Moeilijk he zelf nadenken, damn. Linksaf / 3/4. Rijbewijs bij een pakkie boter gehad, het is allemaal basis theorie hoor falerquote:Op maandag 30 juli 2012 08:41 schreef OEM het volgende:
[..]
In rechtsrijdende landen kun je niet linksaf op een rotonde.
Voor iemand die niet weet en niet wil accepteren dat een rotonde een doorgaande weg is en dat je met je rechterknipper alles op tijd kan aangeven aan het overige verkeer, heb je best een grote bek.quote:Op maandag 30 juli 2012 08:43 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Moeilijk he zelf nadenken, damn. Linksaf / 3/4. Rijbewijs bij een pakkie boter gehad, het is allemaal basis theorie hoor faler
http://auto-en-vervoer.in(...)angeven-afslaan.htmlquote:Op maandag 30 juli 2012 08:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Voor iemand die niet weet en niet wil accepteren dat een rotonde een doorgaande weg is en dat je met je rechterknipper alles op tijd kan aangeven aan het overige verkeer, heb je best een grote bek.
Klopt, maar ik heb het hier over de 12/13 jarige pubers die dit expres doen om de automobilisten te irriteren.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:06 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Kinderen moet je eigenlijk al zwaar op anticiperen. Ze zijn al onverwachts, weten vaak niet wat ze doen of willen.
Ja, hoi. Daar staat dus dat je op de rotonde je knipperlicht uit moet doen en pas met afslaan weer aan.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:41 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
http://auto-en-vervoer.in(...)angeven-afslaan.html
Precies wat ik daar voor in mijn post bedoelde ^_^quote:Op maandag 30 juli 2012 13:28 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja, hoi. Daar staat dus dat je op de rotonde je knipperlicht uit moet doen en pas met afslaan weer aan.
Richting aangeven bij/op een rotonde
Richting aangeven Linksaf
- Als je voorsorteert naar links bij naderen en oprijden van de rotonde
- Richtingaanwijzer uit zodra je op de rotonde bent.
- Naar rechts: een kwart voor je de rotonde wilt verlaten.
Daar zeg je dat je richting naar links moet aangeven.quote:Op maandag 30 juli 2012 13:37 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Precies wat ik daar voor in mijn post bedoelde ^_^
Tuurlijk johquote:Op maandag 30 juli 2012 13:37 schreef Kimilotus het volgende:
Precies wat ik daar voor in mijn post bedoelde ^_^
Bij alle 1-strooks rotondes kun je niet voorsorteren.... afblijven van je knipper naar links dus.quote:- Als je voorsorteert naar links bij naderen en oprijden van de rotonde
Lezen is ook een vak apart of niet? Het gaat om het voorsorteren gevolgd door oprijden en niet het voorsorteren of oprijden. Knipperlicht naar links is dus alleen maar van toepassing als bij meerdere banen op een rotonde. Maar het is niet veboden en het kan ook geen kwaad verder. Ging mij er meer om dat je het liet voorkomen alsof het verplicht was.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:20 schreef Kimilotus het volgende:
EN oprijden rotonde. dus als je voor de rotonde weet dat je 3/4 er afgaat zeggen die regels dat de knipper naar links aangaat. Ik vind het niet per se nodig en zal ook wel niet verplicht zijn. Maar ik doe het iig precies zoals het daar staat aangezien ik het wel zo netjes vind voor de overige weggebruikers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |