Mjah, ik had het karakter Ron Blake genoemd en dan het Robin gedeelte weggelaten inderdaad. Maar voor de minder trouwe kijkers zoals m'n moeder was die verduidelijking wel even nodig...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Hij had gewoon geen Robin moeten heten.
Dat het proces (zelfstandig de identiteit achterhalen, meedenken, idealistisch zijn, gedreven zijn, niet corrumpeerbaar zijn) natuurlijk verliep en dat hij daardoor gewaardeerd werd, dat was wel netjes.
Liever niet. Ik vond het prima dat Batman naast een gevallen Gordon een goede hulp had uit het politiebestand... Een maskertje had er toch teveel bovenop gelegen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:34 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, Robin was meer een knipoog, dat hij Robin was voelde al de hele film zo aan. Nolan had best Batman een masker kunnen geven aan hem
Welnee. Ook zonder die geforceerde onthulling was zijn rol hetzelfde gebleven. Nergens voor nodig, waarschijnlijk door WB ingefluisterd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:35 schreef Tanin het volgende:
[..]
Mjah, ik had het karakter Ron Blake genoemd en dan het Robin gedeelte weggelaten inderdaad. Maar voor de minder trouwe kijkers zoals m'n moeder was die verduidelijking wel even nodig...
Sommige mensen kennen het principe "Robin" als jonger hulpje van Batman. Ze kennen niet de typische kenmerken, zoals dat hij ook een wees was, die het duidelijk maken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Liever niet. Ik vond het prima dat Batman naast een gevallen Gordon een goede hulp had uit het politiebestand... Een maskertje had er toch teveel bovenop gelegen.
[..]
Welnee. Ook zonder die geforceerde onthulling was zijn rol hetzelfde gebleven. Nergens voor nodig, waarschijnlijk door WB ingefluisterd.
Ik heb er iig met mijn middelvinger voor omhoog gezeten uit totale verontwaardiging.
Ik vind het een belediging van je publiek als je het er zo insmeert. Maar goed, dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:44 schreef Tanin het volgende:
[..]
Sommige mensen kennen het principe "Robin" als jonger hulpje van Batman. Ze kennen niet de typische kenmerken, zoals dat hij ook een wees was, die het duidelijk maken.
Voor fanboys ja, Mirjam kent Batman alleen van de Burton en Nolanfilms en vond het leuk dat hij zich al Robin voorsteldequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:48 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik vind het een belediging van je publiek als je het er zo insmeert. Maar goed, dat is mijn mening.
Blake is de nieuwe batman.
90% van de zaal zat te applaudiseren. Mij had het aan mijn raid kunnen roesten, maar toen het over zijn echte naam ging, had ik eerder Dick Grayson verwacht, en dat had ik ook beter kunnen waarderen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:53 schreef Stefan het volgende:
[..]
Voor fanboys ja, Mirjam kent Batman alleen van de Burton en Nolanfilms en vond het leuk dat hij zich al Robin voorstelde
Dat ben ik eens, hoewel je dan weer het probleem heeft dat dat niet bij iedereen aankomt...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:54 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
90% van de zaal zat te applaudiseren. Mij had het aan mijn raid kunnen roesten, maar toen het over zijn echte naam ging, had ik eerder Dick Grayson verwacht, en dat had ik ook beter kunnen waarderen.
Dat wordt ie toch ook, hij ontdekt de Batcave die activeert zodra hij binnenkomtquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:12 schreef Sloggi het volgende:
Ik had juist verwacht dat hij de nieuwe Batman zou worden; Batman als symbool dat niet aan één persoon gebonden is.
Dat kan, maar dan is de verwijzing naar Robin weer behoorlijk overbodig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat wordt ie toch ook, hij ontdekt de Batcave die activeert zodra hij binnenkomt
Dat wordt ie dus ookquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:12 schreef Sloggi het volgende:
Ik had juist verwacht dat hij de nieuwe Batman zou worden; Batman als symbool dat niet aan één persoon gebonden is.
Dat was meer een grapje/reference van Nolan zelf. Blake neemt gewoon de Batman rol over. Zijn naam was gewoon een knipoog naar de fans.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan is de verwijzing naar Robin weer behoorlijk overbodig.
Ik noem dat geen probleem.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:14 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dat ben ik eens, hoewel je dan weer het probleem heeft dat dat niet bij iedereen aankomt...
Overbodig is een groot woord. Nolan heeft er veel meer humor ingestopt, dat lukte met Catwoman. Op het dak dat ze verdwijnt bv. Maar ook als ze hysterisch gilt in de kroegquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan is de verwijzing naar Robin weer behoorlijk overbodig.
Als ik een villain zou willen zien dan is het The Riddler..als je die op een duistere manier kan brengenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:40 schreef Stefan het volgende:
Ik zou een Nightwingfilm in Nolanstyle best leuk vinden. Met de buikspreker als villain, lijkt me echt geweldig. Zo'n schizofrene idioot, en zn domme kracht hulpje kan best werken.
Al zou het wel leuk zijn als Batman ook weer terugkomt met Selina.
Ridler en de buikspreker kunnen best in 1 verhaal, ze zaten samen ook in het verhaal rond Bane.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:42 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Als ik een villain zou willen zien dan is het The Riddler..als je die op een duistere manier kan brengen
Hij heet ook geen Robin, dat was alleen de naam waaronder Bruce Wayne die tas voor hem had achtergelaten (in z'n nalatenschap?). Blake was gewoon zo slim om dat ter plekke te bedenken. Dat de tas op die naam staat, dat is de knipoog.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Hij had gewoon geen Robin moeten heten.
Dat het proces (zelfstandig de identiteit achterhalen, meedenken, idealistisch zijn, gedreven zijn, niet corrumpeerbaar zijn) natuurlijk verliep en dat hij daardoor gewaardeerd werd, dat was wel netjes.
Hij gaf een visitekaartje met zijn echte naam toch?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:54 schreef F_JD het volgende:
[..]
Hij heet ook geen Robin, dat was alleen de naam waaronder Bruce Wayne die tas voor hem had achtergelaten (in z'n nalatenschap?). Blake was gewoon zo slim om dat ter plekke te bedenken. Dat de tas op die naam staat, dat is de knipoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |