abonnement Unibet Coolblue
pi_115908840
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:23 schreef sausagin het volgende:
Waarom zou je uberhaupt als niet-belg die competitie willen volgen?
Belgische competitie kan best vermakelijk zijn
Zo ga ik zelf overigens eens in de zoveel tijd naar Anderlecht toe
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:12:39 #102
348532 DorperTed
een kar die ratelt op de keien
pi_115908894
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:11 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Belgische competitie kan best vermakelijk zijn
Zo ga ik zelf overigens eens in de zoveel tijd naar Anderlecht toe
Is anderlecht een beetje te vergelijken met ajax? Qua kampioenschappen, club uit hoofdstad, sfeer op de tribune komt het op mij over alsof anderlecht het 'ajax van België' is.
pi_115908975
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:12 schreef DorperTed het volgende:

[..]

Is anderlecht een beetje te vergelijken met ajax? Qua kampioenschappen, club uit hoofdstad, sfeer op de tribune komt het op mij over alsof anderlecht het 'ajax van België' is.
Is het ook natuurlijk :P
En beide hebben een vriendschappelijke band met elkaar, dat is ook de reden hoe ik bij Anderlecht terecht ben gekomen
Anderlecht wordt ook als de arrogante hoofdstadclub gezien natuurlijk
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:18:58 #104
348532 DorperTed
een kar die ratelt op de keien
pi_115909124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:14 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Is het ook natuurlijk :P
En beide hebben een vriendschappelijke band met elkaar, dat is ook de reden hoe ik bij Anderlecht terecht ben gekomen
Anderlecht wordt ook als de arrogante hoofdstadclub gezien natuurlijk
Ik heb familie in Luik wonen die redelijk fanatiek zijn, dus vandaar dat ik Standard heb bezocht. Waar men in Nederland netcodes als clubnamen gebruiken noemen de Standard-fans anderlecht standaard anderslecht. De onderlinge wedstrijd word in de kranten wel betiteld als 'clasico'. Ervaar je de sfeer rondom het stadion ook anders dan hier in Nederland? Hoorde Jan Mulder gister zeggen dat rondom het stadion allerlei kroegjes enzo te vinden zijn? Rondom Sclessin zijn er helaas geen kroegen( pas iets verderop) maar er lopen wel steevast leuke dames rond bier te verkopen. Dat terwijl je bij de kuip niet eens alcohol mag drinken. Over het algemeen ervaar ik de sfeer iets gemoedelijker rondom het stadion.
pi_115909140
En anderlecht heeft gisteren al een stap gezet richting 15 miljoen verliezen en een al verpest seizoen (CL was het hoofddoe) jammer dat door Chelsea ze niet meer rechtstreeks geplaatst waren.

Maar volgend jaar is kampioen 100% zeker van CL want Jupiler pro league is 12de van de uefa ranking geëindigd vorig seizoen
sd
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:21:17 #106
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_115909195
Club Brugge is natuurlijk de PLOEG.
Trotse Belg.
pi_115909231
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:18 schreef DorperTed het volgende:

[..]

Ik heb familie in Luik wonen die redelijk fanatiek zijn, dus vandaar dat ik Standard heb bezocht. Waar men in Nederland netcodes als clubnamen gebruiken noemen de Standard-fans anderlecht standaard anderslecht. De onderlinge wedstrijd word in de kranten wel betiteld als 'clasico'. Ervaar je de sfeer rondom het stadion ook anders dan hier in Nederland? Hoorde Jan Mulder gister zeggen dat rondom het stadion allerlei kroegjes enzo te vinden zijn? Rondom Sclessin zijn er helaas geen kroegen( pas iets verderop) maar er lopen wel steevast leuke dames rond bier te verkopen. Dat terwijl je bij de kuip niet eens alcohol mag drinken. Over het algemeen ervaar ik de sfeer iets gemoedelijker rondom het stadion.
Het probleem in Nederland is natuurlijk dat de toppers al gauw als risico wedstrijden worden gezien de gebieden droog gelegd worden qua alcohol
Uitsupporters moeten altijd met een combi komen vanaf de club dus rondom de wedstrijden is het vaak niks.
Wat ik bij Anderlecht zag is dat het stadion net als bij Ajax wel buiten het centrum ligt en dan net als bij Ajax veel gasten eerst in de binnenstad wat gaan drinken voordat ze richting stadion gaan
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:31:47 #108
348532 DorperTed
een kar die ratelt op de keien
pi_115909610
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:22 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Het probleem in Nederland is natuurlijk dat de toppers al gauw als risico wedstrijden worden gezien de gebieden droog gelegd worden qua alcohol
Uitsupporters moeten altijd met een combi komen vanaf de club dus rondom de wedstrijden is het vaak niks.
Wat ik bij Anderlecht zag is dat het stadion net als bij Ajax wel buiten het centrum ligt en dan net als bij Ajax veel gasten eerst in de binnenstad wat gaan drinken voordat ze richting stadion gaan
Klopt, ik heb ook de indruk dat Belgen wat minder gewelddadig zijn als wij Nederlanders. Vandaar dat die drooglegging er niet is in België. In Luik zou ik niet weten of er veel voor gedronken word in de binnenstad. Zelf elke keer voorgedronken in de auto. Zelfs een keer begonnen in de trein van Den Helder naar Maastricht en toen verder in de auto. Na de wedstrijd is het redelijk rustig in de binnenstad, voorbijgangers vragen wel naar de wedstrijd en het stadhuis kleurt rood maar veel meer heb ik niet opgemerkt. De 1na laatste keer kwam ik Tchité tegen in de shoarmatent, voelde zich helemaal het mannetje daar haha. Ook kwam me nichtje vaak spelers tegen tijdens het uitgaan. Erg toegankelijk allemaal in België. Al zal dit in Nederland waarscijnlijk ook wel gebeuren maar omdat ik ver van Rotterdam woon heb ik dat nooit meegemaakt.
pi_115909746
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:31 schreef DorperTed het volgende:

[..]

Klopt, ik heb ook de indruk dat Belgen wat minder gewelddadig zijn als wij Nederlanders. Vandaar dat die drooglegging er niet is in België. In Luik zou ik niet weten of er veel voor gedronken word in de binnenstad. Zelf elke keer voorgedronken in de auto. Zelfs een keer begonnen in de trein van Den Helder naar Maastricht en toen verder in de auto. Na de wedstrijd is het redelijk rustig in de binnenstad, voorbijgangers vragen wel naar de wedstrijd en het stadhuis kleurt rood maar veel meer heb ik niet opgemerkt. De 1na laatste keer kwam ik Tchité tegen in de shoarmatent, voelde zich helemaal het mannetje daar haha. Ook kwam me nichtje vaak spelers tegen tijdens het uitgaan. Erg toegankelijk allemaal in België. Al zal dit in Nederland waarscijnlijk ook wel gebeuren maar omdat ik ver van Rotterdam woon heb ik dat nooit meegemaakt.
Sfeer in Belgie kan heel gemoedelijk zijn echter zijn er genoeg gewelddadige hooligans bij de clubs.
Ben ooit paar jaar terug in Brussel geweest toen de supercup finale werd gespeeld daar tussen Brugge en nog iemand...
Wat mij opviel was dat de Brugge fans gewoon door Brussel konden en alhoewel er veel ME was gebeurde er niks, na de wedstrijd ook niet
Je moet in Amsterdam echt niet proberen om de JC schaal te laten spelen tussen Feyenoord en Groningen en ze los laten komen, dan breekt de pleuris natuurlijk echt uit
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:36:09 #110
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_115909838
Anderlecht :D
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:36:30 #111
376361 bojan
Het is friet
pi_115909852
Vanavond ga ik trouwens naar Antwerp - Aalst gaan zien met vrienden die voor Antwerp zijn.

Ben dan wel Beerschot supporter maar zo'n match op 15 minuten van mijn deur, kan ik niet laten liggen, hé!



Tweede klasse dames en heren
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_115909897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:36 schreef bojan het volgende:
Vanavond ga ik trouwens naar Antwerp - Aalst gaan zien met vrienden die voor Antwerp zijn.

Ben dan wel Beerschot supporter maar zo'n match op 15 minuten van mijn deur, kan ik niet laten liggen, hé!



Tweede klasse dames en heren
Zou je wat foto's kunnen maken van het stadion en de sfeer voor mij :D
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:38:55 #113
348532 DorperTed
een kar die ratelt op de keien
pi_115909981
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:34 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Sfeer in Belgie kan heel gemoedelijk zijn echter zijn er genoeg gewelddadige hooligans bij de clubs.
Ben ooit paar jaar terug in Brussel geweest toen de supercup finale werd gespeeld daar tussen Brugge en nog iemand...
Wat mij opviel was dat de Brugge fans gewoon door Brussel konden en alhoewel er veel ME was gebeurde er niks, na de wedstrijd ook niet
Je moet in Amsterdam echt niet proberen om de JC schaal te laten spelen tussen Feyenoord en Groningen en ze los laten komen, dan breekt de pleuris natuurlijk echt uit
De gemiddelde supporter is misschien iets beschaafder in België( in ieder geval vergeleken met de Feyenoord fans dan haha). Dat ik de 1e keer heen ging vroeg ik of we nog de bus gingen opwachten(traditie bij de klassieker). Maar dat doen ze daar dus niet.

Ik ga binnenkort een keer een kijkje nemen in de 1e divisie van België. Een familielid werkt bij Visé en kan 'business seats' regelen. Visé word momenteel financieel ondersteund door een rijke Indonesiër en gaan dit jaar proberen om de Pro League te halen.
pi_115910080
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:38 schreef DorperTed het volgende:

[..]

De gemiddelde supporter is misschien iets beschaafder in België( in ieder geval vergeleken met de Feyenoord fans dan haha). Dat ik de 1e keer heen ging vroeg ik of we nog de bus gingen opwachten(traditie bij de klassieker). Maar dat doen ze daar dus niet.

Ik ga binnenkort een keer een kijkje nemen in de 1e divisie van België. Een familielid werkt bij Visé en kan 'business seats' regelen. Visé word momenteel financieel ondersteund door een rijke Indonesiër en gaan dit jaar proberen om de Pro League te halen.
:D
Tja ik wil ook nog weleens een tripjes gaan maken naar landen om clubs uit lagere divisies te kijken.
Zelf wel in Engeland geweest maar Duitsland en Belgie staan zeker ook op de lijst
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:42:08 #115
376361 bojan
Het is friet
pi_115910137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:37 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Zou je wat foto's kunnen maken van het stadion en de sfeer voor mij :D
Zal ik doen met mijn gsm.

Maar denk dat er van deze match sowieso wel een sfeerverslag zal komen hoor. :')
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_115910169
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:42 schreef bojan het volgende:

[..]

Zal ik doen met mijn gsm.

Maar denk dat er van deze match sowieso wel een sfeerverslag zal komen hoor. :')
Top _O_
En ben erg benieuwd :D
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:44:00 #117
348532 DorperTed
een kar die ratelt op de keien
pi_115910217
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:40 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

:D
Tja ik wil ook nog weleens een tripjes gaan maken naar landen om clubs uit lagere divisies te kijken.
Zelf wel in Engeland geweest maar Duitsland en Belgie staan zeker ook op de lijst
Ik weet niet of je in Amsterdam woont? :P maar met de auto is Visé nog te doen. Het ligt ongeveer 10 minuten vanaf Maastricht. Vanaf Amsterdam zou het dan ongeveer 2,5 uur rijden zijn. Trein kan ook nog, zal alleen wat langer duren.

De sfeer schijnt er overigens tegen te vallen omdat er weinig mensen komen( bij Visé dan). Mijn neef maakte al grapjes over het feit dat we overal konden gaan zitten waar we willen.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:45:17 #118
376361 bojan
Het is friet
pi_115910292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:44 schreef DorperTed het volgende:

[..]

Ik weet niet of je in Amsterdam woont? :P maar met de auto is Visé nog te doen. Het ligt ongeveer 10 minuten vanaf Maastricht. Vanaf Amsterdam zou het dan ongeveer 2,5 uur rijden zijn. Trein kan ook nog, zal alleen wat langer duren.

De sfeer schijnt er overigens tegen te vallen omdat er weinig mensen komen( bij Visé dan). Mijn neef maakte al grapjes over het feit dat we overal konden gaan zitten waar we willen.
Visé is inderdaad een club met nauwelijks fans. Maar die club werkt wel met buitenlandse privé-investeerders. Vreemd toch wat die met zo'n club aanmoeten.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:47:41 #119
348532 DorperTed
een kar die ratelt op de keien
pi_115910403
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:45 schreef bojan het volgende:

[..]

Visé is inderdaad een club met nauwelijks fans. Maar die club werkt wel met buitenlandse privé-investeerders. Vreemd toch wat die met zo'n club aanmoeten.
Dat begrijpen ze daar, mijn nicht die er werkt en de rest van de familie, ook niet. Waarschijnlijk om echt iets op te bouwen, maar ik zie de potentie in Visé ook niet. Het is een kleine stad en het achterland en de grote stad dichtbij zitten waarschijnlijk vol met Standard-fans.
pi_115910433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:44 schreef DorperTed het volgende:

[..]

Ik weet niet of je in Amsterdam woont? :P maar met de auto is Visé nog te doen. Het ligt ongeveer 10 minuten vanaf Maastricht. Vanaf Amsterdam zou het dan ongeveer 2,5 uur rijden zijn. Trein kan ook nog, zal alleen wat langer duren.

De sfeer schijnt er overigens tegen te vallen omdat er weinig mensen komen( bij Visé dan). Mijn neef maakte al grapjes over het feit dat we overal konden gaan zitten waar we willen.
Omgeving van woon ik ja
En wil dit jaar sowieso nog een keertje naar Anderlecht gaan dus als die nou op zondag spelen en een andere club op zaterdag dan moet het mogelijk zijn
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:54:35 #121
348532 DorperTed
een kar die ratelt op de keien
pi_115910734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:48 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Omgeving van woon ik ja
En wil dit jaar sowieso nog een keertje naar Anderlecht gaan dus als die nou op zondag spelen en een andere club op zaterdag dan moet het mogelijk zijn
Zaterdag 6 oktober kan je anderlecht verslagen zien worden door Standard in Sclessin en zondag 7 speelt Visé thuis tegen Westerlo haha. Weet alleen niet of je dan wat mist van de eredivisie.
pi_115910783
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:54 schreef DorperTed het volgende:

[..]

Zaterdag 6 oktober kan je anderlecht verslagen zien worden door Standard in Sclessin en zondag 7 speelt Visé thuis tegen Westerlo haha. Weet alleen niet of je dan wat mist van de eredivisie.
haha dat is iets wat aan de vroege kant en sowieso dat Anderlecht fluitend kampioen gaat worden dit jaar dus ook van Standard gaat winnen
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:59:01 #123
348532 DorperTed
een kar die ratelt op de keien
pi_115910937
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:55 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

haha dat is iets wat aan de vroege kant en sowieso dat Anderlecht fluitend kampioen gaat worden dit jaar dus ook van Standard gaat winnen
Als Standard thuis speelt maken ze nog wel een kans hoop ik. Voor de rest vrees ik dat je gelijk hebt.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:00:29 #124
376361 bojan
Het is friet
pi_115911004
Betwijfel het hoor. Als Anderlecht volgende week dinsdag uitgeschakeld wordt door Limassol en Mbokani vertrekt nog op het nippertje door het missen van CL, is Anderlecht ook maar een gewone club hoor.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_115911193
Biglia en Kouyaté vertrekken dan ook wel
sd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')