quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:12 schreef kijkmij het volgende:
Ik weet niet of zo'n muis geschikt is om als huisdiet te houden.
Persoonlijk had ik hem/haar doodgeslagen en door de plee gespoeld. Smerige beesten.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:12 schreef AppelCake het volgende:
Haha! Je lokte het konijntje met Hertog Jan bier!
Sorry typfout... Ik heb gwn iets met konijnen...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:25 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]Welk konijntje?? Volgens mij waren het muizen die TS gelokt heeft...
@TS: is Kees inmiddels al gevangen, of heb je kramp gekregen achter de koelkast?
Waar het hart vol van is, stroomt het toetsenbord van over?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:27 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Sorry typfout... Ik heb gwn iets met konijnen...
Inderdaad.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:28 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Waar het hart vol van is, stroomt het toetsenbord van over?
xoxo![]()
Vergeef je me wel, toch?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:29 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Inderdaad.Jij smiley en xoxo steler.
xoxo
1. Hij heeft Henk niet als huisdier gehouden, maar buiten uitgezetquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:12 schreef kijkmij het volgende:
Persoonlijk had ik hem/haar doodgeslagen en door de plee gespoeld. Smerige beesten.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Hij heeft Henk niet als huisdier gehouden, maar buiten uitgezet
2. Waarom zou je die muis doodslaan als dat nergens voor nodig is? Ik vind dat TS het héél goed gedaan heeft. Hij heeft inmiddels al 3 muizen gevangen en weer uitgezet, de held
ahw jammerquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee ze zijn al 7 haha dus wil je dan ook nog pics ^^
Ok. Dat kan.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:12 schreef kijkmij het volgende:
Mij kun je er toch in ieder geval mee lokken, was met Kees toch ook te proberenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:12 schreef AppelCake het volgende:
Haha! Je lokte het muisje met Hertog Jan bier!
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:25 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]Welk konijntje?? Volgens mij waren het muizen die TS gelokt heeft...
@TS: is Kees inmiddels al gevangen, of heb je kramp gekregen achter de koelkast?
2!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
2. Waarom zou je die muis doodslaan als dat nergens voor nodig is? Ik vind dat TS het héél goed gedaan heeft. Hij heeft inmiddels al 3 muizen gevangen en weer uitgezet, de held
En toch ben je een heldquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:53 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
2!
3e loopt weer vrij door m'n keukentje
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:52 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Mij kun je er toch in ieder geval mee lokken, was met Kees toch ook te proberen
[..]![]()
ja en nee
Ik hád hem gevangen. Zelfs al een foto en al gemaakt. Ging iets halen om hem op te laten lopen, toen bleek het bakje aan 1 kant ca 3mm boven de grond uit te komen. Snuitje er onder en hoppa
Dankquote:
Kees had ik weer gevangen met de ouderwetse bakje-stokje-touwtje-opstelling, niet met het valletje. Ik was blijkbaar niet snugger genoeg om deze eerst op een plankje ofzo te zetten. Dus toen ik iets ging pakken om er onder te schuiven, en net weer aan kwam lopen, wurmde hij zich er onderdoorquote:
Omdat muizen, ratten en houtduiven (heeft er niks mee te maken) vreselijke nutteloze dieren zijn. Gewoon ongedierte die ziektes overbrengen. Die beesten planten zich allemaal in een hoog tempo voort dus er zijn al teveel van en als je niet uitkijkt heb je een plaag.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:08 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Dank
[..]
Kees had ik weer gevangen met de ouderwetse bakje-stokje-touwtje-opstelling, niet met het valletje. Ik was blijkbaar niet snugger genoeg om deze eerst op een plankje ofzo te zetten. Dus toen ik iets ging pakken om er onder te schuiven, en net weer aan kwam lopen, wurmde hij zich er onderdoor
Als je hem direct had doodgeslagen was je er vanaf geweest.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:08 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Dank
[..]
Kees had ik weer gevangen met de ouderwetse bakje-stokje-touwtje-opstelling, niet met het valletje. Ik was blijkbaar niet snugger genoeg om deze eerst op een plankje ofzo te zetten. Dus toen ik iets ging pakken om er onder te schuiven, en net weer aan kwam lopen, wurmde hij zich er onderdoor
Het is duidelijkquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:31 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Als je hem direct had doodgeslagen was je er vanaf geweest.
O jee. Er heeft iemand een afwijkende mening hier en die moet direct even door een mod terecht gewezen worden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is duidelijk
Jij vindt dat hij ze dood had moeten slaan. Dat jij dat gedaan zou hebben is je goed recht.
Maar als TS er voor kiest om dat niet te doen, gewoon respecteren.
Bedankt voor je uitleg maar ik stoor me enorm aan het vetgedrukte. Ik heb zelf een keer een muizenplaag in mijn vorige huis gehad voor ik katten had. En nee, dat is niet fijn, en het stinkt en het is zeer onhygiënisch. Maar ik vind het geen "gore beesten". Muizen zijn muizen en doen hun muizending. Als ik een muis was zat ik wellicht ook liever in een warm droog huis met een eindeloze voedselvoorraad. Kan het ze niet kwalijk nemen.. En natuurlijk schijten ze in pissen ze dan in je huis en vreten ze alles op wat ze te pakken kunnen krijgen. Zouden onze huisdieren óók doen als ze geen kattenbak of baas hadden die ze uitliet of een hok dat regelmatig verschoond werd en ze niet regelmatig eten en drinken van de baas kregen.. Hell, we zouden het zelf wellicht nog doen zonder wc, douche en supermarkt, wij zijn ook maar zoogdieren...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:28 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Omdat muizen, ratten en houtduiven (heeft er niks mee te maken) vreselijke nutteloze dieren zijn. Gewoon ongedierte die ziektes overbrengen. Die beesten planten zich allemaal in een hoog tempo voort dus er zijn al teveel van en als je niet uitkijkt heb je een plaag.
Jij vind hem misschien een held. Ik vind het redelijk gek om die gore dieren uit te zetten. Als je de kans hebt moet je ze gewoon doodslaan. Ik kom van oorsprong van een boerderij en daar kwamen die smerige beesten tegen de winter massaal vanuit het land beschutting zoeken in de schuren. Mijn vader zette dan ook kilo's ratten en muizengif in de loodsen en op de zolder. Daardoor waarschijnlijk ook mijn aversie tegen die smerige beesten. Wij bestreden ze omdat we anders een ratten en muizenplaag rond de boerderij hadden. Vandaar mijn afkeer tegen die gore beesten.
Je mening is duidelijk, doch in mijn ogen weinig sympathiek, ik prefereer de oplossing van TS.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:31 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Als je hem direct had doodgeslagen was je er vanaf geweest.
Terecht gewezen?? Ze zegt gewoon dat jij en TS er anders over denken en dat dat mag. Niks meer, niks minder..quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:36 schreef kijkmij het volgende:
[..]
O jee. Er heeft iemand een afwijkende mening hier en die moet direct even door een mod terecht gewezen worden.
Ik hoop dat hij een muizenplaag krijgt, Dan denkt hij er vast wel over.
Gast. Wat is je probleemquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:36 schreef kijkmij het volgende:
[..]
O jee. Er heeft iemand een afwijkende mening hier en die moet direct even door een mod terecht gewezen worden.
Bekend met iets als ecologisch evenwicht of voedselketens?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:28 schreef kijkmij het volgende:
Omdat muizen, ratten en houtduiven (heeft er niks mee te maken) vreselijke nutteloze dieren zijn.
Juist.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
Bekend met iets als ecologisch evenwicht of voedselketens?
Misschien had je minder last van muizen als je de bijbehorende roofdieren niet ook had lopen vergiftigen.
Dat is mijn mening. Overigens verspeiden ratten in de middeleeuwen de pest en ook muizen zijnquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg maar ik stoor me enorm aan het vetgedrukte. Ik heb zelf een keer een muizenplaag in mijn vorige huis gehad voor ik katten had. En nee, dat is niet fijn, en het stinkt en het is zeer onhygiënisch. Maar ik vind het geen "gore beesten". Muizen zijn muizen en doen hun muizending. Als ik een muis was zat ik wellicht ook liever in een warm droog huis met een eindeloze voedselvoorraad. Kan het ze niet kwalijk nemen.. En natuurlijk schijten ze in pissen ze dan in je huis en vreten ze alles op wat ze te pakken kunnen krijgen. Zuden onze huisdieren óók doen als ze gen kattenbak of baas hadden die ze uitliet of een hok dat regelmatig verschoond werd en ze niet regelmatig eten en drinken van de baas kregen.. Hell, we zouden het zelf wellicht nog doen zonder wc, douche en supermarkt, wij zijn ook maar zoogdieren...
Ik ben opgegroeid op een boerderij en dus dicht bij de natuur. Dus ja daar heb ik het een en ander van meegekregen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
Bekend met iets als ecologisch evenwicht of voedselketens?
Misschien had je minder last van muizen als je de bijbehorende roofdieren niet ook had lopen vergiftigen.
Overdrijf niet zoquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:36 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Och, misschien zou je ook eens moeten zien wat gedumpte, verwilderde katten op het platteland kunnen doen met dat ecologisch evenwicht.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Juist.
En er zijn geen nutteloze dieren. PUNT.
Ik snap juist prima dat de situatie dan anders is en je er ook andere ideeën op na kunt houdenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:48 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid op een boerderij en dus dicht bij de natuur. Dus ja daar heb ik het een en ander van meegekregen.
Muggen zijn vast heel nuttig, maar die mep ik mooi dood zodra ze in mijn slaapkamer zittenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Juist.
En er zijn geen nutteloze dieren. PUNT.
Ik bedoel met een plaag dat ze over mijn muren renden en dat hun uitwerpselen en pis overal lagen en dat ik er bijna wanhopig van werd, aangezien ik muizen wel leuke dieren vind maar niet in een muizenkolonie wil wonen. En nee, mijn huis was NIET vervuild en verwaarloosd. Er werd regelmatig netjes schoongemaakt (paar keer per week, en 1x per week grondig). Toch duurde het weken voor we doorhadden dat er nesten in de banken zaten. En we zijn er nooit achter gekomen hoe ze binnen zijn gekomen. Wel dat ze waarschijnlijk op het vogelvoer afgekomen zijn..quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:47 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Dat is mijn mening. Overigens verspeiden ratten in de middeleeuwen de pest en ook muizen zijn
gewoon erg goor. Ik weet niet wat jij bedoelt met een plaag. Maar als je een paar muizen in je nieuwbouwwoning hebt gehad is iets anders dan dat je ze gewoon met tientallen door de schuur rennen op een boerderij. Of we hoorden ze achter de schrootjeswand gewoon omhoogklimmen. Erg lekker.
Overigens vind ik mensen en dieren niet te vergelijken, we zijn niet gelijkwaardig. Maar dat zal ook wel vloeken in de kerk zijn. En de mens heeft nu eenmaal douche, riool en dat soort dingen uitgevonden. Dus ik vind het een domme vergelijking.
Maar ga je ze nog ringen om te checken of ze niet stiekem terugkomen?quote:
Jij mag jouw mening hebben ik de mijne toch?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:47 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Dat is mijn mening. Overigens verspeiden ratten in de middeleeuwen de pest en ook muizen zijn
gewoon erg goor. Ik weet niet wat jij bedoelt met een plaag. Maar als je een paar muizen in je nieuwbouwwoning hebt gehad is iets anders dan dat je ze gewoon met tientallen door de schuur rennen op een boerderij. Of we hoorden ze achter de schrootjeswand gewoon omhoogklimmen. Erg lekker.
Overigens vind ik mensen en dieren niet te vergelijken, we zijn niet gelijkwaardig. Maar dat zal ook wel vloeken in de kerk zijn. En de mens heeft nu eenmaal douche, riool en dat soort dingen uitgevonden. Dus ik vind het een domme vergelijking.
Heb geen ringen, maar ik ga er wel van uit dat het ver genoeg wasquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:56 schreef nietzman het volgende:
[..]
Maar ga je ze nog ringen om te checken of ze niet stiekem terugkomen?
Op m'n werk hadden we ook een paar muisjes waarvan we ons afvroegen of we ze elke keer wel ver genoeg weg uit hadden gezet..
Ik zei niet dat er geen irritante of , for that matter enge of (voor de mens) gevaarlijke, dieren warenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Muggen zijn vast heel nuttig, maar die mep ik mooi dood zodra ze in mijn slaapkamer zitten
Ach, als Henk overmorgen op je bank zit met een biertje en de afstandsbediening weet je genoeg!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:57 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Heb geen ringen, maar ik ga er wel van uit dat het ver genoeg was
Behalve dat hij Henk vast niet herkentquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ach, als Henk overmorgen op je bank zit met een biertje en de afstandsbediening weet je genoeg!
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ach, als Henk overmorgen op je bank zit met een biertje en de afstandsbediening weet je genoeg!
Alleen de zwarte rat verspreide de pest, de bruine rat niet. Dankzij de bruine rat is de pest hier niet meer omdat hij zwarte ratten dode.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:47 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Lief.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
.
En ja, dat was een hel... Maar nog steeds heb ik liever dat een muis levend gevangen wordt en wordt uitgezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |