. Na 2x proberen haar in bed te krijgen hebben we haar maar weer naar beneden gehaald, met als resultaat dat ze pas om 22.00uur naar bed ging :') .

Om 0.00uur begon het hier keihard te onweren en ik vermoed dat hier dichtbij de bliksem insloeg, want ineens kwam er me toch een klap, ik dacht dat m'n huis instortte! Draakje ook meteen wakker, huilen, huilen, huilen. Kind was zich vreselijk verschrokken. Pas rond 2.00uur had ik haar weer rustig en viel ze in slaap. Daarna om 4.00uur weer wakker voor een slokje en 7.30uur lag ze naast me, "mamamama daaidaaidaaidaai" }:| :O .
pi_114985315
Nicole, fijn dat de nacht goed ging.

NTS, balen voor jou nacht. Ooit zal ze doorslapen :*
pi_114985317
Sterkte MeNicole!
pi_114986922
NTS :* vervelend zo'n nacht
hier ook erge onweer, voor de kleintjes ook niet prettig!

PE
kan me voorstellen dat je baalt :(!

fijn dat de nacht goed ging MeNicole

Wij gaan vandaag naar de babydump.. hier ook alleen maar regen, bah
pi_114987901
/lurk
Is dat aan te raden, de babydump? Ik was van het weekend bij de Babypark maar dat viel vies tegen.
pi_114988043
Ik vond babydump wel prijzig, maar wel veel keuze voor een Nederlandse babywinkel. Duitsland heeft pas grote babywinkels, maar ja, niet iedereen woont er dichtbij :)
pi_114988370
de babydump. ben er nog nooit geweest net als alle andere babywinkels. alleen bij heppieenko ben ik een keer binnengelopen maar dat is meer assocoires en kleding. Zou ook echt niet weten wat ik nu nog moet zoeken in een babywinkel. heb alles eigenlijk wel.

Lisa is nu voor de 2e dag op het KDV en ik kan me eigen er maar niet toe zetten wat te doen in het huishouden. voel me ineens zo uitgeput en moe nu ze er niet is... raar juist nu zou ik me toch minder moe moeten voelen:P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:33:00 #207
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114988578
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:15 schreef Mangostine het volgende:
/lurk
Is dat aan te raden, de babydump? Ik was van het weekend bij de Babypark maar dat viel vies tegen.
ja, waarom niet? Je kan allicht ff gaan kijken.

(persoonlijk en achteraf zou ik nooit meer alles nieuw kopen..Ik heb nu dezelfde kast/ en (kleinere) commode gekocht voor cristel als die ik bij wesley had, voor 75 euro 2e hands, koste 1000/1500nieuw toendertijd.)
pi_114989513
MeNicole, fijn dat de nacht zo goed ging. Ben zelf eens bijna van de trap afgevallen met L., toen was hij pas 1,5 of 2 maanden. Dat was al best schrikken.

DF fijn van de vooruitgang :P En veel plezier in het park.

Fee fijn dat het nieuwe schema werkte.

NTS wat een bal nacht. Hoop dat je wat slaap kunt inhalen.

Bij ons gisteravond/ nacht ook minder succesvol. Om 21.00 uur de kids in bed en lekker tijd samen, dachten we :D 21.30 uur was de kleine alweer wakker. Even geprobeerd te kalmeren, temperatuur genomen, koorts was wat gezakt gelukkig. Daarna laten drinken en uiteindelijk was het pas tussen 23.30 en 00.00 tijd om te slapen vond hij. 2.15 uur weer drinken. Zo jammer, dan slaapt hij een nacht door tot rond 6 uur sóchtends en vervolgens gaat het de komende nachten weer mis. Ik denk dat ik hem gewoon niet voor 22.30 of 23 uur moet voeden, anders trekt hij dat nog niet.

PE dat is idd balen.

Mango, kijken kan altijd. Moet je nog veel kopen voor de baby?

Sam, was je nacht wel goed? Misschien krijg je juist energie door je meid, dat kan toch.

Mijn man zegt de hele tijd, dat onze zoon zijn morfine is, maakt alle pijn draaglijker. Helaas heeft het bij het hechten na de bevalling niet zo goed gewerkt, toen had ik toch beter maar voor echte pijnstiller moeten gaan :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114991127
me nacht was super van half elf tot 7 uur geslapen:P dat is du niet het probleem.. denk inderdaad dat Lisa me ghewoon bezig houdt krijg mezelf nu gewoon amper omhoog gesleurd. heb maar een wasje gedaan en de vloer geveegd end at ging met veel tegenzin:P

me nicole, had nog niet gereageerd op je maar echt wat een smakkerd moet dat zijn geweest! gerum je manneke:( hopelijk knapt hij snel op.

NTS, wat een but nacht,, als het had gekunnen had je wel een keer mogen ruilen met mijn baby had je bij kunnen slapen.

Tinu, Kan het niet gewoon door de prikjes komen dat hij niet wilde slapen?

wat doen jullie met eventueel oudere kindjes als je afspraken hebt bij de dokter gyneceloog of fysio.. heb volgende week amber weer een hele week u heb ik van alles gepland omdat Lisa op het kDV is maar heb gee rekenign gehoude met Amber moet aar de bekke fysio gyeceloog stage gesprek etc. en geen oma's om op te passen. twijfel nu haar misschien toch daar te laten aanghezien mijn vriend toch geen vrij heeft en het ook mkijn laatste week vakantie is. maar het voelt zo dubbel...
pi_114991243
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:15 schreef Mangostine het volgende:
/lurk
Ik zou het niet aanraden van weg de aftersales service. Als je wil weten waarom kan je mij een bericht sturen. Babypark heeft een uitstekende aftersales service maar het is inderdaad niet een winkel voor iedereen.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114995267
Grappig, ik vond de babydump juist super, ook de aftersales en kon juist helemaal niks met Babypark :D

:* voor de slechte nachten.

en fijn dat de nacht bij jullie wel goed ging MeNicole.
pi_114995554
Ik sluit me bij Kyara aan.
Aftersale service is super, wij hadden best wat struikelblokjes te nemen met de kinderwagen, maar die hebben zij allemaal opgelost zonder problemen. Echt, helemaal goed.

Babypark, tja.....Ik vond dat er op zo'n grote zaak erg weinig medewerkers zijn, die je dan ook echt aan hun haren naar je toe moeten trekken, want uit zichzelf komen ze niet naar je toe. Ze staan liever 5 meter van je vandaan met elkaar te kleppen :X
Daarbij liggen de prijzen vele malen hoger dan bij babydump (voor kamers, kinderwagens e.d.).
Het is een frisse zaak, met veel spullen, maar ik zou eerder bij babydump gaan kijken.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:10:10 #213
348178 NotTheSame
pi_114995626
Hier dus precies hetzelfde als Kyara en danic, Babydump was echt prima kwam aftersales maar bij BabyPark ben ik nog steeds (dus ruim een jaar!) aan het wachten op een badset van Bebejou :') .
Ik heb toen na een aantal weken na het verstrijken van de levertermijn het verhaal bij de Babydump uitgelegd en ik kreeg dezelfde set voor dezelfde prijs mee als bij Babypark ^O^ .
pi_114996411
Hebben jullie eigenlijk reparatie/vervangende onderdelen nodig voor de kinderwagen gehad via babydump? want daar heb ik het over en daar is babydump ver onder de maat.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:32:31 #215
348178 NotTheSame
pi_114996589
Nee, bij mij was zowat de hele kinderkamer beschadigd... Één mailtje naar de Babydump en de onderdelen werden besteld, 4 weken later geleverd EN gemonteerd, zonder kosten ^O^ .
pi_114996779
Nee, hier werd de kinderwagen in 1 keer goed geleverd en er is ook nog steeds niets stuk :)

Maar jij hoort natuurlijk heel veel dingen ivm je werk lijkt me?
pi_114996872
4 weken later...soms als je kinderwagen niet goed functioneert is 4 weken erg lang, bij Prenatal bijvoorbeeld handelen ze claims meestal veel sneller af en heb je het onderdeel binnen 2 weken in huis. (ik heb het over kinderwagens he geen idee over babykamers)
pi_114996909
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:37 schreef Kyara het volgende:
Nee, hier werd de kinderwagen in 1 keer goed geleverd en er is ook nog steeds niets stuk :)

Maar jij hoort natuurlijk heel veel dingen ivm je werk lijkt me?
Ja ik heb het in details aan Mango uitgelegd via pm :)
pi_114997272
Ben wel tevreden over babydump :)
Wij hebben veel in de winkel gekocht, kregen zo'n gratis tas bij de kinderwagen, die wilde ik niet :+ dus 40euro korting op de luiertas naar mijn keuze :)
De kinderwagen in dec geloof ik gekocht met korting en als er meer korting zou zijn in het voorjaar (wanneer hij bezorgd zou worden) dan kregen we dat er ook bij, die garantie geven ze ook.

box online besteld, was beschadigd. Werd snel opgehaald & weer een nieuwe gebracht.

Rompers online besteld maar zonder uitgeprinte factuur.. Kreeg in de winkel geld terug en geen tegoedbon oid ^O^

Sam
Woont amber's moeder ver weg? Kun je misschien op de dagen dat je veel gepland hebt amber bij haar brengen of heb je elke dag redelijk vol gepland?
pi_114998397
Amber haar moeder woont in heerlen is een goed half uurtje met de trein echter loopt dat contact niet dusdanig goed dat we amber 3 dagen zo ff tussendoor kunnen afzetten daar dan houdt ze dr liever daar. en voor Amber is dat natuurlijk ook erg verwarrend om van de ene papa en mama na de andere te gaan en dat zo vaak wisselend in een week. Straks maar eens overleggen met me vriend. zat erover te denken haar bij de fysio in de buggy te laten zitten maar is de eerste keer dat ik ga en geen idee hoelang dat duurt. zkh kan ze evt wel mee maar stage moet ik dan toch echt even kijken daar kan ik haar niet mee naar toe nemen:p

Ik dacht ik ga de kledingkasten eens lekker opruimen dan gaat de tijd vast sneller.. alle maat 50 en 56 eruit en pas een half uur verder grr... Duurt wel erg lang hoor:P mis d'r echt.. blij dat ik over twee weken wat te doen heb in die uurtjes... voelt echt raar om haar daar volle dagen te hebben en vervolgens naar huis te gaan.
pi_114998614
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:39 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ja ik heb het in details aan Mango uitgelegd via pm :)
Thanks daarvoor :*
pi_114999140
Sam
ja dat is lastig :(
mijn 1e afspraak bij de fysio duurde 30-45min. Kijken naar houding, hoe het bekken/rug enz zat, gesprek over mijn klachten.

bewaar jij de maatjes 50 en 56?
ik heb het meeste in een opbergbox gedaan, wil ze nog niet kwijt haha.
pi_115000585
tuurlijk bewaar ik die :p kleding vergaat niet;) gaat gewoon lekker de zolder op en over een jaartje of 4 er weer af:p mits t een meid is natuurlijk;) is het dan een jonge kan alles weg want mn vriend wil nu eigenlijk al niet meer:P
pi_115000695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:27 schreef bitterend het volgende:
Hebben jullie eigenlijk reparatie/vervangende onderdelen nodig voor de kinderwagen gehad via babydump? want daar heb ik het over en daar is babydump ver onder de maat.
Ja het ging om de kinderwagen. Er zat veel (te veel) speling in het onderstel en dus hebben ze hem teruggestuurd naar Maxicosi. Ik kreeg netjes een leenwagen aangeboden, maar omdat we een buggy hadden en Eva 11 maanden was hebben we het aanbod afgeslagen.
Hij was nog supersnel terug ook ^O^
pi_115001098
Sam, ik denk dat je Amber wel mee kan nemen naar de bbfysio en gynaecoloog hoor. Desnoods koekje, drinken en een boekje ofzo mee, zodat ze zich kan vermaken.
Bekkenbodemfysio duurt bij mij een half uurtje. Ik heb nu ook weer een afspraak gemaakt, niet wetend of vriend thuis is, maar ik mag Eva gewoon meenemen.
Ik snap dat je stagegesprek een ander verhaal is, maar kun je die niet zo plannen dat je vriend dan thuis is? En eventueel je gesprek een paar dagen eerder of later, zodat dat is als Amber weer bij haar moeder is?

En die kleertjes :X Ik krijg het niet voor elkaar om ze weg te doen. Dus bij ons nu ook: in de opbergboxen voor een eventuele tweede ronden (mits een meisje idd) en dan zien we wel verder. Zodra ik bij die kleertjes kom, komt er niets uit mijn handen en sta ik bij alles weer terug te denken....... :')
pi_115001231
ik kwam net bij de kast uitruimen zoveel zooi tegen die ze nooit heeft aangehad:P of dingen waarvan ik dacht dat het 62 was dus nog niet aangegeven en wat dus een 56 blijkt te zijn xd. ommige dingen kan ze ook nog wel aan maar dan is het zo rommelig met allerlei verschillende maatjes. Vorige week had ze nog een shirtje in maat 50 aan en dat ging super met 11 weken en nu heeft ze een broek in 62 aan die inmiddels 3 kwart is:P
pi_115001791
Erg hè, merken verschillen ook vaak per maat.
Ik heb bijna standaard 2 maten in de kast hangen, de maat waar ze nu in zit en de maat waar ze naar toe gaat, omdat ik daar al nieuw spul voor koop. Zodra iets te klein is gaat het uit de kast en in de box, die staat naast d'r kast.
En als ik iets nieuws krijg/koop dan kijk ik hoe het valt. Kleren hangen bij mij ook redelijk op grootte, dus de kleine mt 80 hangt tegen de grote 74 aan, die gaan bijna vloeiend in elkaar over.
Eva heeft geen enkel kledingstuk nooit aangehad.

Oh, behalve 1 romper (waar ik dus van baal, want überschattig en superkwaliteit). Dat was een 74 en trok ik aan toen ze in 68 zat. Eerste drukker op d'r schouder al kapot (zal een fabricagefout zijn) en de onderste drukkers sprongen gelijk open }:|
Dus ook al wordt de volgende een jongetje, hij móét een witte romper met hartjes aan :P
pi_115002106
Merken verschillen heel erg!
van Noppies bijv heeft ze nu 68 en Hema kan ze sommige kleding van mt 56 nog wel aan (hema verschilt met mt 56 en 62 ook enorm vind ik, shirtje mt 62 is bijv alweer te klein)

Danic
heb ik ook, af en toe probeer ik kleding een maatje groter, soms past het en soms nog niet. Maar dan heb je in ieder geval zo min mogelijk de kans dat je kleding vergeet
pi_115002312
Ik heb alles op maat gesorteerd, en 50/56 zit al in een doos te wachten op nummer 2. Maat 62 wordt al krap dus die kant van de kast vervang ik binnenkort met maat 74 kleding.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 16:11:37 #230
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115002326
Ja ik merk het ook met verschil met maten...sommige dingen zijn hier 1 of 2x gedragen...andere wel weer heel vaak... Nu maatje 62/68/74 (????)

Ik doe het ook in dozen (staan bij mij ook naast de kast ;) ) En op zolder staan ook nog een bak of 3,4 babykleding van de jongens....

Oh en cristel heeft net bijna een heel potje fruithap op (zo'n grote!) :o
pi_115002803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:27 schreef bitterend het volgende:
Bij onze kinderwagen was een voorwiel niet goed. Ik moest wel wat moeite doen bij babydump maar kreeg twee nieuwe voorwielen.
pi_115003966
Mn zus had 4/5 jaar geleden speling op t onderstel van dr wagen, toen gebeld en ze kreeg gelijk een nieuwe. En toen bleek dat dat gewoon bij de wagen hoorde :D
Zelf.ook geen klachten over babydump. Toen Mn luiertas kapot was gegaan kreeg k een nieuwe toegestuurd, zonder problemen.
Verder was alles gewoon goed :D
Babypark heb ik ook geen problemen mee trouwens.

Zooo mijn baby groeit een beetje hard :')
Ze is gewoon 70 gram boven dr geboortegewicht. Dus gewoon 4 kilo nu, 5 dagen oud :') geloof.dat ze wel goed doet.op de borstvoeding :D
pi_115004121
Ik bewaar alle kinderkleding die nog draagbaar is (voor m'n schoonzusje O-) ). Ben nu wel weer van alles aan het uitzoeken op zolder. Daar staan echt dozenvol kinderkleding, want mijn zus bewaart alles van haar drie kinderen voor mij (en zij selecteert niet zo goed op 'nog draagbaar'). Maar de dozen met mt 56 en 62 heb ik nu wel echt ver weg gezet, want die zal ik zelf niet meer nodig hebben.

Sonnetje: wow zeg, wat goed!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:15:53 #234
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115006152
Ik ga volgende week beginnen met kleding van de jongens op te ruimen. Ik heb vanochtend een lijst gehaald voor de kledingbeurs, en t schijnt goed te verkopen hier, dus ik hoop dat het aardig opruimt in september.
pi_115008925
Ik bewaar alle kleding. Sowieso omdat ik het niet weg kan doen en wie weet kan het nog een keer gebruikt worden ;)

Mijn baby maakt met 1 been kruipbewegingen alsof hij zijn motor wil starten O+
En nu wil hij voorruit maar gaat hij met kleed en al achteruit :')
pi_115010621
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:46 schreef danic het volgende:

[..]

Ja het ging om de kinderwagen. Er zat veel (te veel) speling in het onderstel en dus hebben ze hem teruggestuurd naar Maxicosi. Ik kreeg netjes een leenwagen aangeboden, maar omdat we een buggy hadden en Eva 11 maanden was hebben we het aanbod afgeslagen.
Hij was nog supersnel terug ook ^O^
Dat is fijn :Y gelukkig kan en gaat het ook meestal goed! alleen in mijn ervaring gaat het bij babydump minder goed dan bij andere winkels!
pi_115010644
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:29 schreef Kyara het volgende:
Ik bewaar alle kleding. Sowieso omdat ik het niet weg kan doen en wie weet kan het nog een keer gebruikt worden ;)

Mijn baby maakt met 1 been kruipbewegingen alsof hij zijn motor wil starten O+
En nu wil hij voorruit maar gaat hij met kleed en al achteruit :')
:D die Midas toch O+ ga hem live bewonderen binnenkort!
pi_115012294
Ja zeker handig kyara ;)

Vind het zo jammer dat generatie2010 en babyboom weer afgelopen zijn.. Ga er altijd door rammelen. Dit jaar gekeken met baby naast me en werd er emo van O+

Wat goed sonnetje! ^O^
pi_115012491
Kyara, leuk! Kijken hoelang het duurt voordat hij de vooruit versnelling vindt.

Sonnetje, dat klinkt echt top!

Hier gaat de kleding ook in dozen. Het meest van Chris ging naar mijn neefjes. Na 2 neefjes is het weer terug voor Daan. En nu gaat het weer terug naar neefje nr3 (zusje had er zin in). Al is een deel na 3 jongens al echt wel afgedragen. Dat gaat de ton in..
pi_115015002
Kyara O+

Ik was vanochtend trouwens op kraamvisite (waar ik eerder deze week voor op zoek was naar een cadeautje), wat een ukkie was dat vergeleken met mijn bonk. En dan is ze al 5 weken oud (door vakantie e.d. kon t niet eerder). Maar echt zo schattig. Ze heeft een hele tijd op m'n borst liggen slapen O+ .
pi_115016558
Sam, en buren die tijdens het stagegesprek even op haar kunnen passen of vrienden van jou, misschien zelf iemand met kind(eren) in haar leeftijd. Naar fysio en gyn zou ik haar dan lekker meenemen.

Had net ook een shirt van prenatal maat 62 en opening voor het hoofdje werd al aan de kleine kant.

Kyara, ik mag Midas kunstjes over een paar dagen ook live bewonderen, verheug ik me op O+

gelukkig zelf geen nare ervaringen met kinderwagens, onze is tweedehands.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115016897
Gaat goed Sonnetje, fijn :)
En achteruit kruipen zijn de eerste stappen voor vooruit kruipen Kyara!

En zo'n kledingbeurs, is dat verkopen of ruilen?
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2012 @ 21:13:11 #243
309370 Nanadu
pi_115017012
Wij hebben eigenlijk ook wel goede ervaringen met babydump. Wij hadden een buggy voor onze peuter gekocht en na 6 wkn ging de bekleding al stuk. We kregen vervolgens een nieuwe aangeboden en ook van deze ging de bekleding al snel kapot. Ik heb aangegeven dat ik geen vertrouwen in het merk had en zonder problemen mochten we een andere uitkiezen en vanwege het heen en weer reizen kregen we er een gratis ophangsysteem bij. Ik denk dat het ook maar net vanaf hangt wie je treft en ook per winkel kan het denk ik wel verschillen.

Mijn baby wordt in ene ook zo groot en hij is nog maar 3 weken. Alle rompertjes die eerst nog veel te ruim en lang waren beginnen nu goed te zitten. Ook wordt het eerste broekje van maat 50 al aan de korte kant. Hij is vooral in de lengte enorm aan het groeien. Wat gaat dat in ene snel zeg.

Sonnetje die van jou groeit ook goed! Wat fijn dat ze het zo goed doet op de borst.

Kyara midas gewoon al achteruit aan het bewegen!
pi_115017807
Son dat doe je goed!

Nog geslaagd voor het cadeau Bleie?

Nanadu, ja het gaat heel hard ineens.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115018041
Tinu, ja, had uiteindelijk een jurkje en een knisperboekje gekocht. Volgens mij viel t n de smaak.
pi_115018563
PE wat voor kledingbeurs is dat en waar?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:35:36 #247
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115018582
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:10 schreef Nirak het volgende:
En zo'n kledingbeurs, is dat verkopen of ruilen?
Verkopen! Je vraagt een verkoopnr aan, en dan moet je zelf je kleding prijzen. Op het stickertje/ labeltje, schilderstape oid (afhankelijk wel systeem ze hanteren...) zet je dan je verkoopnr, de maat en de prijs.

@ Tinu, in Weeze is dat, kinderkledingbeurs. Die is best drukbezocht. En dan zijn er nog 2 grote, in Wemb (naast weeze) en Goch.
pi_115019489
Jammer heb het net opgezocht, maar Weeze en de andere plekken zijn dan echt heel ver weg voor mij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 2 augustus 2012 @ 21:47:46 #249
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115019585
Ja dat bedacht ik me ook net.....Dan kan je beter nieuwe kleding shoppen :P Alhoewel....Misschien een dagje duitsland shoppen eraan vastplakken O-)
pi_115020503
HAngt er ook vanaf wanneer in September? Misschien gaan we dan sowieso die kant op om mijn zusje te bezoeken, alleen ligt het dan nog echt niet op de weg. Zij woont in Bremen :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 2 augustus 2012 @ 22:04:12 #251
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115020844
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 21:59 schreef Tinuviel het volgende:
HAngt er ook vanaf wanneer in September? Misschien gaan we dan sowieso die kant op om mijn zusje te bezoeken, alleen ligt het dan nog echt niet op de weg. Zij woont in Bremen :P
14.09 van 20.00 tot 22.00
15.09 van 12.00 tot 15.00
kinder/babykleding, beddegoed, schoenen, speelgoed, kinderwagen, autostoelen,fietsen, skeelers, zwangerschapskleding, karnevalskleding....etc.

Die in goch moet ik ff opzoeken, en die in wemb is op een zondag maar weet ik nog geen datum van ;)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 08:15:53 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115037245
Die kledingbeurzen worden overal gehouden joh. Hier in de wijk alleen al wordt er 2 keer per jaar een kledingbeurs gehouden (en 2 keer per jaar een speelgoedbeurs). Alleen niet altijd voor de kleine maatjes.

Volgens mij brabbelt mijn baby Italiaans. Zijn dadada heeft wel hele rare accenten :D
pi_115037302
Oh, even hoor! Wij hadden een nacht van 23:00 tot 05:30! :o wat heerlijk O+ daarna ook nog even geslapen tot de wekker ging. Fijn!
Alleen die stuwing dan.. Mn boobs zijn dit niet gewend :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 08:24:24 #254
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115037311
Zo, dat is netjes! *O*
pi_115037330
Hier is het ook 2 keer per jaar in de wijk. En ook 2x voor dameskleding, maar erg groot is het niet, en wel druk ;)
Hier breng je dan kleren in met een prijsje erop, verkopen zij het voor je (met 10%extra) en krijg je het geld achteraf. De rest van de kleding gaat naar een goed doel.
Met speelgoed doen ze het ook in november. Handig voor Sint.

Hier gisteren rond 23 uur een jochie dat hard aan het brullen/krijzen was. Met PCM was het ook zo over, dus zijn tandjes zullen wel gespookt hebben. Daarna was het voorbij 7 uur, dus ik klaag niet ;)
pi_115037432
Herkent iemand het volgende?

Onrustig slapen 's nachts, naar oortje grijpen, alles, maar dan ook écht alles in de mond stoppen, kwijlen. Ik vermoed vannacht ook koortsig en vanmorgen nog wat verhoging.

HA al gebeld. Assistente adviseert neusdruppels om de verkoudheid (die heel licht is volgens mij) te verlichten om zo de druk van z'n oortje af te halen.

Maar als ik een beetje rondneus dan kunnen het ook tandjes zijn? Dat riep een collega ook meteen als eerste. Dat kan toch niet? Mijn mini is nog veel te klein voor tandjes. :+
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 08:38:08 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115037451
Kuukske, hij kan wel last van tandjes hebben zonder dat ze meteen doorkomen. Er staat druk op de kaak. Midas heeft ook al een aantal keer duidelijk last van tandjes gehad zonder dat er ook nog maar een tand te zien is.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 08:42:41 #258
250838 Fee-nix
pi_115037510
En ze kunnen ook al doorkomen, hoor Kuuks. Mijn oudste zoontje had z'n eerste tandje bij 4 maanden en twee weken. Het is wel snel, maar niet onmogelijk ;).
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 08:55:54 #259
348178 NotTheSame
pi_115037677
Kyara, leuk he! Die van mij heeft meer een Engels accent! Daaidaaaidaaidaai!

Kuukse, ik denk ook dat het wel eens tandjes kunnen zijn.

Ooeehhh Marjolijntje, lekker hoor!

Deepfreeze, arme Daan. Gelukkig was het met pcm op te lossen!

Gisteren weer een wakkere Draak tot 21.30uur maar daarna doorgeslapen tot 3.30uur, 5.30uur en om 8.00uur was het weer feest. Ik denk dat ze een beetje d'r ritme aan het verleggen is, aangezien ze overdag van 11.00uur tot 13.00uur en van 16.00uur tot 18.00uur slaapt. Vandaag ga ik dat laatste slaapje maar eens inkorten, misschien wil ze dan wel om een christelijke tijd gaan slapen vanavond.
pi_115037713
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 08:38 schreef Kyara het volgende:
Kuukske, hij kan wel last van tandjes hebben zonder dat ze meteen doorkomen. Er staat druk op de kaak. Midas heeft ook al een aantal keer duidelijk last van tandjes gehad zonder dat er ook nog maar een tand te zien is.
Zoiets las ik al ergens inderdaad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 08:42 schreef Fee-nix het volgende:
En ze kunnen ook al doorkomen, hoor Kuuks. Mijn oudste zoontje had z'n eerste tandje bij 4 maanden en twee weken. Het is wel snel, maar niet onmogelijk ;).
Ja maar! Maar! Hmpf. Wat worden ze snel groot :@.

Ik vind het trouwens nogal wat om meteen zn neusje te druppelen en er maar meteen vanuit te gaan dat het aan een verkoudheid ligt. -O-. Of ben ik nou zo'n watje.
pi_115039365
Hier haal ik rowan net uit ze bed, heel ze bed onder de spuug. Hij huilde wel even om 10 uur 2 minuutjes maar dat gebeurt wel vaker. Nu maar in bad
pi_115042944
Kuukske
Vervelend!
Het is alleen maar goed dat je ook verder kijkt & er niet meteen vanuit gaat dat het een verkoudheid is

NTS
Hoop dat t vanavond lukt!

Hier gisteravond veel gehuil :( ze wilde de borst niet, de fles wel en leek te vechten tegen de slaap. Op een gegeven moment sliep ze, en toen was het ineens huilen! We kregen haar niet meer rustig. Echt heel sneu. Ze stikte er een paar keer in, zo naar. Dan was ze rustig, viel ze bijna in slaap en toen weer huilen, verslikken en nog meer huilen en daarna weer rustig en zo ging het maar door. :(
Ze heeft heel af en toe zulke avonden maar ik kan er niet achter komen wat het precies is.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:00:28 #263
250838 Fee-nix
pi_115043571
Kuuks, als je gewoon met zoutoplossing druppelt (iets anders mag ook niet op die leeftijd natuurlijk) is het in mijn ogen echt 'baat het niet, dan schaadt het niet' hoor! En als je hoort dat z'n neusje een beetje vol zit, zou ik gewoon druppelen. Maakt niet uit of het dan echt verkouden is of gewoon wat snotterig door een andere oorzaak. Door die druppeltjes kunnen ze toch vaak net even beter ademen :).

Zoë wat naar. Ik weet het ook niet. Als ik zo lees over dat verslikken denk ik gelijk aan omhoog komende voeding? Maar kan natuurlijk ook puur van het huilen komen.

Hier doet de kleine het goed op z'n nieuwe schema.... Alleen heeft hij nu al twee keer een erg lichte nachtluier gehad... Gek, want hij zit bij elke voeding echt propvol. Zelfs s ochtends (na zo'n 11 uur slaap dus) drinkt hij vaak z'n fles niet helemaal leeg. (180 met 6 schepjes). Hij kan het dan gewoon niet op. Ik blijf het ff in de gaten houden en anders bel ik het CB maar eens even.
pi_115043766
Fee
Ja dacht ik ook, normaal lijkt ze er geen last van te hebben als er n mondje terug komt zegmaar. Ze was ook enorm gespannen en bleef soms echt hangen in het huilen. Echt heel zielig. Toen ze eenmaal in slaap viel was alles oke. Misschien een combi van dingen (moe, opkomende voeding enz)

Goed dat je het in de gaten houdt!
pi_115046221
Och arm meisje Zoe vreselijk is dat als je er maar bieder achter kunt komen wat het precies is en ze maar blijft huilen.

Ik ben het wat betreft de zoutoplossing wel eens met fee-nix baat het niet dan schaadt het niet.

Hier weer een heerlijke nacht gehad om 7 uur laatste fles en vanmorgen half 8 was hij weer wakker O+
pi_115049744
Kyara, ik zal eens neuzen wat er hier in de buurt is aan kledingbeurzen voor baby's, kinderen.

DF, gelukkig was het met pcm zo voorbij en konden jullie lekker slapen.

Kuuks, zoutoplossing kan echt geen kwaad. En als het dan nog doorgaat zou je zelfs een middeltje tegen tandjesleed kunnen proberen.

Nts, balen van de nacht.

Marjolijntje fijn van die nacht.

Fee, was hij wat warmer misschien en heeft hij meer gezweet?

Meissie, vervelend van het spugen.

Rixtje, fijn zo'n goede nacht.

Zoe, jeetje wat sneu.
Wij hadden hier hetzelfde gisteravond. Ik had hem een borst gegeven rond 7.30 uur, dan onder de douche, andere borst in bed gegeven, rond 21 uur geprobeerd in bed te leggen, maar het was heel erg huilen, boertjes. Toen die over waren was hij tussendoor gezellig aan het kletsen, dan weer ann het huilen. Toen niets hielp weer gevoed en weer het ritueeltje over. Kwart voor elf s'avonds was hij nog niet gaan slapen. Weer dezelfde borst gegeven als die keer daarvoor. Hij dronk, deed een grote boer op mijn schouder en was toen vertrokken naar dromeland. Ook niet meer wakker geworden bij het in bed leggen. Zo raar. Kheb al eerder zo een soort avonden gehad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115049903
Bedankt Rix en Fee. Vandaag naar de apotheek lukt niet meer. Verkopen ze dat ook bij een Etos? Mag toch aannemen van wel hè?
pi_115049978
Ja hoor Etos, kruidvat etc. Otrivin maar ook eigen merk wel.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:35:56 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115050011
Ja hoor. Die heb ik vorig jaar voor mezelf gehaald. Als je zwanger bent mag je ook alleen die voor baby's. Ze verkopen ze ook vaak gewoon van het huismerk.
pi_115050106
Heldinnen. Haha.

Zo raar, als je nu gaat winkelen. Vind ik dan.. net naar de speelgoedwinkel geweest om iets muzikaals voor Billie te scoren, aangezien ie daar echt hélemaal blij van wordt.
Sta ik daar, in die winkel, loop bijna uit automatisme naar de games :'). 'Ohnee! Ik kom hier voor mijn kind O+'.

En dat heb ik dus ook met allerlei simpele dingen. Ik heb nooit op baby-neusdruppels gelet enzo. Zo raar dat ik nu dus moet nadenken over waar ik dat haal. Nja, afgezien van de apotheek.

Maar goed, kereltje slaapt goed vandaag, overdag. Dat is ook al een paar dagen anders geweest. Dus ja. Straks ook maar 's z'n tandvlees voelen/bestuderen.
pi_115050255
Kuukske, zeker.

Net bij een voormalige buur rouw in hun nieuwe huis geweest met baby en peuter. Zij heeft een peuter, net 3 maanden ouder dan de mijne en een kersverse dreumes. Was erg gezellig.

Trouwens over taal: ik heb linguistiek gestudeerd en vond het erg leuk te leren, dat baby's na de geboorte een tijdje alles in huis hebben om alle talen te kunnen leren en geluiden uit alle talen te produceren. Helaas is dat maar heel even kort, dat verleren ze daarna weer. Maar in principe zou je zo een jonge baby dus aan de andere kant van de wereld, in een ander land met een andere taal kunnen neerzetten en dan leert die baby die taal gewoon.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115050358
Zoe wat sneu, en lastig als je dan ook niet weet wat het is.. Klinkt wel als ongemak ergens, maar of het dan voeding, oortjes, of iets anders is, is zo lastig soms..
Succes!

Tinu, jullie ook al zo'n gekke avond.. Spookjes ;)

Kuuske, dat spul verkopen ze wel bij elke drogist volgens mij. Je zou ook het bed een beetje met het hoofdeinde omhoog kunnen zetten? Dat et snot wat makkerlijk wegloopt. Kan ook verlichting geven op de oortjes..
Tandjes kan ook nog, dan kun je eens pcm proberen als het echt erg is.. (normaal gebruik ik het niet snel, maar bij serieuze pijn doe ik niet te moeilijk)

NTS, Daan slaapt nu een paar dagen tot 7 uur, dan van 9-10 en van 14-16 en om half 8/8 uur wel weer in slaap.. Dan kom je in de avond wel beter uit. Maar het zou handiger zijn als hij 's ochtends wat langer wakker zou zijn. Ik kom na de vakantie met het ophalen van Chris in de knoop.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:27 schreef Tinuviel het volgende:
DF, gelukkig was het met pcm zo voorbij en konden jullie en Daan lekker slapen.
Daan ligt weer lekker. Vanochtend weer lekker getijgerd. Steeds verder. En dan legt grote broer een spoor van duploblokjes en heb je een leuke uitdaging :D
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:50:01 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115050501
Kuuks, het kan misschien geen kwaad om ook meteen iets tegen tandjespijn mee te nemen (dentinox bijvoorbeeld). Dat is ook iets wat fijn is om in huis te hebben....
pi_115050580
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:50 schreef Kyara het volgende:
Kuuks, het kan misschien geen kwaad om ook meteen iets tegen tandjespijn mee te nemen (dentinox bijvoorbeeld). Dat is ook iets wat fijn is om in huis te hebben....
Check! Ik heb die van VSM gescoord.
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:25:43 #275
309370 Nanadu
pi_115052538
Zoe klinkt heftig zo'n avond en erg moeilijk dat je er dan gewoon niet achter kan komen waardoor het komt.

Och meissie wat zielig van het spugen :*

Tinu ook al zo'n vervelende avond, gelukkig dat hij uiteindelijk wel als een blok in slaap viel.

Hier gaat het al 3 avonden op rij erg goed met het slapen. Ik hoop niet dat ik nu iets op mij afroep door het hier op te schrijven, maar ik ben er erg blij mee. We hebben het ritme iets anders gedaan. We brengen nu eerst peuter naar bed en pas daarna gaan we aan de slag met Bram. De ene keer valt hij meteen in slaap en de andere keer geeft hij tussendoor nog een paar piepjes. Ik merk dat het veel meer rust brengt nu we eerst zijn zus doen en dan pas Bram. De laatste fles en nachtfles gaan ook goed, nu rommelt hij alleen overdag nog een klein beetje.
pi_115052818
Zoë: wat sneu voor je meisje!

Hier gister ook een mannetje dat niet helemaal lekker was. Verstopte neus, erg aan het hoesten. Dus maar zoutoplossing in z'n neus gedruppeld en luuf opgesmeerd, en lang aan de borst gehouden (ben zo blij dat ik nog niet helemaal gestopt ben!). Ook nog even getemperatuurd, maar hij had geen verhoging. Hij bleef wel heel lang kreunen, dus toch maar pcm gegeven, en toen werd hij na een poosje stil. Wel een nachtvoeding gehad (en daarna zelf niet meer geslapen :( ), maar vandaag voelt hij zich duidelijk een stuk beter.

Tinu: wat grappig, ik ben ook taalkundige (Nederlandse taalkunde gestudeerd), maar heb maar weinig over taalverwerving gehad, wel eens een vak. Dat vind ik nu zooooo jammer.
pi_115055956
zoe en tinuviel, wat rot van die nachten joh...

kuukske, bale vann de pijn die je mannetje lijkt te hebben.

hier is lisa een dagje thuis gebleven:) heb alleen denk ik net niet de goede dag uitgekozen heeft het huil vandaag :+

vandaag me eigen er toch toe kunnen zetten iniedergeval de benede te doen:P
pi_115057397
Rixtje
Heerlijk zo'n lange nacht!

Tinu
Vervelend zulke avonden :(
Hier soms ook na een boer in diepe slaap. Zit ze dan erg dwars

Nanadu
Wat fijn! :)

Bleie
Fijn dat hij zich weer beter voelt!

Voel me zo rot als S huilt en het moeilijk heeft en ze wil de borst niet en de fles wel :(

Sam
:9 hoop dat het schoonmaken wat lukt
Ik ben in ieder geval wat makkelijker geworden sinds ze geboren is, ben nogal netjes O-) Maar dat is nu een stuk moeilijker haha
pi_115058935
ik was echt een smeerkees en een rommelkont en dan op vrijdag ochtend voor amber kwam hield ik grote schoomaak:P maar sinds lisa er is houd ik het iedere dag wel een beetje bij merkte alleen dat nuz e twee dagen weg was en daarna vrijwel meteen na bed ging ik echt weer i mij oude patroon viel. dus lekker alles bijgewerkt en nu bijhouden:P
pi_115058991
Zoë, dat scheelt dat je makkelijker bent geworden. Wacht maar tot ze echt overal gaat spelen en haar speelgoed laat slingeren.

Ja heel sneu met zo'n dwarszittende boer. Het gekke is, ik vermoed dat die lucht van het boertje pas na de laatste keer drinken kwam, dus ik snap nog steeds niet, wat hem daarvoor dan dwars zat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115059340
misschien wat last van krampjes ? hier heeft lisa het ook regelmatig maar kwijlt sindsdien ook vrij veel krijgt ook bolletjes op dr tandvlees dus ik zat zelf te denken aan tandjes.

madam begint nu echt tegen die grens te komen van dat je ze vanaf de 3 maanden kunt verwennen omdat ze je door gaa krijgen. is nu al twee avonden dat als we haar om tien uur in bed leggen ze hystirisch begint te krijsen zo erg dat ik bang ben dat ze erin blijft.. als ik dan naar haar bedje loop en ik hang boven dr om dr op te pakken gooit ze haar armen en benen in de lucht en begint volop met geluidjes te lachen en wanneer je dan moppert herhaalt ze het gewoon nog eens. loop je weg gebeurd het weer. kom je terug gaat ze weer lachen.. een krengetje is het:p gisteren na een half uur bezig te zijn geweest de deur dicht getrokken en tien minuten en ze was stil. geniepig ding dat het is:P

vanaf wanneer gaan ze schatterlachen ofzoiets? Lisa maakt nu echt veel geluid met het lachen en ook hele scherpe geluidjes wat ik daarvoor zou aanzien.
pi_115060485
Sam
Haha doet S ook, kleine boef.

Het gillen doet ze ook bij een lach, echt heel lief O+

Tinu
Lastig is dat :(
pi_115063645
Ik kan het hier moeilijk volgen..begin ik te lezen word ik afgeleid...probeer ik een reactie te typen en weer afgeleid en dan zijn jullie inmiddels al 4 pagina's verder...
pi_115065582
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:15 schreef Sam1993 het volgende:
misschien wat last van krampjes ? hier heeft lisa het ook regelmatig maar kwijlt sindsdien ook vrij veel krijgt ook bolletjes op dr tandvlees dus ik zat zelf te denken aan tandjes.

madam begint nu echt tegen die grens te komen van dat je ze vanaf de 3 maanden kunt verwennen omdat ze je door gaa krijgen. is nu al twee avonden dat als we haar om tien uur in bed leggen ze hystirisch begint te krijsen zo erg dat ik bang ben dat ze erin blijft.. als ik dan naar haar bedje loop en ik hang boven dr om dr op te pakken gooit ze haar armen en benen in de lucht en begint volop met geluidjes te lachen en wanneer je dan moppert herhaalt ze het gewoon nog eens. loop je weg gebeurd het weer. kom je terug gaat ze weer lachen.. een krengetje is het:p gisteren na een half uur bezig te zijn geweest de deur dicht getrokken en tien minuten en ze was stil. geniepig ding dat het is:P

vanaf wanneer gaan ze schatterlachen ofzoiets? Lisa maakt nu echt veel geluid met het lachen en ook hele scherpe geluidjes wat ik daarvoor zou aanzien.
Krampjes check, alleen gisteren mocht geen van de oefeningen tegen krampjes baten: geen buikmassage, fietsen met de beentjes ook niet. De onze kwijlt ook heel veel. Ik hoop maar niet dat er al tandjes komen. Ik was een latertje daarmee (12 maanden 1e tand) en grote broer ook (9 maanden), weet het alleen niet zo goed van papa.

Dat laatste is idd een geniepig spelletje, dat ze aan het spelen is. Doet de onze nog helemaal niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 20:47:24 #285
30252 Soempie
Procreating
pi_115067678
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:39 schreef Kuukske het volgende:

Zo raar, als je nu gaat winkelen. Vind ik dan.. net naar de speelgoedwinkel geweest om iets muzikaals voor Billie te scoren, aangezien ie daar echt hélemaal blij van wordt.

Kuuks, in november is er in het theater hier een reeks babyconcerten op een zondag. Ook voor anderen misschien een tip? Ze gaan vast het hele land door.

Het is voor kindjes van 4 - 15 maanden.

En een filmpje.

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:25:57 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115069614
Oh wat leuk! Bedankt voor de tip. Ik ga zeker eens kijken.

Ik las laatst dat er hier in de buurt ook iets van "muziek op schoot" wordt gegeven. Lijkt me ook erg leuk.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:34:54 #287
30252 Soempie
Procreating
pi_115070147
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 21:25 schreef Kyara het volgende:
Oh wat leuk! Bedankt voor de tip. Ik ga zeker eens kijken.

Ik las laatst dat er hier in de buurt ook iets van "muziek op schoot" wordt gegeven. Lijkt me ook erg leuk.
Ja, dat is ook een goede tip! Ik dacht altijd dat het alleen voor peuters is, maar ik zag gister dat er ook een babygroep bestaat. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_115071044
Puck zat met 11 maanden ook al op muziek op schoot. Schateren deed hij zo leuk vond hij het.
The way you rock'n'roll
pi_115071303
Muziek op schoot is zeker een aanrader! Hier gedaan met Wolf toen hij 1,5 jr was, maar ze hadden ook babygroepen. Kindjes allemaal met muziekdingen in de hand en liedjes zingen enzo en er was bij ons een muziekjuf die zelf dwarsfluit speelde
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 22:40:47 #290
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115073736
Even zonder ergens anders op te reageren (sorry)

Cristel is vandaag 5 maanden ! ( :o :'( :{ *O* ) *O*

Vandaag zijn we naar Slagharen geweest, was best gezellig, jongens hebben het naar hun zin gehad. En cristel ook wel, die had ik in de buggy gelegd, en ik had ook de draagdoek mee, dus daar ook nog een tijdje mee rondgelopen. Alle 4 3 :P zijn ze lief geweest ;)

Park zelf vond ik niet zo veel bijzonders, veel oud en krakkemikkig, en de 'carnavalsoptocht'/mardi gras aan het eind van de avond stelde ook niks voor helaas ;( Maarja...'t was gezellig ^O^
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 22:51:25 #291
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115074427
@ Tinu, meestal staan kledingbeurzen wel aangegeven in de krant, of aangeplakt bij scholen/kdv/peuterspeelzaal...

@ Zoë, vervelend dat ze gisteravond niet kon slapen en zo overstuur was....Je voelt je dan ook zo machteloos he :{
Hoe is het vandaag gegaan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:43 schreef Tinuviel het volgende:
Trouwens over taal: ik heb linguistiek gestudeerd en vond het erg leuk te leren, dat baby's na de geboorte een tijdje alles in huis hebben om alle talen te kunnen leren en geluiden uit alle talen te produceren. Helaas is dat maar heel even kort, dat verleren ze daarna weer. Maar in principe zou je zo een jonge baby dus aan de andere kant van de wereld, in een ander land met een andere taal kunnen neerzetten en dan leert die baby die taal gewoon.
Volgens mij werkt dat ook wel bij iets oudere baby's/kinderen... Jordy bijv. die kan vloeiend duits, je hoort echt niet dat hij nederlands is. En hij was 4 toen we hier kwamen wonen.
Maar bedoel jij misschien de écht apart klanken, die je wel eens op discovery channel ziet/hoort :P
pi_115086230
Wat betreft klanken en taal en de neurologische verwerking daarvan hebben Midas en ik een paar weken geleden meegedaan met een onderzoek van de Radbouid Universiteit (babylab). Daarbij onderzoeken ze of klanken die in het Nederlands veel voorkomen anders verwerkt worden dan klanken die minder vaak voorkomen. Ben benieuwd naar de resultaten.
pi_115086515
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:47 schreef Soempie het volgende:

[..]

Kuuks, in november is er in het theater hier een reeks babyconcerten op een zondag. Ook voor anderen misschien een tip? Ze gaan vast het hele land door.

[ afbeelding ]

En een filmpje.

Hé leuke tip!
pi_115086875
PE
5maanden alweer!
Fijn dat ze lief waren ;) hihi

Ja voel me zeker machteloos pff.
Gister overdag heeft ze weinig geslapen, elke keer klaarwakker toen we boven waren. Svonds was ze actief, kletsen etc. Alsof ze dat kwijt moest ofzo. Hele verhalen en nieuwe geluiden.
Toen was het opeens huilen! Borst wilde ze niet, had ze ook regelmatig gehad. We dachten misschien pijn? Dus PCM (op een gegeven moment weet je het ook niet meer) 2x veel gespuugd en 1x door het vele huilen echt overgeven (lichaampje krimpte echt ineen :( ) en er kwam heel veel uit (melk+doorzichtig slijm?) is dat normaal? Slijm was kleurloos
Edit: lees dat het met verkoudheid te maken heeft. Haar neusje is soms wel wat verstopt, gebruik dan baby neusspray

Tussendoor was ze soms rustig, we hebben het idee dat ze echt niet wil slapen omdat ze dit svonds heeft en smorgens of smiddags is ze gewoon vrolijk en als ze aandacht wil ofzo dan maakt ze een soort 'roep' geluid weet niet hoe ik het moet noemen laag geluid, en huilt ze niet. Svonds is het echt huilen

-O- douche aangezet en mevr viel gelijk in slaap door het geluid van de douche. Ze heeft bijna 8uren achter elkaar geslapen en na voeding slaapt ze nu weer

[ Bericht 2% gewijzigd door Zoë23 op 04-08-2012 09:39:55 ]
pi_115087082
Zoë :* Gelukkig vannacht wel goed geslapen. Hopelijk gaat t gauw over.

Hier een slechte nacht. Tot 4 uur wel elk uur van de klok gezien, toen sliep Pietje eindelijk tot 8, ik heb zelf nog van 5.30-8 geslapen. En wat hij nou had? Ik dacht eerst honger, omdat de bv gewoon echt keihard aan het terughollen is, maar hij wou ook geen flesje. Later wel een flesje, maar toen was hij een uur later gewoon weer wakker. Hij is wel nog steeds behoorlijk verkouden, zou hij daar zo veel last van hebben?
pi_115087151
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 20:47 schreef Soempie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En een filmpje.

Dankjewel! Meteen kaarten gereserveerd!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_115088792
Fijn PE!

Zoë, zwaar is dat, vooral omdat je het niet weet.. Kan het een sprongetje zijn?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:28:58 #298
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_115089016
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:15 schreef Sam1993 het volgende:

Kindje is geen kreng of geniepig ding :{. Kindje wil aandacht en dat doet ze door huilen,. En dan is ze blij je te zien en daarom lacht ze!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_115089286
Verwennen kan ook met drie maanden nog niet. Gewenning kan wel onstaan maar is iets ander dan verwennen.
The way you rock'n'roll
pi_115089816
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:28 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Kindje is geen kreng of geniepig ding :{. Kindje wil aandacht en dat doet ze door huilen,. En dan is ze blij je te zien en daarom lacht ze!
pi_115090357
zal ik hem dan maar even dichtgooien? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')